saara kirjoitti:Hitsin vaikee kysymys
Pelkistin aivan tarkoituksella.
Eli kirjoitus (raamattu) esittää johtajan (Jumalan) ajatuksia, ei sihteerin.
Joten seuraa kysymys; ovatko Raamatun virheet (joihin lasken mm. todellisuudenvastaisuudet) ja ristiriidat johtajan vai sihteerin syytä?
Olenpa joskus ajatellut niinkin saatanallisesti, että jospa kaikki ovatkin olleet jotenkin "joukkohulluja" (vrt. Hitlerin aikaansaannokset). Toisaalta raamatun neuvot ihmisen elämään ovat aika hyviä, Hitlerin etupäässä eivät.
Kyllähän Raamattu on sidoksissa juutalaisuuteen, eikä Raamatun Jumalan tarvitse hävetä Hitlerin rinnalla. Vääräuskoisia tapettiin urakalla ja laskuun, kerran jopa sen takia, että saatiin kunnon sangollinen vihollisen esinahkoja myötäjäisiksi.
Sepähän tässä on minunkin suurin pelko! Kun mun suurin ongelma on kokouksissa käymättömyys, niin olenkin lohduttautunut raamatunkohdalla heprealaiskirjeen 10:25. Mutta siinäkin "...niinkuin muutamilla on tapana" on sanottu negatiivisessa sävyssä.
Niinpä, tuolloin painotettiin aktiviisuuden tärkeyttä, koska elettiin lopun aikaa ja Jeesuksen paluuta vielä omana elinaikana. Siitä on pian kaksi vuosituhatta kun Ilmestyskirjaan kirjattiin tuo edelleen käytössä oleva 'pian'-sana, ei ole totuttua aikuisten sanastoa, jos sitä on sovellettava meidän aikaamme.
Kun en käy kokouksissa enkä muutenkaan paljon ole tekemisissä todistajien kanssa, voin selkeesti paremmin. Mutta kun siitäkin kannan syyllisyyttä: nyt Panettelija on saanut juonittua mut "maailmaan"
Kun tasasin tilit Vt-seuran kanssa, siihen päättyivät yli kahden vuosikymmenen jatkuneet painajaiset, sitten lähtivät henkiolennot ja synti. Oli opittava itse päättelemään miten kunnioittaa lähimmäisiään ja heidän yksityisyyttään.
Ristiriitaista on myöskin se, että ensin vakuutetaan, että Jumala on täydellinen rakkaus ja seuraavaksi selitetään, että Jumala kuitenkin vaatii tiettyjä asioita ja jos nyt epätäydellisenä ihmisenä et pysty kaikkea noudattamaan, Jumala ei heitä kivellä päähän, vaan joku todistaja!! Tää nyt oli hiukan kärjistetysti sanottu, mutta toivottavasti tajusitte pointin?
Säännöt eivät niinkään pohjaa Raamattuun kuin puritaanisiin Amerikan Itärannikon asenteisiin. Tarkoitus on erottua muista, kuten muillakin 1800-luvun uususkonnoilla, joista jokainen on ennallistanut oikean palvonnan.
Ilmeisesti mulla on paljon asiaa sydämellä, kun tekstiä tulee vaikka kuinka. Toivottavasti jaksatte mun kanssa
:(
Kevennä ihmeessä sydäntäsi, kyllä me jaksamme.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.