Homoseksuaalisuus

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieraas

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Mag Mell kirjoitti:Jaksan joka kerta ihmetellä, kun mukaliberaali hetero julistaa "hyväksyvänsä" homot ja lesbot. Kuka sitä hyväksyntää tarkalleen ottaen on edes hakenut? Pitääkö samalla kaavalla sitten myös hyväksyä jokaisen heteron makuuhuonepuuhat? "Minä se olen niin vapaamielinen, että hyväksyn sen että naapurin Pertti jyystää vaimoaan lauantaisin saunan jälkeen!"
En usko, että SB tätä tarkoitti, mutta samaa suopeaa hyväksyntää olen pitään ihmetellyt. Tietysti lähimenneisyys painaa molemmin puolin, Straight Pride -paraateja ei ole tarvis järjestää.

Rivien väliin voi ladata niin paljon. "Homot saavat tehdä keskenään mitä tahansa, kunhan eivät minua ala ahdistella." Sarjaraiskaajapervoja on syytä varoa siis. Toinen koskee ulkomaalaisia, se on usein jatkoa klassiselle "en ole rasisti, mutta..." -aloitukselle. "Se on venäläinen, mutta tosi ahkera on kyllä töitä tekemään, en minä sillä."
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Mag Mell

Viesti Kirjoittaja Mag Mell »

^Juu, siis tuossa mun postauksessa ei ollut SB:n kommenttiin liittyvää muuta kuin komppaus.
Loput sitten vähän muusta aiheesta.
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
SisarHento

Viesti Kirjoittaja SisarHento »

Mievaan kirjoitti: Se, että he ovat joutuneet usesti taistelemaan ja voittamaan syrjintää, kiusaamista ja haukkumista, on tehnyt heistä empaattisempia ja monella tavalla kypsempiä ihmisiä.
Olen kanssasi samaa mieltä. Juuri tuo jonkinlainen kypsyys heijastuu myös omasta pojastani. Homoseksuaalimiehillä on usein myös korkea tunneäly, mikä harvemmin tulee esiin heteromiehillä (anteeksi vaan te rakkaat heteromiehet, jotka tätäkin ketjua olette seuranneet).
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Mievaan kirjoitti:Se, että he ovat joutuneet usesti taistelemaan ja voittamaan syrjintää, kiusaamista ja haukkumista, on tehnyt heistä empaattisempia ja monella tavalla kypsempiä ihmisiä.
Tuli vaan mieleen, että onko se sittenkään automaatti? Eli toimiiko se noin myös esimerkiksi koulukiusattujen jehovantodistajien kohdalla? Olen toki väärä henkilö arvioimaan itseäni, mutta koen kasvaneeni ihmisenä vasta kun sain pantua pennit jonoon Vt-seuran kanssa.
Markku Meilo

SisarHento kirjoitti:Juuri tuo jonkinlainen kypsyys heijastuu myös omasta pojastani.
Ei omakaan kypsyytesi ole mitenkään piilossa.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

SisarHento kirjoitti:Homoseksuaalimiehillä on usein myös korkea tunneäly, mikä harvemmin tulee esiin heteromiehillä
Noh noh noh noh :) Heteromiesten syrjintää, ihan selkeästi.

Homoseksuaalisuuteen suhtautuminen on ollut minulle, sanoisinko kasvun paikka. Kun lähtökohta on Lapin maaseudulla asuva jehovantodistaja, niin voi kuvitella että homous on aika kaukana lapsena opitusta ideaalin ihmisen kuvasta. Homo oli täälläpäin lasten keskuudessa jehovaakin painokkaampi nimittelysana.

Elämä kuitenkin opettaa, ja matkani varrelle on sattunut sangen mainioita opetuksen antajia.
And Justice For All
loikkarisusi

Viesti Kirjoittaja loikkarisusi »

Ariadna kirjoitti: --
Roomalaisten naisten lesboudesta ei ole historiallisia tietoja, siksi onkin ihmeellistä miten Paavali voi moista kirjoittaa, vaikka ei vielä tuossa vaiheessa ollut edes nähnyt Roomaa eikä sen asukkaita.
--
En täysin luota Wikipediaan, mutta tällaista kuitenkin löysin. jotenkin itsellänikin on sellainen kuva, että koska miesten homoseksuaalisuus tuona aikana oli niin yleistä niin miksei naistenkin, kukapa nyt haluaisi olla vain miehensä "kakkosvaihtoehto"...
SisarHento

Sinner74 kirjoitti: Homoseksuaalisuuteen suhtautuminen on ollut minulle, sanoisinko kasvun paikka. Kun lähtökohta on Lapin maaseudulla asuva jehovantodistaja, niin voi kuvitella että homous on aika kaukana lapsena opitusta ideaalin ihmisen kuva.

