Virallisen tukiryhmän perustaminen Suomeen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kapteeni
Viesti:

Virallisen tukiryhmän perustaminen Suomeen

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Kuulin viime viikolla, että Ruotsalaisten luopioiden virallisesti registeröity seura on saanut tukirahaa Ruotsin valtiolta 500.000,- kruunua. Jos Suomessa olisi virallisesti rekisteröity luopioseura niin luulisin, että apurahaa esimerkiksi Raymond Franzin kirjan kääntämiseen saattaisi saada. Suomi on ainoa maa Scandinaaviassa jossa esimerkiksi tuota Raymond Franzin kirjaa ei ole käännetty. Samaa paskaa jaksetaan jauhaa vuodesta toiseen täällä Internetissä, mutta mitään tosi asiaa ei saada aikaan. Tekisi mieli suoraan sanoa potkia teitä perseeseen.

Olin mukana perustamassa Tanskaan Luopioiden järjestöä. Olin tuon seuran varapuheenjohtaja muutaman vuoden. En ollut mikään superaktiivinen seilausteni takia, mutta senverran olin mukana, että kyllä me puolessa vuodessa tehtiin se mikä teiltä ei perkele ole vieläkään onnistunut. Meilä ja muissa pohjoismaissa nuo asiat onnistu jo 90 luvun alussa koska perustettiin viralliset tukiryhmät jotka saattoivat anoa raha ja muuta apua eri hyväntekeväisyys järjestöiltä. Plus että lehdistö, radio ja televisio ottavat luopioiden toiminnan huomattavasti vakavammin kun se on organisoitua.

Olen näin sivulinjalta huomannut, että näillä sivuilla on parin viimeisen vuoden aikana tullut porukkaa joilta varmasti onnistuisi vakavampikin toiminta kuin netissä toisille vittuilu. On hyvä, että internettisivut ovat olemassa, mutta on olemassa elämää myöskin internetin ulkopuolella.

Olen melko varma, että Jehovan Todistajien järjestö ei ota teitä Suomalaisia luopioita kovin vakavasti koska teidän aktiivinen toiminta rajoittuu netissä vittuiluun ja konventien häirintään. Tanskassa esimerkiksi luopioseura on todella pistänyt kunnolla hanttiin.

Eli eikä siellä nyt ole joku joka voisi pistää vähän rivakampaa toimintaa pystyyn ?? Ja sen henkilön ei välttämättä tarvitse olla ex. todistaja, kunhan pystyy organisoimaan toimintaa.
Markku Meilo

