Demonit

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo

Re: Demonit

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Astrologi kirjoitti:Nyt on herätty luterilaisessa kirkossa Pirkko Jalovaaran toimiin...Entiselle Jehovan todistajalle tällaiset puheet eivät ole aivan uutta - myös Jehovan todistajat puhuvat demoneista.
Itse asiassa voin tarkentaa ja korvata aivan-sanan mitään-sanalla. Muistan kuinka räkänokkana jehovantodistajana kuuntelin esitelmää tai vastaavaa puhetta, jossa lainattiin jotain auktoriteettia, jonka mukaan mielisairaaloissa olevista noin yksi kolmasosa (saattoi olla kaksikin) on demonien riivaamia. Voidelluilta (hallintoelintä ei vielä tuolloin ollut) silloin ajallaan saatu hengellinen ravinto oli tasan samaa sarjaa kuin Pirkko Jalovaaran nykyinen anti.
KN1

Viesti Kirjoittaja KN1 »

.
Viimeksi muokannut KN1, 28.06.2013 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

KN1 kirjoitti:Muistan, että jostain syystä juuri tämä tarina järkytti hieman mieltäni, noin 8-9 vanhana.
Enpä ihmettele. Lienetkö lukenut Henrik Åbergin kirjan: "Nykyajan Baabelin Orjat". En tiedä onko tarua vai totta, mutta kerrotaan todistajien ostaneen sen toisen painoksen markkinoilta. Legendaksi tätä itse otaksun.

Em. kirjassa kerrotaan vanhoihin esineisiin kätkeytyneistä demoneista, mitkä tietenkin tuli polttaa. Jalovaara on tässä suhteessa kovin kevyttä kauraa todistajien demonologiaan nähden, vaikka pahaa jälkeä taakseen jättääkin.
Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Tuli kerran puhetta muutaman vanhimman kanssa yliluonnollisista asioista ja taikuudesta Sanoivat mulle että todistajien valtakunnansaleilla ja konventtisaleilla ei ole taikuus ja yliluonnolliset asiat mahdollisia koska meillä on Jehovan suojelus + enkelit jeesaamassa Ei demonit ja taikavoimat valtakunnansaleilla/konventtisaleilla ole mahdollisia

Siitäpä sitten jos täältä tai jostain löytyy joku hokkus-pokkus mies nainen tai taikuri Todistajien valtakunnansalille/konventtisalille tekemään Uri Gellermäisiä lusikan taivutus temppuja Sitten vaikka hypnoosia tai näyttävä ihmis-levitaatio kesken vartiotorni sali-tutkistelun Saadaan kumottua toikin parin Veli Vanhimman taikuus/yliluonnollisilta asioilta suoja väite

Sinänsä vanhimmat vahvoilla väitteessään Kelläpä nyt tulis mieleen tai edes kehtais tollaista testata No mulla nyt tuli mieleen kun tällainenkin puhe on joskus käyty veljien kanssa En vaan itse osaa yhtään hokkus pokkus temppuja (jos osaisin perhana saattaisin muuten kehdata..)
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Astrologi kirjoitti: Mitä ajatuksia teillä oli demoneista silloin kun olitte Jehovan todistajia? Pelkäsitkö - peloteltiinko?
Pelkäsin ihan sikana ja se oli jehovantodistajuuteni selkäranka.
Ymmärrän myös Pirkko Jalovaaran toimintaa, eikä minusta häntä pitäisi lähteä kevyin perustein tuomitsemaan. On kuitenkin ilmeistä, että hän on syyllistynyt ylilyönteihin.
Markku Meilo kirjoitti:Muistan kuinka räkänokkana jehovantodistajana kuuntelin esitelmää tai vastaavaa puhetta, jossa lainattiin jotain auktoriteettia, jonka mukaan mielisairaaloissa olevista noin yksi kolmasosa (saattoi olla kaksikin) on demonien riivaamia. Voidelluilta (hallintoelintä ei vielä tuolloin ollut) silloin ajallaan saatu hengellinen ravinto oli tasan samaa sarjaa kuin Pirkko Jalovaaran nykyinen anti.
Paljon myöhemmin minulle kertoi Joensuussa vanhin K****n, että jos joku tekee väärinteon eikä kerro sitä vanhimmistolle, demonit ajavat tämän hulluuteen.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
SisarHento

