Bulgaria ja veri
Valvoja: Moderaattorit
-
Veli-Hopea
Bulgaria ja veri
Hei tässä ystävät kyselivät tässä bulgarian tilanteesta ja siitä, että verensiirto olisi siellä sallittu tjms lakipyörittelyä tai porsaanreikäpelleilyä.
Yritin haulla etsiä palstalta ja googlettaa, mutta aika epäselvää tämä minulle vielä on.
Jos jollakin on aikaa valaista koko touhu kiteytettynä, olisin kiitollinen.
Jos aiheesta on ollut laajempi keskustelu, kertaus tekee aina nannaa.
Yritin haulla etsiä palstalta ja googlettaa, mutta aika epäselvää tämä minulle vielä on.
Jos jollakin on aikaa valaista koko touhu kiteytettynä, olisin kiitollinen.
Jos aiheesta on ollut laajempi keskustelu, kertaus tekee aina nannaa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Voimantorni
-
Veli-Hopea
Re: Bulgaria ja veri
Niin olenko nyt oikein ymmärtänyt, että Bulgarian hallitukselle on annettu selvitys, että todistjalla on täysi oikeus ja vapaus valita verensiirrosta koskevasta päätöksestä itse, saamatta siitä sanktioita?
Kuitenkin sellaisella "Porsaan(perseen)reiällä", että tuon verensiirron valitseva katsotaan itse eronneeksi ja näin ollen "lain puolesta" seura on pessyt kätensä?
Niin jos henkilö katsotaan itse eronneeksi omalla valinnallaan ottaa verensiirto, ei voi syyttää seuraa sanktioiden asettamisesta..
Käytännössähän seura pakottaa henkilön tekevän tuon valinnan, mutta sillä ei taida olla merkitystä kunhan saatiin bulgarian hallituksen puolelta paperille kuittaus hyväksytystä käytännöstä.
Eli ihmisenä on oikeus valita verensiirroista ilman sanktioita, mutta jehovan todistajana ei , koska tuollaista valinnanvapautta ei ole mahdollisuutena pysyä todistajana. Kuitenkin itse eronnutta tulee karttaa kuten erotettua, joten tämä " ei tule sanktiota " on todellisuudessa loppujen lopuksi pelkkää pelleilyä, kikkailua ja valehtelua bulgarian hallitukselle
Olenko oikeassa?
Kuitenkin sellaisella "Porsaan(perseen)reiällä", että tuon verensiirron valitseva katsotaan itse eronneeksi ja näin ollen "lain puolesta" seura on pessyt kätensä?
Niin jos henkilö katsotaan itse eronneeksi omalla valinnallaan ottaa verensiirto, ei voi syyttää seuraa sanktioiden asettamisesta..
Käytännössähän seura pakottaa henkilön tekevän tuon valinnan, mutta sillä ei taida olla merkitystä kunhan saatiin bulgarian hallituksen puolelta paperille kuittaus hyväksytystä käytännöstä.
Eli ihmisenä on oikeus valita verensiirroista ilman sanktioita, mutta jehovan todistajana ei , koska tuollaista valinnanvapautta ei ole mahdollisuutena pysyä todistajana. Kuitenkin itse eronnutta tulee karttaa kuten erotettua, joten tämä " ei tule sanktiota " on todellisuudessa loppujen lopuksi pelkkää pelleilyä, kikkailua ja valehtelua bulgarian hallitukselle
Olenko oikeassa?
-
Vieraas
Kanadassakin on siirrytty jonkinlaiseen lakipyörittelyyn. Lapsen vanhemmat allekirjoittavat lomakkeen, jossa todetaan että ei saa antaa verta, mutta jos annatte niin annatte. Tällä vältellään huostaanottoja ja muita juridisia hankaluuksia, jos olen oikein ymmärtänyt.Veli-Hopea kirjoitti:Hei tässä ystävät kyselivät tässä bulgarian tilanteesta ja siitä, että verensiirto olisi siellä sallittu tjms lakipyörittelyä tai porsaanreikäpelleilyä.
http://marvinshilmer.blogspot.fi/2012/1 ... er-of.html
Video ei ollut ohjeistusvideo.
- Jaakko Ahvenainen
Miten tämä(kin) vaikuttaa mielestäni näiltä kuuluisilta "me emme sovittele, mutta sovittelemme, kun siitä on Seuralle etua"-jutulta.
-
SisarHento
Silloin, kun olin Jt, ihmettelin suuresti joidenkin todistajien fanaattista suhtautumista vereen/veren käyttöön. Milloin oli muka Anni-Helenan vehnäjauhoissa verta, millon joissakin rautatableteissa oli verta, milloin "neekerin suukoissa" (nykyisin nimeltään suklaa suukoissa) käytettiin verta, milloin jossakin punaviinissä oli käytetty verta. Hitto vie! Tavallissa kaupasta ostetussa lihassakin on enemmän verta, kuin joissakin nykyisin sallituissa veren komponenteissa. Aivan päätöntä touhua.
-
Markku Meilo
Sulla on hieno taito kiteyttää jehovantodistajuuden epäloogisuudet pariin sanaan, kuten tämäkin:SisarHento kirjoitti:Hitto vie!
Ja mitä sitten tulee nykyään sallittuun elinsiirtoon, niin siinä saa valkosoluja urakalla ja laskuun, niistä kun ainoastaan pieni osa on kerrallaan verenkierrossa. Vt-seura on tehnyt itsestään naurettavan luoviessaan jumalan piikkiin opetusviidakkonsa ja aikuisten oikean reaalitodellisuuden välimaastossa.Aivan päätöntä touhua.
