Huonoin lukemanne kirja
Valvoja: Moderaattorit
-
p0ter0
Huonoin lukemanne kirja
Varmaan jossain ketjussa on etsitty parhaita kirjoja, mutta ajattelin aloittaa ketjun huonoimmista. Lähinnä huonot kaunokirjalliset teokset ovat haussa, mutta toki muitakin voi ehdottaa.
Huonoin lukemani kirja on ehdottomasti Ayn Randin the Fountainhead ja huonoin kirja mitä en ole lukenut - oli nimittäin pakko jättää kesken - saman kirjailijan Atlas shrugged. En yksinkertaisesti keksi mitään hyvää sanottavaa kyseisistä teoksista. Vaikka kirjailijan teoksiinsa ujuttamasta filosofiasta ei välittäisikään, niin olisi mahdollista kuitenkin pitää kirjallisesta kerronnasta, juonesta, henkilöistöä ja muusta sellaisesta, kuten esimerkiksi lahjakkaan kertojan - vaikkakin naivin filosofin - Paulo Coelhon kohdalla. No, oli miten oli, mutta Ayn Randilla ei ole ainuttakaan edes keskiverron kirjailijan avua ja vielä vähemmän filosofin.
Huonoin lukemani kirja on ehdottomasti Ayn Randin the Fountainhead ja huonoin kirja mitä en ole lukenut - oli nimittäin pakko jättää kesken - saman kirjailijan Atlas shrugged. En yksinkertaisesti keksi mitään hyvää sanottavaa kyseisistä teoksista. Vaikka kirjailijan teoksiinsa ujuttamasta filosofiasta ei välittäisikään, niin olisi mahdollista kuitenkin pitää kirjallisesta kerronnasta, juonesta, henkilöistöä ja muusta sellaisesta, kuten esimerkiksi lahjakkaan kertojan - vaikkakin naivin filosofin - Paulo Coelhon kohdalla. No, oli miten oli, mutta Ayn Randilla ei ole ainuttakaan edes keskiverron kirjailijan avua ja vielä vähemmän filosofin.
-
Mag Mell
Re: Huonoin lukemanne kirja
Otsikosta tuli hakematta mieleen useampi vt-seuran 'kelpo' painotuote...
Mutta kyse olikin ihan oikeasta kirjallisuudesta.
Huonoimmasta en tiedä, mutta häpeäkseni on tunnustettava, etten ole (vielä toistaiseksi) saanut Sinuhe egyptiläistä luettua loppuun. Se nyt vaan on vähän... no, tylsä. En tiedä montako sataa sivua vielä pitäisi (olisi pitänyt) kahlata läpi, ennen kuin yhtään mielenkiintoisemmaksi muuttuu, mutta ainakin toistaiseksi tuo on ainoa kirja, jonka lukeminen on jouduttu keskeyttämään riittämättömän hermorakenteen perusteella.
Mutta kyse olikin ihan oikeasta kirjallisuudesta.
Huonoimmasta en tiedä, mutta häpeäkseni on tunnustettava, etten ole (vielä toistaiseksi) saanut Sinuhe egyptiläistä luettua loppuun. Se nyt vaan on vähän... no, tylsä. En tiedä montako sataa sivua vielä pitäisi (olisi pitänyt) kahlata läpi, ennen kuin yhtään mielenkiintoisemmaksi muuttuu, mutta ainakin toistaiseksi tuo on ainoa kirja, jonka lukeminen on jouduttu keskeyttämään riittämättömän hermorakenteen perusteella.
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
- Jaakko Ahvenainen
Paljolti kallistun kannallesi, sillä JT-kirjallisuutta on minulle suotu ylen määrin ja kaikki olen lukenut ja hupaisiksi havainnut.Mag Mell kirjoitti:Huonoimmasta en tiedä, mutta häpeäkseni on tunnustettava, etten ole (vielä toistaiseksi) saanut Sinuhe egyptiläistä luettua loppuun. Se nyt vaan on vähän... no, tylsä.