Re: Virallisen tukiryhmän perustaminen Suomeen

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kapteeni kirjoitti:Kuulin viime viikolla, että Ruotsalaisten luopioiden virallisesti registeröity seura on saanut tukirahaa Ruotsin valtiolta 500.000,- kruunua. Jos Suomessa olisi virallisesti rekisteröity luopioseura niin luulisin, että apurahaa esimerkiksi Raymond Franzin kirjan kääntämiseen saattaisi saada.
Minä taas luulisin, että rekisteröitymällä saisimme Suomen valtiolta tukirahaa ainakin 500000,00 euroa, sairaanhoitajat kun pakotettiin ottamaan vastaan, mutta eivät ottaneet.
Suomi on ainoa maa Scandinaaviassa jossa esimerkiksi tuota Raymond Franzin kirjaa ei ole käännetty.
Ehkä sille ei nähdä todellista tarvetta, koska vapaaehtoiseksi ilmoittautuneita ei ole otettu vakavasti.
Samaa paskaa jaksetaan jauhaa vuodesta toiseen täällä Internetissä, mutta mitään tosi asiaa ei saada aikaan. Tekisi mieli suoraan sanoa potkia teitä perseeseen.
On muuten tehokkaampaa jauhamista kuin ovityö. Ketään en tietääkseni ole käännyttänyt jehovantodistajaksi, mutta muutamaa olen auttanut päättämään suhteensa Vt-seuraan.
Olin mukana perustamassa Tanskaan Luopioiden järjestöä. Olin tuon seuran varapuheenjohtaja muutaman vuoden. En ollut mikään superaktiivinen seilausteni takia, mutta senverran olin mukana, että kyllä me puolessa vuodessa tehtiin se mikä teiltä ei perkele ole vieläkään onnistunut.
Mikähän tässä pitäisi onnistua? Yhdistyksen perustaminen?
Meilä ja muissa pohjoismaissa nuo asiat onnistu jo 90 luvun alussa koska perustettiin viralliset tukiryhmät jotka saattoivat anoa raha ja muuta apua eri hyväntekeväisyys järjestöiltä. Plus että lehdistö, radio ja televisio ottavat luopioiden toiminnan huomattavasti vakavammin kun se on organisoitua.
Wautsi, eikun valtiopäiville seuraavaksi.
Olen näin sivulinjalta huomannut, että näillä sivuilla on parin viimeisen vuoden aikana tullut porukkaa joilta varmasti onnistuisi vakavampikin toiminta kuin netissä toisille vittuilu.
Onhan se tietysti mahtavampaa kun järjestöt nokittavat toisiaan.
On hyvä, että internettisivut ovat olemassa, mutta on olemassa elämää myöskin internetin ulkopuolella.
Kuten kaikkien, toistensa kanssa riitelevien, kuppikuntienkin ulkopuolella.
Olen melko varma, että Jehovan Todistajien järjestö ei ota teitä Suomalaisia luopioita kovin vakavasti koska teidän aktiivinen toiminta rajoittuu netissä vittuiluun ja konventien häirintään.
Henkilökohtaisesti en ole lainkaan liikuttunut siitä asteesta, jolla Tikkurilan puntit tutisevat.
Tanskassa esimerkiksi luopioseura on todella pistänyt kunnolla hanttiin.
Eikun maaottelu käyntiin.
Eli eikä siellä nyt ole joku joka voisi pistää vähän rivakampaa toimintaa pystyyn ?? Ja sen henkilön ei välttämättä tarvitse olla ex. todistaja, kunhan pystyy organisoimaan toimintaa.
Jos joku tuntee asian omakseen, niin lähtenee liikkeelle.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Minä kyllä olin siinä uskossa, että meillä olisi jo UUT :)

Toki senkin toimintaa voisi vielä tehostaa, mutta kyse taitaa olla vapaaehtoisten toimijoiden puutteesta. En taida itsekään olla edes jäsen :oops:
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Jaakko Ahvenainen

No niin, kapu...

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Se on nyt silläviisiin, Kapu, että outsiderina on hyvä parinkymmenen viskin jälkeen mesota mitä vaan. Totuus arkipäivän krapulassa on toinen.

En kiellä, ettetkö osin oikeassa olisi, mutta nähtävästi hyvin koettu käytäntö tällä puolen tellusta on, ettei vastuunkantajia löydy. Syykin on yksinkertainen: moni naputtaa viiksiään ja lupaa yhtä sun toista tukea, mutta tosipikan tullen tapaavat lipsua käpykaartiin. Siinä sitten yksinäsi olla pyristelet.

Tietenkin Suomi on erilaisten yhdistysten paratiisi, mutta sellaisen puukkaaminenen on oma hankaluutensa. Ellei usko, saapi kokeilla. Tietenkään en tähän keskinäiseen nahisteluun voi sinänsä ulkopuolisena puuttua, eikä enemmälti tarvettakaan ole.

Luultavimmatusti tällainen hiljainen hiertäminen pikkuhiljaa tuottaapi varsin hyviä kokemuksia. Yksilöiden avautuminen omien kokemustensa kautta ja näitä seuraavat tapauskertomukset rohkaisevat toisiakin, minkä lisäksi julkisuudelta - myös palstajulkisuudelta, piilossa tapahtuu taustalla aika paljon. Vaikuttamisen strategiat ovat monet.

Saattaapi siihen vanhan kaverini, ellei peräti ystäväni jo edesmenneen Antin, viisauteen kätkeytyä paljonkin. Tapasi sanoa: "Hiljaa hyvä tulee - ajatellen aivan kaunis".

Vaan saapihan sitä retostaa. Kun seuraavan keran purkkisi Suomeen parkkaat ja pidät sen puolivuotisen tauon, voit toki kyntesi näyttää, Kapu.

