Mikä oli seuran ensimmäinen valhe, jonka huomasit?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo

Re: Mikä oli seuran ensimmäinen valhe, jonka huomasit?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Agnostikko kirjoitti:Tää KIT-Raamattu ei taida olla ihan tuttu juttu läheskään kaikille vanhimmillekkaan
Oliskohan kaksi perussyytä. KIT:in käyttö edellyttää vähintään siedettävää englannintaitoa ja viime aikoina olen lukenut, että KIT ei nykyään olisi oikein "muodissa". Itse asiassa olen lukenut kommentin, että sen painaminen olisi lopetettu.
Asiat voi riidellä keskenään ihmisten kesken mutta eihän ihmisten tarvitsisi riidellä keskenään
Jehovantodistajalla, etenkin vahimmalla, on kaiken aikaa pelissä koko olemassaolonsa ydin. Fundalistisella ehdottomuudella suhtautuminen ei salli ensimmäistäkään oleellista virhettä tai koko korttitalo kaatuu. Voisi sanoa, että jehovantodistajalla pelissä on koko elämä, jolloin ollaan tilanteessa, jossa asiat samaistuvat hyvin helposti henkilöön.
Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Asiat riitelee keskenään ei ihmiset... Niin tossa kun olen telkusta seurannut Suomen päivän politiikka niin asiat siellä riitelee mutta esimerkiksi Timo Soini ja Alexander Stubb sanovat olevansa hyviä ystäviä tai ainakin ystäviä keskenään Vaikka mielipiteet eivät ihan samaa latua kuljekkaan Mene ja tiedä puhuvatko sitten ystävyydestään totta vai onko pelkkää poliittista teatteria Välillä näyttävät uutisissa ulkomailta päivänpolitiikan tapahtumia Siellä eduskuntataloissaan reippaasti asiat riitelevät keskenään ja ihmisetkin riitelevät keskenään On miehekästä merimiespainia ja nyrkkeily matseja kun pojat on poikia politiikan näyttämöllä tai tatamilla Aika vinha meininki tuolla isossa maailmassa kun otetaan miehestä mittaa ja selvitellään puvut päällä päivän politiikkaa nyrkeillä No politiikka onkin oma juttunsa ja uskonto taas oma jutska
Agnostikko

Ensimmäisiä valheita mitä hokasin oli myös tää YK-NGO-liittolaisjäsenyys 1992-2001 Jehovantodistajien järjestöllä Otin asiasta tietoja ylös ja dokumentteja yms.. Ja pääsin niinkin pitkälle että sain iskettyä todistus aineistoni vanhimman nenän eteen Hän katsoi niitä hetken ja totesi koko keräämäni aineiston väärennöksiksi Mitäpä minä siinä nyt sitten enää olisin tehnyt? Tavis todistajalta asiaa kysyttyäni (noin niinkuin vertailuksi) hän ei ollut mokomasta koskaan kuullutkaan ja piti sitä luopio-satuna
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Ensimmäinen valhe minkä muistan, oli vedenpaisumustarina, noin 7-vuotiaana. Itse asiassa aikaisempi havainto ei olis ollu mahdollista, sillä tuolloin vanhempani "omaksuivat Totuuden", joka sisälsi tuon 7-vuotiaanakin selvästi nähtävissä olevan valheen...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Markku Meilo

Agnostikko kirjoitti:sain iskettyä todistus aineistoni vanhimman nenän eteen Hän katsoi niitä hetken ja totesi koko keräämäni aineiston väärennöksiksi
Ei ole helppo tuo vanhimman osakaan kun on valehdeltava hankalimmissa kaarteissa. Vt-seura on itse myöntänyt koko NGO-liitännäisjäsenyyden, väittääköhän vanhin Vt-seuran valehtelevan tuossa myönnössäänkin?
Tavis todistajalta asiaa kysyttyäni (noin niinkuin vertailuksi) hän ei ollut mokomasta koskaan kuullutkaan ja piti sitä luopio-satuna
Mun ovelle osunut jt-tyttö tiesi NGO-kytköksen ja olikin kiinnostunut ainoastaan siitä mistä minä olin tietoni saanut.
Kaarmis

Mun ovelle osunut jt-tyttö tiesi NGO-kytköksen ja olikin kiinnostunut ainoastaan siitä mistä minä olin tietoni saanut.
Päivän paras! :lol:
Agnostikko

Tästä ovelle sattuneesta jt-tytöstä tulikin mieleen jotain hyvin oleellista mitä en hokannut laittaa aikaisempiin juttuihini pitkin poikin näitä keskustelu foorumeita Eli melkein aina kun minulle on sanottu: Palataan asiaan.. Siinä vastauksessa on ollut etuliite: Mistä olet muuten tietosi saanut?
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Markku Meilo kirjoitti:Mun ovelle osunut jt-tyttö tiesi NGO-kytköksen ja olikin kiinnostunut ainoastaan siitä mistä minä olin tietoni saanut.
Minulla sama havainto salilta. Vieraileva veli, taiteilijanakin piireissä tunnettu, V.P. ei niinkään ollut kiinnostunut tekstistä, vaan sen lähteestä.