Viesti Kirjoittaja SisarHento »

KN1 kirjoitti:
Astrologi kirjoitti:
Mitä ajatuksia teillä oli demoneista silloin kun olitte Jehovan todistajia? Pelkäsitkö - peloteltiinko?[/qu

Muistan, että jostain syystä juuri tämä tarina järkytti hieman mieltäni, noin 8-9 vanhana.

Nuorimmam lapseni ollessaan noin 12-vuotias nukkui hän omassa huoneessaan. Aikuiseksi vartuttuaan hän kertoi, kuinka hän lapsena pelkäsi näitä jt-juttuja demoneista. Hän kertoi nukkuneensa pää hupussa peiton alla ja oli hiestä märkä näiden kauhukertomusten takia. Sinänsä surullista, ettei hän koskaan silloin kertonut näistä asioista, vaan vasta aikuiseksi vartuttuaan. Vähintä mitä silloin äitinä ollessani olisin voinut tehdä, olisin voinut mennä hänen viereen nukkumaan.
Markku Meilo

Pehmoluopio kirjoitti:Paljon myöhemmin minulle kertoi Joensuussa vanhin K****n, että jos joku tekee väärinteon eikä kerro sitä vanhimmistolle, demonit ajavat tämän hulluuteen.
Jolloin Vt-seuran mukaan demoneilla oli kyky ja halu erottaa uhreikseen ainoastaan rivijäseniä ja kiertää Jehovan suojaamat syntiset seurakunnan vanh... eikun palvelijat kaukaa:
Mitä tarkoitetaan maininnalla ”joitakin vuosia sitten” Järjestö-kirjan sivulla 170 kappaleessa 3?

Tämä merkitsee enemmän kuin vuotta tai kahta. On huomattava, että se ei sano "monta vuotta sitten". Se ei siis tarkoita jotakin täsmällistä vuosien määrää vaan pikemminkin samaa kuin "pari kolme vuotta". Sillä ei tarkoiteta, että jonkun veljen tapauksessa palattaisiin kauas menneisyyteen ja tuotaisiin esiin rikkomukset, joita hän katui vuosia sitten ja jotka Jehova ilmeisesti on antanut anteeksi ja joita ei enää ole tehty. Monissa tapauksissa rikkomukset tapahtuivat ennen kuin Vartiotorni kiinnitti huomiota siihen, mitä Raamattu sanoo sellaisesta väärästä käytöksestä.

Jos joku veli on palvellut muutamia vuosia uskollisesti ja on nähnyt Jehovan siunauksen yllään, miksi hänen pitäisi nyt luopua virastaan? Jos hänellä on nyt oikea näkemys käyttäytymisestä ja halu antaa hyviä neuvoja, hänen pitäisi voida jatkaa palvelustaan. Jos paikallinen vanhimmisto näkee, että hän nauttii seurakunnan kunnioitusta ja on osoittanut täyttävänsä vaatimukset sopivasti kaksi tai kolme vuotta, hän voisi jäädä palvelusasemaansa

Pitäisikö väärinteot tehdä julkisesti tunnetuiksi monien vuosien jälkeen? Otsikon "Julkinen ojennus" jälkeen sivulla 169 Järjestö-kirja lainaa 1. Tim. 5:20:n ja mainitsee niiden ojentamisesta, jotka tunnustavat syyllistyneensä rikkomukseen useammin kuin kerran. Mutta se todellakin tarkoittaa äskeisiä tapauksia. Sanoessaan: "Syntiä harjoittavia ojenna kaikkien katselijoiden edessä" (Um), Raamattu selvästi ilmaisee, kuten suomalaisestakin käännöksestä voidaan havaita, että kysymys on sellaisista, jotka parhaillaan tekevät tai ovat juuri tehneet syntiä. Niinpä jos katumus ilmeni jo muutamia vuosia sitten, kolme tai useampia vuosia sitten, ja synninteko loppui, ja hänellä on nyt seurakunnan kunnioitus, ei ole tarpeellista nyt ojentaa häntä julkisesti siksi, että hän teki useampia kuin yhden rikkomuksen "joitakin vuosia sitten". (km-FI 1/73 sivu 8)
Seuraaja

