UUT työpaikka Joni Valkila

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: UUT työpaikka Joni Valkila

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jos saan sotkeutua tähän, niin olet toki oikeutettu kuulumaan ymmärtämisen piiriin. Ainoa haittatekijä on tuo henkilökohtaisuus, joka voi olla tunnetasolla tietynlainen ongelma.
Minulla palautui muuten jostain syystä mieleeni 30 vuoden takainen asia. Olin töissä hifi liikkeessä myyjänä. Meillä oli oma radio- ja tv korjaaja eli Maken kaltainen ekspertti joka eräänä päivänä kuunteli korjaamokopissaan erikoista käsipuhelimen näköistä vekotinta josta kuului poliisiradio.

Hän kertoi että Radiomikro niminen elektroniikka-alan liike oli ryhtynyt myymään noita monikaistaradioita joilla kuului kaikki radioaaltoliikenne. Poliisit, ambulanssit, lentokenttä ja kaikki muukin mahdollinen. (Siinä vaiheessa kun nmt puhelimet tulivat käyttöön niin jopa nekin.) Tuo vekotin oli hetkessä saanut suuren suosion myös toimittajien keskuudessa ja minkäkin syösyin oitis ostamaan sellaisen. Sain tosin odotella pari viikkoa kun ne olivat päässeet loppumaan.
Sen jälkeen kun laitteen sain, niin tuo salakuuntelu oli yksi lempihupini. Jonkun kerran tein jopa 'toimittajat' eli painuin tapahtumapaikalle jos lähettyvillä oli jotain 'jännää' menossa. Poliisien koodit oppi todella nopeasti. Vaikka tuon laitteen käyttö pian kriminalisoitiin ja myöhemmin muistini mukaan jopa sen taajuuksia määrättiin rajoitettaviksi, niin tuo kaiken kuuleva orginaalimalli oli yksi parhaimmista leluistani muutaman vuoden ajan.

Tuomitsetko minut tuosta harrastuksestani? Olisitko itse malttanut olla käyttämättä tuollaista vekotinta jos olisit sellaisen saanut jostain?

-t-
KN

Re: UUT työpaikka Joni Valkila

Viesti Kirjoittaja KN »

Vieras kirjoitti: Tuomitsetko minut tuosta harrastuksestani?
-t-
En tuomitse.

Mutta, jos suunnittelisit kuuluisan ambulanssikuskivihaajan Mättö Mätipään kanssa hyppyä stadionin tornista, jotta saisit tallennettua ambulanssikuskien kiroilua tyylliin "joku saat***n kahjo hyppäsi stadionin tornista" niin silloin voisin hiukkasen moittia.

KN
Vastaa Viestiin