Erilaisia syitä pelätä keskustelua Raamatusta
Valvoja: Moderaattorit
-
Agnostikko
Re: Erilaisia syitä pelätä keskustelua Raamatusta
...jehovantodistaja sanelee,eikä hyväksy mitään oleellisia vastaväitteitä... Niin tietynlaiset kysymykset olivat ns. hyvä juttu kunhan kyssärit olivat sellaisia helppoja ja mikä tärkeintä niitä sellaisia oikeita kysymyksiä Ylitin jossain vaiheessa tietyn rajan kysymykseni alkoivat olla hieman vaikeampia se ei ollut enää niin hyvä juttu Kysymykseni taisivat olla vääriä Tavalliset rivijäsenet eivät niihin osanneet vastata mitään Ja seuraavan kerran kun tavattiin osa jo mökötti minulle Kävi niin että kaikki kysymykseni ohjattiin tietyille kirjanoppineille vanhimmille jotka vastailivat jonkinaikaa Mutta laitoin sitten teokraattista vaihdekeppiä isommille luvuille ja aloin kysellä kait jo niin kummia että vastailut loppui kirjanoppineilla vanhimmillakin Nykyään saattaa olla tilanteita että kaupassa tulee vastaan jehovantodistaja joka katsoo minua kiukkuisesti ei morjesta ja halveksien menee ohi Parin minuutin päästä samassa kaupassa tulee toinen todistaja vastaan joka suorastaan melkein tulee halaamaan minua ja on hyvin ystävällinen minua kohtaan Sekaisinhan tässä menee pää tällaisesta Ainakin olen hyvin ymmälläni
-
Markku Meilo
Rivijäsenet paneutuvat lähinnä sellaisiin vastaväitteisiin, joita kohtaavat käännytystyössä. Kriittistä ajattelua he eivät harjoita Vt-ongelmakohtien suhteen, mikä on hyvin ymmärrettävääkin - uskon pohjahan siinä menisi.Agnostikko kirjoitti:Tavalliset rivijäsenet eivät niihin osanneet vastata mitään...
Tuohan tarkoittaisi sitä, ettei sinua ole nk. leimattu tai tieto siitä ei ole mennyt kaikille perille. Koska olet kastamaton, niin suhtautuminen sinuun on helposti kahtiajakoisempaa kuin vastaavaan kastettuun. Jokuhan saattaa nähdä sinussa rapostoitavaa aikaa kun juttelevat kanssasi.Sekaisinhan tässä menee pää tällaisesta Ainakin olen hyvin ymmälläni
-
Agnostikko
Eli siis jehovantodistaja joka on ystävällinen minulle kerää niitä kuuluisia aarteita taivaaseen saaden Jehovalta lisäpisteitä ja jos vielä vaivautuu jopa keskustelemaan kanssani hän saa kenttäraporttiinsa raportoitavia minuutteja/jopa tunteja ja saa Jehovalta lisäpisteiden lisäksi bonus pisteitä ehkäpä jopa papukaijamerkin Aika keinotekoinen meininki
-
Markku Meilo
Sinuun ystävällisesti suhtautuneiden motiiveja en tietenkään tunne, mutta yksi mahdollisuus on tuntien lisäksi se, että joillakin on edelleen päällä rakkauspommitus. Ei toki saa unohtaa, että kaikki tykkää ja kaikista tykätään, mutta kaikki ei tykkää kaikista. Voihan olla, että jotkin todistajat pitävät sinusta, ehkä heilläkin on poikkeavia ajatuksia, mutta esimerkiksi perhe- tai sukusyistä lähtöä ei ole tapahtunut.Agnostikko kirjoitti:Eli siis jehovantodistaja joka on ystävällinen minulle kerää niitä kuuluisia aarteita taivaaseen saaden Jehovalta lisäpisteitä ja jos vielä vaivautuu jopa keskustelemaan kanssani hän saa kenttäraporttiinsa raportoitavia minuutteja/jopa tunteja ja saa Jehovalta lisäpisteiden lisäksi bonus pisteitä ehkäpä jopa papukaijamerkin Aika keinotekoinen meininki
-
Agnostikko
Ehkäpä yksi mielenkiintoisin tapaus koskien todistajuutta oli kun eräs vanhempi jehovantodistaja rouva josta tiesin ettei pitänyt minusta (Mitään pahaa en tietääkseni hänelle koskaan ollut tehnyt tai jotenkin loukannut jne...) Yritti eräässä kohtaamisessamme olla ystävällinen ns. rakkaudesta meidät tunnetaan käytös oppia noudattaen kyseinen jehovantodistaja rouva laittoi päälle oikein kunnon valtakunnanhymyn ja samaan aikaan pinnan alla kuohui inho minuun Lopputulos oli aika irvokas Nykivä naama joka epätoivoisesti yritti pitää keino-hymyä yllä Kasvolihakset tärisivät Tilanne oli kummallekkin aika tuskallisen nolo Myötähäpeän tunteissani jotenkin pääsin livistämään tilanteesta ulos Taisi hänkin olla helpottunut Mutta ymmärrän häntä pitihän sitä edes yrittää
-
Agnostikko
Tosta äsköisestä jutusta seuraavaan Olin muutamia vuosia sitten alkanut esittää niitä ekoja kriittisiä kysymyksiäni vartiotorniseurasta vanhimmalle joka kanssani tutkisteli Vanhimman: Mistä olet tietosi saanut?... Palataan asiaan puheitten lisäksi Sain vähän myöhemmin oikein vanhan kunnon käsin kirjoitetun kirjeen missä hän alustavasti pohti muutamalla sanalla aiemmin silmästä silmään esittämiäni kriittisiä jt-kysymyksiä Ja vielä kirjeen loppuun laittoi että ollaan ystäviä ja pitää lähteä kahville juttelemaan ja yhdessä pohtimaan minun vartiotorniseura-kysymyksiä
On se perkele! kun aikuinen mies ekaks suullisesti näin sopii että palataan asiaan Sitten rustataan postin kautta oikein kirje ja jo sovittu asia Palataan asiaan omin käsin kirjoitetulla kirjeellä vielä vahvistetaan Sit kuluu taas tovi aikaa kunnes kaveri kävelee kaupungilla vastaan ja vuorostaan suullisesti taas jo kahteen kertaan sovittu asia Palataan asiaan vielä kolmannen kerran vahvistuksien päälle lisä-lisä vahvistetaan että Palataan asiaan OLE MIES PIDÄ SANASI !!!
Vai onko sinulla erilaisia syitä pelätä keskustelua Raamatusta?
On se perkele! kun aikuinen mies ekaks suullisesti näin sopii että palataan asiaan Sitten rustataan postin kautta oikein kirje ja jo sovittu asia Palataan asiaan omin käsin kirjoitetulla kirjeellä vielä vahvistetaan Sit kuluu taas tovi aikaa kunnes kaveri kävelee kaupungilla vastaan ja vuorostaan suullisesti taas jo kahteen kertaan sovittu asia Palataan asiaan vielä kolmannen kerran vahvistuksien päälle lisä-lisä vahvistetaan että Palataan asiaan OLE MIES PIDÄ SANASI !!!
Vai onko sinulla erilaisia syitä pelätä keskustelua Raamatusta?
-
Markku Meilo
Oletan, että vanhimmat ovat ryhmänä paremmin tietoisia opillisista sudenkuopista kuin rivijäsenet ryhmänä. Joten todennäköisesti hyvin aiheellinen pelko on persauksessa. Aiheellisuus kumpuaa myös siitä, että pelataan raamatullisuusleikkiä, vaikka Raamattu esittää, että kaikille olisi vastattava ja asioita olisi koeteltava jne.Agnostikko kirjoitti:Vai onko sinulla erilaisia syitä pelätä keskustelua Raamatusta?
Vanhimmat kyllä keskustelevat auliisti sellaisten kanssa, joita puuttuu aiheen täsmällinen tuntemus ja joille kaikenlainen hätävalhe menee läpi. Kuten olet huomannut, niin tuollainen käytös on ennemminkin sääntö kuin poikkeus, miltei jokainen on saanut siitä osansa.
-
SisarHento
Markku Meilo kirjoitti:Oletan, että vanhimmat ovat ryhmänä paremmin tietoisia opillisista sudenkuopista kuin rivijäsenet ryhmänä. Joten todennäköisesti hyvin aiheellinen pelko on persauksessa. Aiheellisuus kumpuaa myös siitä, että pelataan raamatullisuusleikkiä, vaikka Raamattu esittää, että kaikille olisi vastattava ja asioita olisi koeteltava jne.Agnostikko kirjoitti:Vai onko sinulla erilaisia syitä pelätä keskustelua Raamatusta?
Vanhimmat kyllä keskustelevat auliisti sellaisten kanssa, joita puuttuu aiheen täsmällinen tuntemus ja joille kaikenlainen hätävalhe menee läpi. Kuten olet huomannut, niin tuollainen käytös on ennemminkin sääntö kuin poikkeus, miltei jokainen on saanut siitä osansa.
Ihan mielenkiinnon vuoksi kysyn sinulta Markku, että kuuluitko aikoinaan seurakunnan vanhimmistoon. Olen sinun kommenteistasi ymmärtänyt, että olit pitkään Jehovan todistaja ja olen nähnyt kaiketi sinut myös tv:ssä. Aihe taisi silloin käsitellä erotettujen/eronneiden karttamista. Sinulla on laaja näkemys asioista, että tunnen itseni vain "maitoruokaa" nauttivaksi. Jos olit seurakunnan vanhimmostoon kuuluva, kuinka kykenit ohittamaan ns. kiperät opinkappaleet. (Tämä kysymys ei ole tarkoitettu sinua mitekään kritisoida, vaan pelkän mielenkiinnon aikaansaama).
-
Markku Meilo
Jos johonkin kuuluin, niin kuuluin nimenomaan seurakunnanpalvelijan inhokkiryhmän kärkeen. Toisaalta tuolloin ei keskenkasvuisille muutenkaan jaettu virkoja, minä kun sain monoa noin kaksvitosena. Elin sitä murroskautta, jolloin hylättiin aiempi käytäntö, jossa seurakunnan nokkamiesten tuli kaikkien olla voideltuja ja teoriassa siis olleen arvostetussa asemassa jo vuonna 1935.SisarHento kirjoitti:Ihan mielenkiinnon vuoksi kysyn sinulta Markku, että kuuluitko aikoinaan seurakunnan vanhimmistoon.
-
Pehmoluopio
Latasin KITin netistä jonkin aika sitten, en muista mistä, mutta kyllä se saatavilla on.Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Tismalleen näin. Se hauska kirja on. Hankkikaa ihmeessä, jos vain saatte.Markku Meilo kirjoitti:Ja mikä hilpeintä, niin ainoa tarvittava aineisto on Vt-seuran ikioma materiaali ja niistä merkittävin yksittäinen julkaisu on KIT.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan