Jehovan todistajien hallintoelin 2013

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieraas

Jehovan todistajien hallintoelin 2013

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Alla mainitut aakkosjärjestyksessä luetellut herrat johtavat Jehovan todistajia vuoden 2013 helmikuussa. Useimmat tiedot ovat useammasta kuin kahdesta lähteestä. Mahdolliset virheet yksityiskohdissa ovat internetin syytä.

Kuva
Samuel Herd (s. 1935, USA). Tienraivaaja vuodesta 1958, kierros- ja piirivalvoja 1965-1997. Hallintoelimen jäsen vuodesta 1999. Ensimmäinen ja tähän mennessä ainut afrikkalais-amerikkalainen hallintoelimessä. Vaimo Gloria.

Kuva
Geoffrey Jackson (s. 1955, Australia). Tienraivaajana ja haaratoimistokomiteoissa (Tuvalu, Samoa, Fiji) 1979-2003. Brooklynin Betelissä vuodesta 2003. Hallintoelimen jäsen vuodesta 2005. Vaimo Jeanette kuollut. Mennyt vastikään kihloihin alle 30-vuotiaan JT-naisen kanssa. Kääntänyt aikaisemmin kirjallisuutta.

Kuva
M. Stephen Lett (s. 1949, USA), tienraivaaja vuodesta 1966, Brooklynin Betelissä vuosina 1967-1971. Kierrosvalvojana vuosina 1979-1998. Brooklynin Betelissä uudestaan vuodesta 1998. Hallintoelimen jäsen vuodesta 1999. Vaimo Susan (vuodesta 1971). Isä ollut kierrosvalvoja.

Kuva
Gerrit Lösch (s. 1941, Itävalta), Tienraivaajana vuodesta 1961. Kierros- ja piirivalvojana Itävallassa 1963-1976. Hallintoelimen jäsen vuodesta 1994. Vaimo Merete. Puhuu saksaa, englantia, romaniaa ja italiaa. Toimii mahdollisesti hallintoelimen puheenjohtajana.

Kuva
Anthony "Tony" Morris III (s. 1950, USA). Tienraivaajana vuodesta 1972. Pattersonin/Brooklynin Betelissä vuodesta 2002. Hallintoelimen jäsen vuodesta 2005. Isä eläkkeellä oleva miljonääri. Palvellut USA:n armeijassa lääkintämiehenä Long Binhissä Vietnamissa (v. 1968-70). Vaimo Susan, kaksi lasta (Jesse ja Paul).

Kuva
Guy H. Pierce (s. 1935, USA). Tienraivaajana vuodesta 1982. Kierrosvalvojana 1986-1997. Hallintoelimen jäsen vuodesta 1999. Betelissä vuodesta 1997. Eronnut kerran, nykyinen vaimo aasialaistaustainen Penny, tiettävästi lapsia ensimmäisestä avioliitosta. Barbara Andersonin mukaan "osallistunut hyväksikäytön uhrien vainoamiseen".

Kuva
Mark Sanderson (s. 1965), hallintoelimen jäsen vuodesta 2012. Ei paljon julkisia tietoja vielä. Poikamies.

Kuva
David H. Splane (s. 1944, USA). Tienraivaaja vuodesta 1963. Palvellut lähetystyöntekijänä Senegalissa ja kierrosvalvojana Kanadassa. Brooklynin Betelin kirjoituskomiteassa ja palveluskomiteassa vuodesta 1990. Hallintoelimen jäsen vuodesta 1999. Vaimo Linda.
Viimeksi muokannut Vieraas, 09.02.2013 03:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Vieraas

Re: Jehovan todistajien hallintoelin 2013

Brooklynin Betelissä toimineet näyttävät pitävän merkittävänä, että nykyinen hallintoelin on kokonaisuudessaan nimitetty edesmenneen Theodore "Ted" Jaraczin valtakaudella. Moni entinen Brooklynin Betelin jäsen kertoo, että Jaracz tunnettiin yleisesti lempinimellä "Boss".

