mitä teitte eroamisen jälkeen jt-kirjallisuudelle??????
Valvoja: Moderaattorit
-
Aamu
Kovin montaa kirjaa en omista, mutta olen eroni jälkeen alkanut kartuttaa varastoja aloittaen teoksista, joiden aihepiiri yleisesti kiinnostaa minua erityisesti (mm. Ilmestys, Kehityksen vai luomisen tulos, Koko raamattu, Daniel, Jesaja....). Puhu perustellen -kirjaa luen, kun haluan saada hyvät naurut. Mikään sinä-voit-elää-ikuisesti-paratiisissa -lätinä ei nappaa enää. Myös lehtiä keräilen samalla periaatteella. Kiinnostus alkoi oikeastaan kasvaa eron jälkeen, ehkäpä siksi, että aineistoa ei lue enää yhtenä totuutena, vaan voi itse päättää, onko tulkinta oikein vai ei vai onko sillä väliä. Minua kiinnostaa verrata omaa näkemystäni todistajiin, se on minulle luonteva vertailupohja. Toisaalta kunnioitan todistajien julkaisutyötä, kuka tahansa voi kirjoja lukemalla tutustua asioihin ilman pakollista kirkkoon menoa (joojoo, kyllähän se pakollisuus sieltä astuu mukaan, mutta teoriassa ainakin). Aika paljon paskaa sinne kuitenkin on painettu ja kuka nyt tarjoaa muka ovella mitään tiukkaa vanhan testamentin tulkintaopusta sen jeesusrakastaasinuakin sijaan?
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
-
Vieras
Kannoin kaiken varmaan 200 kiloa paperinkeräys lodjuun. Revin kaikista missä oli oma nimi, sen sivun pois. Siinä meni kyllä klassikko teoksia, faktaa suoraan ymmärtäväiseltä orjalta, joka on tosin vuosien varrella muuttunut. Se muutos ei ole mielestäni uutta valoa, ei edes xenon valoa, vaan ympäristön paineen mukana tuomia muutoksia.
Niille joille xenon valo on "uutta valoa" niin autoissa kyseiset valot näyttää lähes 100 m pidemmälle kuin perinteiset. JT xenonit on vissiin nykyaikaa... sillä erotuksella, että ne ei tiedä mihin ne vuoden päästä näyttää. Tuntuu näköpiiri laajenevan.
Autoissa xenonit pelastaa ihmishenkiä, JT valot taas vie elämän... tai tekee ainakin zombin.
Niille joille xenon valo on "uutta valoa" niin autoissa kyseiset valot näyttää lähes 100 m pidemmälle kuin perinteiset. JT xenonit on vissiin nykyaikaa... sillä erotuksella, että ne ei tiedä mihin ne vuoden päästä näyttää. Tuntuu näköpiiri laajenevan.
Autoissa xenonit pelastaa ihmishenkiä, JT valot taas vie elämän... tai tekee ainakin zombin.
- Alueveli
- Eläkeläinen
Itse heitin vuosikerrat menemään muuton yhteydessä 2005. Loput materiaalista kannoin pahvilaatikossa uuden asunnon parvekkeelle reippaaksi puoleksi vuodeksi.
Sitten hieman eron jälkeen helmikuussa kannoin veljellistä lämpöä hohkaavat kirjat takaisin sisälle hyödyllisempään luopiokäyttöön.
Sitten hieman eron jälkeen helmikuussa kannoin veljellistä lämpöä hohkaavat kirjat takaisin sisälle hyödyllisempään luopiokäyttöön.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
- Jaakko Ahvenainen
JT-kirjallisuus
Älkää ihmeessä hävittäkö, varsinkaan vanhempaa materiaalia. Joitakin uudemmista (tosin vähän) olen voinut sijoittaa oman seurakuntani kirjastoon, josta se on tarvittaessa käytettävissä, että "ymmärrys lisääntyisi" sikäli kuin joku niitä jaksaa läpi kahlata.
JT-kirjallisuus on myös oikein käytettynä erittäin hyvää oppimateriaalia.
Itse niitä olen keräillyt myös -ja voin sanoa- on niistä hyötyä ollut. Tosin oma kirjastoni on perin vähäinen sekin. Tästä vähäisestäkin olen syvästi kiitollinen paikallisille todistajille.
JT-kirjallisuus on myös oikein käytettynä erittäin hyvää oppimateriaalia.
Itse niitä olen keräillyt myös -ja voin sanoa- on niistä hyötyä ollut. Tosin oma kirjastoni on perin vähäinen sekin. Tästä vähäisestäkin olen syvästi kiitollinen paikallisille todistajille.
-
Istuva Härkä
Tässä seurassa tunnen oloni suorastaan... hengellisesti heiveröiseksi.. Vaikka olen veli edelleen, ei minulla paljon kirjoja ole ja lehdetkin ovat kyllä menneet ö-mappiin eli matojen syötäväksi.. Olen ollut veli koko elämäni ja en ole koskaan jaksanut katsoa ensimmäistäkään SSeuran videota enkä ole ylimääräisiä kirjoja tilannut enkä lukenut.. Voih, mihin minä vielä joudun......
