Islam tulee ja islam tappaa?
Valvoja: Moderaattorit
-
Kaarmis
Re: Islam tulee ja islam tappaa?
Bangladesh on islamilainen valtio eikä siellä sodita, ei edes sorsita hinduvähemmistöä.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
theos
Ehkä hieman ruusuinen kuva tuosta al-Qaidan turvasatamasta. Tilannetta varmastikin hieman helpottaa se, että tuo islamilaisuus on naapurin Iranin tapaan puhtaasti shiilaista muotoa. Eihän Irankaan ole tykännyt sotia muiden kuin Irakin sunnien kanssa. Mitä nyt uhoilee myös Israelin ja USAn suuntaan.Kaarmis kirjoitti:Bangladesh on islamilainen valtio eikä siellä sodita, ei edes sorsita hinduvähemmistöä.
Tosin siitäkin huolimatta voi vaikkapa wikipedian kautta löytää tällaista tietoa.
Ja mitä tulee tuon islamilaisvaltion syntyyn, niin aika raakaa ja tyypillistä tietoa sekin pitää sisällään.Kahden radikaali-islamistisen puolueen, Jagrata Muslim Janata Bangladeshin (JMJB) ja Jama'atul Mujahideen Bangladeshin (JMB), toiminta kiellettiin helmikuussa 2005. Ryhmiä on syytetty vuodesta 1999 lähtien tapahtuneiden pommi-iskujen tekijöiksi, ja satoja epäiltyjä jäseniä on pidätetty lukuisissa turvallisuusoperaatioissa, mukaan lukien puolueiden johtaja vuonna 2006. Ensimmäinen vahvistettu itsemurhapommi-isku tapahtui Bangladeshissa marraskuussa 2005.
Aika kaukana ollaan edelleen vaikkapa pohjoismaisista valtioista. Bangladeshissa vallankaappaukset tai sen yritykset ovat seuranneet toinen toistaan koko sen historian ajan. Vilkasta elämää siis vaikka kyseessä onkin yksi maailman väkirikkaimmista ja köyhimmistä maista, jolla luulisi olevan muitakin intressejä kuin jatkuva sisäinen kähinä.Lavastettuaan neuvottelut Mujibin kanssa presidentti Yahya Khan pidätti hänet 25. marraskuuta 1971, ja käynnisti operaatio Searchlightin, pitkitetyn sotilaallisen hyökkäyksen Itä-Pakistaniin. Yahyan keinot olivat verisiä, ja sodan väkivalta johti lukuisiin siviiliuhreihin. Väkivallan tärkeimmät kohteet olivat alueen älymystö ja hindulainen väestö. Noin kymmenen miljoonaa ihmistä pakeni naapurimaahan Intiaan. Arviot uhrien kokonaismäärästä vaihtelevat kolmensadan tuhannen ja kolmen miljoonan välillä.
-
Kaarmis
Bangladesh on nuori valtio. Suomessakin sodittiin valtion heti itsenäistyttyä ihan omien kesken. Uskon Suomessa tapetun suhteessa enemmän omia 1918 kuin Banglan vastaavassa sählingissä 1971.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
theos
Niin... Suomessa tosiaankin kuoli noin 30 000 ihmistä eikä kukaan varmaan sitäkään kovin rauhanomaisena tapahtumana pidä. Tuon jälkeen täällä on keskinäiset tappelut jääneet aikalailla sanansäilän asteelle - toisin kuin Bangladeshissä.
-
Vieraas
"Bangladesh is a secular state, however the United Nations has recognised the country as mainly moderate Muslim democratic country" (http://bit.ly/NFWpEF)theos kirjoitti:Ehkä hieman ruusuinen kuva tuosta al-Qaidan turvasatamasta.
Sisäisten kähinöidenkin suhteen kehitys on kehittynyt: In contrast to the strikes and violent street rallies that had marked Bangladeshi politics in previous years, the parliamentary elections finally held in late December 2008 were mostly peaceful. (CIA World Factbook)
The New America Foundation luettelee termillä "Al-Qaidan turvasatama" kuusi aluetta: Trans-Sahara, Yemen, Somalia, Pakistan, Afghanistan, Iraq. Ei Bangladeshia.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
Poltergeist
Ei se Bangladesh ainakaan ulkoasiainministeriön matkustussuositusten mukaan ihan rauhallinen paikka ole:
"Poliittinen tilanne Bangladeshissa jatkuu epävarmana. Lain ja yleisen järjestyksen noudattaminen on heikentynyt. Bangladeshissa poliittinen tilanne on ollut pitkään jännittynyt ja vaikka tällä hetkellä tilanne on rauhallinen, mielenosoitusten ja muiden levottomuuksien äkillistä alkamista ei voida sulkea pois. "
" Lisäksi ääriuskonnollinen liikehdintä on lisääntynyt maassa ja terroritekojen mahdollisuutta ei voida sulkea pois."
"Matkustamista Chittagong Hill Tracts -alueelle, jossa esiintyy yhteenottoja kilpailevien heimojen, alueen uusien asukkaiden ja armeijan välillä tulee välttää."
"Huumerikoksista langetetaan pitkiä vankilatuomioita, jopa kuolemantuomioita. Oikeuslaitos toimii hitaasti. Vankilaolosuhteet ovat erittäin heikot.
Transparency Internationalin mukaan Bangladesh on yksi maailman korruptoituneimmista valtioista."
Bangladesh on muslimimaa. Matkailijoiden tulee pukeutua konservatiivisesti, ja etenkin naisten tulee välttää paljastavien asujen käyttöä.
Homoseksuaalisuus on Bangladeshissa tabu ja maan lainsäädännön mukaan rikos.
http://formin.finland.fi/public/default ... ture=fi-FI
"Poliittinen tilanne Bangladeshissa jatkuu epävarmana. Lain ja yleisen järjestyksen noudattaminen on heikentynyt. Bangladeshissa poliittinen tilanne on ollut pitkään jännittynyt ja vaikka tällä hetkellä tilanne on rauhallinen, mielenosoitusten ja muiden levottomuuksien äkillistä alkamista ei voida sulkea pois. "
" Lisäksi ääriuskonnollinen liikehdintä on lisääntynyt maassa ja terroritekojen mahdollisuutta ei voida sulkea pois."
"Matkustamista Chittagong Hill Tracts -alueelle, jossa esiintyy yhteenottoja kilpailevien heimojen, alueen uusien asukkaiden ja armeijan välillä tulee välttää."
"Huumerikoksista langetetaan pitkiä vankilatuomioita, jopa kuolemantuomioita. Oikeuslaitos toimii hitaasti. Vankilaolosuhteet ovat erittäin heikot.
Transparency Internationalin mukaan Bangladesh on yksi maailman korruptoituneimmista valtioista."
Bangladesh on muslimimaa. Matkailijoiden tulee pukeutua konservatiivisesti, ja etenkin naisten tulee välttää paljastavien asujen käyttöä.
Homoseksuaalisuus on Bangladeshissa tabu ja maan lainsäädännön mukaan rikos.
http://formin.finland.fi/public/default ... ture=fi-FI
Forgive me, Father, for l have sinned. Endlessly.
-
Vieraas
Totta puhut. Tämä taitaa koskea monia kehitysmaita, uskonnosta riippumatta. Vaikkapa Kolumbiasta samat ulkoasiainministeriön matkustusohjeet sanovat:Poltergeist kirjoitti:Ei se Bangladesh ainakaan ulkoasiainministeriön matkustussuositusten mukaan ihan rauhallinen paikka ole:
Väkivaltaiseen mielenosoitukseen törmäsin kerran vahingossa jopa Pariisissa. Paikalliset kävivät pientä keskustelua työehtosopimuksesta mellakkapoliisin kanssa kivillä argumenttejaan korostaen.Kolumbiassa on käynnissä aseellinen konflikti, joka on jatkunut jo yli 40 vuotta. Konfliktin osapuolet rahoittavat toimintaansa muun muassa huumeviljelyllä ja -kaupalla sekä kaappauksista saatavilla lunnasrahoilla. Aseellisten välikohtausten ja kaappausriskin vuoksi matkustamista maaseudulla ja Kolumbian ja Venezuelan, Kolumbian ja Panaman sekä Kolumbian ja Ecuadorin välisillä raja-alueilla kehotetaan välttämään.