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Ariadna kertoo: Pöydällä oli maljakko jossa Gustavsbergin logo, minulle sanottiin heti kokouksen jälkeen, että siinä logossa on risti ja sen mukana demoni ja tuo henkilö oli pelännyt sitä koko kokouksen ajan.
No huh,huh, mitä Babylonin merkkejä, pitänee ruveta tarkistelemaan millaisista talriikeista sitä aamu puuroo kauhoo, jos merkki on jotenkin epäilyttävä niin kuppinurin vaan ja vaihtoon.

Kolusin tästä inspiroituneena omia astiakaappeja ja helpotuksen huokaus pääsi kun totesin ettei mainittuja Gustafsbergin leimoilla olevia löytynyt, yksi Meissenin merkki kylläkin mutten nyt keksi heti mitään epäilyttävää siitä mutta asiaan perehtyneemmiltä varmaaan voisi saada vielä lisävarmistusta?
- pääosin astiastot näyttivät olevan Arabian eri vuosikymmenten leimoilla etupäässä "piippu" ja "kruunuleimalla" mutta kaikkein turvallisin vaihtoehto saattaisi olla Arabian 1900 -luvun alkuvuosikymmenten tuotannosta tuttu ns. "TORNI-LEIMA". :D

Arabia-leimat
http://www.laatutavara.com/index.php?page=leimat
lisätieto, vientileima, tunnetaan nimellä tornileima.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Pöydällä oli maljakko jossa Gustavsbergin logo, minulle sanottiin heti kokouksen jälkeen, että siinä logossa on risti ja sen mukana demoni ja tuo henkilö oli pelännyt sitä koko kokouksen ajan.
No kiitos nyt tästäkin. Toiletissa käydessä huomasin samaisen logon wc-istuimessa. Voisin toki pelästyä ja kusta jatkossa pyykkikoriin, mutta mikäs sen hauskempaa kun kuseksia demonin päälle kakkoshädästä puhumattakaan.. itsepähän on esineensä valinnut. Eivät taida olla kovinkaan fiksuja olioita.

Ihan siistiä... muutenkin joku varpusparvipäivä :D
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Agnostikko

Palaten tän viestiketjun paljon aikaisemmin kirjoittamaani juttuun Niin onko se ihan normaalia todellakin että jt-perheeseen lapsille/aikuisille tilattu esim. Aku Ankka lehti käydään saksilla läpi ja Milla Magiat sieltä saksitaan pois?

Teidän pitää ymmärtää että olen maailmallisista kuvioista aikanaan mukaan (vain saatille) tullut ns. kiinnostunut ja viittävaille ennen kastamattoman titteliä lähdin huitsin Nevadaan ja lujaa koko jutusta Joten mulla ei voi olla samanlaista syvempää tietämystä todistajuudesta kuin vaikka syntymä-todistajilla ja näin Joten saatan välillä kysellä teidän ex-todistajien kannalta hiukan tyhmiä

Kyllä mä olin huuli pyöreänä kun 60-vuotias aikuinen mies sanoo mulle että esitarkistaa joka helkkarin Akun ja saksii Milla Magiat pois ..Roopen kohtalosta en kehdannut edes kysyä jos olis luullut vielä että vaikka piruilen
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Agnostikko kirjoitti:Palaten tän viestiketjun paljon aikaisemmin kirjoittamaani juttuun Niin onko se ihan normaalia todellakin että jt-perheeseen lapsille/aikuisille tilattu esim. Aku Ankka lehti käydään saksilla läpi ja Milla Magiat sieltä saksitaan pois?
En usko, että tuollainen ihan "normimeinkinkiä" on, mutta ei poissuljettua missään tapauksessa. Ainakin meidän perheessä Aku Ankat välttivät ennakkosensuurin, itse asiassa vanhempani aina kannustivat ko. läpyskän tankkaamiseen sen laadukkaan suomenkielen vuoksi. Muistini mukaan myös kaveripiirissäni Milla Magiat saivat jäädä rauhassa lehden sivuille.

