telttailu

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jaakko Ahvenainen

Re: telttailu

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

KN1 kirjoitti:Varsin muualla on pärjätty, kuin Alppikadulla tai Herttoniemessä ja särmää riittää. Jos sinun surkean elämän projisointi minuun helpottaa, niin pidä mielikuvasi
Tähän mun on pakko vielä puuttua. En ole millään muotoa arvioinut persoonaasi tai persoonallisuuttasi. Olen puuttunut ainoastaan neuvoihisi ja siihen, mitä olet ollut antavinasi itsestäsi ymmärtää. En kiellä, ettenkö voisi olla väärässä. Jarken elämäntilanteeseen mielipiteen muodossa olen puuttunut. Mikä närää? Kumpikin hänelle hyvää toivonemme.

Mitä noi Mankkaan kaatikset tai muut, mitä mainitsin, niin noilla mestoilla olen viettänyt useammankin vuorokauden. Noista Jarken metsä on Mankkaan entistä kaatista ja Lepakkoluolaa huimasti ruhtinaallisempi mesta ja päihittää monet asuntolatkin. Lienetkö koskaan poikennut. Sanon tämän ihan selvyydeksi, jos se hiukka helppaa.

Tapasin noilla areenoilla monta mahtavaa miestä, joilla lihakset pullisteli niin, etteivät tahtoneet ryysyt kestää. Tosiasiassa veikot olivat hitonmoisessa pulassa, mutta pitihän sitä jollain "häntäänsä" nostaa, kun ei juuri muutakaan ollut. Tapasin montakin karskia ja riskiä miestä, jotka tuskin esittämällesi komeudelle kalpenivat, mutta silti. Eivät auttaneet pituus, eivät lihakset.

Mitä taas Jarkkeen tulee, en ole havainnut mitään "lihasten pullistelua" tai muutakaan tuon tapaiseen viittaavaa. Mies on selvinnyt metsässään erinomaisen hyvin, suorastaan kunnioitettavasti. On sitten ihan eri juttu, miten hyväksyttävänä sitä on pidetty. Mies on kuitenkin osoittautunut selviävänsä hiukka hankalammissakin olosuhteissa, jos niikseen tulee ja saanut kokemusta elämäänsä.

Nyt tilanteensa on toinen ja ehkä hyvä niin. Mutta noi Sun neuvos, niillä ei elämässä pitemmälle pärjää, kuten totesin. Ihan vapaasti saat itse keinojasi kokeilla. Ei kukaan ole Sinua kieltämässä. Jarkelle en niitä suosittele, koska huomattavasti fiksumpiakin keinoja löytyy.
KN1

Viesti Kirjoittaja KN1 »

.
Viimeksi muokannut KN1, 20.06.2013 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kapteeni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Jarkke, olin eilen vähällä hommata sulle hyväpalkaista duunia rakennusalalta toiselta puolelta rapakkoa. :D

Minulla oli nimittäin viikonloppu vieraita ihan Alaskasta saakka. Oli käymässa asioilla EU:SSA ja oli viikonlopun meillä. Tämä ystäväni on niinkutsuttu bushpilot ja urakoitsija Alaskassa. Hän valitteli, että on vaikeata saada rakennusalan työvoimaa jotka ovat tottuneet asumaan yksinkertaisisssa ja toisinaan kylmissä olosuhteissa erämaassa. Hänellä, kun on kaikenlaisia rakennusprojekteja lentofirmansa ohessa. Silloin tuli minulle tietenkin heti mieleen ”Jarkke Synk´metsästä” ja kerroin sinun talviteltailusta ja siitä, että vaikka asutkin teltassa, niin kuitenkin olet alkanut päivisin käymään jopa koulua ja raporttien kirjoittaminen Synk´metsästä sivilisaatioon käy sinulta.

Jenkki sanoi kuultuansa kertomuksen sinun talvihommista, että siinä olisi sekatyömies hänen hommiinsa, eli kaveri joka osaa käyttää omaa järkeänsä rankoissakin olosuhteissa. Ja vaikka ei sinun teltassa pitäisi asua vaan lämpimässä parakissa, niin meinasi Jack, että tuo sinun ”wintercamp” olisi ehdottomasti hyvä suositus hänen urakkahommiin. Homma olisi ollut vähän sellaista sekatyömiehen hommaa, eli hän olisi varustanut sinut toolboxilla, pyssyllä ja työohjeilla ja pudottanut sinut keskelle nowhere´iä kuukauden ajaksi, jonka jälkeen sinut olisi sitten taas poimittu ylös sieltä ja viety Anchoragiin ison tilipussin kanssa lomaa viettämään.

