telttailu
Valvoja: Moderaattorit
-
Kapteeni
- Viesti:
Re: telttailu
Hienoa lukea, että synk´metsän asukkaalla on asiat kunnossa. Melkoinen saavutus, kun pystyt käymään koulua samaan aikaan.
Näyttää siltä, että Jarkken viestit Synk´metsästä ovat tulleet ihan topsellereiksi Veljesseuran foorumilla. Synk´metsän kirjeenvaihtajamme lähetti ensimmäisen viestinsä elokuussa 2012 ja vaikka hän on pitänyt taukoakin välillä viestien lähettämisessä, niin siitä huolimatta on puolen vuoden aikana hänen viestinsä nähty yli 4000 kertaa !
Näyttää siltä, että Jarkken viestit Synk´metsästä ovat tulleet ihan topsellereiksi Veljesseuran foorumilla. Synk´metsän kirjeenvaihtajamme lähetti ensimmäisen viestinsä elokuussa 2012 ja vaikka hän on pitänyt taukoakin välillä viestien lähettämisessä, niin siitä huolimatta on puolen vuoden aikana hänen viestinsä nähty yli 4000 kertaa !
-
theos
Irtolaisena sinun on valitettavasti mahdotonta saada töitä ainakaan rakennusalalta. Nauti kesästä telttaillen ja hanki samalla itsellesi oikea osoite. Et selviä pitkään yhteiskunnan ulkopuolella. Ja pakkasia on muuten taas tulossa että varaudu niihin.
-
YksinäinenSusi
se vaan kun on nuo vuokrat hinnoissansa
ja en haluaisi köyhyysloukkuun uudelleen,
mitähän se olis , jos halvin vuokra 1000 e /kk
ja siihen 2 takuuvuokraa homekämpästä,
niin saa ainakin 3 vuotta säästellä hyvinkin,
jotta moiset rahat saa kasaan,
mutta tietysti nyt kun ei tarvi maksaa vuokraa, niin
säästämisen pitäisi olla helpompaa, vaikka
vaikeaa se silti on, kun teltan lämmitykseenkin
menee rahaa ja elämiseen,
mutta kyllä minä vielä opin sen säästämisenkin
vaikka olen aina ollut tuhlaajapoika
p.s. luen parhaillaan kirjaa täällä teltassa,
kirjan nimi on "pilvilinna joka romahti" - Stieg Larsson
kirjan alku on ainakin ollut hyvä, saa nähä onko loppukin kans
hyvä
ja en haluaisi köyhyysloukkuun uudelleen,
mitähän se olis , jos halvin vuokra 1000 e /kk
ja siihen 2 takuuvuokraa homekämpästä,
niin saa ainakin 3 vuotta säästellä hyvinkin,
jotta moiset rahat saa kasaan,
mutta tietysti nyt kun ei tarvi maksaa vuokraa, niin
säästämisen pitäisi olla helpompaa, vaikka
vaikeaa se silti on, kun teltan lämmitykseenkin
menee rahaa ja elämiseen,
mutta kyllä minä vielä opin sen säästämisenkin
vaikka olen aina ollut tuhlaajapoika
p.s. luen parhaillaan kirjaa täällä teltassa,
hyvä
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
YksinäinenSusi
huips , aamulla oli -21 vissiin,ainaski puhelin näytti
semmosta lukemaa,
mut nyt lauhtunu taas -6 asteeseen,
harmi, kun ei oo tullu niitä kunnon tulipalo-
pakkasia mitä ennen vanahaan oli, silo
viimevuosituhannella kun minä olin nuori
muistan kun joskus jaoin pohjolan sanomaa
kemissä -40asteen pakkasilla ja varpaat oli
jäässä, mutta pakko oli vaan jakaa piiri loppuun
nii, sillon se selviäis onko minusta metsän peikoksi
vai eikö ole
semmosta lukemaa,
mut nyt lauhtunu taas -6 asteeseen,
harmi, kun ei oo tullu niitä kunnon tulipalo-
pakkasia mitä ennen vanahaan oli, silo
viimevuosituhannella kun minä olin nuori
muistan kun joskus jaoin pohjolan sanomaa
kemissä -40asteen pakkasilla ja varpaat oli
jäässä, mutta pakko oli vaan jakaa piiri loppuun
nii, sillon se selviäis onko minusta metsän peikoksi
vai eikö ole
-
loikkarisusi
Kyseinen kirja on trilogian kolmas osa, kannattaa lukea ne aiemmatkinJarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti: p.s. luen parhaillaan kirjaa täällä teltassa,
hyvä
-
YksinäinenSusi
Eilen työpaikalla kun työharjoittelu päättyi ja kerroin opettajalle, miten työharjoittelu oli mennyt, niin
opettaja tietysti kyseli kaikenlaista siinä, ja kun arvelin voivani luottaa häneen niin mainitsin myös, että olin asunut teltassa koko koulutuksen ajan ja siis koko talven.