Kuva
Voimantorni

Viesti Kirjoittaja Voimantorni »

Vieraas kirjoitti:Brooklynin Betelissä toimineet näyttävät pitävän merkittävänä, että nykyinen hallintoelin on kokonaisuudessaan nimitetty edesmenneen Theodore "Ted" Jaraczin valtakaudella. Moni entinen Brooklynin Betelin jäsen kertoo, että Jaracz tunnettiin yleisesti lempinimellä "Boss".
Jokin tässä touhussa mättää:

”Te tiedätte, että kansakuntien hallitsijat herroina niitä hallitsevat ja suuret pitävät niitä vallan alla. Näin ei ole teidän keskuudessanne, vaan sen, joka tahtoo tulla suureksi teidän keskuudessanne, täytyy olla teidän palvelijanne, ja sen, joka tahtoo olla ensimmäinen teidän keskuudessanne, täytyy olla teidän orjanne" - Matteus 20:25-27 (UMK)
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Vieraas kirjoitti:Moni entinen Brooklynin Betelin jäsen kertoo, että Jaracz tunnettiin yleisesti lempinimellä "Boss".
Moni entinen jehovantodistaja muistaa, että mies tunnettiin myös siitä, että jo useita vuosia sitten Pat Garza esitti julkisesti Tedin raiskanneen hänet nuorena. Jos tuo oli totta, niin siinä on jo ainakin toinen tapaus, jossa Jeesus osoitti hyväksyvän asenteensa hallintoelimen pedofiilimiehitykseen, Leo on se ensimmäinen yleisesti tiedossa oleva.
Vieraas

Voimantorni kirjoitti:
Vieraas kirjoitti:Brooklynin Betelissä toimineet näyttävät pitävän merkittävänä, että nykyinen hallintoelin on kokonaisuudessaan nimitetty edesmenneen Theodore "Ted" Jaraczin valtakaudella. Moni entinen Brooklynin Betelin jäsen kertoo, että Jaracz tunnettiin yleisesti lempinimellä "Boss".
Jokin tässä touhussa mättää:

”Te tiedätte, että kansakuntien hallitsijat herroina niitä hallitsevat ja suuret pitävät niitä vallan alla. Näin ei ole teidän keskuudessanne, vaan sen, joka tahtoo tulla suureksi teidän keskuudessanne, täytyy olla teidän palvelijanne, ja sen, joka tahtoo olla ensimmäinen teidän keskuudessanne, täytyy olla teidän orjanne" - Matteus 20:25-27 (UMK)
Täytyy tietysti huomioida myös, että ketään ei ole Ray Franzin jälkeen erotettu vaan hallintoelimestä on lähdetty jalat edellä. Jaraczin hyväksymässä kokoonpanossa ei vaan satu olemaan enää yhtäkään Jaraczia edeltäneen hallintoelimen jäsentä.

Jaraczin tavoitteista kuitenkin todistaa jäljelle jääneiden hallintoelimen jäsenten luonne ja toiminta. Nykyistä hallintoelintä lähellä olleiden kertomuksista ja pelkästään nykyisen hallintoelimen toimista päätellen on niin, että juuri kun Ted oli saanut koottua kasaan pelkkiä jees-miehiä hän otti ja kuoli äkillisesti.

Siksi nyt on jäljellä ryhmä johon ei kuulu yhtäkään luontaista johtajaa, koska kaikki olivat henkisesti Jaraczin alaisia. Puhumattakaan siitä, että joku hallintoelimen jäsen olisi joku "oraakkeli" jollaiseksi Fred Franzia edesmennyt hallintoelimen jäsen Karl Klein nimitti. Nyt on pelkästään luotettuja yhtiön miehiä (vanhin -> tienraivaaja -> kierrosvalvoja -> piiri... jne.) joilla ei ole omia raamatullisia visioita eikä juuri minkäänlaista kokemusta ympäröivästä maailmasta, puhumattakaan normaalin organisaation johtamisesta.

Esim. tältä pohjalta voi arvioida Watchtowerin nykysuuntaa.
Markku Meilo

Vieraas kirjoitti:Täytyy tietysti huomioida myös, että ketään ei ole Ray Franzin jälkeen erotettu vaan hallintoelimestä on lähdetty jalat edellä.
Ray Franz luopui itse luomansa pakon sanelemana oma-aloitteisesti hallintoelinpaikastaan. Myöskään Jeesuksen valitsemia homosekuaaleja Ewart Chittyä sekä Leo Greenleesiä ei erotettu sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan heidät ohjattiin muihin puuhiin. Ensinmainittu konttorihommiin ja jälkimmäinen erikoistienraivoajaksi Georgiaan.
Vieraas

Markku Meilo kirjoitti:
Vieraas kirjoitti:Täytyy tietysti huomioida myös, että ketään ei ole Ray Franzin jälkeen erotettu vaan hallintoelimestä on lähdetty jalat edellä.
Ray Franz luopui itse luomansa pakon sanelemana oma-aloitteisesti hallintoelinpaikastaan. Myöskään Jeesuksen valitsemia homosekuaaleja Ewart Chittyä sekä Leo Greenleesiä ei erotettu sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan heidät ohjattiin muihin puuhiin. Ensinmainittu konttorihommiin ja jälkimmäinen erikoistienraivoajaksi Georgiaan.
Totta puhut. Eli tarkemmin sanoen Ray Franzin, Leo Greenleesin ja Ewart Chittyn jälkeen ei kenellekään ole ns. tarjottu muita tehtäviä. Ja Ray taitaa olla hallintoelimen jäsenistä ainut joka hallintoelimestä lähtemisen jälkeen erotettiin järjestöstä. Toivotaan järjestön kannalta, että Mark Sanderson ei ryhdy seksuaaliseksi.
Markku Meilo

Vieraas kirjoitti:Eli tarkemmin sanoen Ray Franzin, Leo Greenleesin ja Ewart Chittyn jälkeen ei kenellekään ole ns. tarjottu muita tehtäviä.
Tunnetuin heitä edeltänyt ja muita tehtäviä saanut kiho oli Lontoossa jo homoseksuaaliksi tunnistettu Percy Chapman, joka nimettiin Kanadan maanpalvelijaksi Walter Salterin jälkeen vuonna 1937. Percy (jolla oli suhde tuolloin Kanadan konttorissa olleen Leon kanssa) sai hoitaa virkaa aina vuoteen 1959, jolloin Knorr sai tarpeekseen Percyn menosta (konttori kun oli vielä sattumoisin Irwin Avenuella, alan keskittymässä Torontossa) ja antoi kaksi mahdollisuutta a) monotus, tai b) avioliitto naisen kanssa. Percyn valinta oli b), bonuksena tuli samalla muut tehtävät.
Vieraas

*bump*
Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Percy Chapman joka nimettiin Kanadan maanpalvelijaksi Walter Salterin jälkeen vuonna 1937... Percy Chapmannilla ja Leo Greenleesillä homoseksuaalinen suhde... Niin olenko nyt ymmärtänyt oikein että jehovantodistajilla perus vanhimmasta ylöspäin ylenemis hierarkiassa itse Jehova Jumala on valitsemassa/antamassa hyväksyntänsä nimeämisessä kuka vanhimmaksi kuka miksikin nimetään? Ja jos näin on ja kyselyiän vaivaama kysely vimma iskee päälle ja vaikka nyt sitten heittää todistajalle kyssärin tästä Percyn ja Leon poikarakkaudesta niin tarjoaako todistaja vastaukseksi vain että Ukot olivat kummatkin täyshomoja joinain päivinä ehkä jopa bi-henkisiä mutta mitä sitten hehän olivatkin epätäydellisiä niinkuin me kaikki mutta todella päteviä tulevaan virkaansa Kyllä Jehova tiesi että jos Percy ja Leo hieman vielä zemppaisivat heistä tulisi heteroita...... Tietysti mua ainakin häiritsisi tällaisen vastauksen jälkeen että onko henkilö todellakin pätevä hoitamaan jotain virkaa jos rikkoo samaan aikaan kokoajan räikeästi annettuja vain heteroseksiä ja naimisissa ohjetta vastaan Kun tää homoilu rikkomus ja sen toistuva rikkominen on erottamiseen johtava synti Vai antaako todistaja vain tähän loppuvastauksen: Itse lain säätäjällä ja isolla pomolla Jehovalla on valtuudet nimittää/antaa hyväksyntänsä kelle huvittaa Jehova on kaiken yläpuolella mitä hän tekeekin Jehova voi hyväksyä johonkin virkaan niin homon heteron frigidin impotentin pedofiilin kuin vaikka Maija Mehiläisen Itse ain säätäjälle Jehovalle on kaikki sallittua
Markku Meilo

