Uusi jw.org

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Tony

Re: Uusi jw.org

Viesti Kirjoittaja Tony »

Miten minusta tuntuu, että jos tätä aihetta pitää tosissaan erikseen käsitellä, niin ideologiassa on perustavaa laatua olevia epäkohtia.

Kuva
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Tony kirjoitti:Miten minusta tuntuu, että jos tätä aihetta pitää tosissaan erikseen käsitellä, niin ideologiassa on perustavaa laatua olevia epäkohtia.

Kuva
Nainen - kehityksen vai kylkiluun tulos?
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kun olin lapsi, minulle opetettiin totuutena miehellä olevan yksi kylkiluu enemmän, kuin naisella. Totta kai uskoin ja tämä uskoni säilyi varsin pitkään, koska Raamatussa niin sanottiin (tämä oli perustelu). Vartuttuani nuorukaiseksi ja saatuani asiasta enemmän faktatietoa, jouduin muuttamaan käsitystäni lapsuudesta minulle syötettyyn valheeseen.

Ihmisellä on sukupuolestaan riippumatta tasan tarkkaan 24 kylkiluuta, mutta lasta on helppo aikuisten huijata. Raamattu ei todellakaan sovellu luonnontieteen oppikirjaksi, väänteli sitä mihin malliin tahansa. Tämäkin tarina kylkiluusta riippuu siitä kumpaa luomiskertomuksen versiota käytetään ja ennen muuta siitä, mihin halutaan uskoa. Röntgenkuvat esmes keuhkoista kertovat silti karua kieltään, Jehovalla ei ollut sorvia.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Taikka sitten asia on väärin ymmärretty.
Sanoihan entinen palopäällikkökin kun ennätettyään palopaikalle olivat katsojat saaneet palon sammutetuksi, että se on väärin sammutettu
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

En tiedä katsoinko äsken Applen mainoksen vai Vartiotorniseuran tuottamaa promovideota. Vartiotorniseura on julkaissut koomisesti nimetyn "JW Apps" nimisen osion.

Myös popagandavideot on nyt saatavilla.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Viittomakili löytyi edelliseltäkin sivustolta. Kaikki kuurothan eivät osaa lukea, kaikkein vähiten kuurosokeat. Kummasti tuo Helen Keller silti pärjäsi.
SuurinBabylon

Kuva
Jännä että heti Raamatun jälkeen on mainittu Vartiotorni ja Herätkää.

Oikeasti Raamattua ei pitäisi edes mainita koko sivulla. Pelkkä "Authorized by Jehovah God's official organization" -teksti riittäisi.
SuurinBabylon

Huomaatteko sivustossa Applemaisen leiman? Tunnen erään veljistä, joka on ollut toteuttamassa tuota sivua ja hän uskoo Omenaan lähes yhtä suurella fanaattisuudella kuin Jehovaan. Sivusto oli kuitenkin pettymys, ainakin minulle. Olisin odottanut jotain aidosti uutta, eikä vain vahaa paskaa uudessa paketissa.
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Ehkä kuulun tässä(kin) asiassa pieneen vähemmistöön, mutta minun on pakko sanoa, että Vartiotorniseuran uudet nettisivut miellyttävät minua henkilökohtaisesti. Ne ovat selkeät, informatiiviset ja hyvän näköiset. (nyt siis puhun sivuston teknisestä ilmeestä ja toteutuksesta enkä lainkaan ota kantaa sisältöön, siihen olen ottanut kantaa omilla kotisivuillani jo usean vuoden ajan)

Sivuston toteuttajat ovat olleet ammatti-ihmisiä. Monilla kaupallisilla sivuillakaan ei ole päästy tähän tavoitteeseen: sivut toimivat sekä tietokoneella että mobiililaitteilla (ainakin Android-pohjaisilla) eikä tarvita erikseen mitään mobiiliversioita. Tämä on hieno piirre.
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Kun olin lapsi, minulle opetettiin totuutena miehellä olevan yksi kylkiluu enemmän, kuin naisella.
Mulla oli sama juttu. Onneksi en sanonut tästä koskaan koulussa oppitunneilla, olisin voinut saada epätoivottua huomiota hieman liikaa!
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

SuurinBabylon kirjoitti:Löysin heti sivulta ulkopuolisille tarkoitettua valehtelua, otsikon "Uskotteko että teillä on ainoa oikea uskonto?".
jw.org kirjoitti: Uskotteko, että vain te pelastutte?

