Tätähän sillä haetaan.
Valvoja: Moderaattorit
-
exjeetee
Tätähän sillä haetaan.
En ole taas aikoihin tullu tänne kirjoitelleeksi, mutta eilen tapahtui sellainen asia joka laittoi melkeen jopa tipan silmäkulmaan. Olimme tyttöystäväni pikkusiskon rippijuhlissa. Tyttöystäväni, ja myös tämän ripille päässeen tytön isoveli, toki
oli vasta paria päivää aikaisemmin eonnut pitkästä parisuhteesta. Siinä katselin kuinka hänen äitinsä lohdutti tätä miestä, ja ajattelin vain että mitköhän tapahtuisi jos itse eroaisin tyttöystävästäni. Hyvin vahvasti uskoisin, että ainoa kommenntti jonka omilta vanhemmiltani saisin olisi "niin siinä käy kun ei ole Jehovaa kolmantena nuorana". Lohdutuksen sanoja ei varmasti tulisi. asenne olisi että "OPITPAHAN OLEMAAN USKOSI HYLÄNNYT PAKANA" Eipä tunnu siltä että usko opettaisi Jumalan rakastavan kaikkia luomuksiaan.
-
Markku Meilo
Re: Tätähän sillä haetaan.
Sokeasti uskonnollista kulttia ihannoivan kannalta katsoen vika on aina muualla, ei sitten milloinkaan itse kultissa. Ei edes silloin kun esimerkiksi kultin johtavat henkilöt suojelevat pedofiilejä, puhumattakaan siitä kun kultin johtava henkilö on syyllistynyt pedofiliaan. Kultti etäännyttää todellisuudesta ja sulkee aistit, jotta todellisuus ei pääsisi rikkomaan kultin ylläpitämiä harhoja.exjeetee kirjoitti:Hyvin vahvasti uskoisin, että ainoa kommenntti jonka omilta vanhemmiltani saisin olisi "niin siinä käy kun ei ole Jehovaa kolmantena nuorana". Lohdutuksen sanoja ei varmasti tulisi. asenne olisi että "OPITPAHAN OLEMAAN USKOSI HYLÄNNYT PAKANA" Eipä tunnu siltä että usko opettaisi Jumalan rakastavan kaikkia luomuksiaan.
Jos perheenjäsenen hylkääminen kulttisatuihin suhtautumisen perusteella ei jo ole hyvä osoitus kulttiudesta, niin mikä sitten. Kultti se vaan ei jätä valinnanvaraa kulttisatuihin uskomisen suhteen.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Filippos
Mulla oli muutama vuosi sitten sellainen tilanne, että olin menossa kihlattuni kanssa naimisiin. Kihlattu halusikin erota noin kolmea kuukautta ennen suunniteltuja häitä. Olin aivan murtunut.
Siinä sitten isä soitti just semmosen vuosittaisen haukkumispuhelunsa ja menin sille kertomaan tilanteen. "Niin siinä käy maailmallisten huorien kanssa!" oli suunnilleen kommentti...
Siinä sitten isä soitti just semmosen vuosittaisen haukkumispuhelunsa ja menin sille kertomaan tilanteen. "Niin siinä käy maailmallisten huorien kanssa!" oli suunnilleen kommentti...
-
Filippos
7 vuotta oltiin oltu yhdessä tämän kihlatun kanssa.
-
YksinäinenSusi
Entä kun Jt-pariskunnalla tulee ero, onks jt-vaimo silloin valtakunnallinen huora.Filippos kirjoitti:
"Niin siinä käy maailmallisten huorien kanssa!" oli suunnilleen kommentti...
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Markku Meilo
Sitä ei lasketa, se olisi todellisuuden tunnustamista.JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Entä kun Jt-pariskunnalla tulee ero, onks jt-vaimo silloin valtakunnallinen huora.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.