Agnostikko kirjoitti:Niin olenko nyt ymmärtänyt oikein että jehovantodistajilla perus vanhimmasta ylöspäin ylenemis hierarkiassa itse Jehova Jumala on valitsemassa/antamassa hyväksyntänsä nimeämisessä kuka vanhimmaksi kuka miksikin nimetään?
Mulle ei ole Vt-materiaalista täysin selvinnyt toi nimityshierarkia. Pyhä henki on päsmäröimässä vanhinten nimityksiä ja jos kerran Vt-lyriikassa Jeesus valitsee hallintoelimen jäsenet, niin jossain menee raja, tosin voi olla taso, jossa ph ja Jeesus neuvottelevat nimityksistä.
Ja jos näin on ja kyselyiän vaivaama kysely vimma iskee päälle ja vaikka nyt sitten heittää todistajalle kyssärin tästä Percyn ja Leon poikarakkaudesta niin tarjoaako todistaja vastaukseksi vain että Ukot olivat kummatkin täyshomoja joinain päivinä ehkä jopa bi-henkisiä
Nämä mainitut homoseksuaalit eivät ole yleisesti rivijäsenten, nämä kun eivät ole jw.org-kelpoista tietoa. Vanhimmatkaan eivät välttämättä tiedä ja jos tietävät, niin kysyvät ensin mistä sinä tiedät ja leimaavat sitten luopiovalheeksi.
Tietysti mua ainakin häiritsisi tällaisen vastauksen jälkeen että onko henkilö todellakin pätevä hoitamaan jotain virkaa jos rikkoo samaan aikaan kokoajan räikeästi annettuja vain heteroseksiä ja naimisissa ohjetta vastaan
Jos Jehova/Jeesus/ph on jonkinlainen auktoriteetti asiassa, niin henkilö voi hyvinkin olla pätevä, jos merkitsevä asema Jehovan äitijärjestössä on mittari. Noiden jo mainittujen lisäksi hyvä esimerkki on Rutherford, jolla oli kaksi pitempiaikaista rakastajatarta, kun vaimo muutti öykkärin luota muualle.
Agnostikko

Tosta Rutherfordista rakastajineen tulikin mieleen että kaverillahan oli runsaat juomatavat ja se pytinki/komea talo missä sai harrastustaan ja vilkasta seksielämäänsä rauhassa harrastaa Noin niinkun kun tein sitä sellaista vertailevaa tutkimusta maailman ihmisten ja todistajien välillä en havainnut mitään merkittäviä eroja juomatavoissa Mitä nyt todistajat hoitavat tän iloliemen litkimisen piilossa ja piiri pieni pyörii jengissä omat sisäpiirit ja tappeluita ja tän tällaisia en pahemmin havainnut mutta kuitenkin dokattiin ja välillä vähän mokattiin... Mulla sisäistä tunnettani ainakin vaivasi että eron olisi pitänyt olla huomattavasti suurempi suhteessa maailman ihmisiin eli juominen huomattavasti vähäisempää todistajilla Näin ei kuitenkaan ollut ainakaan niissä kuvioissa mitä mä näin Ihan alkoholismia ja kunnon kännejä siellä oli Olin itsekkin mukana juomingeissa välillä Tästäkin esitin huolestuneita kyselyitä todistajilta ja se kuitattiin että Me olemme epätäydellisiä ...no onhan se tietysti näinkin
Markku Meilo

Agnostikko kirjoitti:Mulla sisäistä tunnettani ainakin vaivasi että eron olisi pitänyt olla huomattavasti suurempi suhteessa maailman ihmisiin...
Sellainenhan se on se Vt-seuran teoria aiheesta. Mulla ei heti tule mieleen yleistä rikosnimikettä, johon jehovantodistajia ei olisi syyllistynyt. Viimeisin hupa oli se kun britti meni kasteelle tietäen, että viikon kuluttua hän vastaa 70000 punnan petokseen. Mieshän ei tarkkaan ottaen ollut jehovantodistaja rikoksen tekoaikaan. Ja vielä tarkemmin ottaen hän oli kasteen jälkeen jehovantodistaja jos aikoo piakkoin mutustella ja hörpätä seurakunnassa.
...juominen huomattavasti vähäisempää todistajilla Näin ei kuitenkaan ollut ainakaan niissä kuvioissa mitä mä näin Ihan alkoholismia ja kunnon kännejä siellä oli Olin itsekkin mukana juomingeissa välillä
Viina on ollut tunnettu erottamisen syy ja erottaminenkin tapahtuu lähinnä mokaamisen kautta.
Tästäkin esitin huolestuneita kyselyitä todistajilta ja se kuitattiin että Me olemme epätäydellisiä ...no onhan se tietysti näinkin
Se vaan on valikoivaa epätäydellisyyttä, sama epätäydellisyyskortti ei kelpaa todistajille silloin kun on kyse muista kuin jehovantodistajista.
Agnostikko

Tässä alkoholin nauttimis jutussa tuli mulle ymmärtämis ongelmaksi ne alkoholimäärät joita kerralla saa nauttia ja viikkoannokset ja täntallaiset jutut Eli saako vetää kuin isot lärvit yhdellä kertaa ja kuin suotavan suuria on viikkoannokset? Tiesin toki ettei mitään annos määriä ole määrätty ja jokaisen omia henkilökohtaisia omantunnonasioita juoma jutut Ymmärsin siis silloin asian niin että humalassa saa olla välillä ja kunnon lärvitkään ei uskonnollista menoa haittaa ja juoda saa vaikka joka viikko parikertaa ainaskin Mutta kun kävin samaan aikaan salilla ja tutkistelin niin jotenkin näistä jutuista latasin aivan toisenlaista alkoholivalistusta aivoihini Tuli tunne että nämä todistajat jotka taas juomatavoillaan antoivat ymmärtää minulle että enemmänkin saisi ottaa eivät nyt ole aivan rehellisiä itselleen ja minulle No eipä siinä nyt vielä mitään jos nyt yksi pikku porukka näin toimii Mutta kun toistuvasti törmäsin tähän vapaampaan juomakulttuuriin enemmänkin eri todistajien parissa Asia alkoi häiritä minua No päätin toimia Parin vanhimman kanssa minun aloituksesta halusta vaadin tutkistelua alkoholin käytöstä Raamatun valossa Muutamia istuntoja kävimme läpi ja kahlasimme aiheen perinpohjin Olin tyrmistynyt siitä suuresta erosta minkä vanhimmat mulle kertoi Raamattuun tukien kuin jehovantodistajat saavat käyttää alkoholia ja sen mitä itse näin todellisuuden todistajien alkoholinkäytöstä Tässä toki olen ottanut huomioon että Raamatun alkoholinkäyttö-opas osio on täydellinen malli-ihanne ja epätäydelliset ihmiset eivät pysty siihen täysin Mutta kyllähän siinä nyt joku taso-ero huomattavakin sellainen täytyisi olla suhteessa maailman ihmisiin mun mielestä
Ariadna

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Agnostikko kirjoitti:Tässä alkoholin nauttimis jutussa tuli mulle ymmärtämis ongelmaksi ne alkoholimäärät joita kerralla saa nauttia ja viikkoannokset ja täntallaiset jutut Eli saako vetää kuin isot lärvit yhdellä kertaa ja kuin suotavan suuria on viikkoannokset?
Minusta tuon ei pitäisi olla ongelma eikä mikään, jos haluaa olla Jeesuksen tosi seuraaja. Jeesus ei ollut raittiiden esikuva, sanotaanhan Matt. 11:19 "Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja muiden syntisten ystävä!"

Kerralla nautittavan viinin määrään antaa osviittaa Raamatun UT-kertomus, kun Kaanaan häissä viinin loputtua suoritti Jeesus ensimmäisen ihmeensä ja viini lisääntyi 600 litralla.

Tosin vieraiden lukumäärää ei kerrota, mutta ei kai siellä suurta kaupungin asukasmäärää ollut koolla, pienet kyläyhteisöt olivat muutaman sadan henkilön kokoisia, eikä naisilla (muistankohan oikein?) ollut lupa juoda viiniä.
Vastaa Viestiin