Oman osani olen eräissä muissa yhteyksissä kyllä hoitanut, mutta se juttu ei taasen liity jehovantodistajuuteen muutoin, kuin ettei ollut munaa mukaan tulla, mitä nyt en kyllä odottanutkaan.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

JT-vastainen yhdistys vaatisi ensinnäkin a) hirveästi aktiivista sakkia ympäri suomen ja b) hyvät puuhamiehet joilla ei ole mitään muuta tekemistä.

Porukka on tärkeää ettei homma kuivu yhden tai kahden kaupungin jutuksi, ja puuhamiehet taas edesauttaa siinä että puuhaa on ympäri maan. Suomi on laaja maa, esimerkiksi tanskassa ihmiset keskittyy pienelle alueelle. Ruotsissakin luopiotoiminta on siellä tukholman lähistöllä melkopitkälti.

Helsingissä asuu suurin osa suomen luopioista, mutta muuallakin toimintaa on. Joskus on kyllä käynyt mielessä, että yhdistyksen perustaminen voisi olla hyvä askel kehittää toimintaa, mutta käytännössä tarvetta sen perustamiselle en ole vielä nähnyt. UUT riittää mainiosti, enkä muuten itsekään ole jäsen tällähetkellä. :oops:
kyrillos

Viesti Kirjoittaja kyrillos »

Lehtiveli kirjoitti:JT-vastainen yhdistys vaatisi ensinnäkin a) hirveästi aktiivista sakkia ympäri suomen ja b) hyvät puuhamiehet joilla ei ole mitään muuta tekemistä.

Porukka on tärkeää ettei homma kuivu yhden tai kahden kaupungin jutuksi, ja puuhamiehet taas edesauttaa siinä että puuhaa on ympäri maan. Suomi on laaja maa, esimerkiksi tanskassa ihmiset keskittyy pienelle alueelle. Ruotsissakin luopiotoiminta on siellä tukholman lähistöllä melkopitkälti.

Helsingissä asuu suurin osa suomen luopioista, mutta muuallakin toimintaa on. Joskus on kyllä käynyt mielessä, että yhdistyksen perustaminen voisi olla hyvä askel kehittää toimintaa, mutta käytännössä tarvetta sen perustamiselle en ole vielä nähnyt. UUT riittää mainiosti, enkä muuten itsekään ole jäsen tällähetkellä. :oops:
okei.

näkisin tämänkin palstan mukana kehittyvän jotain siihen suuntaan. tässähän luonnostaan muodostuu tuttavuuksia ja tapaamisia muiden samalla alueella asuvien kanssa on silloin tällöin.

sekin on hyvä asia. miehille varsinkin on tärkeää että on ns. kohtalotovereita.

paikallisia vartiotorniseurasta luopuneita on joka puolella suomea.
tosin toiset eivät mielellään palaa asian pariin ollenkaan, eikä se mitään.

messenger palvelut voivat yhdistää myös keskustelemaan sähköisesti.

joten pitäkäähän yhteyttä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onhan joskus ollut luettavissa ehdotus yhdistykseksi Suomen puolellakin, vaikkakin juutit olisivat edellä jalkapallon lisäksi lsiäksi yhdistysasioissakin, voileipiään mutustellen.

Puolesta sanottiin ainakin, että silloin olisi olemassa sen puheenjohtaja- tms asema, joka saisi painoarvoa antaessaan lausuntoja sellaisista asioista jotka julkisuudessa ovat olleet esillä, saaden herkemmän pääsyn esiin, julkaisuihin.

Sanottiin vielä, että yhdistystä olisi hoidettavissa myös hakien helpoimpia ja vähäisimpiä muotoja, kokouskin mahdollisesti netin välityksellä, tuolloinhan kokous saisi kestää vaikka koko viikonkin, pöytäkirja vain kirjoitetaan tapahtumia vastaavasti.

Niin kauan kuin yhdistystä ei ole perusztettu, sen pääsee perustamaan ketkä ensiksi ennättävät.
Aaac

Ruotsin malli

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Ruotsin tuore Hjälpkällan http://www.hjalpkallan.org on hyvä esimerkki aivan läheltä siitä, mitä saadaan aikaan, kun muutama asiaan omistautunut superaktiivi iskee päänsä yhteen. Kun on aikaa, ehditään palaveerata kasvotusten ja netissä. Saadaan houkuteltua mukaan vapaaehtoisia psykologeja, kuraattoreita jne, joilla on itselläänkin JT-tausta. Luodaan nettiin aineistoa, jota mm. opiskelijat voivat hyödyntää aineissaan ja opinnäytteissään. Sovitaan etukäteen, keitä voidaan tarjota lehtiin ja televisioon esiintymään. Netin ohella on paljon toimintaa, joka ei näy netissä. Netti ei ole itsetarkoitus.

Ennen kaikkea perustetaan virallinen yhdistys, joka voi anoa ja saada avustusta, antaa lausuntoja ja olla yhteydessä viranomaisiin.

Ruotsissa on kyllä paljon enemmän toimijoita, ja heillä on pitempi ja ansiokkaampi historia "luopiotoiminnasta". Ruotsissa on myös UUT:ta vastaavia järjestöjä, mutta nyt siellä on siis ensisijaisesti JT-ongelmiin painottuva yhdistys.

Tämä taustatiedoksi keskusteluun. En usko vielä tässä vaiheessa, että meillä Suomessa rahkeet riittäisivät vielä tässä vaiheessa samaan. Uskon kuitenkin kyllä, että pohjoismaiset sisaryhdistykset olisivat erittäin mielellään auttamassa meitä suomalaisia. Hjälpkällanissa on myös muutamia suomenkielentaitoisia.
Vieras

Ruåttista kysyisi vaikka että tuoko se sittenkään niin askaretta. Saattaisi saada senkin käsityksen että moni on itse asiapuolesta niin kiinnostuneen osallinen, että muutos olisi vain nimim. varustaminen lisätekstillä ....... r.y:n pj

no ehkä sitä joutuisi 1 lisäpohdintanäkulman eteen ennen "lähetä" klikkausta, sitäpaitsi en tarkoita painostaa
Kapteeni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Nuo pitkät välimatkat Suomessa eivät ole esteenä virallisen tukiryhmän tekemiseen. Sillä yhteiset kahvin juonnit ja pullan syönnit ovat vain pieni osa tukiryhmän toimintaa. Ja teillähän on jo tapaamisia eri puolilla Suomea.
Tukiryhmän tarkoitus on enemmänkin olla luopioiden puhetorvena lehdistölle, televisiolle, kouluille, jne. . Tukiryhmän avulla saadaan kontaktit psykoloogeihin jotka haluavat perehtyä enemmän ex.todistajien taustoihin.... Tukiryhmä myöskin informoi lääkäreitä ja viranomaisia Jehovan Todistajia koskevista asioista.

Jos te perustatte virallisen tukiryhmän ja kun se on tehty tunnetuksi niin teidän täytyy olla varautuneita siihen, että kutsuja televisioon ja lehtihaastatteluihin tulee.

Useampi luopioklubin jäsen Tanskassa pitää esitelmiä erilaisissa seuroissa, kouluissa jne. He ottavat myös maksun noista esitelmistä. Kunnon korvauksen matkakuluineen, aivan niinkuin joku muukin (maailmallinen) esitelmänpitäjä. Eli tämäkin voisi olla kannustuksena esimerkiksi eläkkeellä olevalle ex. todistajalle.

Muutama tanskalainen ex.todistaja sai aikaan aika hyvänkin esitelmäkierroksen jopa rahallisesti tuottoisan juuri sillä, että he tulivat tunnetuiksi aikakausilehtien haastatteluista.

Meillä oli Tanskassa se sopimus, että kun tällainen luopio luopioryhmästä pitää omia esitelmiään, niin hän ilmoittaa kuuntelijoille, että hän ei nyt edusta tukiryhmää vaan on täällä yksityishenkilönä. Näin hän saattoi pitää tuon esitelmäpalkan itse.
Kun pidettiin esitelmiä tukiryhmän nimissä niin se oli tietysti ilmaista, mutta esimerkiksi matka ja hotellikorvaukset televisio ja lehdistö maksoi aina.

Toiminta Tanskassa on edelleen hyvin vilkasta. Minä olen nykyään ainoastaan tukijäsenenä, koska joudun matkustelemaan ja asumaan eri paikoissa enimmäkseen aasialaisympyröissä. Se on muuten tärkeätä, että uutta porukkaa tulee kokoaika ja jengi vaihtuu päällystössä.

Kyllä minä nyt kehoittaisin teitä oikein vakavasti miettimään, että mistä löytyisi ne superluopiot joilla olisi se into mikä tähän projektiin tarvitaan.
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kapteeni kirjoitti:Tukiryhmän avulla saadaan kontaktit psykoloogeihin jotka haluavat perehtyä enemmän ex.todistajien taustoihin.... Tukiryhmä myöskin informoi lääkäreitä ja viranomaisia Jehovan Todistajia koskevista asioista.
Nuo mainitsemasi asiat todellakin hoituisivat paremmin, jos olisi virallinen yhdistys, joka toimisi linkkinä julkisuuteen. Muuten tämä veljesseura kyllä toimii arvokkaana epävirallisena tukiryhmänä tällä hetkellä. Virallisissa yhdistyksissä on se vaara, että sinne alkaisi pesiytyä byrokratia ja muut ikävät sivujuonteet helpommin kuin aivan "harrastuspohjalla" toimivilla yksilöillä, joiden kontaktit toisiinsa ovat vain epävirallisia.

Televisio, lehdistö ja muu media taas saattaisivat helpommin julkaista hyviä juttuja virallisen yhdistyksen kautta.

Jaa, miten tuo kaikki nyt sitten oikein on, tarvitaanko yhdistystä vai ei, .... en minä osaa sanoa. Toisaalta kyllä, mutta taas toisaalta ei välttämättä, ja sitten kun tarkemmin ajattelee, niin toisaalta, ... tai sitten toisaalta..... :oops:

Jos yhdistys perustettaisiin, sen ei pitäisi olla yhtä "hampaaton" kuin UUT (anteeksi nyt, minä en ole saanut siitä oikein hyvää kuvaa...), ehkä UUT edustaa liiaksi kaikkia päähänpotkittuja, ja ongelmat Jehovan todistajien keskuudessa ja läheisyydessä ovat sen verran vakavia ja täsmähoitoa vaativia, että yhdistyksenkin pitäisi olla täsmäyhdistys.... niin tai näin.... no joo,.... :roll:
tikaram

Viesti Kirjoittaja tikaram »

Itse en toistamiseen liittyisi yhdistykseen, jonka aiheena on jehovantodistajuus.
AchanBeroean

Viesti Kirjoittaja AchanBeroean »

Kapteeni kirjoitti:
Hiukan ihmettelen ideaa entisten jehovantodistajien yhdistyksestä, jota organisoisi muu kuin entinen jehovantodistaja.

En usko, että aktiivisia toimijoita on jonoksi asti. Toivon, että joku osoittaa pessimismini vääräksi.

Eräs indikaattori entisten jehovantodistajien aktiivisuudesta on osallistuminen Uskontojen uhrien tuki UUT ry:n toimintaan. UUT:ssa aktiiviset entiset jehovantodistajat lasketaan yhden tai enintään kahden käden sormilla. Aktiivisuus tarkoittaa tässä yhteydessä enemmän kuin 15-20 euron vuotuisen jäsenmaksun maksamista, mikä sekään aktiivisuus ei ole kovin suurta. Kolme tai neljä tuoppia olutta mielletään paljon mielekkäämmäksi sijoituskohteeksi ko. rahalle.

UUT:ssa on todettu, että esimerkiksi Oulun kokoiseen kaupunkiin ei löydy edes yhtä henkilöä, jolla olisi halua ja kykyä säännöllisesti:
1) varata kokoustila kirjastosta tai muualta julkisesta tilasta
2) ilmoitella jollain tapaa vertaistukiryhmätapaamisista
3) mennä itse paikalle toivottamaan osallistujat tervetulleiksi

Puhumattakaan, että pienemmissä kylissä moista toimintaa syntyisi.

Jos nyt joku innostui vertaistukiajatuksesta, ottakoon yhteyttä UUT:een.

En tiedä kannattaako yhdistysbyrokratiaa lähteä pyörittämään tavoitteena saada rahaa 1980-luvulla eronneen lahkojohtajan kirjoitusten suomentaminen silmälläpitäen. Jos tuo on tavoite, sen voi tehdä ilman yhdistystäkin.

