Kirjaprojekti hengellisestä väkivallasta

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kletos

Kirjaprojekti hengellisestä väkivallasta

Viesti Kirjoittaja Kletos »

Hei,

Kirja on vihdoin ilmestymässä tammikuussa. Mukana on 23 informanttia, joista yhdeksällä on ollut tai on edelleen yhteyksiä Jehovan todistajiin.

Lähetin äsken sähköpostia kaikille informanteilleni. Sain kolme virheilmoitusta sähköpostiosoitteista. Päättelisin, että osalla osoite on jostain syystä muuttunut. Mietin, että laitan tänne viestiä, josko tämä saavuttaisi ne informantit, joita en onnistu tavoittamaan sähköpostitse.

Nimimerkit Rikki (Jt) ja Lisa (Jt), jos tunnistatte itsenne, niin ottakaa yhteyttä allekirjoittaneeseen. Kiitos! :)

t. Kletos (A.R.)

PS. Tai jos joku muu yhdeksästä JT-taustaisesta informantista (A.P.N., Rikki, E.T., Gila, Selviytyjä, Lisa, Rauha, Siiri tai Harmis) ei ole saanut viestiä, niin ottakaapa yhteyttä.
Kivikko

Re: Kirjaprojekti hengellisestä väkivallasta

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Ilmoittelehan kirjan nimeä ja julkaisupäivää kun saat luvan, jos ovat vielä salaisia!
Kletos

Hei,

Eivät ole salaisia. Kirjan piti ilmestyä jo keväällä Aikamedian (kristillinen kustantamo) kautta, mutta olisin joutunut karsimaan pois niin paljon tekstiä, että totesimme ettei yhteistyötä kannata jatkaa. :o

Nyt kirjalla on profaani kustantaja, jolla ei ole kytköksiä hengellisiin yhteisöihin. Karsitut osat on palautettu ja teksti tulee ulos sellaisena kuin alunperin oli tarkoitus. Julkaisupäivä on viimeisten tietojen mukaan 15.1.2013.

Kirja näkyy jo täällä: https://akateeminen.com/webapp/wcs/stor ... reId=10201

Jossain vaiheessa tieto plompsahtaa varmaan myös Nemon omille sivuille. Nimi on sama kuin gradullani, mutta teksti on aivan uutta. Sivumäärä on näillä näkymin noin 350.

t. Kletos (A.R:)
apostatesanta

Viesti Kirjoittaja apostatesanta »

Tulen hankkimaan tuon kirjan, kiitos infosta!
Olet vapaa tekemään mitä haluat
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Mielenkiintoiselta kirjalta vaikuttaa, pitänee hankkia, kiitos infosta.
Kletos kirjoitti: Eivät ole salaisia. Kirjan piti ilmestyä jo keväällä Aikamedian (kristillinen kustantamo) kautta, mutta olisin joutunut karsimaan pois niin paljon tekstiä, että totesimme ettei yhteistyötä kannata jatkaa. :o
Saanko udella, että miksi halusivat karsia tekstiä? Oliko liian "tulenarkaa" tavaraa kristillisen kustantamon julkaistavaksi, eli koiran älähdys kalikan kuonoon kalahtaessa haluttiin välttää?
And Justice For All
Kletos

Saat udella. Arvasit oikein. Kirjassa on sellaista materiaalia, joista todennäköisesti moni taho tulee pahoitamaan mielensä. Ymmärrän hyvin Aikamedian kannan ja heidän asemansa. Olisi alun perin pitänyt heti tarjota kirjaa ei-kristilliselle kustantamolle. Totuus on, ettei yhteisöllisestä hengellisestä väkivallasta voi (tai minä ainakaan en voi) kirjoittaa positiivisesti tai neutraalisti, ilman että kukaan pahoittaa mielensä.
Niin kuin eräs informanttini totesi: "Jokainen kristillinen kustantamo on jäävi julkaisemaan tätä kirjaa."

Näin on hyvä. Paljon parempi. Turha työ vain harmittaa, sekä kustantajan että itseni taholta, samoin projektiin tullut puolen vuoden viivästys. Nyt täytyy toivoa, ettei enää tule uusia mutkia matkaan. :?
Uskon, että Nemo on tälle kirjalle oikein hyvä kustantaja.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Kletos kirjoitti: Totuus on, ettei yhteisöllisestä hengellisestä väkivallasta voi (tai minä ainakaan en voi) kirjoittaa positiivisesti tai neutraalisti, ilman että kukaan pahoittaa mielensä.
Osoittaa, että rehellisyyttä on vielä jäljellä, eikä kaikki journalismi/tutkimustoiminta ole tarkoitushakuista. Propsit sinnepäin. Jos kirja on hyvä, vielä isommat :)
And Justice For All
Kletos

Kirjaprojekteista edelleen

Hei,

Huhuilen täällä edelleen osaa Jt-nimimerkeistäni. Erityisesti A.P.N., Rikki, E.T., Gila ja Lisa, jos näette tämän viestin, ottakaa yhteyttä. Tarvitsisin yhteystietonne, jotta voin postitella oman kappaleenne kirjasta, kun se ilmestyy tammikuulla. :)

Suunnitelmissa on myös kirja aiheesta uskonnot ja mielenterveys. Tarkoitus olisi viritellä uusi projekti liikkeelle vuodenvaihteessa. Aihe on noussut vahvasti esille niin gradua kuin tätä nykyistä kirjaa tehdessä.