Vaan noista toisista. Kokeilehan James Joycen "Odysseusta", minkä Saarikosken suomennoksena olen jo kolmasti lukenut ja nejättä harkitsen.
Kirja ei ole huono, mutta, miten sen sanoisin, kenties hieman voimia kysyvä.
-
HannaJo
Mä en ole saanu Hellsteenin Virahepo olohuoneesa kirjaa jostain syystä luettua loppuun. Kai se sitten on huono kirja, koska sen asia ja idea on hyvä, (siinä määrin, että mä jopa suosittelen sitä silti ihmisille luettavaksi
!)mä vaan en saa sitä luettua loppuun asti, se vaan ei kanna. Veikkaan huonoa kirjaa siksi, että Tommyn uudempia kirjoja olen lukenu ja ihan hyvin olen saanu loppuun luettua.
Tosin mulla jää usein kirja kesken ja luen montaa kirjaa yhtä aikaa jne, eikä se tarkota, että ne kesken jääneet on huonoja, mutta toi Virtaheopo on ainoa kirja, jonka muistan semmoisena etteä aloitan sen usein enkä saa koskaan loppuun vaikka mun pitäis olla lukenu se...
Tosin mulla jää usein kirja kesken ja luen montaa kirjaa yhtä aikaa jne, eikä se tarkota, että ne kesken jääneet on huonoja, mutta toi Virtaheopo on ainoa kirja, jonka muistan semmoisena etteä aloitan sen usein enkä saa koskaan loppuun vaikka mun pitäis olla lukenu se...
-
Ariadna
Aikoinaan uskoin Timo K Mukan Maa on syntinen laulu, olleen pohjanoteeraus, mutta sitten kun sain eteeni Bengt Pohjasen Kolmen kyynärän Jumalat, niin pohjaa näköjään vielä löytyi.
Kaupunkilaiselle ja ikuisesti lapsenmieliselle kai tuo ihmisen alkukantainen todellisuus on liikaa.
Kaupunkilaiselle ja ikuisesti lapsenmieliselle kai tuo ihmisen alkukantainen todellisuus on liikaa.
-
Vieraas
No daa! Tuntematon Sotilas. Tämä sai sen verran huomiota netissä, että kieltämättä kääntyi jo säälin puolelle nuorta arvostelijaa kohtaan.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
Markku Meilo
Kesken jäi minultakin ja on muistini mukaan ensimmäinen keskenjäänyt. Nyt kesken olevaa jatkan kunhan saan katkenneen lukutikun tilalle uuden, tarjouksia olen katsellut, mutta tuntuu yhtä harvinaiselta nykyään kuin pakettinappulat.HannaJo kirjoitti:Mä en ole saanu Hellsteenin Virahepo olohuoneesa kirjaa jostain syystä luettua loppuun.
-
Lothar II
Pari venäläistä klassikkoa on jäänyt kesken, ei ole näköjään minulla pitkäjännitteisyyttä tarpeeksi.
Dostojevskin haudalla olen käynyt, sen verran on kunnioitusta kyllä.
Dostojevskin haudalla olen käynyt, sen verran on kunnioitusta kyllä.
-
HannaJo
Mulle tuli morkkis: mä en oo lukenu tuntematonta sotilasta! Me luettiin koulussa 7 veljestä -tai siis jotkut luki, mä sain laadittua sitä kiitettävän esityksen lukematta. Sen on niin moni jo lukenu ja lukemansa referoinu et koko opus on kärsiny inflaation. Paitsi että oisko mein neiti ollu siinä 10 nurkilla kun luki 7veikkaa innoissaan koska tykkäs sen oudosta kielestä.