-
Poltergeist
En huomannut tuossa mainintaa naisten asemasta enkä homoseksuaalisuuden rikollisuudesta, mikä on tavanomaista muslimimaissa.Vieraas kirjoitti: Totta puhut. Tämä taitaa koskea monia kehitysmaita, uskonnosta riippumatta. Vaikkapa Kolumbiasta samat ulkoasiainministeriön matkustusohjeet sanovat:
Väkivaltaiseen mielenosoitukseen törmäsin kerran vahingossa jopa Pariisissa. Paikalliset kävivät pientä keskustelua työehtosopimuksesta mellakkapoliisin kanssa kivillä argumenttejaan korostaen.
Tietääkseni Kolumbiassa ei kivitetä ketään.
Bangladeshissakin on matkustustiedotteen mukaan ääriryhmien toimintaa, (niitä kiellettiin wikin mukaan jossain vaiheessa), joten ääritoiminta pyrkii valtaan sielläkin. Valitettavasti maltillinen islam on hyvä alusta ääriryhmien toiminnalle. Näin kävi Iranissakin aikoinaan. Iranissa uudistuspyrkimykset johtivat islamilaiseen vallankumoukseen.
"Iranin ihmisoikeustilanne on ihmisoikeusjärjestöjen mukaan heikko. Homoseksuaalisuus voi johtaa kuolemanrangaistukseen. HRW:n mukaan kaksi miestä hirtettiin Gorganissa homoseksuaalisuudesta 2005.[50] Syyskuussa 2007 kerrottiin, ettei Iranissa presidentti Ahmadinejadin mukaan ole homoja"
"Iran on tiedetty teloittaneen alaikäisiä, vaikka on allekirjoittanut Lapsen oikeuksien sopimuksen. "
http://fi.wikipedia.org/wiki/Iran
http://fi.wikipedia.org/wiki/Iranin_vallankumous
Islam on kehityksen ja ihmisoikeuksien este.
Forgive me, Father, for l have sinned. Endlessly.
-
theos
Hmmm... ihan kuin minä olisin tuon kommentin tuohon laittanut mutta nikki on ihan väärä. ;D
-
Vieraas
En tiedä kiistääkö kukaan länsimaisen demokratian kannattaja sharia-lakia noudattavissa muslimimaissa tapahtuvia vääryyksiä. En ole ainakaan kuullut. Onneksi jotkut tekevät konkreettista työtä ääri-islamistien uhrien puolesta, Amnesty yhtenä näistä.Poltergeist kirjoitti:En huomannut tuossa mainintaa naisten asemasta enkä homoseksuaalisuuden rikollisuudesta, mikä on tavanomaista muslimimaissa.
Siinä mielessä se muistuttaa hyvin monia muita uskonnollisia liikkeitä. Onneksi ääri-Islamin Suomen-valloitus ei kuitenkaan ole millään tavalla näköpiirissä.Poltergeist kirjoitti:Islam on kehityksen ja ihmisoikeuksien este.
-
theos
Se kasvaa muun islamilaisuuden vanavedessä niin Suomessa kuin kaikissa muissakin maissa. HS 4 vuotta sitten kirjoitti:
"Merkittävä muutos on tapahtunut siinä, että muslimit eivät katsele enää niin paljon ulkopuolelta yhteiskuntaa, vaan ovat itse toiminnassa mukana", sanoo turkulainen uskontotieteilijä ja maahanmuuttotutkija, Suomen Akatemian tutkijatohtori Tuomas Martikainen Åbo Akademista.
Martikaisen mukaan ero vuoteen 1999 on selvä. Islam on kasvanut yhdeksi Suomen merkittävimmistä vähemmistöuskonnoista ja kasvu jatkuu edelleen. Lähes kaikilla suuremmilla paikkakunnilla on jo ainakin yksi moskeija.
"Merkittävä muutos on tapahtunut siinä, että muslimit eivät katsele enää niin paljon ulkopuolelta yhteiskuntaa, vaan ovat itse toiminnassa mukana", sanoo turkulainen uskontotieteilijä ja maahanmuuttotutkija, Suomen Akatemian tutkijatohtori Tuomas Martikainen Åbo Akademista.
Martikaisen mukaan ero vuoteen 1999 on selvä. Islam on kasvanut yhdeksi Suomen merkittävimmistä vähemmistöuskonnoista ja kasvu jatkuu edelleen. Lähes kaikilla suuremmilla paikkakunnilla on jo ainakin yksi moskeija.