Eli lentolippu Alaskaan sieltä Synk´metsästä oli lähellä, mutta tarkemmin muisteltuamme noita USA immigrationin visuumisääntöjä tuli meille selväksi, että ei taida nuo immigration officeerit antaa pisteitä talvitelttailusta.....mutta niin kuin huomaat läheltä piti ja suosituksena oli sinun talvitelttailu ja hengissäsäilymis taitosi. En maininnut mitään hiiristäsi jne... niillä, kun Alaskassa on enemmän vaivana karhut. :lol:
On se vaan aika saavutus, kun olit siellä metsässä elokuusta maaliskuuhun.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

kiitos, kapu, on jännä kuulla että talviseikkailuni on kiirinyt jo rapakon toisellekin puolelle
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Mievaan

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

oooh siin olis vasta seikkailua kerrakseen. Ei se toki olis mahotonta saada työlupaa sinne, varsinki suomalaisen. Vaatii vaan jonkin verran viitseliäisyyttä, se paperisota =/
YksinäinenSusi

Pääsin tänään kursseilta jo 11:00.

Lähdin merenrannalla käymään siellä teltalla, kun piti hakea sieltä makuupussin pois, etteivät homehdu, kun alkaa kevään mittaan tulla lämpö-asteita.

Kun kävelin kiemurtelevaa merenrannan tietä sinne, siellä vallitsi syvä rauha.

Ja kun pääsin teltalle, siellä oli paljon lintuja sirkuttamassa puissa teltan ympäristössä.

Rauha vallitsi ja aurinko paistoi puiden oksien välistä, luoden siivilöityvää kirkkauttaan hivenen sankkaan metsäänkin.

Läheinen puu oli katkennut puolesta välistä kovassa tuulessa ilmeisesti, olisin varmaan säikähtänyt jos olisin silloin ollut teltassa, se kun oli katkennut ja tippunut siihen aika lähelle jotain 20 metrin päähän, se oli pystyyn kuollut puu, siksi ei ollut kestänyt kovassa tuulessa.

Join siinä rauhassa kahvit termospullosta ja seurailin lintuja, ne menivät vähän ajan kuluttua kauemmas.

Keräilin sitten kaikki roskat ja tyhjät pullot jätesäkkiin ja roskat muovipusseihin, jotta saan vähitellen leirin tyhjennettyä ja tavarat ja teltat vietyä pois. Leiripaikasta pitää tulla yhtä siisti kuin mitä se oli sinne tultaessa, onhan se sentään luonnonsuojelualuetta.

Tuntui vähän haikealta ajatella että en asuisi siellä enää, mutta sitten ajattelin että pääsenhän aina takaisin sinne sitten jos en vaikka saakaan vakituista asuntoa.

Asuntopaperit on kuitenkin laitettu vetämään helsingin kaupungille, mutta mihinkään köyhyysloukkuun en halua, se on varmaa.

No, katson mitä kesä tuo tullessaan, ja löytäiskö töitä, vaikka kurssi kyllä kestää vielä kesäkuun puoleenväliin saakka.

Ainahan sitä metsään pääsee uudestaan, jos ei sopeudu kalliiseen vuokra-asumiseen ja minusta tuntuu että en tule sopeutumaan, mutta yritän kumminkin, jos vaikka löytyis joku halpa vuokra-asunto, jostain korvesta landelta.
Niin ja voishan sitä jotain työtäkin saada paremmmin jos on asunto-osoite.

Homeluukkuihin en lähde myöskään, ei terveys kestä semmoista, mutta onneks semmosen haistaa nenällään, että jos haisee maakellarin haju kämpässä, niin ei vuokraa sitä ainaskaan.

Joo, kyllähän tämä vaihtelunakin menee nyt tämä ihmisten ilmoilla pyöriminen.
SisarHento

Viesti Kirjoittaja SisarHento »

Poistin tästä oman viestini, koska koin, etttä se meni liiaksi henkilökohtaisuuksiin,
YksinäinenSusi

SisarHento kirjoitti:Poistin tästä oman viestini, koska koin, etttä se meni liiaksi henkilökohtaisuuksiin,
Ei haittaa, se on vaan kiva kun tulee väriä tähän minunkin ketjuun, joskus voi olla tarpeellistakin hieman "harmistua" ja sanoa rankastikin, ja kokea erilaisia tunteita.

Vertaistuki onkin siitä hyvä asia, että voi ilmaista tunteensa tietäen että toiset ymmärtävät eivätkä valttämättä suutu.

Meitähän ei lapsina ymmärretty ja vanhemmat suuttuivat jos halusimme olla eri mieltä asioista,
nyt olemme aikuisia ja voimme sanoa asiamme.

Minä esmes olis alussa niin arka kirjoittamaan mitään, että kun sain jotain kirjoitettua, niin jännitin aivan kauheasti, että haukutaanko minut pihalle täältä.

Mutta nykyään ei enää jännitä, voin kirjoitella mitä tarvitsee, ja jos joku suuttuisi minulle, niin ei se niin kauhea asia ole, koska jokaisella ihmisellä on kuitenkin mielipiteensä ja niitä voi ilmaista täällä.

Kiitos.
YksinäinenSusi

raportti alkaa: 16.6.2013 su

olen taas lähtenyt kokemaan jännittäviä seikkailuja tien päälle,

nyt olen täällä Arabianrannalla yöpymässä pressun alla nummella, rikkaitten asuma-alueilla

tuossa rikkaitten ipanat lennättelevät radio-ohjattavia lentokoneitaan, niin että surina vaan kuuluu kun lennokit lentävät ylitseni,kun lekottelen täällä pressun alla,

hyvä paikka tämä, ei ole muurahaisia ja kun ei ole puita eikä vitikkoa niin hyönteisetkään eivät viihdy,

kaunis merinäköala mulla täällä, rikkaitten reviirillä,

mukavia nuo rikkaitten ipanat, eivät ole tulleet ainakaan vielä häätämään minua pois

tuolla kauempana rannalla joku nuorimies pyydysti kaksi komeaa haukea,ja sanoi menevänsä kotiinsa paistamaan ne,

toivotti minulle hyvää retkeilyä ja meni matkoihinsa.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Jestas ja ihan elävää evästä äärellä. Eipä tossa mitään, Jarkke. Kesä on telttailun aikaa. Ei Sun pressun alle tartte jäädä. Pistä teltta pystyyn ja jos virkavalta tulee sinuttelemaan, löydät helposti uuden paikan. Anna palaa.

Edit +lä
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 20.06.2013 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:nyt olen täällä Arabianrannalla yöpymässä pressun alla nummella, rikkaitten asuma-alueilla
Siellä pohjoisemmassa päässä on muuten TaiK (nykyään iskevästi nimetty "Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu") sekä Metropolia, näiden kulmilla pyörii vähemmän ökyilevää väkeä.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Sivuraiteelle ohjautunut keskustelu ohjattu uudelle asemalle:

http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=6&t=5756
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
YksinäinenSusi

mmm... aikas hyvää on... tämä russian earl grey-tee, jota tässä hörpiskelen
iltanuotiolla,

tuossa keittelin tee-vettä samalla kun nautin
tästä hienosta ilmasta, mikä on tänään vallinnut,

ilma on lämmin nyt vielä illallakin tässä,
vaik kello tuossa lähentelee puolta kymmentä,

eilen polliisit ajoivat minut pois rajasaaren tieltä töölöstä,
kun pidin telttaa siellä 3 päivää,

tulin takaisin tänne herttoniemeen,vähän syrjemmäs,

otan tietysti opikseni, enkä jätä telttaa enää
moneksi päiväksi minnekään,

tuossa kävin tukan pesemässä roihuvuoren
merenlahdella, kun uimahalli oli itäkeskuksessa
mennyt kiinni koko kesäksi,

jalkalihakset tässä kasvaa kun vetää
koko omaisuutta polkupyörän peräkärryssä
joutuu kyllä ylämäet taluttaa, painaa paljon
tu perälärry tavaroiden kanssa,

ihan kiva tässä on istuskella, kun on upea ilta ja
hyttyssavu-kierukat tuossa palaa molemmin puolin
ympärilläni,

lokit tulevat aina kerjäämään ruokaa, kun syön
YksinäinenSusi

Olen tuossa tarkkaillut lokkeja viimepäivinä.

Niillä on tapana villiintyä,kun antaa yhdelle ruokaa.
Se alkaa kailottaan kauhealla äänellä ja heti muutkin lokit tulevat laumana kerjäämään ja eihän niille tietenkään kaikille riitä ruokaa mistään.

Mutta yksi lokki on ollut erilainen nyt parina iltana.

Se tulee yksin aika lähelle minua ja tuijottaa siellä, että olisko mulla jotain.

Se osaa olla älykkäästi hiljaa, eikä kutsu muita lokkeja jakamaan saalistaan.

Olen antanut sille tänään 4 lihapullaa ja puolikkaan lihapiirakan, kaikki se söi ja silloin riitti, se meni matkoihinsa,kun ei pystynyt syömään enää enempää. Lihapullat se nielaisi kokonaisina - merkillistä, itse en pysty tekemään niin.

Se vaikuttaa erilaiselta lokilta käytökseltään ja lentelee aina yksin, tai olen sellaisen kuvan siitä saanut, enhän ole seuraillut sen tekemisiä kuin kahtena iltana vasta.

Tuollainen pieni poikkeava piirre lokissa, mitähän se voisi merkitä?
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti: Tuollainen pieni poikkeava piirre lokissa, mitähän se voisi merkitä?
Ehkä se on vaan muita älykkäämpi, onhan muissakin eläimissä kuin ihmisissä suuria eroja älyllisten kykyjen suhteen.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Vastaa Viestiin