Minun lapsuudessani Smurffeissa asui demoni. Jostain päin maailmaa seurakunnan keskuuteen levisi kulovalkean tavoin hörhöily, jonka mukaan Smurffifiguurit, ne pienet siniset ukkelit, olivat Saatanan apureita. Minullakin sattui pari sellaista ukkelia olemaan, kun tieto niiden todellisesta luonteesta saavutti perheemme. Smurffit heitettiin samantien keskuslämmitysuuniin, ja minulle jäi helvetillinen pelko, että mitähän myyräntöitä ne ehtivät toteuttaa ennen noitana polttamistaan?

Hurjimpien tarinoiden mukaan joissain perheissä smurffiukot tuhottiin sahaamalla niiltä ensin kädet ja jalat irti, ja vasta sitten roskiin. Tuolla menettelyllä kuulemma vähennettiin todennäköisyyttä, että ne pinkaisevat itsekseen (sisällään asuvan demonin kirittäminä) roskiksesta karkuun.

(Monta kertaa jauhettu tämä Smurffijuttu, tiedän...mutta kun Agnostikko kerran kysyi...)
And Justice For All
Agnostikko

Oon täältä lukenut kanssa noita Smuffi-juttuja eli tuttu juttu Asiasta täysin toiseen Onko muuten silleen että jos ymmärtäväisestä-orjaluokasta joku ns. taivaspaikkalainen jt sais kenkää erotetaan ja jos kaveri tuliskin katumapäälle ja haluais takaisin todistajaksi niin se ei ole enää mahdollista? Vaan kerrasta poikki ikuisesti?
Mir

Viesti Kirjoittaja Mir »

Osa todistajista on hyvinkin tarkkoja tuossa demoniasiassa joka leikkaa millamagiat pois ja polttaa smurffit roviolla. Tuossa luokassa on jo varsin psykopatologisia piirteitä. Joku osa taas ei usko niihin ollenkaan ja joutuu tekemään täyden työn pidättääkseen p*skaisen naurun ilmoille päästämistä demoneista puhuttaessa.

Demonit on kuitenkin olleet lahkon yksi parhaista ystävistä pitkän aikaa. Pelko ja pelottelu on erityisen vahva ase. Aika ajoin tornissa ja hertsykässä on niitä Jamesin, Harryn tai Sallyn kiistattomia tosikertomuksia ajautumisista demonisten voimien riepoteltaviksi.

Itsekin pelkäsin joskus varhaisteininä saaneeni demonitartunnan Ozzy Osbournesta ja Kissistä, kun noiden musiikki kuulosti silloin niin vietävän hyvältä. Olen kyllä kohdannut elämäni varrella erinäköisiä personal demonseja, mutta onneksi niistä yksikään ei ole ollut niin hurjimus, mitä tornilaiset ovat kohdanneet :D
Markku Meilo

Agnostikko kirjoitti:Onko muuten silleen että jos ymmärtäväisestä-orjaluokasta joku ns. taivaspaikkalainen jt sais kenkää erotetaan ja jos kaveri tuliskin katumapäälle ja haluais takaisin todistajaksi niin se ei ole enää mahdollista?
Paluu ilmavoimiin on mahdollinen, siis ellei Jehova ole kääntänyt tässäkin asiassa takkiaan vuoden 1976 lukijain kyssän jälkeen.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Mir kirjoitti:Osa todistajista on hyvinkin tarkkoja tuossa demoniasiassa joka leikkaa millamagiat pois ja polttaa smurffit roviolla. Tuossa luokassa on jo varsin psykopatologisia piirteitä.
Vartiotorni-seurahan kehottaa suhtautumaan "demonileluihin" järkevästi ja kiihkottomasti...

Kuva
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Vastaa Viestiin