Opettaja rupesi siltä seisomalta järjestämään minulle hätämajoituspaikkaa ja sanoi että teltassa asuminen on vaarallista, paitsi kylmyyden takia, myös siksi että myrskylyhtyjen kaasut ovat haitallisia terveydelle.
Koko koulun "ratsuväki" tuli siis pelastamaan minua ja laittoivat minut "hevosen" selkään sieltä teltasta pois ja veivät hätämajoitukseen.
He päättivät myös alkaa järjestämään minulle vakituista asuntoa, koska heillä on asiantuntijoina paljon kokemusta asunto-asioista.
Harasin ensin hiukan vastaan,kun en aina ymmärrä omaa parastani mutta saivat minut ylipuhuttua siksi, että työhönottajille olen kuin punainen vaate, jos yritän löytää työtä ja minulla on poste restante osoite.
Suostuin siis hätämajoitukseen ja asun siis nyt Vallilassa.
Katsotaan miten tilanne etenee kohdallani, saanko asuntoa vai lähdenkö kesällä asumaan soutuveneeseen, se ratkaisisi ainakin hiiri-ongelman,joka minulla oli silloin syksyllä teltassa, ja paskoi ja kusi kaikki varusteeni ja en muutenkaan ole täysin maakrapu.
On tosi mukavaa kun saan pitkästä aikaa käyttää pöytäkonettani, joka on minua palvellut uskollisesti jo pari vuotta.
Kävin ostamassa siihen 4G-nettitikun, ja tuntuu toimivan todella nopsasti.
opettaja tietysti kyseli kaikenlaista siinä, ja kun arvelin voivani luottaa häneen niin mainitsin myös, että olin asunut teltassa koko koulutuksen ajan ja siis koko talven.
Opettaja rupesi siltä seisomalta järjestämään minulle hätämajoituspaikkaa ja sanoi että teltassa asuminen on vaarallista, paitsi kylmyyden takia, myös siksi että myrskylyhtyjen kaasut ovat haitallisia terveydelle.
Koko koulun "ratsuväki" tuli siis pelastamaan minua ja laittoivat minut "hevosen" selkään sieltä teltasta pois ja veivät hätämajoitukseen.
He päättivät myös alkaa järjestämään minulle vakituista asuntoa, koska heillä on asiantuntijoina paljon kokemusta asunto-asioista.
Harasin ensin hiukan vastaan,kun en aina ymmärrä omaa parastani mutta saivat minut ylipuhuttua siksi, että työhönottajille olen kuin punainen vaate, jos yritän löytää työtä ja minulla on poste restante osoite.
Suostuin siis hätämajoitukseen ja asun siis nyt Vallilassa.
Katsotaan miten tilanne etenee kohdallani, saanko asuntoa vai lähdenkö kesällä asumaan soutuveneeseen, se ratkaisisi ainakin hiiri-ongelman,joka minulla oli silloin syksyllä teltassa, ja paskoi ja kusi kaikki varusteeni ja en muutenkaan ole täysin maakrapu.
On tosi mukavaa kun saan pitkästä aikaa käyttää pöytäkonettani, joka on minua palvellut uskollisesti jo pari vuotta.
Kävin ostamassa siihen 4G-nettitikun, ja tuntuu toimivan todella nopsasti.
-
KN1
- Jaakko Ahvenainen
Jätkä höpöttää vallan hulvattomia. Jarkke on ollut ihan tolpillaan kaiken aikaa. Mä luulen, ettei noilla sun neuvoillas pärjää kuin häävin jossain tosi tautisessa asuntolassa Herttoniemessä tai Alppikadulla, jos niissäkään. Sulta ikään kuin puuttuu oikeaa "särmää". Mun ei ole elämässäni tarvinnut taisella muita kuin sekopäitä jehovia vastaan. Noitakin pullistelijoita on ollut ylen harvassa.KN1 kirjoitti:Sitten kun pääset tolpillesi, niin sen jälkeen voit kirjoittaa tällekkin palstalle yleviä ajatuksia rehellisyydestä ja suoraselkäisyydestä. NYT ON AIKA TAISTELUN keinoja kaihtamatta.
Se ero meissä on, että minä tajusin jo nuorena, että suurin kusettaja ja näyttelijä voittaa ja olen elänyt sen mukaan. Ikinä en ole tarjottua mustaapekkaa vapaaehtoisesti kynsiini ottanut. Ole realisti, älä itke sitä millainen maailman pitäisi olla, vaan pelaa tässä paskassa tavalla, joka tuo sinulle etuja. Älä usko lämpimältä nojatuolilta hyvistä oloista kirjoitettuja latteuksia.
Elämässä pinnalla pitää vain jatkuva taistelu.
On kumma luulo, että olemalla viimeisen päälle härski ja häikäilemätön, pärjää. Kenties todistajien parissa pärjääkin, mutta tuskin oikeassa elämässä.Tolla meiningillä tapaa tulla pää vetävän käteen ennemmin tai myöhemmin.
En mä tiedä, eikä mun tartte tietää, montako yötä oot valvonut Mankkaan kaatiksella pahvikojussa tai jossain muussa kyhöksessä. Ollut Iso-Robban asuntolassa tai Lepakkoluolassa, jonottanut yöpaikkaa Annankatu kympissä, mutta mulla on sellainen aatos, että se olis tehnyt Sulle ihan hyvää.
Edit: korjattu kirjoitusvihreitä
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 18.03.2013 02:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
KN1
- Jaakko Ahvenainen
Kertooko mies nyt kokemastaan, ei, en kammoksu.KN1 kirjoitti:Parempi sekin sinulle, kuin pullollinen kossua ja/tai vahva lääkitys
-
KN1
- Jaakko Ahvenainen
Kuis niin vittuuntunut.
Ja miks mä nukkumaan menisin, koska just heräsin, kato yövuoro. 
-
KN1
-
KN1
- Jaakko Ahvenainen
KN1 kirjoitti:Sullahan on oikea ongelma tää mun persoona.
Sähän annat rivien välistä ihan selvästi ymmärtää, ongelmistasi, eikä siinä mitään. On vain hyvä jos niistä pääsee yli, olipa kuka tahansa.
Toi ei haittaa mitään, mitä pitempi tyyppi, sen korkeemmalta tipahtaa, sanotaan.KN1 kirjoitti:Et ole ainut sillä tässä vuosien varrella, komea 190 cm lihaksikas kaveri, on aina vähän herättänyt närää.
Mistä moinen vaihtoehtojen vähyys?KN1 kirjoitti: koita kestää, sillä sulla ei ole muuta vaihtoehtoa