Oli miten oli, kun eroan tai minut erotetaan, ne jotkin tutkistelukirjat mitä mulla on, ne heitän niin pitkälle mereen kuin lentää, poltettuna ja syljettynä, eli, limaisena tuhkapallona. Aamen.
Oli miten oli, kun eroan tai minut erotetaan, ne jotkin tutkistelukirjat mitä mulla on, ne heitän niin pitkälle mereen kuin lentää, poltettuna ja syljettynä, eli, limaisena tuhkapallona. Aamen.
Toivon sinulle irtipäästämisen onnea - ja uusia alkuja. (P. Brown)
-
Vieras
Helsingin yliopiston kirjastoa koskevaan tietoon vielä että siellä on myös mikrofilmattuja lahkon vanhoja kirjoja ja ne ovat itsepalveluperiaatteella käytettävissä. Siinä on aakkosellinen kortisto josta Russell tuo koko joukon kirjoja
Mikrofilmaus on tavoitteena laajentaa ja nimenomaan vanhimmista kirjoista lähtien, koska ne rupeavat haurastumaan.
Mikrofilmien lukukone on helppokäyttöinen, vain silmäys naapuriin ja oivallus käyttötavasta syntyy. apparaatti antaa valokopioita muistaakseni valokopiokortilla joita myydään siellä täällä.
Ne paperimuotoa kantavat tallenteet voi sitten varastosta tuotuna laittaa omaan hyllyynsä, josta voi käydä lueskelemassa vaikka joinakin sopivina iltoina siinä lukusalissa
Valokopiot tietysti kannattaa ottaa, veljet ja sisaret jotka yllättyvät niistä, ovat askelen lähempänä lahkon ulko-ovea.
H:gin yo:n kirjasto on siinä Unioninkadulla sen ison suuren babylonin laitospalvontamenopaikan, saatanan vallassa olevan kuulema, vieressä, joka hallitsee senaatin toria. Senaattikin, valtiovallan yksi nimisymboli tulisi poistaa ja siirtyä teokraattiseen nimistöön, miten olisi vartiotorniseuran jehovan hengellisen yhteyskanavan aukio ? Mutta se kirjasto muuten on jossain sanottu maailman kauneimmaksi, vissiin niiden kattokaarevuuksien ja kattovärikuvapiirrosten takia. Miksei niitä kävijä voisi verrata vartiotornin kuviin ja väittää niitä paremmiksi ?
Missä muuten sellaiset Caitzun sivut ovat, vilkaisisin
Mikrofilmaus on tavoitteena laajentaa ja nimenomaan vanhimmista kirjoista lähtien, koska ne rupeavat haurastumaan.
Mikrofilmien lukukone on helppokäyttöinen, vain silmäys naapuriin ja oivallus käyttötavasta syntyy. apparaatti antaa valokopioita muistaakseni valokopiokortilla joita myydään siellä täällä.
Ne paperimuotoa kantavat tallenteet voi sitten varastosta tuotuna laittaa omaan hyllyynsä, josta voi käydä lueskelemassa vaikka joinakin sopivina iltoina siinä lukusalissa
Valokopiot tietysti kannattaa ottaa, veljet ja sisaret jotka yllättyvät niistä, ovat askelen lähempänä lahkon ulko-ovea.
H:gin yo:n kirjasto on siinä Unioninkadulla sen ison suuren babylonin laitospalvontamenopaikan, saatanan vallassa olevan kuulema, vieressä, joka hallitsee senaatin toria. Senaattikin, valtiovallan yksi nimisymboli tulisi poistaa ja siirtyä teokraattiseen nimistöön, miten olisi vartiotorniseuran jehovan hengellisen yhteyskanavan aukio ? Mutta se kirjasto muuten on jossain sanottu maailman kauneimmaksi, vissiin niiden kattokaarevuuksien ja kattovärikuvapiirrosten takia. Miksei niitä kävijä voisi verrata vartiotornin kuviin ja väittää niitä paremmiksi ?
Missä muuten sellaiset Caitzun sivut ovat, vilkaisisin
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Google antoi seuraavanlaisen osoitteen: http://mywebpage.netscape.com/msinkko1/
En tiedä onko alkuperäinen sijainti, mutta tutulta vaikutti.
En tiedä onko alkuperäinen sijainti, mutta tutulta vaikutti.
- Tony
Oman kirjallisuuden jätin vanhemmille. Hyllystä löytyy silti 'kolme kovaa'. Kirjani raamatunkertomuksia, Sinä voit elää ikuisesti... ja Elämä maan päällä - kehityksen vai vt-seuran väärinlainaamisen tulosta. Olisin kyllä halukas saamaan järjestetyt -kirjasen. Ei tainnut tulla kovin tarkkaan luettua sitä aikoinaan..
Jos jollakulla ylimääräinen painos on, niin voisin olla kiinnostunut.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
- Tony
Näin muistelisin, ja eipä sillä, kyllä tässä varmasti toimeen tullaan ilmankin..Lehtiveli kirjoitti:Järjestetyt -kirjanen on melko tylsää luettavaa, alussa on kaikki parhaat uhkailut mutta muuten se on melko tylsyyden huipentuma.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Wonderman
Re: mitä teitte eroamisen jälkeen jt-kirjallisuudelle??????
Itselläni oli yhden kirjahyllyllisen verran jehovan todistajien kirjallisuutta, sain niitä toisilta jehovan todistajilta jotka olivat olleet useita vuosia todistajina ja muualtakin päin, erottuani heitin kirjat ja lehdet menemään, täys iso jätesäkillinen kirjoja ja lehtiä palamaan, mukana myös venäläinen makarioksen(?) raamattu (venäjän kielinen). Vain muutamia kirjoja säilyi, osa sen takia että en huomannut pistää niitä jätesäkin mukana. Jälkeen päin harmitti kyl siinä mielessä että siinä olisi ollut runsaasti todistusaineistoa todistajia vastaan, mm. vuosikirjat tais olla kaikki suomenkieliset. Kirjat oli sillon mukamas niin mielenkiintoisia että ne piti olla kaikkisorbet kirjoitti:itse päästelin vähän höyryjä ulos ja revin raamattuni ihan pieniksi silpuiksi...osan poltin takassa ja osan annoin äidilleni...nyt en omista enään mitään kirjallisuutta ja ihan hyvin on mennyt, pärjännyt ihan omin neuvoineni terveellä maalaisjärjellä itse ajatellen!!!! Eroamisen jälken olen huomannut itsessäni sellaisen muutoksen, että olen monia asioita kohtaan kriittisempi, en enään purematta niele vaan olen oppinut ja uskaltanut kyseenalaistamaan monia asioita. Kyllä se vanha koirakin näköjään oppii uusia temppuja,heh
mitä kirjahyllyyn tulee, se oli kirjojen heittämisen jälkeen aivan tyhjä, eikä sille ollut käyttöä ihan vähään aikaan.
Insight sanakirjat säilytin ja olisin kyl luopumassa niistä jos joku haluaa englannin kielisenä ne. tuskin noista muista todistajien kirjoista kukaa on kiinostunu.
" Lupaan lukea raamatun ja raitistuu
Jos saan aikaa se varmasti onnistuu
Muttei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä mä tiedän sen
Muttei tänä yönä"
- Jenni Vartiainen - en halua kuolla tänä yönä
Jos saan aikaa se varmasti onnistuu
Muttei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä mä tiedän sen
Muttei tänä yönä"
- Jenni Vartiainen - en halua kuolla tänä yönä
-
Markku Meilo
Mitään ei kannata heittää pois, niiden todistusarvo säilyy, ellei peräti kasva. Jos eroon haluat päästä, niin maksan postikulut ja, jos ja kun aika on kypsä, niin tyrkkään kaiken arsenaalin jonnekin yhteiseen kokoelmaan. Alkuperäisen matskun suurin merkitys on se, että tarvittaessa voi paksukalloisimmallekin 'en usko' -tyypille näyttää skannin.Wonderman kirjoitti:Insight sanakirjat säilytin ja olisin kyl luopumassa niistä jos joku haluaa englannin kielisenä ne. tuskin noista muista todistajien kirjoista kukaa on kiinostunu.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
- Jaakko Ahvenainen
Veli väkevästi todistaa. Toki ymmärrämme. On ennenkin kirjoja rovioilla poltettu, mutta emme pidä sitä viisaana. Omasta puolestani pätee sama, mitä Meiloon tulee. Omaan noin 45 nidettä eri ajoilta ja lehdet vuodesta -86 lähtien, mutta joitakin numeroita puuttuu välistä. Ennen hävittämistä harkitkaa vaikka divariin vientiä tai kysykää minulta, kaipaisinko jotain. Rahdin maksan, postimaksua en välttämättä.Markku Meilo kirjoitti:Mitään ei kannata heittää pois, niiden todistusarvo säilyy, ellei peräti kasva.
-
karoliina
mitä teitte eroamisen jälkeen jt-kirjallisuudelle?
minulla on kellarissa jäljellä vielä pari laatikkoa kirjoja mukaan lukien vuosikirjoja ja joitain 70-luvulla julkaistuja teoksia. myös se iso jehovan todistajat historiikki löytyy.
ei ole vain saanut heitetyä pois, painavat niin......

ei ole vain saanut heitetyä pois, painavat niin......
"don't look at how far you have to go, look at how far you have come"
-
Camus
Olisko kellään ylimääräistä todella vanhaa laulukirjaa kokoelmissaan, voisin ostaa sen pois. Kieli saa olla mikä tahansa, kunhan nuotit on luettavissa. Ja todella vanhalla tarkoitan sellaista kellertävän vihreäkantista, joka oli muodissa 60-luvulla. En muista laulukirjan nimeä mutta se oli sen violetinpunaisen edeltäjä, sen jonka nimi oli "Laulakaa ja soittakaa sydämessänne".