Candace Contin hyväksikäyttötapaus
Valvoja: Moderaattorit
-
Tissutteleva Tuomari
- Viestit: 23
- Liittynyt: 23.08.2012 01:24
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
http://apps.alameda.courts.ca.gov/domai ... HG11558324
The judge has denied a new trial as to evidence. Apparently the compensatory damage award of $7M stands. He has, based on prior cases that have set some sort of standard, reduced the punitive damages to $8.16M. The plaintiffs (Conti/Simons) have 30 days to accept or reject the judge's decision.
It is not clear from the judge's order if the Watchtower has any options. I assume they do and I assume they will reject the judge's order and appeal the entire case. What the judge has done is to give the WT a way out and a way to save a little face. His review of the case is saying to the Watchtower: "I've checked the way the case was handled and I feel you have no basis for an appeal. If you do appeal, the higher court will most likely agree with me and reject your appeal."
Korvaus tippui mutta kaikenkaikkiaan upea lopputulos jos tuosta ei enää jatketa. Jatkossa muiden on helpompi lähteä oikeudesta korvauksia hakemaan kun ennakkotapaus on saatu.
e. niin ja lainaus jehovahs-witnesses.net sivustolta
The judge has denied a new trial as to evidence. Apparently the compensatory damage award of $7M stands. He has, based on prior cases that have set some sort of standard, reduced the punitive damages to $8.16M. The plaintiffs (Conti/Simons) have 30 days to accept or reject the judge's decision.
It is not clear from the judge's order if the Watchtower has any options. I assume they do and I assume they will reject the judge's order and appeal the entire case. What the judge has done is to give the WT a way out and a way to save a little face. His review of the case is saying to the Watchtower: "I've checked the way the case was handled and I feel you have no basis for an appeal. If you do appeal, the higher court will most likely agree with me and reject your appeal."
Korvaus tippui mutta kaikenkaikkiaan upea lopputulos jos tuosta ei enää jatketa. Jatkossa muiden on helpompi lähteä oikeudesta korvauksia hakemaan kun ennakkotapaus on saatu.
e. niin ja lainaus jehovahs-witnesses.net sivustolta
-
Vieraas
- Viestit: 3220
- Liittynyt: 20.06.2011 21:56
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
Tämä oli hieno uutinen salailupolitiikan loppumisen kannalta, uusia haasteita takuulla seuraa. Nyt on kiinnostavaa nähdä miten asia julkistetaan jäsenille ja medialle. Loogisesti ajatellen oikeudenkäynnin lopputuloksen pitäisi olla pian nähtävissä Watchtowerin mediasivustolla (ent. jw-media, nyk. http://www.jw.org/en/news/).Tissutteleva Tuomari kirjoitti:Korvaus tippui mutta kaikenkaikkiaan upea lopputulos jos tuosta ei enää jatketa. Jatkossa muiden on helpompi lähteä oikeudesta korvauksia hakemaan kun ennakkotapaus on saatu.
Edit: Tässä vielä uutinen, jonka lähteenä on Candace Contin äiti. Mikäli Watchtower ei maksa 11.2 miljoonaa nyt, seurauksena on vuosittainen 10 %:n korko, joka luonnollisesti on yli miljoonan per vuosi.
http://www.jehovahswitnessblog.com/jw-l ... r-society/
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
Lothar III
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
Ei muuten löydy...miksiköhän...?Vieraas kirjoitti: Loogisesti ajatellen oikeudenkäynnin lopputuloksen pitäisi olla pian nähtävissä Watchtowerin mediasivustolla (ent. jw-media, nyk. http://www.jw.org/en/news/).
Viimeksi muokannut Tony, 29.08.2012 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus korjattu
Syy: Lainaus korjattu
- Tony
- Viestit: 7521
- Liittynyt: 28.04.2007 07:38
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
Lopputuloksen muokkaaminen teokratian kestävään muotoon ottaa vähän aikaa?Lothar III kirjoitti:Ei muuten löydy...miksiköhän...?Vieraas kirjoitti:Loogisesti ajatellen oikeudenkäynnin lopputuloksen pitäisi olla pian nähtävissä Watchtowerin mediasivustolla (ent. jw-media, nyk. http://www.jw.org/en/news/).
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Vieraas
- Viestit: 3220
- Liittynyt: 20.06.2011 21:56
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
Watchtower on hakenut 20.9. oikeuden päätöksen käsittelemistä valitustuomioistuimessa. (http://bit.ly/QNpF8W).
Auttaisi kovasti, mikäli olisi minkäänlaista käsitystä USA:n oikeusjärjestelmän toiminnasta, enpä yhtään tiedä mitä saumoja tämän valituksen avulla on muuttaa jo tehtyä päätöstä. Lukemani perusteella ainakin jo määrätylle korvaussummalle kertyy rapsakkaa korkoa niin kauan kuin taistelu jatkuu.
Watchtower ei siis halua todeta salailupolitiikkansa aiheuttamia karmeita seurauksia, vaan jatkaa ennemmin menettelytapojensa puolustamista. Jos lahko häviää jutun korkeammissa istuimissa, seurauksena on epäilemättä kymmeniä ellei satoja vastaavanlaisia haasteita. Ehkä niitä voidaan nostaa jo nykyisen oikeudenpäätöksen perusteella, en tiedä.
Watchtowerin päätöksessä raha menee siis hyväksikäytön uhrien edelle. Sehän tästä ainakin seuraa, että juttu tulee pysymään otsikoissa pitkään, "Saatanan medialta" tulee varmasti lisää iskuja.
http://jwsurvey.org/cedars-blog/watchto ... -fights-on
Auttaisi kovasti, mikäli olisi minkäänlaista käsitystä USA:n oikeusjärjestelmän toiminnasta, enpä yhtään tiedä mitä saumoja tämän valituksen avulla on muuttaa jo tehtyä päätöstä. Lukemani perusteella ainakin jo määrätylle korvaussummalle kertyy rapsakkaa korkoa niin kauan kuin taistelu jatkuu.
Watchtower ei siis halua todeta salailupolitiikkansa aiheuttamia karmeita seurauksia, vaan jatkaa ennemmin menettelytapojensa puolustamista. Jos lahko häviää jutun korkeammissa istuimissa, seurauksena on epäilemättä kymmeniä ellei satoja vastaavanlaisia haasteita. Ehkä niitä voidaan nostaa jo nykyisen oikeudenpäätöksen perusteella, en tiedä.
Watchtowerin päätöksessä raha menee siis hyväksikäytön uhrien edelle. Sehän tästä ainakin seuraa, että juttu tulee pysymään otsikoissa pitkään, "Saatanan medialta" tulee varmasti lisää iskuja.
http://jwsurvey.org/cedars-blog/watchto ... -fights-on
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
Kaarmis
- Viestit: 3909
- Liittynyt: 29.04.2007 22:13
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
"Sehän tästä ainakin seuraa, että juttu tulee pysymään otsikoissa pitkään"
Järjestö ei ymmärrä vielä, että julkisuus näissä asioissa ampuu haulikolla reikiä heidän sekä jäsenistönsä määrään että rahalaariinsa. Jos puhutaan miljoonista korvaussummissa, veikkaukseni että samoista summista puhutaan myös lahjoitusten vähentymisen määrässä.
Lahjoitukset kansainväliseen julistustyöhön -laari on se mistä nyt korvauksia maksetaan. Musta tuntuu että myös jäsenistöllä rahahana tuohon lahjoituskoppaan kokee "pienen" inflaation kun popula oikeesti näkee että se Afrikan vartiotorneihin sijoitettu euro valuukin oikeudenkäynteihin...
Järjestö ei ymmärrä vielä, että julkisuus näissä asioissa ampuu haulikolla reikiä heidän sekä jäsenistönsä määrään että rahalaariinsa. Jos puhutaan miljoonista korvaussummissa, veikkaukseni että samoista summista puhutaan myös lahjoitusten vähentymisen määrässä.
Lahjoitukset kansainväliseen julistustyöhön -laari on se mistä nyt korvauksia maksetaan. Musta tuntuu että myös jäsenistöllä rahahana tuohon lahjoituskoppaan kokee "pienen" inflaation kun popula oikeesti näkee että se Afrikan vartiotorneihin sijoitettu euro valuukin oikeudenkäynteihin...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
apostatesanta
- Viestit: 40
- Liittynyt: 23.08.2012 23:01
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
Ei kaikki aivopestyt rivitodistajat valitettavasti edes tiedä case Contista (luopiosivustoilla pyörivät tietävät, mutta he nyt eivät avokätisimpiin lahjoittajiin kuulukaan) ja jos innokkaimmat aktiivijeppulat jotain tuosta kuulevat, niin järjestön ilmoittamassa muodossa sitten. Koko tapaus laitetaan loppupeleissä uhrin syyksi (aika vähättelevään sävyyn tuohon suhtauduttiin yhdessä jw-median tiedotteessakin, linkki alempana) ja rivijulistajat nyökkäävät tälle, jos näin pitkälle mennään. Loppukaneettina WTBTS tietysti varoittaisi sitten luopioista ja heidän levittämistä valheista ja kappas, asia on saatu pois päiväjärjestyksestä. Järjestön ilmoittama kanta on hyväksytty jälleen kerran ilman mutinoita.Kaarmis kirjoitti: Lahjoitukset kansainväliseen julistustyöhön -laari on se mistä nyt korvauksia maksetaan. Musta tuntuu että myös jäsenistöllä rahahana tuohon lahjoituskoppaan kokee "pienen" inflaation kun popula oikeesti näkee että se Afrikan vartiotorneihin sijoitettu euro valuukin oikeudenkäynteihin...
Jehovah’s Witnesses to appeal jury verdict in California case
Olet vapaa tekemään mitä haluat
-
Kaarmis
- Viestit: 3909
- Liittynyt: 29.04.2007 22:13
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
Et tiedäkään kuinka tehokkaasti juorut siellä kulkevat. Hirveesti ei tarvi uskon rapistua juorujen kautta, siellä sisällä on jo valmiiksi asennettu aikapommi, vanhinten vaimot. 100, 99, 98, 97, 96...apostatesanta kirjoitti:Ei kaikki aivopestyt rivitodistajat valitettavasti edes tiedä case Contista (luopiosivustoilla pyörivät tietävät, mutta he nyt eivät avokätisimpiin lahjoittajiin kuulukaan) ja jos innokkaimmat aktiivijeppulat jotain tuosta kuulevat, niin järjestön ilmoittamassa muodossa sitten. --- Järjestön ilmoittama kanta on hyväksytty jälleen kerran ilman mutinoita.Kaarmis kirjoitti: Lahjoitukset kansainväliseen julistustyöhön -laari on se mistä nyt korvauksia maksetaan. Musta tuntuu että myös jäsenistöllä rahahana tuohon lahjoituskoppaan kokee "pienen" inflaation kun popula oikeesti näkee että se Afrikan vartiotorneihin sijoitettu euro valuukin oikeudenkäynteihin...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
apostatesanta
- Viestit: 40
- Liittynyt: 23.08.2012 23:01
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
Niin missä kulkevat, järjestön sisällä vai? Aktiivi JT:na voin sanoa, että vaikka omastakin srk:sta löytyy melkoisia juorukelloja vanhinten vaimoja myöten, niin ei ne juorut sentään tuollaisia asioita koske. Enemmänkin ruoditaan muiden uskovien elämänkuvioita, useimmiten paheksuvaan sävyyn.Kaarmis kirjoitti: Et tiedäkään kuinka tehokkaasti juorut siellä kulkevat. Hirveesti ei tarvi uskon rapistua juorujen kautta, siellä sisällä on jo valmiiksi asennettu aikapommi, vanhinten vaimot. 100, 99, 98, 97, 96...
Sulla on jotenkin vähän epärealistinen näkemys näistä asioista, ei millään pahalla..