Erityisen selvästi mielenterveydelliset ongelmat näyttävät tulevan esille muutamien yhteisöjen kautta, ehkä jopa selvimmin Jehovan todistajien keskuudessa. Huolestuttavina piirteinä näen monilla eräänlaisen persoonallisuuden jakautumisen normaalin elämän ja uskonnollisen roolin välillä. Myös pakotettu syvimpien (ts. kaikkien kielteisten) ajatusten salaaminen läheisiltä, jatkuva syyllistäminen, demonipelot, muu pelko ... maailman näyttäytyminen yksiselitteisen pahana ja poikkeuksellisen suuri itsemurha-alttius.

Viestittelen siinä vaiheessa, kun olen saanut pohdittua jonkinlaista runkoa valmiiksi sisällysluetteloa varten. Mietin samalla niitä painopistealueita, joista on tarpeen nostaa olennaisia kysymyksiä.

Jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan projektiin, niin voit ottaa yhteyttä yksityisviestillä tai lähettää sähköpostia. Sähköpostiosoitteeni on sukunimi.etunimi(ät)gmail.com.
Huomaa, että jos laitat nimet toisinpäin, viesti menee täyskaimalleni!
Nimet löydät gradun etusivulta: https://helda.helsinki.fi/handle/10138/21722 :D

t. Kletos (A.R.)
Masterpiece

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Mielenkiintoista. Ehdottomasti harkinnanarvoinen ostos!
Kletos

Hei,

Vinkiksi sen verran, että (ehkä ymmärretävistäkin syistä) olen tsekkaillut kirjani hintoja ja hintahaitari on aika laaja. Toistaiseksi halvimmillaan kirja löytyy Bookplussalta, jossa sitä tarjotaan alle kahdenkympin + toimituskulut.

Toinen vinkki tulee tässä. Samalle ilmestymispäivälle (15.1.2013) on tulossa myös Janne Villan kirja Hengellinen väkivalta. Villan kirja ilmestyy Kirjapajan kautta.

Linkki: http://www.kirjapaja.fi/tuotteet/2303-h ... -vakivalta

t. Kletos (A.R.)
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Onpa reilua laittaa halvimmat hinnat tietoon. Kiitos.
Kletos

Hei,

Laitanpa nyt tämän viestin tänne, vaikka onkin osittain mainosta, mutta saattaa jotakuta kiinnostaa.
Kirjani on viimein (monien mutkien kautta) ilmestynyt. Olen selaillut nettikauppoja ja toistaiseksi halvimmalla se löytyy täältä http://cdon.fi/kirjat/ruoho%2c_aila/p%C ... a-22287899 (näköjään ilman postikuluja). :)

Niin, ja ihan ilmaiseksi kirjan saa lainaamalla kirjastosta. :lol:

Etsin edelleen informantteja kahteen seuraavan kirjaprojektiini. Lisätietoa löytyy esim. blogistani http://hitaitaraapaisuja.blogspot.fi/ päiväyksellä 22.1.2013.

t. Kletos (A.R.)

PS. Tervetuloa myös Lohjan hv-iltoihin. Seuraava on huomenna (7.3.). Aiheena on ylihengellistämisen vaarat.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Eilen kolahti kirja postiin. Äkkiselaamalta näyttää tosi mielenkiintoiselta. Kunhan saa tota omaa kirjajonoa pienemmäksi, niin pääsee tämänkin kimppuun. :)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Masterpiece

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Oon lukenut tuota kirjaa nyt jonkin aikaa, ja pakko sanoa, että hyvä se on. Mielestäni selkeää tekstiä ja helposti luettavaa. Haastateltavien kommentteja on paljon, joka on mielestäni hyvä asia.

Lisäksi olen itse tekemässä päättötyötä henkisestä ja hengellisestä väkivallasta uskonnollisissa yhteisöissä, joten tuo kirja oli kuin suoraan minulle tehty :D.
Kletos

Masterpiece kirjoitti:Oon lukenut tuota kirjaa nyt jonkin aikaa, ja pakko sanoa, että hyvä se on. Mielestäni selkeää tekstiä ja helposti luettavaa. Haastateltavien kommentteja on paljon, joka on mielestäni hyvä asia.

Lisäksi olen itse tekemässä päättötyötä henkisestä ja hengellisestä väkivallasta uskonnollisissa yhteisöissä, joten tuo kirja oli kuin suoraan minulle tehty :D.
Kiitokset kommentistasi. On kiva kuulla, jos jollekin on hyötyä kirjasta. :D

Sitten toiseen asiaan. Edelleen kaipailen haastattelemaani Jt-informanttia nimimerkillä Lisa. Sähköpostiosoitteestasi tulee virheilmoitus joten oletan, ettei se ole enää voimassa. Jos tämä viesti tavoittaa sinut, ota yhteyttä yv:llä tai sähköpostiviestillä. Lähettäisin sinulle lupaamani kappaleen kirjasta.

kevätterveisin
A.R.
Vastaa Viestiin