Luopio-paidat

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kaarmis

Re: Luopio-paidat

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Riittääkö muuten nykyään pelkkä "veljesseura.org / uut.fi"?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

-
Viimeksi muokannut Vieraas, 02.08.2012 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Vieraas kirjoitti:
Kaarmis kirjoitti:Riittääkö muuten nykyään pelkkä "veljesseura.org / uut.fi"?
Yleisenä viisasteluna voi sanoa, että kannattaa miettiä mikä paidan tarkoitus on. Luopio-sana on koodattu todistajan selkäytimeen pahana ja VT-logolla kikkailu on lähes pyhäinhäväistys. Kannanottonahan tämä on rohkea ja suoraselkäinen.

Jos taas tarkoitus on tarjota vaihtoehto aktiivitodistajille, kannattaisi varmaankin lähestyä päinvastoin. "Luopiota" on hoettu lavalta tuhansia kertoja, mutta olisiko veljesseura.orgia nolla kertaa? Uteliaisuus voi toimia sytykkeenä silmien avaamiseen.

Molemmissa on puolensa, lähestyminen on ihan kiinni siitä mitä paidan käyttäjä hakee.
Kuten tuumailin, etupuolelle luopio ja taakse veljesseura ja uut.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

-
Viimeksi muokannut Vieraas, 02.08.2012 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Vieraas kirjoitti:
Bergerac kirjoitti:Kuten tuumailin, etupuolelle luopio ja taakse veljesseura ja uut.
Itse asiassa kompromissi vesittää molemmat lähestymiset, mieluummin jompi kumpi. :)
Minä olen sitä mieltä, että sanaa "LUOPIO" ei tule käyttää lainkaan. Se on Vartiotorniseuran haukkumanimi entisille JT-jäsenille.

Itse asiassa Vartiotorniseura on itse luopiojärjestö. Se on ottanut muinaisesta historiasta mallia. Nyt palvotaan kirjaimellisen vasikan sijasta järjestöä, joka on samalla tavalla luopiotoimintaa kuin muinaisen Israelin vasikanpalvonta, kun Aaron taipui tekemään kultaisen vasikan, ja hän sanoi, että vietettäisiin juhlaa Jehovan kunniaksi.

Pidän parempana sellaista tekstiä, missä esiintyy Uskontojen Uhrien tuki, Toipumisapu Kartetut ja Veljesseura. Ehkä tämä olisi se (ei pyhä vaan arkinen) kolminaisuus, mitä minäkin voisin kannattaa.

Luopiosanasta en pidä.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Vieraas kirjoitti:
Bergerac kirjoitti:Kuten tuumailin, etupuolelle luopio ja taakse veljesseura ja uut.
Itse asiassa kompromissi vesittää molemmat lähestymiset, mieluummin jompi kumpi. :)
Ehkä se vanha kunnon Luopio-paita on kuitenkin mainio "täsmäase" tietynlaisiin tilanteisiin. Jos vaikka kehtaa kävellä se päällä ihmisvilinässä, niin satunnaisesti vastaantuleva jt taatusti ymmärtää (kauhistuen) mistä on kysymys, muut ihmiset tuskin kiinnittävät paljonkaan huomiota. Saattaa olla viestiltään erittäin tehokkaasti toimiva paita tuohon tyyliin käytettynä?

Roisi Luopio-paita toimii myös inside-huumorina, ja porukkaa yhdistävänä tekijänä.

Mutta esimerkiksi miekkarissa, joka järjestetään konventtipaikan välittömässä läheisyydessä, pehmeämpi lähestymistapa saattaisi ehkä olla parempi. Jos mennään "jt-reviirille" ja paidassa lukee Luopio, voi olla että se koetaan niin vittuiluksi, että itse pointti jää pimentoon? Ehkä tuollaisiin tilanteisiin sopisi paremmin tuo pelkkä "veljesseura.org - uut.fi" painatuksella varustettu paita? Tämä on vaan tällaista keittiönpöytäpsykologin arvailua...

Käärmis, tässä on sulle selvästi bisneksen paikka, tarvitaankin KAKSI paitaa per nenukka! :)
And Justice For All
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Johanneksen poika kirjoitti:
Vieraas kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että sanaa "LUOPIO" ei tule käyttää lainkaan. Se on Vartiotorniseuran haukkumanimi entisille JT-jäsenille.
Pidän parempana sellaista tekstiä, missä esiintyy Uskontojen Uhrien tuki, Toipumisapu Kartetut ja Veljesseura. Ehkä tämä olisi se (ei pyhä vaan arkinen) kolminaisuus, mitä minäkin voisin kannattaa.

Luopiosanasta en pidä.
Olen nyt jyrkästi erimieltä, valitettavasti.

Veljesseura ja UUT mielletään minun ymmärtääkseni luopioiksi (kuten myös erotetut, erkaantuneet jne) Sikariportaan piireissä/nettiä tutkailevissa ns etuisuuden (tai sitten ei) omaavien piireissä.
Nämä sivustot tulisi näkyä paidassa.

