Tuleeko se olemaan haikeaa?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

tosiuskomaton

Re: Tuleeko se olemaan haikeaa?

Viesti Kirjoittaja tosiuskomaton »

Markku Meilo kirjoitti:
tosiuskomaton kirjoitti:En ole tutkinut tilastoja (eikä niitä aiheesta ole helposti saatavillakaan), mutta omaan henkilökohtaiseen kokemukseen perustuen epäilen, että ex-jt, joka ei enää usko järjestön oppeihin / järjestöön / jumalaan, ei ole kovinkaan taipuvainen ottamaan vastaan mitään muutakaan avaimet käteen -uskontopakettia.
Tunnettuihin uskonnollisiin liikkeisiin liittyneitä lienee meillä melko vähän, mutta myös henkilökohtainen usko saa jalansijaa, mitä nyt olen huomioinut.
Ihmiset toki ovat yksilöitä, mutta itse olen eronnut jo lähes pari vuotta sitten enkä ole vieläkään avannut raamattua kertaakaan sen jälkeen. Koko ajatus kuvottaa.
Enemmän minä tutkin Raamattua nyt kuin koskaan jt-aikana, silloinhan tutkittiin Vt-seuran materiaalia, ei Raamattua.
Henkilökohtainen usko ei olekaan pakettiratkaisu, jollaista tarkoitin. Samaa mieltä toki tuosta jälkimmäisestä, VT-seuran aineisto (mukaanluk. UM "raamattu) ja oikea raamattu ovat kaukana toisistaan kuin yö ja päivä.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

tosiuskomaton kirjoitti:Henkilökohtainen usko ei olekaan pakettiratkaisu, jollaista tarkoitin.
Sen käsitin kyllä, vaan kerroin huomioni siitä, että uskonnollisuus voi säilyä ihan henkilökohtaisena tai sitten joissain pienryhmissä, joita jehovantodistajuuden jättäneet tuntuvat harrastavan USA:ssa. Oli sitten iso tai pieni liike, niin perusasetelmahan on se sama, jumalusko.
VT-seuran aineisto (mukaanluk. UM "raamattu) ja oikea raamattu ovat kaukana toisistaan kuin yö ja päivä.
Ironista, että tehokkain ja suoraviivaisin yksittäinen Vt-seuran opillisen valheellisuuden osoittaja on seuran oma rivienvälinen KIT:ti.
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Vieraas kirjoitti:Sellainenkin skenaario tuli mieleen, että hallintoelimen uskottavuus voi kärsiä merkittävästi jo yhden jäsenen eroamisesta, mikäli sitä ei peitellä välittömästi valheilla.
Jäänee nähtäväksi, millainen mies tämä Mark Sanderson on. Ehkä hänessä on toivoa. Mies on nuori (noh, alle 50v joka tapausessa)ja vilpittömänä (mitä ikinä tarkoittaakin) tunnettu.
Vastaa Viestiin