-
Vieraas
Juuri näin, muslimit integroituvat suomalaiseen yhteiskuntaan entistä paremmin. Toivottavasti tässä onnistutaan edelleenkin hyvin, niin että ei tule syrjäytymistä ja siitä syntyviä ongelmia.theos kirjoitti:"Merkittävä muutos on tapahtunut siinä, että muslimit eivät katsele enää niin paljon ulkopuolelta yhteiskuntaa, vaan ovat itse toiminnassa mukana", sanoo turkulainen uskontotieteilijä ja maahanmuuttotutkija, Suomen Akatemian tutkijatohtori Tuomas Martikainen Åbo Akademista.
-
theos
Kyse ei ole integroitumisesta kuten se Suomessakin halutaan nähdä, vaan islamilaisessa omassa kulttuurissa joka perustuu siihen, että se osallistuu yhteiskunnalliseen toimintaan ja lähtee muuttamaan yhteiskuntaa islamilaisille suotuisaan suuntaan.
Ovat meilläkin keksineet oivan tavan lypsää rahaa valtiolta. Kokonaissumma on aika mukava.
http://www.minedu.fi/export/sites/defau ... t-2010.pdf
Pikaisesti laskettuna islam kerää tuossa kolmanneksi suurimman potin jättäen taakseen mm. helluntailaiset.
Ovat meilläkin keksineet oivan tavan lypsää rahaa valtiolta. Kokonaissumma on aika mukava.
http://www.minedu.fi/export/sites/defau ... t-2010.pdf
Pikaisesti laskettuna islam kerää tuossa kolmanneksi suurimman potin jättäen taakseen mm. helluntailaiset.
Viimeksi muokannut theos, 02.09.2012 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Minäkin olen pitänyt Islamia vähän rauhattomana aatteena, mutta tänään sain asiasta päinvastaista, ajankohtaista ensikäden tietoa.
Käppäilin päivällä kaikessa rauhassa Rovaniemen(!) keskustassa, kun reitilleni hyppäsi jostain tummahipiäinen pojannaskali. Poika ojensi minulle kopioteknisesti äärimmäisen heikkolaatuisen traktaatin, jonka syvällistä sanomaa olen tässä päivän mittaan sulatellut.
Olen etsiskellyt pitkään hengellistä kotiani, ja nyt tuntuu että tämä ”Ahmadijjan muslimiyhteisö” voisi sammuttaa sisälläni palavan kaipuun. Seuraavassa teillekin otteita Jumalan viisauksista, joita olen tänään oppinut:
”Rakastakaa kaikkia, älkää vihatko ketään.”
-Niiiiin faktaa. Mä oon kuule ihmetelly, mix aina tehdään sotaa, eikä tiäxä niinku rakastella vaa koko ajan?
”Mikä on ratkaisu aikamme ihmisen ongelmiin? On olemassa vain yksi ratkaisu, ja tuo ratkaisu on tavattoman yksinkertainen: usko Jumalaan ja Hänen johdatuksensa seuraaminen. Vain siten voimme saada ennakkoaavistuksen siitä, millaista paratiisissa on.”
-Sepä se, kun on niin v***sti niitä ongelmia, eikä ketään tee mitään. Mutta ratkaisu on yksinkertainen! Mun laiffin sudoku helpottui kertaheitolla!
”Kaikki maailmanuskonnot odottavat Messiasta muodossa tai toisessa[…]Olisi kuitenkin epäloogista, että ihmiskunnan keskuuteen lähetettäisiin useita eri uskonnollisia johtajia. Sehän loisi eripuraisuutta ja hajaannusta, mikä olisi Messiaan tarkoituksen vastaista. Siksi Jumalan aikomuksena on lähettää vain yksi tällainen henkilö kokoamaan ihmiskunnan yhteen…”
-Tää käy järkeen kuin häkä. Jengi venttailee kukin omaa messiastaan, eihän niitä ny miljoonaa voi tulla! Tai ainaki osa jää työttömäx. Mulla kävi mäihä, kun sain tänään tiedon tästä oikeasta Messiaasta. Ihmeellistä. Jumalan johdatusta? Mä oon parempi kun muut!
Niin siinä taisi käydä, että meidän perhe alkaa muslimeiksi. Vaimokin alkoi jo lämmetä hijabille, kun painotin hiustenhoidon ja –laiton helppoutta päähineen käyttöönoton jälkeen. Paratiisin neitsyistä en vielä arvannut kertoa. Kun sen aika tulee, taidan korostaa rusina-näkökulmaa.
Salam aleikum!
