Ole yksinkertainen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieraas

Ole yksinkertainen

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Tutkittava Vartiotorni 15.12.2012 mainostaa Vartiotornin yksinkertaistettua painosta ja kertoo:
Eräs yliopistokoulutuksen saanut yhdysvaltalainen nainen kertoo: ”Puhuin ja kirjoitin korkeasti koulutettujen vaikeaselkoista kieltä 18 vuotta. Minulle tuli tavaksi puhua ja ajatella monimutkaisemmin kuin olisi ollut tarpeen. Tajusin, että minun oli tehtävä ajattelu- ja puhetavassani suuria muutoksia.”
Löytyyköhän mistään Watchtowerin omatekoisen kuplan ulkopuolelta kehotuksia ajatella yksinkertaisemmin? Miten ylipäänsä ajatellaan yksinkertaisemmin? Jos ei nyt satu olemaan valmiiksi vähän yksinkertainen. Lahkon tyhmentämisoperaatio on hyvässä vauhdissa.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Markku Meilo

Re: Ole yksinkertainen

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Tulee mieleen muutama päivä sitten JWN:llä ollut kirjoitus siitä kuinka sisar vastasi kokouksessa, että on parempi olla väärässä ja järjestössä kuin oikeassa ja järjestön ulkopuolella. Siihen sitten vetäjä yhtyi ja väki tietysti nyökytteli. Tuota on totuutta kauppaavan paha heti mennä yksinkertaistamaan.
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 18.02.2013 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

..SIIHEN SITTEN VETÄJÄ YHTYI JA VÄKI TIETYSTI NYÖKYTTELI. Olette varmaan kuulleet sanonnan: JOUKOSSA TYHMYYS TIIVISTYY Varsinkin tällaisessa Pohjois-Korea tyylisessä mallissa
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Ajattelun yksinkertaistamiseen kehottavat myös jotkut Saatanan asiainjärjestelmän johtavat fundeeraajat, esimerkiksi muodossa "Keep it simple, stupid!"

Kuva
And Justice For All
Agnostikko

Norsunluutornissa porukka ukkeleita jotka sanelevat Koko muu porukka pitkin poikin palloa hokee papukaijamaisesti kaiken perässä Ajattelematta ollenkaan onko teksti mitä papukaija-hokevat PERUSTELTUA? Yrittäen vielä samalla hymyillä Mulle loppuvaiheessa kun olin pääsemässä vartiotorniseuran vaikutuksesta ulos vanhin alkoi huolestua kun pommitin kysymyksilläni häntä kovasti hän heitti tällaisenkin ajatus suunnan: Mihin me sitten menisimme?
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Jt-organisaatiossa ei tosiaankaan ole tarpeen ajatella monimutkaisesti. Päinvastoin, liian monimutkainen ajattelu johtaa suuriin ongelmiin, niin itsensä kuin yhteisönkin kanssa.
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Monimutkainen ajattelu lienee analyyttistä pohdintaa käsillä olevan asian eri puolista ja Vt-seuralle sopiva yksinkertaisempi ajattelu on sokeaa uskomista julkaisuissa esitettyihin väitteisiin sekä päättömistä toimima kirjoitusosaston suorien ja epäsuorien ehdotusten mukaan.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Agnostikko

Mun kohtaamieni todistajien aivo-järjestelmä toimi silleen että kovan jt-kritiikkini jälkeen todistajat kysyivät minulta No kerro mikä sitten on Totuus?..... Jt-uskossaan aidosti mukana oleva todistaja ymmärtää ajatusleikin: Jos olisikin että tämä ei ole Totuus niin samantien on oltava uusi-Totuus kriittisen vartiotorniseuran arvostelijan takataskussa tarjottavana tai jollain kellä vaan uusi- Totuus tarjottavana samantien Jehovantodistajalle Hänelle ei kelpaa/hän ei tunne käsitettä TODELLISUUS joka on myös ajatustila = En tiedä mikä on Totuus? Elän vain tässä TODELLISUUDESSA tässä ja nyt.. Ja kun homma näin menee jt-aivoissa hän ajattelee pysynpä nyt sitten tässä jt-Totuudessani enkä ota asioista selvää (suljen silmäni) kun tarjolla oleva TODELLISUUS ei minulle kelpaa ja TODELLISUUDESSA elävällä kaverilla ei ole tarjota uutta-Totuutta ...Itse minä elän TODELLISUUDESSA ja välillä saatan tutkia ja miettiä mikä se ehkä oleva totuus voisi ehkä olla
KN1

Viesti Kirjoittaja KN1 »

.
Viimeksi muokannut KN1, 28.06.2013 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vieraas

KN1 kirjoitti:On kuitenkin suuri pyrkimys löytää se totuus, ja siksi kysymys ei mielestäni ole huono niille, jotka esittää, että sinun hiippakunta on väärässä. Olisi velvollisuus ainakin kertoa, kun vaihtoehtoa tyrkyttää, että mikä on sinun käsityksesi ja alistaa se myös rehelliselle arvioinnille.
Tässä on vaan se suuri ongelma, että todistajista lähtevällä on äärimmäisen harvoin mitään valmista vaihtoehtoa esitettäväksi ja hyvä niin. Kannattaa myös huomioida, että Totuus™ on Watchtowerin markkinointitermi, joka tarkoittaa lahkon oppien sekavaa kokonaisuutta, eikä sitä mitä sanalla normaalisti tarkoitetaan. Ei ole mitään valmista pakettia vaihtoehdoksi, vaikka aina välillä moista kuulee väitettävän. On sen sijaan vapaus ajatella omilla aivoillaan.