Mutta otsikon aiheeseen: Mun eka oli huuhailu harmagedonista.
Agnostikko

Ton YK hölmöilyn rinnalla mulla pisti jo vuosia sitten silmään toi sukupolvi oppi muutos Oliks se nyt jotain 1995 paikkeilla (ei oo just nyt tarkkoja tietoja käsillä vaikkakin tieto käsissä vaan jossain tän älypuhelimen tiedostoissa) Ja sitten se sukupolvi oppi meni mulle täysin paksuksi kun tuli tää muutamia vuosia sitten tullut rinnakkaiset sukupolvet oppi Vanhin käytti muhun kaikenkaikkiaan monia tunteja yhteensä kun siitä väännettiin juttua ja ei enää KD-tilakaan saanut mua uskomaan kun se KD ei kytkeytynyt päälle Aihe oli täällä mikä oli seuran ensimmäinen valhe jonka huomasit Oon tainnut jo kertoa useamman joten anteeksi jos jo "varasin varastin" jonkin toisen uskonuhrin valhekokemuksen
Markku Meilo

Agnostikko kirjoitti:Ton YK hölmöilyn rinnalla mulla pisti jo vuosia sitten silmään toi sukupolvi oppi muutos Oliks se nyt jotain 1995 paikkeilla...
1995 oli ainoastaan yksi episodi sukupolvioppisekoilussa Russelille tuo Jeesuksen mainitsema sukupolvi oli nk. kurittomia, eli johonkin aikaan eläineitä ihmisiä ja sukupolven pituus oli 36,5 vuotta välillä 1878-1914. Vuonna 1927 Rutherford hylkäsi kurittoman sukupolven ja vaihtoi sukupolven nk. uuteen luomukseen (= nk. voidellut) ja näin mentiin aina vuoteen 1942. Silloin voidellut hylättiin ja sukupolveksi otettiin takaisin tavalliset ihmiset, eli nk. kuriton sukupolvi otettiin toisen kerran käyttöön. Sitten otettiin käyttöön nk. 1914-sukupolvi, jonka iäksi annettiin maks. 80 vuotta. Siksi 1995 oli hylättävä em. opetus. Vuonna 2008 hylättiin kuriton sukupolvi ja otettiin voidellut uudelleen käyttöön ja laitettiin sukupolvia sitten varmuuden vuoksi kaksi peräkkäin, koska minkäänlaista loppuun viittaavaa ei kertakaikkiaan ole näkyvissä.

Tuo kaikki yllä oleva on höpöhöpöä jos Raamatussa olevia Jeesuksen sanoja katselee, Jeesus lupasi palata seuraajiensa elinaikana ja siinä kaikki.
Kaarmis

Tuosta oppisekoilusta tuli mieleeni, että nyt pomon kuoltua luultavasti jollakin hallintoelimen jees-miehistä on voimakkaita epäilyksiä Totuuden suhteen, nähtyään mitä teatteria joutuu edustamaan, luulemma. Jos saan ennustaa, joku ottaa ritolat.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Väärennetty vuoden 1989 Vartiotornin engl. sidottu vuosikerta.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Festus

Viesti Kirjoittaja Festus »

Pehmoluopio kirjoitti:Väärennetty vuoden 1989 Vartiotornin engl. sidottu vuosikerta.

Mitä, mitä? Onko v 1989 vuosikertaa peukaloitu ja miten?
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
Festus

Viesti Kirjoittaja Festus »

Aha, joo kysymystä onkin jo käsitelty etellisissä vastauksissa.
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Tutkin Puhu perustellen -kirjasta sitä, mitä Raamattu sanoo huumausaineiden käytöstä. Alkoholi, huumaava aine sekin, on Raamatussa esitetty kristitylle sopivana nautintoaineena. Muista nautintoaineista ei mainita mitään. Silti Puhu perustellen -kirja yritti epätoivoisesti tarkoitushakuisilla lainauksilla, ja raamatunkohtien merkityksiä venyttämällä esittää, että Jehova tuomitsisi esimerkiksi itse luomiensa huumekasvien käytön nautintoaineina. Tämä oli ensimmäinen looginen ristiriita, jonka havaitsin.

Tämän jälkeen havahduin siihen tosiasiaan, että Jehova on luonut järkyttävän määrän ihmiselle hengenvaarallisia kasveja luontoon. Osa niistä on sellaisia, että niitä saattaisi ihminen huolimattomuuttaan syödä, luullen niitä joksikin toiseksi kasviksi tai ihan terveelliseksi ravinnoksi. Aloin miettimään, olisiko siinä mitään järkeä, että rakkaudellinen Jumala olisi tälläisiä ansoja ihmisen kiusaksi luontoon viritellyt.

Siitä ne epäilykset sitten laajenivat, ja lopulta luopiosivut paljastivat loputkin Jt-doktriiinin valheet.
Vastaa Viestiin