Käppäilin päivällä kaikessa rauhassa Rovaniemen(!) keskustassa, kun reitilleni hyppäsi jostain tummahipiäinen pojannaskali. Poika ojensi minulle kopioteknisesti äärimmäisen heikkolaatuisen traktaatin, jonka syvällistä sanomaa olen tässä päivän mittaan sulatellut.
Olen etsiskellyt pitkään hengellistä kotiani, ja nyt tuntuu että tämä ”Ahmadijjan muslimiyhteisö” voisi sammuttaa sisälläni palavan kaipuun. Seuraavassa teillekin otteita Jumalan viisauksista, joita olen tänään oppinut:
”Rakastakaa kaikkia, älkää vihatko ketään.”
-Niiiiin faktaa. Mä oon kuule ihmetelly, mix aina tehdään sotaa, eikä tiäxä niinku rakastella vaa koko ajan?
”Mikä on ratkaisu aikamme ihmisen ongelmiin? On olemassa vain yksi ratkaisu, ja tuo ratkaisu on tavattoman yksinkertainen: usko Jumalaan ja Hänen johdatuksensa seuraaminen. Vain siten voimme saada ennakkoaavistuksen siitä, millaista paratiisissa on.”
-Sepä se, kun on niin v***sti niitä ongelmia, eikä ketään tee mitään. Mutta ratkaisu on yksinkertainen! Mun laiffin sudoku helpottui kertaheitolla!
”Kaikki maailmanuskonnot odottavat Messiasta muodossa tai toisessa[…]Olisi kuitenkin epäloogista, että ihmiskunnan keskuuteen lähetettäisiin useita eri uskonnollisia johtajia. Sehän loisi eripuraisuutta ja hajaannusta, mikä olisi Messiaan tarkoituksen vastaista. Siksi Jumalan aikomuksena on lähettää vain yksi tällainen henkilö kokoamaan ihmiskunnan yhteen…”
-Tää käy järkeen kuin häkä. Jengi venttailee kukin omaa messiastaan, eihän niitä ny miljoonaa voi tulla! Tai ainaki osa jää työttömäx. Mulla kävi mäihä, kun sain tänään tiedon tästä oikeasta Messiaasta. Ihmeellistä. Jumalan johdatusta? Mä oon parempi kun muut!
Niin siinä taisi käydä, että meidän perhe alkaa muslimeiksi. Vaimokin alkoi jo lämmetä hijabille, kun painotin hiustenhoidon ja –laiton helppoutta päähineen käyttöönoton jälkeen. Paratiisin neitsyistä en vielä arvannut kertoa. Kun sen aika tulee, taidan korostaa rusina-näkökulmaa.
Salam aleikum!
And Justice For All
-
Vieraas
Varmasti joku islamilaisen kulttuurin edustajista haluaisi niinkin tapahtuvan. En osaa sanoa kuinka paljon tällaista ajattelua on. Ainakin nämä kolme läheisesti tuntemaani muslimia ovat integroituneet mainiosti sianlihan syöjiksi ja kunnostautuneet myös suomalaisten kunnia-asiassa eli viinan juonnissa. Uskonnollisten johtajien sanomiset kiinnostavat näitä tyyppejä yhtä paljon kuin Irja Askolan mielipiteet helsinkiläistä perusluterilaista.theos kirjoitti:Kyse ei ole integroitumisesta kuten se Suomessakin halutaan nähdä, vaan islamilaisessa omassa kulttuurissa joka perustuu siihen, että se osallistuu yhteiskunnalliseen toimintaan ja lähtee muuttamaan yhteiskuntaa islamilaisille suotuisaan suuntaan.
Nyt on jo vaikea muistaa aikaa, jolloin länsimaissa ei naisilla ollut äänioikeutta. Nykypolvi naureskelee homoseksuaalisuuden tautiluokitukselle. Globalisaatio etenee vääjäämättä, eikä äärinationalististen aatteiden tilapäinen kannatuspiikki sitä kaada. Vaikka tulevaisuuden ennustaminen on aina vaikeaa, enpä jaksa uskoa, että Suomen tulevaisuus olisi islamilainen. Sveitsissäkin raja tuli vastaan minareettien kohdalla. Vahva veikkaukseni on, että nykyiset suomalaiset lapset naureskelevat aikuisina täällä hetkeksi esiin noussutta ksenofobiaa, kun siitä jostain lukevat.