Lähtijän on erityisen hyvä muistaa, että hänellä ei ole mitään velvollisuutta esittää kenellekään seurakunnassa mitään vaihtoehtoa, eikä mitään perusteita. Eikä vanhimmilla ole mitään oikeutta vaatia sellaisia, sen kummemmin kuin järjestää leikkioikeudenkäyntiä. Vanhimmisto mielellään esittää jonkinlaista auktoriteettia, mutta kun oven suljet takanasi, siihen loppuu vanhimmiston valta. Jokainen on vapaa lähtemään täysin omilla ehdoillaan.

Edit: typo
Agnostikko

KN1 kirjoitteli jehovantodistajan ajatusmaailmasta... Mä kirjoittelin vaan mun omakohtaisia kokemuksia mitä olen käynyt joidenkin todistajien kanssa tästä aiheesta Se mitä äsken kirjoitin oli heidän näkemys asiasta kun tällainen ajatusleikki laitettiin pystyyn Mähän vain kirjoitin joidenkin jehovantodistajien itse mulle esittämiään näkemyksiä + vedin siitä omassa päässäni omat johtopäätökset ja lisäsin ne kirjoitukseeni jehovantodistajien mulle antamien vastausten perään
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

KN1 kirjoitti:Siinäkin jehovantodistaja on oikeassa, että jossain on totuus.
Paitsi että Jt ei esitä että jossain on totuus, vaan että Vt-seuralla on totuus. Siinä on kevyt ero.
Sinä, minä, eikä moni muukaan tiedä sitä. On olemassa totuus jumalista ja muusta rekvisiitasta tässä elämäksi kutsutussa näytelmässä, mutta väitän, ettei kukaan tiedä sitä.
Eihän sitä kukaan tiedäkään. Siksi kaikki Ainoan Oikean Totuuden lahkot eivät ainoastaan ole väärässä, vaan sen lisäksi ne ylenkatsovat Totuutta. Jos the Totuuden äärellä jonkin Ainoan Oikean Totuuden voi esittää, se on juuri se, että kukaan ei tiedä sitä. Kaikki muu on enemmän tai vähemmän ilmaan haparointia.
On kuitenkin suuri pyrkimys löytää se totuus
Onhan se ajatuksena kaunis ja jalo, mutta Vt-seuran tapauksessahan ei ole kyse tästä, vaan siitä että se esittää että sillä on Totuus.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Agnostikko

KN1 kirjoitteli mulle: ..Miksi olet hämmentynyt.. ? Olet ymmärtänyt minut liian miedosti koska en ole hämmentynyt vaan OLEN JÄRKYTTYNYT !
Agnostikko

Otsikon aihe oli: Ole yksinkertainen Varmaan hyvin merkittävä ajatusten pysyminen tässä "Totuudessa" vain ja ainoastaan on Jos ihminen (aika moni meistä) käy töissä Ja sitten on lapsia ehkä Viikottaiset kokoukset kentällä käynti yms... Vartiotorniseuran järjestämä hommailu Porukka joka ajattelee samalla tavalla eli itse "Totuus"-seura + mahdolliset sukulais-siteet ja ystävät ja jt-kuvioihin kuuluva ns. kiireellisyyden tunne Sellainen uskonto suorittaminen Sitten saattaa olla joku harrastus ehkä Telkkuakin pitäis vähän katsoa ja nukkuakin pitäisi Eli ei jää oikein omaa aikaa pysähtyä kunnolla ja miettiä missä mennään Jos arkena ja vapaa-aikana on koko ajan muuta tekemistä niin aivoilla kuin ruumiinjäsenillä Niin kyllähän se asettaa haasteita totuuden tutkimiseen "Totuudesta"
Vieraas

Viljo kirjoitti:Monimutkainen ajattelu lienee analyyttistä pohdintaa käsillä olevan asian eri puolista ja Vt-seuralle sopiva yksinkertaisempi ajattelu on sokeaa uskomista julkaisuissa esitettyihin väitteisiin sekä päättömistä toimima kirjoitusosaston suorien ja epäsuorien ehdotusten mukaan.
Olen samaa mieltä, siksi se mitä Vartiotorni-seura kutsuu ajattelemiseksi tai jopa "mietiskelyksi" on sikamaista sanojen vääristelyä. Luulisi todistajan tuntevan itsensä hölmöksi opetellessaan ulkoa pilkulleen mietittyjä valmiita lauseita ja mieltävänsä sen jonkinlaiseksi mietiskelyksi. Erityisesti kun viime vuosina "hengellinen ravinto" tuntuu koko ajan köyhtyneen. Sen tilalle on tullut jatkuvasti enemmän kehotuksia totella sokeasti kaikkea mitä hallintoelin sattuu sanomaan.
Vastaa Viestiin