TOP kirjailijat

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Astrologi

Re: TOP kirjailijat

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Kovasti on miespainotteisia palstalaisten suosikit. Tässä muutamia minun kirjailijoitani siinä järjestyksessä kuin tulevat mieleen:

Jane Austen
Mika Waltari
Clive Cussler
Octavia E. Butler
Risto Isomäki
Isaac Asimov
Karen Blixen
Leena Lehtolainen
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Sofi Oksaselta pukkaa uutta kirjaa, ja ainakin ensimmäisten lukemieni arvostelujen perusteella hyvää tavaraa tiedossa, vaikka Hesarin arvostelija onkin vähän varauksellinen. Kirja lienee pakkohankinta.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kirjat/index ... 08/1607265
http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/VIRAL ... SI1KU01aei
And Justice For All
ajoulupukisti

Viesti Kirjoittaja ajoulupukisti »

Carl Sagan
Ritchard Dawnkins
Daniel Dennett
Christopher Hitchens
Hannu Lauerma
Sam Harris
Bobby Hendersson (http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster)
"Ilmaus "uskollinen ja ymmärtäväinen orja" viittaa siis ryhmänä kaikkiin niihin tuon voidellun hengellisen kansan jäseniin, jotka kulloinkin ovat eläneet maan päällä vuodesta 33 lähtien aina nykyaikaan saakka" -w04 1/3 s. 8-12
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Minun suosikki-kirjailijat:

- Tom Clancy
- Jack Higgins
- Alistair MacLean
- Stephen King
- Robert Ludlum
- Robin Cook

Etenkin Clancyn Punaisen Lokakuun Metsästys on loistava, niin kirjana kuin elokuvanakin. Väheksymättä yhtään muiden listalla mainitsemanien kirjallisia tuotoksia tai niihin pohjautuvia elokuvia.

Ps Unohtamatta MacLeanin Navaroren tykit tai Higgininsin Kotka on laskeutunut ; kirjallisuutta sekä elokuvia.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Tissutteleva Tuomari

Viesti Kirjoittaja Tissutteleva Tuomari »

George R R Martins
Joe Lansdale
George Orwell
John Christopher
Ariadna

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

sinner74 kirjoitti:Sofi Oksaselta pukkaa uutta kirjaa, ja ainakin ensimmäisten lukemieni arvostelujen perusteella hyvää tavaraa tiedossa, vaikka Hesarin arvostelija onkin vähän varauksellinen. Kirja lienee pakkohankinta.
"Kun kyyhkyset katosivat" on nyt luettu, olipa yllättävä loppu.

"Puhdistus" juuri nähty, eikä kotiin voinut tulla muuten kuin pubin kautta, oli pakko sulatella.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Juha Vuorisen juoppikset sun muut, aivan ehdotonta luettavaa!

Kundilla oli jossain vaiheessa pokkarimyynnin sijat 1, 2, 3, 4 ja 5 hallussaan, mutta kirjailijaliitto ei hyväksyny jäsenekseen koska "puuttui kirjallinen näyttö"! :)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

ajoulupukisti kirjoitti:Hannu Lauerma
:shock:

Lauerma on hieno mies! Mitä kirjoja olet mieheltä lukenut / suosittelet?
ajoulupukisti

Viesti Kirjoittaja ajoulupukisti »

SuurinBabylon kirjoitti:
ajoulupukisti kirjoitti:Hannu Lauerma
:shock:

Lauerma on hieno mies! Mitä kirjoja olet mieheltä lukenut / suosittelet?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko,_toivo_ja_huijaus
"Ilmaus "uskollinen ja ymmärtäväinen orja" viittaa siis ryhmänä kaikkiin niihin tuon voidellun hengellisen kansan jäseniin, jotka kulloinkin ovat eläneet maan päällä vuodesta 33 lähtien aina nykyaikaan saakka" -w04 1/3 s. 8-12
loikkarisusi

Viesti Kirjoittaja loikkarisusi »

Venäläisklassikot Dostojevski ja Gogol on jo mainittu, joten tässä lisää tasokkaita kirjailijoita ja teoksia:
Victor Hugon "Kurjat"
Ian McEwanin "Rannalla", "Lauantai", "Amsterdam" ja "Sovitus" (viimeksi mainittu myös elokuvana). McEwan on ainakin itselleni psykologisen kaunokirjallisuuden mestari ja käsittelee teoksissaan usein kiellettyjä ja salattuja tuntemuksia.
Robin Hobbin koko tuotanto: kauniisti kirjoitettua, astetta syvällisempää seikkailufantasiakirjallisuutta
Erlend Loen "Supernaiivi", "L" ja "Tosiasioita Suomesta". Norjalainen Loe kirjoittaa tärkeistä asioista naiivilla otteella, joka hymyilyttää, viihdyttää ja saa lukijan ajattelemaan.
Amelie Nothomb: "Vaitelias naapuri", "Nöyrin palvelijanne" (myös elokuvana) ja "Antikrista". Tarinoita kätketystä vihasta, itsekontrollista ja naiseudesta.
Torey Hayden. Lapsipsykologin tapauskertomukset nuorista potilaista koskettavat muitakin kuin lapsirakkaita ihmisiä.

Sitten kevyempää kirjallisuutta:
Lee Childin Jack Reacher -dekkarit. Todella machoa ja viihdyttävää tekstiä :D Sarjassa armeijan palveluksesta eronnut Reacher laittaa roistot poikki ja pinoon. Sopii myös naisille!
Janet Evanovichin Stephanie Plum -dekkarit: hieman toheloiva palkkionmetsästäjä selvittelee rikoksia ja omia mieskuvioitaan häpeämättömän viihdyttävässä sarjassa. Ensimmäisestä kirjasta on tehty myös keskinkertainen leffa.
Sergeanne Golonin Angelika-kirjat: romanttinen historiallinen hömppäsarja kertoo päähenkilön (keksityistä) seikkailuista mm. Aurinkokuninkaan ajan Ranskassa.
Gordon R. Dickson: "Sotilas ei kysy": kiinnostava scifiteos, jossa sivutaan moraalia ja valintoja.
Bernard Weber: "Muurahaiset". Mahtava tarina muurahaissotilaan näkökulmasta :D

Listasin tarkoituksella paljon eri tyyppisiä kirjoja. Olen lukenut tuhansia kirjoja joten valinnanvaraa on ^^
Viimeksi muokannut loikkarisusi, 04.03.2013 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

"Venäläisklassikot Dostojevski ja Gogol on jo mainittu, joten tässä lisää tasokkaita kirjailijoita ja teoksia:"

Gogolin Kuolleet Sielut on kieltämättä ylittämätön klassikko, joka piirtää vahvalla kädellä myös kuvan venäläisestä sielunelämästä. Melkein hapankaali ja suolakurkunliemi tuoksuu sivuja käännellessä.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
loikkarisusi

Viesti Kirjoittaja loikkarisusi »

Hittolainen, olin unohtaa Mihail Bulgakovin "Saatana saapuu Moskovaan"! Sen tason klassikko, ettei sitä yksinkertaisesti voi jättää lukematta.
Ja Yann Martelin "Piin elämä", vaikka kovin erityylinen onkin. Eräänlainen matkakertomus, mutta kaukana tavallisesta.
Gaetan Soucy'n "Music-Hall!" taas on vahva kertomus erilaisuudesta, tämänkin palstan lukijoilla lienee paljon samaistumispintaa.
Ariadna

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Vieraas kirjoitti:Olen harvinaisen heikoilla hangilla koska en löytänyt edes linkkiä ko. dokumenttiin. Tuore se on ja sikäli kiinnostava, että Suomen historiaa tarkastelivat vuorotellen ruotsalainen ja venäläinen historiantutkija. Asiantuntijat olivat varmasti päteviä, se olen minä joka olen nukkunut historiantunnilla. Tässä Suomen "luovuttamista" koskevassa arviossa oli siis pakko olla kyse aikaisemmista Nikolaista tai Aleksantereista. Eikö valta vaihtunut Ruotsi-Venäjä-akselilla pariin eri kertaan? Pitänee oikeasti mennä nurkkaan häpeämään ja sen jälkeen ottaa kirja käteen.
Lainasin tuon sanomasi toisesta ketjusta, ihan sillä tarkoituksella, että ehkä ko. dokumentissa oli käsitelty Suomen historiaa pidemmällä aikajaksolla.

Siispä suosittelen sinulle: Matti Klinge Napoleonin varjo. Euroopan ja Suomen murros 1795-1815

Mieheni lukee tuota parhaillaan ja kertoo mm. miten ranskalaiset rahoittivat Suomenlinnan rakentamisen ja muuta mielenkiintoista.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Ariadna kirjoitti:Siispä suosittelen sinulle: Matti Klinge Napoleonin varjo. Euroopan ja Suomen murros 1795-1815
Kiitos! Klinge on tuttu pelkästään tästä Suomen Virallinen Pönöttäjä -roolistaan, mutta epäilemättä osaa asiansa. Täytyypä tutustua.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
HannaJo

Viesti Kirjoittaja HannaJo »

Tää oli vaikea kysymys vaikka mä luen paljon, eli pitäis olla helppo!
Mä nyt ajattelin ottaa lähtökohdaksi kirjat, jotka merkitsee mulle jotain ja täydennän listaa yhdellä takuu turvallisella nimellä, jota aina jaksaa lukea.
*Paulo Coelho on mun uusin rakkaus (mä en lukenu sitä periaatteesta ennen, mä kun pidin sitä kirjailijana, jota lukee wanna be syvälliset ihmiset, ja johon oikeasti fiksut ei koske mutta Alkemistin luinkin yhdellä istumalla ja rakastuin oitis, vaikka Pyhiinvaeltaja oli hankala ja loput olikin sitten vaan...no, kirjoja)
*Anthony de Mellon Havahtuminen on saavuttanu Raamatun aseman meidän perheessä; on mukava lukea kirja, johon joku minua fiksumpoi on kirjottanu minun ajatukset, siihen voi aina vedota :D!
*Wayne W. Dyerin Hyväksy itsesi uskalla elää on mun henk. koht. tie ulos läheisriippuvuudesta ja mun ikioma Raamattu vaikka muut Dyerin kirjat ei oo kyllä sykähdyttäny samalla tavalla; hassu ja vanhanaikainen kieli nousee liikaa esiin.
*Anne Tyler
*Kaari Utrio on sit se takuuvarma, mitä jaksaa aina lukea.
Ai niin, Tuulen Viemää ja Kamelianainen on kans kirjoja, jotka oon lukenu yhdellä istumalla eikä Austenissakaan oo vikaa, vaikka se onkin klisee, mutta lopulta yllättävän oivaltavaa ja ajatonta kuvausta ihmisyydestä eli ihmissudepelistä, jota me kaikki kai vähän pelataan, vaikka luullaan olevamme sen ulkopuolella.

Niin ja pakko tähän viellä on lisätä Martti Paloheimon Suomalaisen lapsuuden haavat -kuinka sinua kohdeltiin tai Kotivammaisuuden synty -sama kirja, mut eri painoksilla eri nimi ja tykkään kyllä Paloheimon romaneistakin.
Vastaa Viestiin