Aikuiskaste?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jaakko Ahvenainen

Re: Aikuiskaste?

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

On ihmisiä, joille todistajuus on elämän ainoa vaihtoehto.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Syvällisyys tuossa meni ohi (mikkeliin ?)

Niinhän se on että 90 v:lle vanhuus on ainoa vaihtoehto, mutta totistajuus ei.

jk Ei toivottovasti anneta vartiotornin saarnaa vastaukseksi
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Jo 10-vuotias voi mennä kasteelle ja tähdätä kokoajanpalvelukseen. Afrikassa edes lukutaidon puute ei haittaa, kun Watchtower hakee lisää kastettavia.
Ghana News Agency 21.8.2012:

"Erikoisonventtipäivän ohjelmassa Accrassa tänä viikonloppuna Stephen McIntyre, Jehovan todistajien kierroksen 53 valvoja sanoi, että kaikki kristityt voisivat voittaa rajoitetun lukutaidon omaavia sekä ei-kristittyjä Jumalan valtakunnan puolelle."
...
10-vuotias Angelica Akowuahm, joka vihki itsensä Jumalalle vesikasteen kautta konventissa, sanoi tavoitteensa olevan kokoaikaiseen palvelukseen ryhtyminen Jumalan palvelemiseksi."
http://bit.ly/NFXZBA
Video ei ollut ohjeistusvideo.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Olihan se silloin 14v tosi aikuismaista ja harkittua mennä kasteelle.
Kesän konventissa luettiin joku julistus, josta päättelin että harma alkaa vuoden sisällä, joten oli kiire päästä Jehovan omaksi.
Aika moni muukin taisi ajatella samalla tavalla, koska meidän seurakunnasta meni 8 henkilöä kasteelle seuraavassa kierroskonventissa. Nuorin, pikkusiskoni, oli 12v.
Silloin jo oli jotenkin muodikasta ja hieno juttu, mitä nuorempana meni kasteelle. Lavalta kerrottiin kokemuksia lapsista jotka päättivät vihkiä elämänsä Jehovalle.
Hyvin ristiriitaista, koska sitten kuitenkin pilkattiin muita uskontoja siitä, että kastavat vauvoja.
Let me go Master I hate you so
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

"Erikoisonventtipäivän ohjelmassa Accrassa tänä viikonloppuna Stephen McIntyre, Jehovan todistajien kierroksen 53 valvoja sanoi, että kaikki kristityt voisivat voittaa rajoitetun lukutaidon omaavia sekä ei-kristittyjä Jumalan valtakunnan puolelle."
...
10-vuotias Angelica Akowuahm, joka vihki itsensä Jumalalle vesikasteen kautta konventissa, sanoi tavoitteensa olevan kokoaikaiseen palvelukseen ryhtyminen Jumalan palvelemiseksi."
Hyi ny ...

Häpeämättömän härskiä toimintaa iskeä käytännön puolustuskyvyttömiin. Toisaalta tuollainen malli alkaa olemaan ainoita jolla voi saada tuntuvaa kasvua aikaan. Maissa joissa ihmiset osaavat lukea ja vapaa tieto on kaikkien käsillä, homma on astetta haastavampaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
kaksitornia

Viesti Kirjoittaja kaksitornia »

Tony kirjoitti: Häpeämättömän härskiä toimintaa iskeä käytännön puolustuskyvyttömiin. Toisaalta tuollainen malli alkaa olemaan ainoita jolla voi saada tuntuvaa kasvua aikaan. Maissa joissa ihmiset osaavat lukea ja vapaa tieto on kaikkien käsillä, homma on astetta haastavampaa.
Toisaaltahan tuo on hyväksi näille välistä pudonneille (sisältöä ehkä ankeaan elämään, voivat oppia lukemaan/kirjoittamaan), mutta vastapainona tuputetaan täysin merkityksetöntä skeidaa pään täydeltä. Surullista kun miettii kauhuskenaariota, missä nämä kouluttamattomat jossain välissä tajuavat vähän enemmänkin maailman menosta, sitten vaan ollaankin niin kahleissa että....Onnetonta elämää tiedossa, sääliksi käy. Ja vituttaa hyväksikäytettyjen puolesta.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Tony kirjoitti:

...
Hyi ny ...

Häpeämättömän härskiä toimintaa iskeä käytännön puolustuskyvyttömiin. Toisaalta tuollainen malli alkaa olemaan ainoita jolla voi saada tuntuvaa kasvua aikaan. Maissa joissa ihmiset osaavat lukea ja vapaa tieto on kaikkien käsillä, homma on astetta haastavampaa.
Vain mahdollisuutena:
Ko ihmiset voivat myös siirtyä toiseen maahan verukkeella jos toisella ja tuottaa osaltaan myös tosi tm Jehovan kasvua siellä. Opittuaan tosi tm Jehovan tavat ennen siirtymistään tai sen jälkeen :evil:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olen nähnyt Suomen Betelissä Afrikkaan painettuja julkaisuaj ilmeisesti näille "rajoitetun lukutaidon omaaville". Ne olivat kuin JT-aiheisia lasten kuvakirjoja.

Ja todella en usko, että kaksitoistavuotias kykenisi ymmärtämään päätöksensä merkityksen. Vaikka ihan KAIKKI JT-lapset ovat POIKKEUKSELLISEN KYPSIÄ. Näin muuten sanoivat aikoinaan lapsestani TSV:lle vastineessa, jossa Ropponen arvioi, että minulla on vain ketunhäntä kainalossa lapseni asiassa, että pyytäessäni eräitä tietoja heiltä, minulla oli Ropposen sanoin "hanke" vastustaa lapseni ja heidän uskontoaan. Koska lapseni oli POIKKEUKSELLISEN KYPSÄ, hänet olisi Ropposen mielestä näin pitänyt tiedollisesti pimittää holhoojaltaan ja huoltajaltaan (siis hänen toimensa JT-järjestössä).

Myöhemmin lapsi itse erosi järjestöstä. Hän muutti itse POIKKEUKSELLISEN KYPSÄÄ mielipidettään.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vieras kirjoitti:Myöhemmin lapsi itse erosi järjestöstä. Hän muutti itse POIKKEUKSELLISEN KYPSÄÄ mielipidettään.
Ropponenhan oli aivan oikeassa. Lapsesi oli ja on poikkeuksellisen kypsä. Kenties hän oivalsi niiden kettujen ja häntien löytyvän Puutarhatieltä, epäilen.
Vastaa Viestiin