Mutta minun mielestäni paidassa tulee edelleen selkeästi näkyä sana "luopio" jossain muodossa.

Edit 22:45: Vaikka paita olisi ilman "luopio"-sanaa mutta sisältäisi nuo kaksi linkkiä <- edelleen se olisi ns luopio-materiaalia. Ja terveisiä tässä vaiheessa niille vilpittömille todistajille jotka urkitte täällä tavallaan Seuran suosituksien vastaisesti ns luopiomateriaalia. Lukekaa ja tutkikaa lisää, eikös Seurakin niin kehoita, mutta unohtakaa se että Seura haluaa teidän tutkivan vain ja ainoastaan Seuran materiaalia :shock: :mrgreen:

Edit2: pari kirjainta korjattu
Viimeksi muokannut Bergerac, 31.07.2012 23:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Oletko itse erotettu eli luopio?
Vieras

Kuten vartiotorniseuralla itselläänkin, tarkoitus pyhittää keinot, eli paidan sanoma mahdollisuuksien mukaan niin, että jt saa ärsykkeen kiinnostua lahkosta irtautumiseen
Vieras

Jos tornikuvassa näkyisi lohjennut pala irtoamassa ja alla teksti 'eronneet'. Eli ei olisi luopio-sanaa.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Minusta tuo "Luopio" on provosoiva ja herättävä sana.
Eli miun paitaan vanha "Luopio" vartiotornin logon mukaelman kanssa ja selkämykseen veljesseuran osoite.
Jokainen, jota asia liippaa läheltä, tajuaa viestin. Ne jotka eivät tajua, ovat todennäkoisesti muutenkin turvallisen ulkona asiasta.
Let me go Master I hate you so
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Johanneksen poika kirjoitti:Minä olen sitä mieltä, että sanaa "LUOPIO" ei tule käyttää lainkaan. Se on Vartiotorniseuran haukkumanimi entisille JT-jäsenille.
Perskohtaisen kokemuksen pohjalta olen samaa mieltä. Rintalapullinen vaelluskokousosanottaja pillastui ihan ääneen kun kävelin kadulla häntä vastaan LUOPIO-paita ruhoni yläosan verhona, siis lähestymättä häntä millään muulla tavalla kuin kävelemällä samalla kadulla.
Luopiosanasta en pidä.
Minä taas ajattelen niin, että puolestani nuo farisealaiset voivat aivan hyvin iltarukouksessaan röyhistää rintaansa luopio-sanan avulla.
Viimeksi muokannut Tony, 01.08.2012 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus fiks
Virus

Viesti Kirjoittaja Virus »

Mites ois ?
Etumukseen: Päivitä Totuus/Veljesseura.org
Selkämykseen: Pyramidin kuva sisältäen ,esim. 1. Luopio ,2.UUT 3. 1874,1914,1925,1975
Kirsieveliina

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Tässäpä yksi korsi lisää...

Yksinkertainen kun on tyylikästä (ainakin joidenkin mielestä), niin kirkkaalla väripohjalla pelkkä "Luopio" makealla fontilla mun
mielestä. Väri saisi viestiä raikkautta, esim. kirkas turkoosi.

Mulle taas "Luopio" on jopa veikeä, sympaattinen ja herättää kiinnostusta. "Ai jaa, mistä sää oot luopunu? Kahvista, tupakasta?"
Yllätysarvona olisi tavallaan se, että jt ei voi nähdessään olla varma siitä, onko tässä nyt kyse exästä.
Siinä vois päästä hyvin juttuun.

Anteeksi, mutta jokin muurinkappale voi herättää lähinnä hämmennystä, "mitä helvettiä?!" Se on niin toissavuosisadalta.
Kuvituksena tuli mieleen leijonan paijaus, mutta sellainen on varmaan tosi haastava toteuttaa.
:D

Viesti Kirjoittaja :D »

Luopio-sanan käyttö on kaksipiippuinen juttu. Jos käyttäjä pitää paitaa, jossa lukee "luopio", sen voi tulkita myös niin että henkilö myöntää tehneensä väärin.
Sinälläänhän tässä kohden ei ole kyse mistään väärintekemisistä, mutta uskova voi nähdä asian toisin. Jos joku antaa ihmiselle tittelin: huora/pukki/rikollinen/tappaja/jne, kuinka moni laittaa päälleen paidan jossa lukee esim. "murhaaja"?
Toisaalta taas, käyttämällä paitaa, jossa lukee "luopio", osoittaa ettei sanalla ole mitään vaikutusta itseen.
Voisihan paidassa lukea myös teksti:

Totuus, joka johtaa vapauteen

htt://www.veljesseura.org

sekä petiitillä painettuna selvitys vuodesta 1914, veriopista, karttamisasiaa jne.
Vastaa Viestiin