Aina puhutaan eniten vaan metallista.
Muistan joskus 90-luvun puolivälissä, tai alkupuolella, kun nuoria lensi roppakaupalla ulos järjestöstä. Huhut olivat villejä. Tekno oli rantautunut Suomeen ja ainakin Tampereella pidettiin "hurjiakin" omia raveja ihan pöllyissä. Mitä lie hymiöitä imeskelty lieveilmiönä paperilta ja nähty maailmaa hieman uudesta vinkkelistä sen tiimoilta... Itse olin sen verran teini vielä silloin, etten päässyt mukaan

Ketuttaa vieläkin.
No, itse kuuntelen kunnon trancea. Mitä stydimpää, sen parempaa. Melodinen uppoaa eniten, ja tietty psykedeelinen sen jälkeen. Sehän on suorastaan JT ystävällistä musaa, koska siinä ei ole juurikaan sanoja. Vokaalista löytyy joo, mutta itse tykkään less is more periaatteesta tässä genressä.
Itse musiikki musiikkina on tietty hyvää, koska ei ole sanoja. Sen sijaan lieveilmiöt eivät jeppuloita miellytä

Ja nimikin sen kertoo. Psykedeelinen, trance, eli transsi... Ja tietty, jos jotain nappeja vetää siinä ohella, niin onhan se paholaisen musiikkia tottakai. Itse en nappeja ole tarvinnut, eikä ole ajatustakaan kokeilla tajuntaa laajentavia. Musa riittänee. Mutta se fiilis, mikä kunnon kemuista tulee, kun kaikki tanssii aivan täböllä on varmasti verrattavissa parhaimpiin jeppulakokoontumisiin, joten kiellettyä tottakai, koska ei tapahdu jumalan ylistämiseksi. Tai no, jos ajattelee, että God is a DJ, niin asia on ihan eri....
Mitenköhän musta tuntuu siltä, että jeppulapiireissä erilaisten ääripääsuuntausten edustajia on jonkin verran enemmän kuin valtavirrassa... Suhteessa siis. Koska uskonto sinänsä on aika ääripäämeininkiä, niin ihmiset, jotka ovat "rankempia" jossain ajatussuuntauksessa, ovat sitä jossain toisessa myös...