Juu tarkastelen myös niitä siinä sivussa. Itse asiassa koko juttu lähti juurikin siitä liikkeelle, että aloin kirjotella Elämä-kirjan marginaaliin omia muistiinpanojani kirjan argumenteista. Sitten kun ei enää omat kirjotukset mahtuneet sivun reunaan, niin päätin, että kirjoitan niitä tietokoneella muistiin. Siitä se sitten lähti rakentumaan eteenpäin. Ja tosiaan viimeisimpänä olen alkanut tarkistelemaan Elämä-kirjan lähteitä.Vieras kirjoitti:Olisiko samassa teoksessa mahdollista tarkastella klassisia kreationismiin - jos moneen muuhunkin todistelemiseen - liittyviä argumentointivirheitä?Masterpiece kirjoitti:Olenkin tämän kertonut jo täällä, mutta teen tällä hetkellä itselleni teosta "Elämä maan päällä" -kirjasta. Tarkistelen yli 30 vuotta vanhoja lainauksia. Lähes järjestään joka ikinen lainaus on päinvastoin, kuin mitä alun perin kirjoittaja on sanonut. Jonain päivänä julkaisen teokseni internetissä, mutta tuohon on vielä aikaa. Minun täytyy ensin saada valmiiksi kyseinen teos, jonka jälkeen tarkistutan sen. Vasta sitten voin hyvällä omallatunnolla sen julkaista.
Vartiotorni-seuran tietolähteet
Valvoja: Moderaattorit
-
Masterpiece
Re: Vartiotorni-seuran tietolähteet
-
Masterpiece
Re: Vartiotorni-seuran tietolähteet
Hienosti taas kerran törmäsi Vartiotornin valikoivaan lainaamiseen eri tekijöiltä.
Vartiotorni 15.6.1957 s.267-270 (jostain tuolta väliltä)
Jännä miten tuo loppuosa jätettiin pois...
Vartiotorni 15.6.1957 s.267-270 (jostain tuolta väliltä)
Koko lainaushan kyseiseltä sivulta menee näin: "The accounts of the manner of the crucifixion being so meagre, any degree of certainty on this point is impossible; but the evidence seems to preponderate in favour of the traditional view".Argumentti risti/paalu -keskustelussa: "Mitä tulee uskonnollisiin asiantuntijoihin, niin eräs heistä lausuu: "Koska kertomukset ristiinnaulitsemistavasta ovat niin niukat, niin kaikki varmuus on mahdotonta". -Encyclopedia Biblica, 1. osa, s. 957.
Jännä miten tuo loppuosa jätettiin pois...