Ilmastonmuutos vs. tuomiopäivä

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
p0ter0

Ilmastonmuutos vs. tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja p0ter0 »

Tutkimuksen mukaan tuomiopäivään uskovat suhtautuvat todennäköisemmin väliinpitämättömästi ilmastonmuutokseen. Onko teillä henkilökohtaisia kokemuksia? Itse olen ollut havaitsevinani, että ilmastonmuutosdenialismi kulkee usein käsi kädessä kreationismin kanssa.

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/58800- ... uutoksesta
Vieraas

Re: Ilmastonmuutos vs. tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

p0ter0 kirjoitti:Tutkimuksen mukaan tuomiopäivään uskovat suhtautuvat todennäköisemmin väliinpitämättömästi ilmastonmuutokseen. Onko teillä henkilökohtaisia kokemuksia? Itse olen ollut havaitsevinani, että ilmastonmuutosdenialismi kulkee usein käsi kädessä kreationismin kanssa.

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/58800- ... uutoksesta
Suomessa en ole itse havainnut tällaista, mutta täällähän kunnon fundamentalisteja esiintyy minimaalisesti USA:han verrattuna. Poliittisen kannan kanssa se kyllä näyttäisi korreloivan jonkin verran meillä, ihan näin näppituntumalta. Kovaäänisin ainakin keskustelupalstoilla on tämä ryhmä joka viljelee ajatusta punavihreiden rahan takia pykäämästä ilmastonmuutossalaliitosta.

Yhdistävä tekijä näille ryhmille voisi olla se, että tiedeuutisten ja tietokirjallisuuden lukeminen on jäänyt vähälle. Amerikkalaisten fundisten kohdalla jopa Raamatun lukeminen, mikä on melko hämmästyttävää.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
p0ter0

Re: Ilmastonmuutos vs. tuomiopäivä

Viesti Kirjoittaja p0ter0 »

Vieraas kirjoitti:Kovaäänisin ainakin keskustelupalstoilla on tämä ryhmä joka viljelee ajatusta punavihreiden rahan takia pykäämästä ilmastonmuutossalaliitosta.
Tuossa väessä ihmetyttää eniten se, että heillä ei yleensä ole mitään periaatteellista rahan ansaitsemista tai markkinataloutta vastaan; usein jopa päinvastoin. Ehkäpä punavihreä raha on jotenkin vääränlaista.
Vastaa Viestiin