Poliittinen positio
Valvoja: Moderaattorit
-
p0ter0
Poliittinen positio
Mielenkiintoinen testi - englanninkielentaitoisille - poliittisesta positiostaan kiinnostuneille. Poliittinen kannanottohan on tabu JT-piireissä, vaikka jokaisella kuitenkin lienee henkilökohtaiset mielipiteensä ajankohtaisiin tapahtumiin ja uutisiin, vaikka äänestäminen taitaa olla JT:lle niin sanottu omantunnonkysymys nykyään. Kovinkaan moni aktiivinen suomalainen JT ei siis äänestäne.
http://www.politicalcompass.org/
Oma tulokseni (lähimpinä historiallisina henkilöinä Gandhi ja Dalai Lama):
Economic Left/Right: -8.00
Social Libertarian/Authoritarian: -6.46
JT-piireissä kasvanut, mutta kastamattomaksi jäänyt vasemmistoliberaali siis. Erityisen mielenkiintoista minusta on, että olen niin poliittisesti vasemmalla, kuten vanhempani ennen JT:ksi tulemistaan, vaikka politiikasta ei juurikaan ole keskusteltu. Liberaaleilla ja konservatiiveillahan on tutkitusti tosin erilaiset aivot.
Itse olen viimeaikoina äänestänyt vaalikoneiden tulosten perustella.
http://www.politicalcompass.org/
Oma tulokseni (lähimpinä historiallisina henkilöinä Gandhi ja Dalai Lama):
Economic Left/Right: -8.00
Social Libertarian/Authoritarian: -6.46
JT-piireissä kasvanut, mutta kastamattomaksi jäänyt vasemmistoliberaali siis. Erityisen mielenkiintoista minusta on, että olen niin poliittisesti vasemmalla, kuten vanhempani ennen JT:ksi tulemistaan, vaikka politiikasta ei juurikaan ole keskusteltu. Liberaaleilla ja konservatiiveillahan on tutkitusti tosin erilaiset aivot.
Itse olen viimeaikoina äänestänyt vaalikoneiden tulosten perustella.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Re: Poliittinen positio
Economic Left/Right: -3.00
Social Libertarian/Authoritarian: -3.38
Olen sekasikiö. Eniten vissiin Obama, mutta vähän Gandhi ja vähän Fidel.
Testin puutteena oli suomalaisille niin tunnusomainen keskimmäinen vaihtoehto. Kaikesta tarvi päättää...
Social Libertarian/Authoritarian: -3.38
Olen sekasikiö. Eniten vissiin Obama, mutta vähän Gandhi ja vähän Fidel.
Testin puutteena oli suomalaisille niin tunnusomainen keskimmäinen vaihtoehto. Kaikesta tarvi päättää...
And Justice For All
-
Bergerac
Tuo keskimmäinen vaihtoehto (tai ei mielipidettä) olisi jossain mielessä ollut mielestäni ihan ok.sinner74 kirjoitti: Testin puutteena oli suomalaisille niin tunnusomainen keskimmäinen vaihtoehto. Kaikesta tarvi päättää...
Sinne ristikkotähtäimen keskipisteen lähettyville, ilman tähtäyksen tarkennusta näemmä hivenen vasemmalle:
Economic Left/Right: -3.00
Social Libertarian/Authoritarian: -0.92
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Markku Meilo
Lopetin kesken kun en ole riittävästi amerikkalaismielenlaatuinen. Kun aikoinaan olin juuri päässyt selville ettei Vt-seura ole mua varten, niin vastailin vastaavaan uskonnolliseen jutskaan ja mulle tarjoiltiin, että prosentuaalisesti olin lähinnä jt. Silloin se mua hieman ihmetytti, nyt ymmärrän paremmin.
-
SuurinBabylon
Economic Left/Right: -6.38
Social Libertarian/Authoritarian: -4.51
Hmm, olen testin mukaan lähellä Gandhia. Ei huono tulos(?)
Social Libertarian/Authoritarian: -4.51
Hmm, olen testin mukaan lähellä Gandhia. Ei huono tulos(?)
-
Vieraas
Kappas, löperöksi kommariksi päädyin, mutta olipa kovin amerikkalainen testi. Aika hyvin pystyi arvaamaan, mitä USA:n yhteiskunnan piirteitä milläkin kysymyksellä haettiin.
Economic Left/Right: -6.75
Social Libertarian/Authoritarian: -6.62
Suomihan on hyvin monen amerikkalaisen mielessä sosialistinen valtio. Kokoomuskin on epäilemättä amerikkalaisessa katsannossa pahasti vasemmalla. Pohjois-Koreaan en hingu, mutta tässä Suomen omassa kommunismissa elän ihan mieluusti.
Economic Left/Right: -6.75
Social Libertarian/Authoritarian: -6.62
Suomihan on hyvin monen amerikkalaisen mielessä sosialistinen valtio. Kokoomuskin on epäilemättä amerikkalaisessa katsannossa pahasti vasemmalla. Pohjois-Koreaan en hingu, mutta tässä Suomen omassa kommunismissa elän ihan mieluusti.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
p0ter0
Suhteellisen vasemmalla ja liberaaleja tähän mennessä vastanneet. Olen itsekseni aikaisemminkin tuumaillut, että korrelisoisiko liberaalius mahdollisesti fundamentalistisista uskonnoista luopumisen kanssa. Liberaaleilla ja konservatiiveillahan on havaittu eroja aivoissa, vaikkakaan ei ole täysin varmaa vaikuttavatko aivot arvomaailmaan vai arvomaailma aivoihin.
-
Viljo
Tuo kysely on laadittu yhdysvaltalaisen käsityksen mukaan, joten Jyrki Katainenkaan ei kovin oikealla olisi - sen verran sosialistinen Suomi valtiona on. Viimeiset jehovantodistajat tulevat todennäköisesti olemaan hyvin konservatiivisia.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
-
p0ter0
Toki se voi vaikuttaa jonkin verran, mutta epäilen suuresti, että kokomuuslaisia sijoittuisi kompassin vasemmalle puolelle tai perussuomalaisia liberaalille puolelle.Viljo kirjoitti:Tuo kysely on laadittu yhdysvaltalaisen käsityksen mukaan, joten Jyrki Katainenkaan ei kovin oikealla olisi - sen verran sosialistinen Suomi valtiona on. Viimeiset jehovantodistajat tulevat todennäköisesti olemaan hyvin konservatiivisia.
-
Filippos
Melko tarkasti Gandhi oon ma.
-
Kaarmis
Vaikka kuvastasi päätellen et muistuta Indiraa.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."