Lapista soon mieki kotosin. Ja vaikka ymmärrän ja täysin hyväksyn homoseksuaalisuuden (tai lesbouden; miten vaan), vei se kuitenkin oman aikansa, että ei enää tuntenut surua oman pojan seksuaalisesta suuntautuneisuudesta, Niin usein kun ajattelin olevani tavallista avarakatseisempi ja humaanimpi olento, oli se kaikesta huolimatta kasvun paikka myös minulle. ...Enää se ei "tunnu missään".
Ariadna

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

loikkarisusi kirjoitti:miesten homoseksuaalisuus tuona aikana oli niin yleistä niin miksei naistenkin, kukapa nyt haluaisi olla vain miehensä "kakkosvaihtoehto"...
Niin,mitä sitten tarkoittaakin tuona aikana?
Kreikassa jo 400 eKr keskusteltiin kohtuudellisuudesta ja maltillisuudesta ja yksiavioisuus nähtiin ainoana vaihtoehtona. Miesten välistä rakkautta pidettiin problemaattisena ja kehoitettiin luopumaan pojista ja sen sijaan miehinen itsetunto riippuikin vain omasta käytöksestä, kodin hallinnasta ja kansalaistehtävistä poliksessa.
Vaimo kuului vain miehelleen, mutta mies vain itselleen ja hänelle sallittiin ulkopuoliset suhteet.

Plutarkhosen aikana (46-120) myös miehen uskottomuudesta tulee aviorikos.

Kuten jo aiemmin sanoin niin sehän ei ole totta, että antiikin ihmiset/pakanat olisivat hyväksyneet hillittömän seksuaalisen vapauden, vaan Paavalin lausunnot ovat sitä samaa luokkaa jota todistajat käyttävät puhuessaan maailmallisista korostaessaan omaa hyveellisyyttään.
SisarHento

Markku Meilo kirjoitti:
SisarHento kirjoitti:Juuri tuo jonkinlainen kypsyys heijastuu myös omasta pojastani.
Ei omakaan kypsyytesi ole mitenkään piilossa.
Kiitos Markku kohteliaisuudesta! :)
Markku Meilo

SisarHento kirjoitti:Kiitos Markku kohteliaisuudesta! :)
Entisinä todistajina tiedämme molemmat aivan hyvin mikä matka on kuljettava realiteettien hyväksymiseen.

Vajaa tunti sitten tulin taksilla Barcelonan keskustasta taksilla tänne lentokenttähotelliin ja safööri sanoi heti ettei osaa englantia. No sitten jo La Ramblas -kävelykadun päässä olevalla isolla aukiolla kaksi silmiinpistävästi nahkaan pukeutunutta kaveria eteni rauhallisesti ärsyttäen käsi kädessä punaisia jalankulkuvaloja vastaan, jolloin kuski tokaisi isoon ääneen GAYS! Kuski saattoi hyvinkin olla oikeassa, vaan löytyi englanninkiielinen sanakin. Mä nimittäin olen käytännön kokemuksista elänyt jo 1970-luvun alusta siinä olettamassa, että nimenomaan Välimeren rannikolla homoseksuaaslisuus olisi ollut sen verran arkipäivää, ettei moiseen riemastumiseen olisi kuskilla ollut aihetta.
sinner74
Ylläpitäjä

SisarHento kirjoitti:Ja vaikka ymmärrän ja täysin hyväksyn homoseksuaalisuuden (tai lesbouden; miten vaan), vei se kuitenkin oman aikansa, että ei enää tuntenut surua oman pojan seksuaalisesta suuntautuneisuudesta.
Asiaintilan hyväksymisen vaikeus, tai suru, varmaankin enimmäkseen liittyy siihen, että ajattelee lapsensa elämän olevan mahdollisesti helpompaa "normaalina" keskivertoheterona. Ei niinkään siihen, ettei hyväksy omaa lastaan sellaisena, kuin hän on.
And Justice For All
KN1

Viesti Kirjoittaja KN1 »

.
Viimeksi muokannut KN1, 28.06.2013 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KN1

Viesti Kirjoittaja KN1 »

.
Viimeksi muokannut KN1, 28.06.2013 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sinner74
Ylläpitäjä

KN1 kirjoitti: Minä en ilmoita suvaitsevani yhtään ketään, mutta tämänkaltainen, että kyllä on fiksuja noi homot suhteessa heteromiehiin oli kyllä aikamoinen rimanalitus. Tuota hehkutusta tukemaan ei löydy yhtäkään tieteellistä puolueetonta tutkimusta. MUTU tuntemukset ovat sitten erikseen.
Tässä ketjussa on kaiketi peilattu homoseksuaalisuutta omien kokemusten kautta. Keräämäsi tieto tartuntariskeistä ja sarjamurhaajista on kieltämättä vaikuttavaa, mutta kertoo enemmän sinusta , kuin itse aiheesta.
And Justice For All
Vastaa Viestiin