Olet vapaa tekemään mitä haluat
-
ajoulupukisti
- Viestit: 404
- Liittynyt: 19.12.2010 16:38
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
Kuitenkin, kun takaovi käy, pitää saada uutta sisään etuovesta. Pikkurahan tulo loppuu muuten. Tämä käy tekemällä vauvoja (fuckfest) tai evankelisoimalla. Julistelutyö on juuri se, mikä muodostuu vaikeaksi länsimaissa, jos media uutisoi tapauksista, jotka eivät ole suotuisia.apostatesanta kirjoitti:Ei kaikki aivopestyt rivitodistajat valitettavasti edes tiedä case Contista (luopiosivustoilla pyörivät tietävät, mutta he nyt eivät avokätisimpiin lahjoittajiin kuulukaan) ja jos innokkaimmat aktiivijeppulat jotain tuosta kuulevat, niin järjestön ilmoittamassa muodossa sitten. Koko tapaus laitetaan loppupeleissä uhrin syyksi (aika vähättelevään sävyyn tuohon suhtauduttiin yhdessä jw-median tiedotteessakin, linkki alempana) ja rivijulistajat nyökkäävät tälle, jos näin pitkälle mennään. Loppukaneettina WTBTS tietysti varoittaisi sitten luopioista ja heidän levittämistä valheista ja kappas, asia on saatu pois päiväjärjestyksestä. Järjestön ilmoittama kanta on hyväksytty jälleen kerran ilman mutinoita.Kaarmis kirjoitti: Lahjoitukset kansainväliseen julistustyöhön -laari on se mistä nyt korvauksia maksetaan. Musta tuntuu että myös jäsenistöllä rahahana tuohon lahjoituskoppaan kokee "pienen" inflaation kun popula oikeesti näkee että se Afrikan vartiotorneihin sijoitettu euro valuukin oikeudenkäynteihin...
Jehovah’s Witnesses to appeal jury verdict in California case
Eiköhän ne laske, että afrikkalaisten taskurahoista ja suurten ikäluokkien testamenteista kertyy riittävästi vielä pitkäksi aikaa. Taitaa olla niin, että vanhojen konkarien pitäisi herätä ja nauttia viimemetrit omasta omaisuudestaan, eikä panttailla niitä avaruuspakastekuivattu-jeesuksen pyhien myöhempien aikojen tornille... ja ehkä antaa perintö sille purkkiruoalla vuosia kituuttaneelle ulos heitetylle luopiopojalle / -tyttärelle.
"Ilmaus "uskollinen ja ymmärtäväinen orja" viittaa siis ryhmänä kaikkiin niihin tuon voidellun hengellisen kansan jäseniin, jotka kulloinkin ovat eläneet maan päällä vuodesta 33 lähtien aina nykyaikaan saakka" -w04 1/3 s. 8-12
-
Kaarmis
- Viestit: 3909
- Liittynyt: 29.04.2007 22:13
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
"Eiköhän ne laske, että afrikkalaisten taskurahoista ja suurten ikäluokkien testamenteista kertyy riittävästi vielä pitkäksi aikaa. Taitaa olla niin, että vanhojen konkarien pitäisi herätä ja nauttia viimemetrit omasta omaisuudestaan---"
Mulla on kuitenkin sellainen näppituntuma että jälkikasvua omaavat vanhukset ei enää samaan malliin lahjoittais Seuralle? Seura siksi julkaisi muunmuassa tuon perintöaviisinsa.
Esimerkiks mun vanhemmat sano että sieltä olis se pieni perintö tulossa ihan täydessä määrässään. Hautajaisissa ja arkuissa mentäis ihan pikkupikkukustannuksilla...
Nyt jos Veikko käy juttelemassa asiasta vanhuksille, tämän luettuaan, lupaan aika vaikeuksia sinne suunnalle.
Mulla on kuitenkin sellainen näppituntuma että jälkikasvua omaavat vanhukset ei enää samaan malliin lahjoittais Seuralle? Seura siksi julkaisi muunmuassa tuon perintöaviisinsa.
Esimerkiks mun vanhemmat sano että sieltä olis se pieni perintö tulossa ihan täydessä määrässään. Hautajaisissa ja arkuissa mentäis ihan pikkupikkukustannuksilla...
Nyt jos Veikko käy juttelemassa asiasta vanhuksille, tämän luettuaan, lupaan aika vaikeuksia sinne suunnalle.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Mievaan
- Viestit: 486
- Liittynyt: 14.10.2011 00:15
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
Miks ihmeessä se tätä palstaa lukis...pahapaha. Täytyy myöntää et itselläkin oli pitkään seura vakuutuksen korvauksen saajana, jos kuolen. Nyt se on oma aviomies. Siit tuli viel mieleen, et onks seuralla viel käytössä "seuran" oma vakuutus systeemi. Sehän oli oiva tilaisuus saada korvauksen saajaks seura
Ei sillon sitä ajatellu niin, mutku nyt on saanu etäisyyttä, rupee tajuu pikku yksityiskohtii.
-
Vieraas
- Viestit: 3220
- Liittynyt: 20.06.2011 21:56
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
Watchtower on hakenut takuiden vaihtamista rahasta kiinteistöomaisuuden muotoon. Tätä tullaan pyytämään tuomarilta virallisesti 8.11. Olisiko tässä viimein todisteet kassavirtaongelmista?
http://www.jehovahswitnessblog.com/jw-l ... onti-news/
Edit: Watchtowerin mukaan takuiden suorittamisesta rahana aiheutuisi "välitöntä vahinkoa ja vastoinkäymisiä". Järjestö on siis valmis ennemmin riskeeraamaan Pattersonin omistuksen.
http://jwsurvey.org/wp-content/uploads/ ... e-harm.jpg
http://www.jehovahswitnessblog.com/jw-l ... onti-news/
Edit: Watchtowerin mukaan takuiden suorittamisesta rahana aiheutuisi "välitöntä vahinkoa ja vastoinkäymisiä". Järjestö on siis valmis ennemmin riskeeraamaan Pattersonin omistuksen.
http://jwsurvey.org/wp-content/uploads/ ... e-harm.jpg
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
SuurinBabylon
- Viestit: 1371
- Liittynyt: 02.01.2012 20:04
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
On. Kun otetaan huomioon vielä lahkon viime aikoina suorittamat leikkaukset (ei enää (edes) pullovettä konventissa) ja irtisanomiset (beteliläiset saivat lähteä mm. Ruotsissa) niin rahavirtaongelmista näyttää olevan kyse. Kun mainitsemasi tapaus otetaan vielä huomioon, on tulos selvä. Vartiotorniseura kärsii rahapulasta, mutta miksi? Kuinka vielä jokin aika sitten valtavia omaisuuksia hallinnut Vartiotorniseura joutuu nyt maksattamaan kierrosvalvojan bensatkin seurakunnilla? Kuluja karsiakseen se on huoletta puolittanut hengellisen ruoan määrän (lehdistä 16-sivuisia 2013, poikkeuksena tutkittava Vartiotorni). Haaratoimistoja suljetaan ja henkilöstö laitetaan pihalle.Vieraas kirjoitti:Watchtower on hakenut takuiden vaihtamista rahasta kiinteistöomaisuuden muotoon. Tätä tullaan pyytämään tuomarilta virallisesti 8.11. Olisiko tässä viimein todisteet kassavirtaongelmista?
Rahaongelmista kertoo myös se tyyli, jolla lahjoituksia nykyään vaaditaan. Katso lyhyt kooste lahjoituksia käsittelevästä puheesta viime piirikonventista: http://youtu.be/QL_iflh5klk
Vartiotorniseuran syöksykurssi jatkuu. Kysymys kuuluu, milloin romahdus tapahtuu? Miten se tapahtuu? Lahkoissa johdon ongelmat heijastuvat yleensä myös rivijäseniin. Joskus lahkojohtajat ovat nurkkaan ajettuina tehneet joukkoitsemurhan seuraajiensa kanssa. En usko että mitään näin radikaalia olisi tapahtumassa jehovantodistajien kohdalla, mutta Vartiotorniseuran ahdinko alkaa varmasti pian heijastua jo ruohonjuuritasollekin.
-
Mievaan
- Viestit: 486
- Liittynyt: 14.10.2011 00:15
Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus
rahaaa rahaa lisää rahaa, jopa lasten viikkorahat ja pienet elääkkeetkin kelpaavat. Päällimmäiseksi herää itsellä kysymys, miksi rahaa ei tule? siis nythän jt on enemmän ku koskaan historiassa, yli 7 miljoonaa. Jotain on pahasti vialla, kun ihmiset ei lahjota. Ja nyt ei voi laittaa kaikkea laman piikkiin. Toki aina sen lopunajan kortin voi nostaa, mut se nyt on niin vanha juttu.