Rahansaannissa en olisi kovin toiveikas, sillä RAY:llä on tiukat kriteerit rahanantoon eli yhdistyksen täytyy ensin osoittaa toimintansa ilman tukea, jotta se voi saada tukea. UUT, joka v. 2007 täyttää 20 vuotta ja on tunnettu ja vakiintunut, ei sekään automaattisesti saa tukea.

Jos virallinen tukiryhmä halutaan perustaa, on mahdollisuus edetä kahdella tavalla:
1) perustaa sellainen UUT:n rekisteröimättömänä alaosastona
2) perustaa oma ry.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
Torninvartija

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Johanneksen poika kirjoitti: Jos yhdistys perustettaisiin, sen ei pitäisi olla yhtä "hampaaton" kuin UUT (anteeksi nyt, minä en ole saanut siitä oikein hyvää kuvaa...)
Sitten on vielä se vaihtoehto, että tehdään UUT:sta nykyistä parempi.

Jos esimerkiksi kaikki Veljesseuraan kirjoittajiksi rekisteröityneet maksaisivat UUT:n jäsenmaksun, jäsenmäärä vähintään kaksinkertaistuisi. Tietoa jäseneksi liittymisestä: http://www.uut.fi

Jos noin 10 Veljesseuran kirjoittajaa ryhtyisi UUT:n aktiivisiksi toimijoiksi (määritellään tämä jotenkin epämääräisesti siten, että osallistuisi esimerkiksi UUT:n hallituksen toimintaan, antaisi haastatteluja tiedotusvälineille tai vetäisi vertaistukiryhmien tilaisuuksia), UUT:n aktiivisten toimijoiden määrä kasvaisi yli kaksinkertaiseksi. Sen kokoinen ryhmä saisi aikaan asioita jo eri tavalla ja ryhmädynamiikka muodostuisi paremmaksi kuin nykyisessä mallissa jossa hallituksen viisi jäsentä puuhastelee keskenään parin ulkojäsenen avustuksella.

UUT:ssa on mielestäni potentiaalia olla merkittävä vaikuttaja. Se on jo valmiiksi pystyssä ja erittäin hyvin tunnettu. UUT:n nettisivuilla käy valtava liikenne, vaikka sivuissa olisi paljon parantamisen varaa.

Jos UUT:n vetäjät eivät miellytä, vaihtakaa ne. Yhdistyksen demokratia antaa siihen hyvät mahdollisuudet. Hallituksen jäseniä onkin vaihdettu viime vuosina, mutta suurempi vaihtuvuus ei olisi pahitteeksi, jotkut tyypit ovat istuneet siellä jo 10 vuotta, minä mukaan lukien, se alkaa jo muistuttaa joidenkin kommunistivaltioiden ja jehovantodistajien johtoa. Seuraava mahdollisuus vallankumoukseen on ensi maaliskuussa eli ennen sitä ehtii vielä aktivoitua yhdistyksen toiminnassa ja pohjustaa johdon vaihtamista.

Sit on se mahdollisuus, että perustetaan entisten jehovantodistajien yhdistys, mutta en ole varma mitä etua sillä saavutetaan nykyiseen informaaliin toimintaan verrattuna.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Vieras

Yhdistys olisi varmasti hyvä asia, mutta sellainen vaatisi ihmisltä paljon aktiivisuutta ja innostusta. Harvat ovat halukkaita ottamaan vastuuta asioista, kuten Achanin viestistä kävi ilmi. Olen ymmärtänyt että esim UUT toiminta on nykyisin melko hiljaista. Joten tuskin toisesta "saman alan" yhdistyksestä on paljonkaan hyötyä, järkevämpää kai olisi alkaa kehittämään olemassaolevan UUT toimintaa vilkkaampaan suuntaan. Ehkä yhdistystoimintaa kaipaavat ex-jt:t voisivat mennä tähän yhdistykseen mukaan?

Alkuperäisen mielipide oli, että toiminta suomessa keskittyy lähinnä vain tyhjänpuhumiseen netissä ja konventtien häirintään. Mielestäni keskustelupalstoillakin on paljon annettavaa ja esim nämä Veljesseuran sivut ovat tosi hyvät. Kyllä näinkin pärjätään jos ihmiset eivät koe tarpeelliseksi yhdistystä eivätkä halua olla siinä riittävästi mukana.
Vastaa Viestiin