Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Masterpiece kirjoitti:Onko netissä olemassa asiakirjaa tuomion julistamisesta? Olisi mielenkiintoista lukea perustelut tuomiolle.
Tästä ketjusta löytyy linkki kaikkiin oikeuden asiakirjoihin. Tässä MSNBC:n uutisessa on summattuna se, mistä Fremontin seurakuntaa ja Watchtoweria syytettiin ja minkä jury totesi todeksi.
"The jury found that the elders who managed the Fremont congregation in the 1990s and who were under the supervision of Watchtower knew that Kendrick, a member, had recently been convicted of the sexual abuse of another child, but they kept his past record secret from the congregation", said [Candace Conti's Attorney, Rick] Simons.

Kendrick went on to molest the plaintiff, who was a Jehovah's Witness member in Fremont, over a two-year period beginning when she was 9 years old, the lawsuit contended. Kendrick was eventually convicted in 2004 of the sexual abuse of another girl, and is now a registered sex offender in California, Simons said. He has not been criminally charged with abusing the plaintiff, but Simons said the case is under investigation by law enforcement. The lawsuit alleged that Watchtower had a policy that instructed elders in its Jehovah’s Witnesses congregations to keep reports of child sex abusers within the religious group secret to avoid lawsuits.

“The verdict is significant because the policy of hiding sex abusers within the congregation was out in this case,” Simons said.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Festus
Viestit: 393
Liittynyt: 13.02.2013 23:22

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Festus »

Tämän Jenkki sivuston mukaan WTBS:n valituksen jälkeen Candice C:n leirillä on 20 päivää aikaa vastata seuran valitukseen (jos nyt oikein tajusin).

http://www.jehovahs-witness.net/watchto ... -3-27-2013

Sitten en ole varma seuraavasta asteesta, mutta osavaltion ylin oikeusaste saattaa jossain vaiheessa tulla eteen. Mielenkiinnolla täytyy seurata - niin kuin varmaan moni muu. Seuran omien lakimiesten paukut eivät enää riittänet, ovat joutuneet palkkaamaan kaksi eri toimistoa. Varmaan halpaa...no onneksi lahjoitukset käytetään saarnaamistoimintaan.. NOT!


Haasteita riittää muillakin mantereilla:
http://news.ninemsn.com.au/national/201 ... e-on-abuse


Ohessa video:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 7YAlG-s-3s
Viimeksi muokannut Festus, 14.04.2013 04:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
Festus
Viestit: 393
Liittynyt: 13.02.2013 23:22

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Festus »

Hiukan OT, mutta asiaa hipoen. Saattaa olla että tämä on jo mainittukin, mutta ohessa linkki vanhimmiston kirjeeseen 10/2012. Olen aina luullut, että yksikin lapsen hyväksikäyttötapaus ja edut ovat loppuiäksi menneet..no kappaleet 22 - 24 kertovat toisin!
Ilmeisesti tätä ei kerrota "suurelle yleisölle".

http://www.sendspace.com/file/ehw1u6
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Festus kirjoitti:Olen aina luullut, että yksikin lapsen hyväksikäyttötapaus ja edut ovat loppuiäksi menneet..no kappaleet 22 - 24 kertovat toisin!
Ilmeisesti tätä ei kerrota "suurelle yleisölle".
Näin tosiaan on. Hyväksikäyttäjä voi sopivaksi katsotun ajan jälkeen saada vastuut takaisin seurakunnassa. Millähän sanalla tällaista käytäntöä kuvaisi? "Pöyristyttävää", ehkä?
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Festus
Viestit: 393
Liittynyt: 13.02.2013 23:22

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Festus »

Oliskohan Seuraajalla joku meriselitys takataskussa?
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
tosiuskomaton
Viestit: 82
Liittynyt: 15.03.2011 21:28

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja tosiuskomaton »

3.6. On ollut jokin käsittely, jossa kaikki tuomiot on pidetty ennallaan ja wtbs:n vastineet on torpattu.
En kerennyt lukea tuota 90-sivuista dokumenttia oikeuden istunnosta kuin sivusilmällä töideni ohessa, mutta voin kirjoitella tänne tiivistelmän käsittelystä, kunhan kerkeän.

Wtbs tuntuu tosiaan käyvän epätoivoista viivytystaistelua, niin naurettavia heidän vetoomuksensa tapaukseen liittyen ovat. Mutta näistä lisää pian.
Filippos
Viestit: 1139
Liittynyt: 30.09.2009 10:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Onko tähän vielä tullut päätöstä?
Festus
Viestit: 393
Liittynyt: 13.02.2013 23:22

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Festus »

Vielä "vaiheessa".

Ohessa linkki: http://appellatecases.courtinfo.ca.gov/ ... no=A136641

Eli case numero on A136641
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Festus kirjoitti:Vielä "vaiheessa".
Sivustolta saa myös kätevästi tilatuksi automaattisen s-postin aina kun juttu etenee.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Festus
Viestit: 393
Liittynyt: 13.02.2013 23:22

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Festus »

Homma nytkähtänyt hiukan eteenpäin.

Rick Simmons, C Contin asianajaja on esittänyt "jotain joka liittyy juttuun ja jota ei ole ollut saatavilla aikaisemmin". Lieneekö jotain tuohon Campoksen juttuun liittyvä?

http://appellatecases.courtinfo.ca.gov/ ... no=A136641

Suulllinen käsittely 10.12.2014

http://appellatecases.courtinfo.ca.gov/ ... no=A136641
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
Festus
Viestit: 393
Liittynyt: 13.02.2013 23:22

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Festus »

Jahas.

ABC News New York pyytää lupaa nauhoitaa/käytää lähetyksessä suullisen kuulemisen (?) aineistoa.

Meida näkysyyyttä?
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
Festus
Viestit: 393
Liittynyt: 13.02.2013 23:22

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Festus »

ko. casessa suulliset argimentit 14.1.2015

Oheisissa linkeissä raporttia

http://jehovahswitnessreport.com/news/c ... cott-terry

http://www.jehovahs-witness.com/topic/5 ... ry-14-2015
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
Avatar
Tony
Viestit: 7521
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Tony »

Keissi on nyt sitten taputeltu. Conti sai mitä hakikin, eli osoituksen siitä että järjestö ja seurakunta toimivat asiassa väärin ja edesauttoivat hyväksikäyttötapausta. Vt-seura todettiin syylliseksi laiminlyöntiin. Vahingonkorvaukset siitä huolimatta peruttiin.
III. DISPOSITION

The judgment against defendants on the negligence count is affirmed. The
judgment against Watchtower on the cause of action for punitive damages is reversed
with directions to enter judgment for Watchtower on punitive damages. The parties are to
bear their own costs on appeal.
Päätös
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Peeveli
Viestit: 362
Liittynyt: 09.05.2012 14:39

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Huonosti sujuu tuo lontoo minulta mutta onko tässä minkäänlaisia vankilatuomioita tms.langetettu?
...Mess with the best, fuck the rest
Avatar
Tony
Viestit: 7521
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Candace Contin hyväksikäyttötapaus

Viesti Kirjoittaja Tony »

Ei.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin