Uusi Jt-aiheinen dokkari (7.3. Yle Fem)
Valvoja: Moderaattorit
-
SuurinBabylon
Uusi Jt-aiheinen dokkari (7.3. Yle Fem)
Uusi Jt-aiheinen dokumentti Ikuisesti Jehovan todistaja esitetään torstaina 7.3.2013 Yle Fem kanavalla kello 21. Dokumentin teko päättyi siihen, kun kuvausryhmä sai porttikiellon Beteliin.
Dokumentin päähenkilö, 22-vuotias Daniela Sretenovi vaikuttaa esimerkilliseltä lahkolaiselta. Vantaan sanomat osaa kertoa päähenkilön motiiveista ja ajattelumaailmasta seuraavaa:
Danielalle tarjoutuu dokumentissa mahdollisuus purkaa ihmisten ennakkoluuloja. Hän toteaa:
– Emme ole lahko tai salaseura vaan tavallisia ihmisiä. Mikä erottaa minut muista, on suhteeni Raamattuun. Siihen perustan elämäni.
Daniela kertoo odottavansa lopullista suurta sotaa, eli Harmageddonia. Hän uskoo tapaavansa Raamatun keskeiset henkilöt, muun muassa Mooseksen ja Daavidin.
Dokumentin päähenkilö, 22-vuotias Daniela Sretenovi vaikuttaa esimerkilliseltä lahkolaiselta. Vantaan sanomat osaa kertoa päähenkilön motiiveista ja ajattelumaailmasta seuraavaa:
Danielalle tarjoutuu dokumentissa mahdollisuus purkaa ihmisten ennakkoluuloja. Hän toteaa:
– Emme ole lahko tai salaseura vaan tavallisia ihmisiä. Mikä erottaa minut muista, on suhteeni Raamattuun. Siihen perustan elämäni.
Daniela kertoo odottavansa lopullista suurta sotaa, eli Harmageddonia. Hän uskoo tapaavansa Raamatun keskeiset henkilöt, muun muassa Mooseksen ja Daavidin.
-
Mir
Re: Uusi Jt-aiheinen dokkari (7.3. Yle Fem)
"– Molemminpuolinen luottamus syntyi, mutta se oli hyvin hauras Betel-johdon puolesta, paljastaa Ikuisesti Jehovan todistaja -dokumentin ohjannut Katrina Grönholm-Kulmala."
Mainoksen perusteella tuo ohjelma on lyhykäisyydessään siisti ja kiiltokuvamainen. Täyttä seuramateriaalia. Mitä siellä peettelissä oikein pelätään?
Mainoksen perusteella tuo ohjelma on lyhykäisyydessään siisti ja kiiltokuvamainen. Täyttä seuramateriaalia. Mitä siellä peettelissä oikein pelätään?
-
Bergerac
Vai sillä tavalla. Sitten olen ilmeisesti ymmärtänyt väärin että Jehovan Todistajien tiedotusjohtajalla Veikko Leinosella olisi kiinteistöliiketoiminta-business. Sitten olen ilmeisesti ymmärtänyt väärin että joillakin Betelissä olevilla saattaisi olla liiketoimintabusinesta verkostomarkkinoinnin osalta. Jne.Dokumentissa mainittiin vilpittöman Jehovan Todistajan kertomana kirjoitti:Saamme täyden ylläpidon ja kukaan ei tarvitse muuta tulonlähdettä/palkkatuloa
Toisaalta voi olla mahdollista että edellä mainitut jollakin tavalla maksavat pakolliset lakisääteiset maksut ja tilittävät kaiken tuloutuksen suoraan Seuralle ja pitäytyvät vain Betelin ylläpidossa ja ns henk.kohtaisessa "palkkarahassa" . Vai miten se nyt sitten olikaan. Etuisuudet/kuvainnolliset luontaisedut ja muut edut ovat asia sitten erikseen.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Vieraas
Olipa kaunista. Täytyy ihmetellä tiedotusjohtajan paranoian määrää jos tätä kiiltokuvaa on epäilty kielteisistä motiiveista. Laskujeni mukaan tämä oli kolmas peräkkäinen pätkä beteliläisistä jossa pääosassa on innokkaita ja iloisia nuoria. Alkaa olla jo ikärasismin makua.SuurinBabylon kirjoitti:Uusi Jt-aiheinen dokumentti Ikuisesti Jehovan todistaja esitetään torstaina 7.3.2013 Yle Fem kanavalla kello 21. Dokumentin teko päättyi siihen, kun kuvausryhmä sai porttikiellon Beteliin.
Pariin kertaan tuli ilmi, että maapallo pitää puhdistaa ennen paratiisia. Vielä JT-aikoina tästä ei tullut koskaan mieleen termi "etninen puhdistus", nykyään tulee.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
Bergerac
Ja Fin Seuran tiedotusjohtaja oli tässä dokumentissa hyvin esillä...olisiko ehkä jopa esittänyt kiellon asiaan liittyen.Vieraas kirjoitti:Olipa kaunista. Täytyy ihmetellä tiedotusjohtajan paranoian määrää jos tätä kiiltokuvaa on epäilty kielteisistä motiiveista.SuurinBabylon kirjoitti:Uusi Jt-aiheinen dokumentti Ikuisesti Jehovan todistaja esitetään torstaina 7.3.2013 Yle Fem kanavalla kello 21. Dokumentin teko päättyi siihen, kun kuvausryhmä sai porttikiellon Beteliin.
Tuli mieleeni se, kun monta monta vuotta sitten FIN Seuran tiedotusjohtaja Veikko Leinonen keskusteli Pasi Turusen kanssa radiossa. Turusen mukaan Veli Vilpitön Leinonen kielsi "jakelemasta" ko radio-debaatin tallennetta missään muodossa. Turunen tai joku muu sitten ystävällisesti korjaa jos muistan tämän asian väärin.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
-
Veli-Hopea
Itse missasin tuon, mutta parempi puolisko kertoi ohjelman naisesta, joka unelmoi merenranta talosta ja oli myöskin päättänyt siirtää lasten teon paratiisin puolelle.
Jos nyt oikein ymmärsin ja muistan, niin kyseinen nainen oli iältäänkin jo ehtoon puolella, joten harmikseen ei taida enään välttämättä lapsia edes saada, vaikka mieli muuttuisi.
Jäi kovasti vaivaamaan, miksi unelmataloa ei voi hankkia nyt? Miksei lapsia voi tehdä nyt?
Ai koska nyt on tärkeämpi uhrata aika palvelukselle jne jne?
Ihan jalo mielikuva. Kuitenkin kun mennään eliittiin, ei unelmia välttämättä siirrellä tuonne paratiisin pilvilinnoihin vaan näillä näyttää olevan oikeus haalia unelmansa nyt. Luulisi kyllä, että mitä korkeammalle mennään, sitä vahvempi halu olisi toteuttaa unelmat paratiisin puolella.
Jos tuo nainen ei olisi JT, voisi unelmat olla toteutettu. Siinä tapauksessa järjestön opit estävät unelmat.. joskin eivät estä niitä eliitiltä, joilla unelmia saattaa olla jo tällä puolella maailmaa.
Toki tämä on valinnanvapaus.. mutta niin.. onko?
Jos seura katsoo suotuisasti tällaisten unelmien siirtämistä paratiisiin, eikö eliitin pitäisi olla esimerkkinä?
Jos nyt oikein ymmärsin ja muistan, niin kyseinen nainen oli iältäänkin jo ehtoon puolella, joten harmikseen ei taida enään välttämättä lapsia edes saada, vaikka mieli muuttuisi.
Jäi kovasti vaivaamaan, miksi unelmataloa ei voi hankkia nyt? Miksei lapsia voi tehdä nyt?
Ai koska nyt on tärkeämpi uhrata aika palvelukselle jne jne?
Ihan jalo mielikuva. Kuitenkin kun mennään eliittiin, ei unelmia välttämättä siirrellä tuonne paratiisin pilvilinnoihin vaan näillä näyttää olevan oikeus haalia unelmansa nyt. Luulisi kyllä, että mitä korkeammalle mennään, sitä vahvempi halu olisi toteuttaa unelmat paratiisin puolella.
Jos tuo nainen ei olisi JT, voisi unelmat olla toteutettu. Siinä tapauksessa järjestön opit estävät unelmat.. joskin eivät estä niitä eliitiltä, joilla unelmia saattaa olla jo tällä puolella maailmaa.
Toki tämä on valinnanvapaus.. mutta niin.. onko?
Jos seura katsoo suotuisasti tällaisten unelmien siirtämistä paratiisiin, eikö eliitin pitäisi olla esimerkkinä?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
- Tony
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Ariadna
Oli liikuttavan kaunista ja puhdasta.
Tuollainen minäkin olin joskus, silloin uskoin kaikesta sydämestäni.... Kunnes... tuli konventti, jossa kierrosvalvojalta pääsi valhe, joka avasi silmäni... näin miten keisarilla ei ollutkaan vaatteita, olin elänyt satua, unta joka heräämisen jälkeen ei tullut enää takaisin.
Tieto, jota olin hankkinut vanhoista lehdistä kirpaisi tuossa konventissa todella pahasti.
Olin aiemmin lukenut 1928 VT:nista, jossa kerrottiin miten Jeesus NYT tietää päivän jne. konventissa kierrosvalvoja esitti asian täysin UUTENA ja riemastuttavana tietona, minulle se oli valhe.
Sen jälkeen huomasin valheita löytyvän muitakin, usko Seuran opetuksiin oli siten mahdottomuus.
Ajan myötä Raamattukin on paljastunut vanhan paimentolaisjumalan ympärille muodostuneeksi taruksi.
Mutta, toivoisiko ohjelmassa olleille henkilöille prinsessa ruususen unten jatkuvan?
Tuollainen minäkin olin joskus, silloin uskoin kaikesta sydämestäni.... Kunnes... tuli konventti, jossa kierrosvalvojalta pääsi valhe, joka avasi silmäni... näin miten keisarilla ei ollutkaan vaatteita, olin elänyt satua, unta joka heräämisen jälkeen ei tullut enää takaisin.
Tieto, jota olin hankkinut vanhoista lehdistä kirpaisi tuossa konventissa todella pahasti.
Olin aiemmin lukenut 1928 VT:nista, jossa kerrottiin miten Jeesus NYT tietää päivän jne. konventissa kierrosvalvoja esitti asian täysin UUTENA ja riemastuttavana tietona, minulle se oli valhe.
Sen jälkeen huomasin valheita löytyvän muitakin, usko Seuran opetuksiin oli siten mahdottomuus.
Ajan myötä Raamattukin on paljastunut vanhan paimentolaisjumalan ympärille muodostuneeksi taruksi.
Mutta, toivoisiko ohjelmassa olleille henkilöille prinsessa ruususen unten jatkuvan?
-
Mir
Oli kyllä lajissaan pöyristyttävää katseltavaa. Uskomaton lahkohempeys, tekopyhyys ja haaralaitoksesta tuttu nukkekotimaisuus. Todella surullista nähdä millaisessa sumussa noin nuori ihminen voikaan elää. Kai sitä itsekin uskoi aikoinaan, vaikkei todellisuudessa uskonut ollenkaan.
Ei tarvitse olla kovinkaan tarkkaavainen katselija huomatakseen tuostakin dokumentista, kuinka läpimädästä ja sairaasta järjestöstä on kyse.
Ei tarvitse olla kovinkaan tarkkaavainen katselija huomatakseen tuostakin dokumentista, kuinka läpimädästä ja sairaasta järjestöstä on kyse.
-
Agnostikko
Mulla jäi toi ohjelma väliin, mutta lueskelin tossa Johanneksen pojan netti-sivuja. Siellä juttua tästä Yle Fem jt-ohjelmasta ja erotetun karttamisesta. Raamattua kun katson itse omalla tajullani karttamisen pitäisi tapahtua kun on vielä Jeesus-kerhossa sisällä, jos taas lähtee/erotetaan J-kerhosta karttamisen pitäisi loppua. Näin sen meikäläinen ymmärtää.
Kummallisinta että tällainen jt-jutuista pelkkä ns.kiinnostunut maailmallinen kaveri niinkuin minä, kun esittää liian vaikeita kysymyksiä todistajille iso-osa todistajista alkaa silloinkin karttamaan ..loput jotka eivät karta, eivät ole niin tietoisia vielä kysymyksistäni koskien vartiotorniseuraa.
Kummallisinta että tällainen jt-jutuista pelkkä ns.kiinnostunut maailmallinen kaveri niinkuin minä, kun esittää liian vaikeita kysymyksiä todistajille iso-osa todistajista alkaa silloinkin karttamaan ..loput jotka eivät karta, eivät ole niin tietoisia vielä kysymyksistäni koskien vartiotorniseuraa.
-
SuurinBabylon
Ohjelmasta kävi hyvin ilmi lahkon käyttämät keinot hallita ja sitoa yksilöä. Heti ensimmäisenä ilmenee, että lahkojohto on demonisoinut ulkopuolisen maailman aivan täysin. Vaikka dokumentin päähenkilö puheestaan päätellen ilmeisesti jollain tasolla ymmärsi paratiisin olevan utopistinen ajatus, hän silti piti siihen uskomista parempana kuin tähän "kauheaan maailmaan" uskomista.
Myös kuolema on demonisoitu, ja se esitetään epäluonnollisena. Kun ihminen on saatu pelkäämään kuolemaa, tarjoaa lahko katteettoman lupauksen ikuisesta elämästä keinoksi käsitellä tuota pelkoa.Ikuisesti Jehovan todistaja, 02:04 kirjoitti:Paratiisi on minusta loogisempi kuin tämä kauhea maailma.
Todistajat pidetään potemassa jatkuvaa huonommuuden tunnetta. He eivät tee koskaan tarpeeksi. Kukaan todistaja ei voi olla varma edes paratiisiin pääsystään, koska aina olisi voinut tehdä enemmän ja paremmin. Lahkolainen elää epävarmuudessa ja joutuu kaiken aikaa taistelemaan syyllisyyttä vastaan. Pelko ja syllisyys ovat hyviä motivaattoreita, kun halutaa ihmiset tekemään yhä enemmän lahkotyötä: käännyttämistä ja vessojen siivoamista.Ikuisesti Jehovan todistaja, 12:05 - 12:23 kirjoitti:Jehova loi ihmisen ikuiseen elämään. Ruumiimme on luotu kuolemattomaksi. - - Kuolema on jotain epäluonnollista.
Ohjelmasta käy myös ilmi, kuinka yksilön identiteetti on puristettu lähes olemattomiin, jotta tilaa olisi lahko-identiteetille. Omille harrastuksille ei jää aikaa, vaan nekin on siirretty paratiisiin. Päähenkilö kertoo pitävänsä piirtämisestä ja maalaamisesta, mutta vasta paratiisissa hän voisi hankkia oman ateljeen, josssa olisi kaikenlaisia taiteilutarvikkeita. Lapsien tekokin on siirretty paratiisiin, onhan tänä aikana paljon "tärkeämpää" työtä kuten toisten ihmisten käännyttäminen ja manipulointi lahkotoimintaan.Ikuisesti Jehovan todistaja, 26:59 kirjoitti:Jos saan elää paratiisissa....
-
Astrologi
Näin naistenpäivänä tein havainnon, että eilisessä dokumentissa pääosissa oli naiset. Miesten rooli oli supistunut lähinnä loitsun vetoon pizzalätyn äärellä. Ei ollut mukana pönöttävää Veli Vanhinta laukomassa totuuksia.
-
Pehmoluopio
Äitelä ja teennäinen. Popcornille ei rukoiltu. Herää kysymys, missä on rukoilematta syötävän suupalan ja rukoiltavan aterian ero. Tulee myös mieleen pilakuva siitä, kun joku kiittää Jeesusta ruoasta. Latinalaisessa Amerikassa plantaasilla raatava Jesus vastaa: "de nada!". Huomasin myös, että Jehovan todistajien raamatunkäyttö on arkista. Raamatunlause täräytetään tai sivalletaan ilmoille, joskus jopa ryöpytetään. Neljän luvun lukeminen päivässä on ryöpyttämistä, vaikka itsekin tuolloin luin Raamatun vuodessa. Nykyäänhän minun suhteeni Raamattuun on mutustelevaa, ihmettelevää ja maistelevaa, niin kuin tiedätte. Ei kai se ihme ole, Jehovan todistajien ruokakin on pikaruokaa.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan