Vartiotorniseuran suhtautuminen raiskaajiin
Valvoja: Moderaattorit
-
KN1
Re: Vartiotorniseuran suhtautuminen raiskaajiin
.
Viimeksi muokannut KN1, 28.06.2013 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Olen pahoillani, jos kirjoituksestani välittyi erilainen kuva kuin oli tarkoitus.KN1 kirjoitti:Otsikointi JP:llä on hieman pielessä, mutta sopii tällä palstalle hyvin, jossa totuutta pyritään jopa hieman sivuamaan.
Vartiotorniseura on varmaan nykyisin sitä mieltä, että raiskaus on vakava rikos. Eikä sitä tässä kirjoituksessa ollut tarkoitus mitenkään vähätellä.
Idea koko kirjoitukseen tuli siitä asenteesta, mikä Vartiotorniseuralla on. Vaikka lainaukseni olikin vanhasta Herätkää! -lehdestä, se oli kuitenkin hallintoelimen hyväksymää tekstiä ajalta, jolloin erotetut oli jo heitetty arvottomien ja kelvottomien joukkoon. Tarkoitukseni oli vertailla sitä asennetta mikä Vartiotorniseuralla on kun se ymmärtää raiskaajaa hänen mahdollisten elinolosuhteiden takia, mutta ei ymmärrä erotettuja ja eronneita heidän elinolosuhteittensa takia.
Se oli se pointti. Raiskaaja säilytti ihmisarvonsa, koska hän oli itse saattanut kokea kovia elämässään. Sen sijaan erotettu ja eronnut ei säilyttänyt ihmisarvoaan eikä edes oikeutta elämään, vaikka hän on voinut koko pienen ikänsä kärsiä fanaattisen lahkon aiheuttamista tunneperäisistä traumoista.
Tästä nähdään, onko Vartiotorniseuran tulkinnan mukaan erotetuilla ja eronneilla edes oikeutta elämään (vaikka heitä ei heti välittömästi surmatakaan):
* * *
*** w11 15/7 s. 32 kpl 17-18 Oletko sinä päässyt Jumalan lepoon? ***
17 Jehova ei nykyään surmaa heti niitä, jotka rikkovat hänen lakejaan. Rakkaudessaan hän antaa heille mahdollisuuden katua epävanhurskaita tekojaan. Mutta miltä Jehovasta tuntuisi, jos katumattoman väärintekijän vanhemmat panisivat Hänet koetukselle pitämällä tarpeettomasti yhteyttä erotettuun poikaansa tai tyttäreensä?
18 Monet erotettuna olleet myöntävät, että heidän ystäviensä ja perheenjäsentensä lujuus auttoi heitä tulemaan järkiinsä. Kun vanhimmat suosittelivat erään nuoren naisen ottamista takaisin seurakuntaan, he kirjoittivat hänen puhdistaneen elämänsä ”muun muassa sen vuoksi, että hänen lihallinen veljensä kunnioitti erottamisjärjestelyä”. Tämän naisen mukaan hänen veljensä uskollisuus Raamatun normien noudattamisessa oli voimistanut hänen haluaan palata järjestön yhteyteen.
* * *
En tiedä, osasinko selventää asiaa. Jos en osannut, en voi sille mitään, mutta mielestäni Vartiotorniseuran asenne on edelleen sellainen, että erotettuja ja eronneita ei ole tarkoituskaan "ymmärtää" vaikka raiskaajia "ymmärretään". Vai onko sinulla heittää muutamaa Vartiotornin tekstiä, missä erotettuja ja eronneiden ratkaisua edes pyrittäisiin ymmärtämään näiden "elinolosuhteiden" takia niin kuin raiskaajien.
Viimeksi muokannut Johanneksen poika, 30.10.2012 12:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
KN1
.
-
Mag Mell
Käsityksen nykyisyydestä en tietääkseni puhunut mitään.KN1 kirjoitti:Taitaa kuitenkin nykyinen käsitys olla toisenlainen, joten Mag Mellin voi lopettaa päällekarkausten suunnittelun.
Fakta kuitenkin on, että lainatut otteet seuran kirjallisuudesta edustavat/ovat edustaneet ihan lähihistoriassa vt-seuran virallisen opin mukaista käsitystä raiskattujen naisten asemasta ja oikeuksista. Ihan sama milloin valo on vilkkunut, nuo lausunnot eivät ole missään vaiheessa olleet inhimillisiä saati normaalin ihmisoikeuskäsityksen mukaisia.
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
-
KN1
.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Niin, jos käymme keskustelua, edellytän, että sinä myös kerrot mielipiteesi. Ei keskustelu ole yhdensuuntaista.KN1 kirjoitti:Siis sinun MIELESTÄSI wt-seuran asenne on jonkinmoinen ja tähän oletukseen minun pitäisi vastata?
Ei tästä keskustelusta sitten tule mitään, jos minä yksin joudun keskustelemaan.KN1 kirjoitti:Huh heijaa, taidan jättää väliin.
Käänsit asian nyt nurinpäin. On lukuisia Vartiotornin kirjoituksia, missä erotettujen ja eronneiden karttamiseen pakotetaan. Löytyykö yhden yhtäkään kirjoitusta, missä "ymmärrettäisiin" erotettuja ja eronneita? Tätä minä olen etsimässä. Ottaisin mielelläni vastaan tuollaisia lainauksia, missä puhuttaisiin edes jollakin tavalla inhimillisesti JT-yhteisön jättäjistä. Heiltä on viety ihmisarvo, sukulaiset ja tuttavat. Vartiotorniseuran lupauksen mukaan vielä elämäkin viedään. Missä on se "ymmärrys"? Vai loppuiko se kesken, kun sitä piti jakaa "raiskaajille"?KN1 kirjoitti:Tutki nyt ensin WT-seuran sivustoja ja romppua, joka kertoo, että WT-seura EDELLEEN ymmärtää raiskaajia ja pyytää frendimäistä asennetta heitä kohtaan.
-
KN1
.
Viimeksi muokannut KN1, 28.06.2013 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Ei minulla ole vääriä faktoja. On olemassa Vartiotorniseuran "ymmärtävä" lainaus raiskaajista ja lukemattomia lainauksia, kuinka erotettuja ja eronneita pitää karttaa. Mikä tässä on väärin lainattu? Kaikki on otettu Vartiotorniseuran rompulta.KN1 kirjoitti:Mielestäni on mahdotonta käydä keskustelua väärien faktojen pohjalta tai sen pohjalta mitenkä sinä ajattelet asioiden virheellisesti olevan. Minun MIELESTÄNI vastoin faktaa, on varsin surkea lähtökohta keskustelulle.
Kerro minulle, mitkä ovat ne väärät faktat?
-
KN1
.
- Johanneksen poika
- Viesti:
En minä voi ottaa kantaa Vartiotorniseuran materiaalin "parasta ennen" tai "viimeinen käyttöpäivä" -teksteihin. Ei Vartiotorniseura kuitenkaan ole perunut tuota Herätkää!-lehden tekstiä missään.KN1 kirjoitti:Se, että sinä esität sen olevan EDELLEEN (raiskaaja on frendi)WT-seuran tulkinta ja oletat minun vastaavan sen pohjalta.
Etkä nyt näytä käsittävän sitä, mitä minä "ajan takaa". Onko Vartiotorniseuran teksteissä löydettävissä "ymmärtäviä" lausuntoja erotetuista ja eronneista? Tätä minä haen.
Tilanne on nyt se, että vain raiskaajaa ymmärtävä teksti on, mutta ei ole erotettujen ja eronneiden kohdalla tuota samaa "ymmärrystä".
Jos et halua enempää tästä "vääntää", ymmärrän, ja lopetan tämän osaltani tähän. Jos sen sijaan löydät jotain pyytämääni, ole hyvä ja esitä se, niin palaan asiaan.
-
Kaarmis
Raiskaajan ymmärtämisvaatimukseen ei ole tullut uutta valoa, joten sääntöön ei ole tullut muutosta.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
KN1
.
-
KN1
.
-
KN1
.
-
Mag Mell
Tai sitten ei haluta käsittää.Johanneksen poika kirjoitti:Etkä nyt näytä käsittävän sitä, mitä minä "ajan takaa".
JP:n pointti tulee kyllä normaalilla sisälukutaidolla oikein hyvin selväksi. Vt-seuran mielestä raiskaaja on parempi ihminen kuin järjestön jättänyt. Mikä ei toki yllätä, sillä luopiothan totta totisesti ovat rikollisista pahimpia, siinä on perusmallin raiskaajamurhaaajapedofiili kuin pyhäkoululainen erotetun rinnalla.
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,