Vieraas kirjoitti:Tony kirjoitti:Voisi kuvitella että tällainenkin jossain pöytälaatikossa on. Vai olisiko todennäköisempi skenaario että hallintoelin elää hetkessä ja perustaa järjestön tulevaisuuden lyhyen tähtäimen näppituntumaan?
Jotenkin jälkimmäinen vaihtoehto tuntuisi todennäköisemmältä. Esimerkkinä se, että internet on muuttanut järjestön toimintaympäristön täysin, mutta rapiat toistakymmentä vuotta hallintoelin sulki tältä asialta silmät ja korvat. Ehkä tästä porukasta ei vaan ole mihinkään skenaarioiden hahmottamiseen? Nämä ovat kuitenkin Vartiotorni-seuran kasvatteja, joiden kokemus reaalimaailmasta on vähäinen ja liikkeenjohdosta olematon. Raamattuakin on tulkittu uusiksi vasta pakon edessä, muuten on säilytetty ns. status quo.
Syy internetin hyväksymiseen on Tedin (Jaraz) kupsahtaminen. Ted piti hallitsevaa elintä omana leikkikenttänään, eivätkä muut uskaltaneet häntä vastustaa, edes internetistä, tilanne muuttui kupsahtamisen jälkeen nopeasti.
Mitä tulee yleensä seuran sisällä olevien veljien (vanhimmistot, hallintoelin ym muut elimet ja komiteat), niin on järjestyksellisesti niin, etteivät nämä osaa vain yksinkertaisesti tehdä päätöksiä, edes yhdessä ja silloinkin kun päätös syntyy, syntyy se pakon edestä.
Päätöksen kohteellakaan en ole huomannut olevan merkitystä. On se vaikkapa kuinka pieni tahansa, niin päätöstä ei vain yksinkertaisesti saada aikaiseksi, kuin raskaan synnytyksen tuloksena. Normaali ihminen ahdistuu tälläisestä päättämättömyydestä.
Syytä olen itse monesti ihmetellyt ja tullut tulokseen, että syy on VT-kasvatus. Kaikki ajatukset lapataan suoraan suusta sisään, etkä saa käyttää omia aivojasi.
Jokainen joka sitten käyttää aivojaan, joutuu aina olemaan hiukan takajaloillaan, ettei nyt vaan puhuisi a) omaa valoa b) ettei puhetta tulkittaisi kapinahengeksi c) pelko että varmasti menee nykyisen valon mukaan , ettei minua vain luulataisi epä-hengelliseksi jne...
Itä-Saksa kasvatti itä-saksalaisia. VT-seura kasvattaa näitä päättämättömiä ihmiskuoria.
T:Kapula