Emme usko. Miljoonat ihmiset, jotka ovat eläneet menneinä vuosisatoina eivätkä ole olleet Jehovan todistajia, saavat mahdollisuuden pelastua. Raamatussa selitetään, että Jumalan lupaamassa uudessa maailmassa ”tulee olemaan ylösnousemus, sekä vanhurskaiden että epävanhurskaiden” (Apostolien teot 24:15). Lisäksi monet nykyään elävät voivat vielä alkaa palvella Jumalaa, ja hekin pelastuvat. Meidän tehtävänämme ei kuitenkaan ole ratkaista, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät. Se tehtävä on ainoastaan Jeesuksella (Johannes 5:22, 27).
Anthony Morris III uusimman puheen mukaan pikkulapsetkin, jotka ovat riittävän vanhoja "järkeilemään", ovat Jehovalle tilivelvollisia Harmegedonissa jos eivät valitse jehovantodistajuutta uskonnokseen. Lapsia ei pelasteta vanhempiensa uskon vuoksi. Täytyyhän muistaa että Jehova on koston jumala. Tämä taidettiin jättää mainitsematta.

Vilpittömän todistajan puolestaan tarvitsee muistaa vain tämän: Jeesus päättää kuka elää ja kuka kuolee, mutta paikallisseurakunnan vanhimmisto päättää siitä saavatko vanhemmat olla yhteydessä lapsiinsa.
Jälleenn kerran Seura valehtelee ollen kuitenkin valehtelematta. "Ovat eläneet menneinä vuosisatoina eivätkä ole olleet Jehovan todistajia" eli nykypäivän ihmisistä ei sanotakaan että muut voisivat pelastua!
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Tuota, mitä "etuisuuksia" tänäpäivänä kirjaantuminen tuonne antaa käyttäjälle?

Ja samalla voi itsestään ilmoittaa huomattavan paljon tietoja Seuralle, joka tunnetusti noudattaa kiltisti aina vuosi vuodelta tietosuojalakia ja vastaavia lakeja.

Esimerkkinä Ropposen lausunto tsv:lle: "Me pyrimme tekemään yhteistyötä/tarkastelemaan" <- Suoraan sanoen vitun leukojen nostelua yhteiskunnan lakeja kohtaan esim Fin Seuran osalta.

Ropponen ei aikanaan sillä hetkellä tajunnut että laki on laki ja sitä pitää noudattaa, ei niin että Jehovan Todistajat neuvottelevat asiasta vaan yksiselitteisesti noudattavat lakia ja tsv:n määritelmiä.

Oliko se Toope Ankka vai mikä siinä Aku Ankka lehdessä.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vieraas

Bergerac kirjoitti:Tuota, mitä "etuisuuksia" tänäpäivänä kirjaantuminen tuonne antaa käyttäjälle?

Ja samalla voi itsestään ilmoittaa huomattavan paljon tietoja Seuralle, joka tunnetusti noudattaa kiltisti aina vuosi vuodelta tietosuojalakia ja vastaavia lakeja.
Tuolta taidetaan jakaa myös materiaalia seurakunnille.
Vieraas

Uutista Watchtowerin häviämästä Conti-oikeudenkäynnistä ei vieläkään ole sivustolla, vaikka tapauksesta on kulunut yli viikko.

Uutisosiossa on muuten käytössä RSS feed, joka oli kova sana joskus kymmenen vuotta sitten ja joka on tarkoitettu erityisesti usein päivittyvien uutisten automaattiseen päivittämiseen käyttäjäpäähän (ns. server push). Ainakin tässä vaiheessa RSS näyttäisi Watchtowerin kohdalla olevan vähintään hätävarjelun liioittelua. Ehkä järjestön tulevan menestyksen myötä uutista pukkaa kerran tunnissa? Not.
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Kivikko kirjoitti:
Kun olin lapsi, minulle opetettiin totuutena miehellä olevan yksi kylkiluu enemmän, kuin naisella.
Mulla oli sama juttu. Onneksi en sanonut tästä koskaan koulussa oppitunneilla, olisin voinut saada epätoivottua huomiota hieman liikaa!
Minä ihmettelen miksi miehellä olisi yksi kylkiluu enemmän koska kertomuksen mukaanhan Aadamilta otettiin yksi pois. Eikö olisi loogista että naisella olisi yksi enemmän ja miehellä vähemmän?
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Vastaa Viestiin