sinuhen olen lukeny yhdellä istumalla Bangkokin lennolla ja tykkäsin! Olisin varmaan lukenu yhdellä istumalla muunkinlaisissa olosuhteissa. Mä tein siitä muistaakseni silloin jotain tiivistelmää tai esseetä tai jotain ja muistan lähtäkohdaksi nousseen vahva intertekstuaalisuus raamattuun.e
sinuhen olen lukeny yhdellä istumalla Bangkokin lennolla ja tykkäsin! Olisin varmaan lukenu yhdellä istumalla muunkinlaisissa olosuhteissa. Mä tein siitä muistaakseni silloin jotain tiivistelmää tai esseetä tai jotain ja muistan lähtäkohdaksi nousseen vahva intertekstuaalisuus raamattuun.e
-
SonOfJesus
Minulta jäi lukematta Tolstoin Aelita, joka on kyllä science fictioniksi luokiteltu, mutta niin täynnä propagandaa, etten sitä kestänyt. Mistähän moinen kestokyvyn puute on peräisin?
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
-
loikkarisusi
Joku Paulo Coelhon "teos" varmaan, mutta en kyennyt lukemaan siitä loppuun asti. Luullakseni Alkemisti. En yksinkertaisesti voi sietää Coelhon halpaa itsestäänselvyyksien ja postikorttiaforismien kaupittelua yhdistettynä kirjallisesti heikkoon pseudorunolliseen tyyliin.
Yritin myös aloittaa Da Vinci-koodin, mutta en kyennyt suoriutumaan kuin ensimmäisestä sivusta. Lapsena yritin aina lukea huonoakin kirjaa eteenpäin, mutta nykyään hylkään ne kyllä nopeasti, koska paska nyt vain ei muutu kullaksi ajan mittaan.
Nuorena tyttösenä luin myös Margit Sandemon kirjoja, jotka tyylilajiltaan edustavat jonkinlaista eroottista halpiskirjallisuutta
Ja en siis ole kirjallisesti aina vaativa, luen kyllä mielelläni kevyttä kirjallisuutta ja jopa ns. roskakirjojakin välillä, ihan laidasta laitaan.
Yritin myös aloittaa Da Vinci-koodin, mutta en kyennyt suoriutumaan kuin ensimmäisestä sivusta. Lapsena yritin aina lukea huonoakin kirjaa eteenpäin, mutta nykyään hylkään ne kyllä nopeasti, koska paska nyt vain ei muutu kullaksi ajan mittaan.
Nuorena tyttösenä luin myös Margit Sandemon kirjoja, jotka tyylilajiltaan edustavat jonkinlaista eroottista halpiskirjallisuutta
Ja en siis ole kirjallisesti aina vaativa, luen kyllä mielelläni kevyttä kirjallisuutta ja jopa ns. roskakirjojakin välillä, ihan laidasta laitaan.
-
Vieraas
Yritin sitkeästi lukea lahjaksi saatua Italo Calvinon "Koko kosmokomiikka" -teosta moneen kertaan, mutta oli taidetta niin isolla T:llä, että ei vaan pystynyt.
-
Kaarmis
"Joku Paulo Coelhon "teos" varmaan, mutta en kyennyt lukemaan siitä loppuun asti. Luullakseni Alkemisti. En yksinkertaisesti voi sietää Coelhon halpaa itsestäänselvyyksien ja postikorttiaforismien kaupittelua yhdistettynä kirjallisesti heikkoon pseudorunolliseen tyyliin."
Yhdyn edelliseen, Alkemisti on huonoin lukemani kirja.
Yhdyn edelliseen, Alkemisti on huonoin lukemani kirja.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Vieraas
Suosittelen aidon lämpimästi "Pauli Kohelon" kirjaa "Ohessa tilinumeroni".Kaarmis kirjoitti:En yksinkertaisesti voi sietää Coelhon halpaa itsestäänselvyyksien ja postikorttiaforismien kaupittelua yhdistettynä kirjallisesti heikkoon pseudorunolliseen tyyliin."
-
p0ter0
Jotkut kirjat ovat vähän raskaslukuisia, mutta erilaisissa fiiliksissä saattaavat toisella kerralla upota hyvinkin.