-
SisarHento
Silloin kun olin vielä aktiivisesti sairaanhoitajan ammatissa, niin monet kerrat laitoin potilaalle suoneen tippumaan punasoluja, veriplasmaa, albumiinia ym, enkä kertonut sitä miehellenikään (hän kun oli silloin seurakunnan vanhimmistoon kuuluva). Tai sitten, jos olisin kertonut muille vanhimmistoon kuuluville tiukkapipoisille veljille, mitä työnkuvaani kuului tehdä, niin olisikohan minusta tullut seurakunnassa merkitty henkilö tai olisinko saanut julkisen ojennuksen tai olisikohan minut erotettu seurakunnasta kristytylle sopimattoman käytöksen takia, koska en tuntenut katumusta asian suhteen. Aikoinaan kun oltiin tiukempia näiden säädösten suhteen. Summa summarum, kaikki on jo onneksi mennyttä historiaa.
-
Veli-Hopea
Kävi mielessä, etteikö tämä fraktioiden salliminen ole tullut pakon sanelemana, kun niin moni rokote tai lääke (ehkä) sisältää fraktioita,eikä kukaan hyväksyisi tänä päivänä sitä vaihtoehtoa, että johto kieltäisi nämä lääkkeet yksi "burana" kerrallaan?
-
Markku Meilo
Toki, toki, rokotuskieltokin purkautui pakon sanelemana. Jokainen merkittävä oppimuutos on tehty pakon sanelemana. Kukin voi kohdallaan miettiä millainen jumala poukkoilee näkemystensä kanssa kuin ihminen pakon edessä - no tietysti ihmisen itsensä keksimä jumala.Veli-Hopea kirjoitti:Kävi mielessä, etteikö tämä fraktioiden salliminen ole tullut pakon sanelemana...
-
SisarHento
Hulluinta, mitä tähän veren käyttöön liittyy, on se, että hemofiliaa sairastavan Jehovan todistajan on nyky käsityksen mukaan sallittua käyttää lääkettä, joka on tehty verenluovuttajien verestä. Kun taas Jehovan todistajat itse eivät saa luovuttaa verta. Missä on se loogisuus, jota todistajat väittävät edustavansa nimellään totuus.
-
Markku Meilo
Eikä se hulluus jää tuohon. Aikoinaan jehovantodistajien jumala (luetaan hallintoelin) kuulema salli ottaa vastaan jotain hyytymiseen liittynyttä veren osaa yhden kerran. No kun tuo opetus oli julkaistu, niin ei heti kehdattu sitä muuttaa, vaan oli aika, jolloin pääkallonpaikalle soittamalla sai tiedon, että jumala olikin päättänyt sallia useamman käyttökerran. Se vaan jumala ei halunnut muuttaa julkaistua opetusta liian lyhyen ajan sisällä, muutos julkaistiin sitten myöhemmin, eli jumala sai tarvitsemiaan veriuhreja niistä, jotka eivät äkänneet soitella ja kysellä josko oppi olisi muuttunut, mutta odottaa muutaman vuoden julkaisemista. Ray Franz kertoo asiasta COC:ssä.SisarHento kirjoitti:Hulluinta, mitä tähän veren käyttöön liittyy, on se, että hemofiliaa sairastavan Jehovan todistajan on nyky käsityksen mukaan sallittua käyttää lääkettä, joka on tehty verenluovuttajien verestä. Kun taas Jehovan todistajat itse eivät saa luovuttaa verta. Missä on se loogisuus, jota todistajat väittävät edustavansa nimellään totuus.
-
SisarHento
Kierojakin näkyy niiden olevan. Onneksi tämä Raymond Franz on paljastanut kaikki höperyydet järjestöstä. Mutta sääliksi käy niiden vilpittömien Jehovan todistajien, jotka sydämestään ja täysin mielin uskovat ja noudattavat pilkun tarkasti tämän pähkähullun järjestön oppeja, mitkä milloinkin ovat ns.totuutta.
-
Peeveli
Tämä verioppi menee jo lähtökohtaisesti aika pahasti metsään kun nimenomaan raamatun käskyjä noudattaen eläimet pitäisi teurastaa valtimo aukaisemalla ja näin syödä "veretöntä" lihaa, nykyäänhän ei näin ole ja kaupan lihat lilluu veressä. Tämähän ei julistajia haittaa, itse en jt ajoilta tuntenut yhtäkään vegetaristia että kyllä se liha kelpasi vaikka mediumina jos sisäfilettä sattui olemaan tarjolla..
Melko kaksnaamasta touhua kun toisaalla aina lauantaimakkara pakettia porukka syynää löytyykö "lihasta" jotain veren hiukkasosaa. Eli täysin naurettavaa touhua
Melko kaksnaamasta touhua kun toisaalla aina lauantaimakkara pakettia porukka syynää löytyykö "lihasta" jotain veren hiukkasosaa. Eli täysin naurettavaa touhua
...Mess with the best, fuck the rest
-
SisarHento
Tätä juuri takoitin tässä muutama viesti sitten, kun kerroin tästä J-todistajien epäloogisesta käyttäytymisestä. Fanaatisuus on kyllä huipussaan.Peeveli kirjoitti:Tämä verioppi menee jo lähtökohtaisesti aika pahasti metsään kun nimenomaan raamatun käskyjä noudattaen eläimet pitäisi teurastaa valtimo aukaisemalla ja näin syödä "veretöntä" lihaa, nykyäänhän ei näin ole ja kaupan lihat lilluu veressä. Tämähän ei julistajia haittaa, itse en jt ajoilta tuntenut yhtäkään vegetaristia että kyllä se liha kelpasi vaikka mediumina jos sisäfilettä sattui olemaan tarjolla..