Naittaminen eli avioliittoon suositukset
Valvoja: Moderaattorit
-
jak
Naittaminen eli avioliittoon suositukset
Siis mitä vit.. Sain tänään kuulla, että mulle oli morsian seurakunnassa katsottuna. Vaimo siihen törmäs, kun sen likka on samalla luokalla meidän tytön kanssa. Ei se sitä tältä kuullut, vaan vaimolle oli kerrottu kun aloimme seurustella. Voi pyhät alushousut. Olen luullut tuota toimintaa lähinnä joillekin muslimeille kuuluvaksi. Tänään kuulin ekan kerran moisesta. Huh huh!
-
Bergerac
Re: Naittaminen eli avioliittoon suositukset
Ei ole mitenkään erikoista se, että Seurakunnassa ja etenkin Seurakuntalaisten pienissä piireissä puhutaan ja spekuloidaan "kuinka se ja se sopisivat niin hyvin yhteen". Liittyen siis naimattomiin ja ei-seurusteleviin.jak kirjoitti:Siis mitä vit.. Sain tänään kuulla, että mulle oli morsian seurakunnassa katsottuna. Vaimo siihen törmäs, kun sen likka on samalla luokalla meidän tytön kanssa. Ei se sitä tältä kuullut, vaan vaimolle oli kerrottu kun aloimme seurustella. Voi pyhät alushousut. Olen luullut tuota toimintaa lähinnä joillekin muslimeille kuuluvaksi. Tänään kuulin ekan kerran moisesta. Huh huh!
Tai korjaan sen verran että seurustelevien osalta Seurakunnassa toki sama spekulointi ja lisäksi odotusarvo siihen, koska nuoret menevät tosi Tm Seuran tosi Tm Jehovan mukaisesti naimisiin.
-> Nuorilla seurustelevilla vilpittömillä Jehovan Todistajilla on eräänlainen "pakko-rako" mennä nuorena naimisiin ; kas kun "lihaa-piiloon" -suhdetta voi Seuran mukaan harrastella vasta avioliitossa. Tosin eri Seurakunnissa löytyy roheesti tapauksia, joissa "lihaa-piiloon" -leikkiä on tehty ennen avioliittoa ja siitä kärähdetty (ilman tarkempia todisteita, yöpyminenkin riittänee Seuran mukaan + mahdolliset kuulustelut veli viisain vanhimpien osalta) tai itse Seuran asentaman kuvainnollisen aivopultin vaikutuksen osalta itse tunnustettu veli viisas vanhimmille. <- Ja eittämättä löytyy niitäkin rohkeita vilpittömiä Todistajia, jotka ovat ennen tm Seuran avioliittoa harrastaneet "lihaa-piiloon" -juttuja ja pitäneet suunsa kiinni ja olleet tyytyväisiä ja sitten menneet Seuran tm naimisiin.
En yleistä asiaa.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
jak
Joo tässä tapauksessa tultiin vaan kertomaan tulevalle vaimolleni, että on ajateltu, että minä menisin X:n kanssa naimisiin. No onneksi näin ei käynyt. Niin siis tämä toinen osapuolikaan ei näistä suunnitelmista tiennyt.
-
KN1
.
Viimeksi muokannut KN1, 28.06.2013 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
p0ter0
Hierarkisissa yhteisöissä puolison asema ja meriitit ovat merkittäviä, joten suositukset ovat tärkeitä. Naimakauppojen järkkäily kuuluu sitten myös ainakin sellaisiin kulttuureihin, missä avoliitossa elämiseen suhtaudutaan kielteisesti.
-
jak
No tämä on kohta 30 vuotta sitten tapahtunutta. Ekan kerran tänään kuulin asiasta, siis vaimoltani. Mitähän joku tavis nainen jonka olisin raahannut JT kokoukseen ja sille olisi tultu selittämään tämmöistä olisi asiaan suhtautunut?
Pahinta mitä vaimolleni olen tehnyt on se, että tutustutin JT-touhuun. Muuta en kadu tässä 28 vuotta kestäneessä avioliitossa.
Pahinta mitä vaimolleni olen tehnyt on se, että tutustutin JT-touhuun. Muuta en kadu tässä 28 vuotta kestäneessä avioliitossa.
-
jak
No ehkä lievää,pissapäisyyttäni...
-
Kaarmis
Minun avioliittoani jt-populoissa lähinnä siedettiin. En tainnut olla ihan kärkikastia jt-hierarkiassa, mutta ei ollut vaimonikaan, vastakastettuna (oho itse asiassa mentiin samassa messukeskuksen 1983 kesän konventissa) ja itse olin 18 kasteelle mennessäni joten en varmastikaan ollut sitä parasta A-luokkaa...
Tänään juttelin pitkään ex-vaimoni kanssa puhelimessa pitkästä aikaa ja jotenkin tunsin saaneeni taas jonkun konneksioonin tähän ihmiseen. Meillä on kuitenkin kaksi yhteistä lasta, jotenkin oon tyytyväinen tuohon puheluun.
Miten ihmeessä minusta, ikinä jumaluuksiin ei uskovasta, tuli 18-32vee jehovantodistaja?!? Minä en jummarra...
Itsetutkiskelu on jatkunut jo sen jälkeen 16 vuotta ja tästä ex-vaimon kanssa keskustelin. Antoisa keskustelu, tosiaan...
Tänään juttelin pitkään ex-vaimoni kanssa puhelimessa pitkästä aikaa ja jotenkin tunsin saaneeni taas jonkun konneksioonin tähän ihmiseen. Meillä on kuitenkin kaksi yhteistä lasta, jotenkin oon tyytyväinen tuohon puheluun.
Miten ihmeessä minusta, ikinä jumaluuksiin ei uskovasta, tuli 18-32vee jehovantodistaja?!? Minä en jummarra...
Itsetutkiskelu on jatkunut jo sen jälkeen 16 vuotta ja tästä ex-vaimon kanssa keskustelin. Antoisa keskustelu, tosiaan...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Bergerac
Tähän ei voi sanoa muuta kuin Erittäin Hyvä Näin ja muutama hymiö lisäksiKaarmis kirjoitti: Tänään juttelin pitkään ex-vaimoni kanssa puhelimessa pitkästä aikaa ja jotenkin tunsin saaneeni taas jonkun konneksioonin tähän ihmiseen. Meillä on kuitenkin kaksi yhteistä lasta, jotenkin oon tyytyväinen tuohon puheluun.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
-
jak
En tiedä miksi. Olen oikeasti järkyttynyt! Minkälainen faija käy muina miehinä tutkiskelemassa jonkun kundin kanssa ja kundin himassa, samalla miettien, että kohta mun tyttö menee ton kanssa avioon! En tiedä miksi, mutta henkilökohtaisesti tämä asia järkyttää itseäni todella paljon. Onhan se toki ovelaa saada ihmisiä kasteelle näiden naima temppujen avulla. Ei, ei kukaan voi olla noin paha! Eihän?
-
Mievaan
Ihan normia
Tietyt vanhimpien vaimot oli pahimpia "parittajia". Ja täysin ilman lupaa...otti selvää henkilöistä ja niiden salaisuuksista (lue juoruista) ja kerto surutta suoraan toiselle osapuolelle asioita, mitkä ei välttämättä ollu edes totta. Tai sitten vihjaili että tietty henkilö etsii vaimoa/miestä. Kutsui kylään sopivia tulevia pareja..jne.
-
KN1
.
Viimeksi muokannut KN1, 28.06.2013 08:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
KN1
Olet todella jt pariutumisen ytimessä.Mievaan kirjoitti:Ihan normiaTietyt vanhimpien vaimot oli pahimpia "parittajia". Ja täysin ilman lupaa...otti selvää henkilöistä ja niiden salaisuuksista (lue juoruista) ja kerto surutta suoraan toiselle osapuolelle asioita, mitkä ei välttämättä ollu edes totta. Tai sitten vihjaili että tietty henkilö etsii vaimoa/miestä. Kutsui kylään sopivia tulevia pareja..jne.
-
Kivikko
Tämä on muuten minulle ollut aika merkittävä asia aikanaan, ja on aiheuttanut teinivuosille aikalailla ahdistusta. Teininä sitä sai jatkuvasti kuulla kuinka sopisin jonkun kanssa hyvin yhteen, ja aina kun kokouksissa juteltiin keskenämme sai siitä jälkikäteen kuulla piikittely. Voisin jopa sanoa, että osaltaan juuri tämä painostus rikkoi kaveruussuhteemme.
Eipä siinä mitään, muutin toisaalle ja kuulin sikäläisestä veljestä aivan samat jutut. Ja taas sama juttu, en halunnut kaveeratakaan liiaksi kun ahdisti koko ajatus seurustelusta, vaikka kumpikaan ei ollut kiinostunut toisesta muuten kuin hyvinä kavereina. Onneksi tähän ihmiseen olen saanut korjattua kaverisuhteen kuntoon näin jälkikäteen.
Kun sitten sattumalta löysin minulle sopivan kumppaniehdokkaan, se olikin kaikille kauhistus, ja sain kuulla moneen otteeseen kuinka joku muu sopisi minulle niin paljon paremmin! Vanhinten vaimot (ja muutkin) kauhistelivat suoraan minulle tai kavereilleni kuinka kaikki menisi pieleen ja tekisin suuren virheen (ja kuinka veli oli aivan hulttio kamala epätoivoinen ja itsekäs kuspää jne.). Onneksi näin useita vuosia myöhemmin voin sanoa että tulipa tehtyä elämäni paras virhe, sovimme yhteen paremmin kuin osasin alkuun toivoakaan. Onneksi päätin itse asioistani enkä antanut painostuksen vaikuttaa, vaikka se satuttikin aikoinaan, varsinkin kun ihmiset joilta olisin toivonut tukea ja iloa heittivät niskaani panettelua ja halveksuntaa.
Edit:typo
Eipä siinä mitään, muutin toisaalle ja kuulin sikäläisestä veljestä aivan samat jutut. Ja taas sama juttu, en halunnut kaveeratakaan liiaksi kun ahdisti koko ajatus seurustelusta, vaikka kumpikaan ei ollut kiinostunut toisesta muuten kuin hyvinä kavereina. Onneksi tähän ihmiseen olen saanut korjattua kaverisuhteen kuntoon näin jälkikäteen.
Kun sitten sattumalta löysin minulle sopivan kumppaniehdokkaan, se olikin kaikille kauhistus, ja sain kuulla moneen otteeseen kuinka joku muu sopisi minulle niin paljon paremmin! Vanhinten vaimot (ja muutkin) kauhistelivat suoraan minulle tai kavereilleni kuinka kaikki menisi pieleen ja tekisin suuren virheen (ja kuinka veli oli aivan hulttio kamala epätoivoinen ja itsekäs kuspää jne.). Onneksi näin useita vuosia myöhemmin voin sanoa että tulipa tehtyä elämäni paras virhe, sovimme yhteen paremmin kuin osasin alkuun toivoakaan. Onneksi päätin itse asioistani enkä antanut painostuksen vaikuttaa, vaikka se satuttikin aikoinaan, varsinkin kun ihmiset joilta olisin toivonut tukea ja iloa heittivät niskaani panettelua ja halveksuntaa.
Edit:typo
-
jak
Niin, kauneus? Mitä se on? Luomiväriä? Hyvät tissit? Vai hemmetin fiksu joka kestää sinua? Itse valitsen viimeisen.KN1 kirjoitti:Ja miettii, että siinäpä riski kaveri mun kiinteistöhuoltoonjak kirjoitti:En tiedä miksi. Olen oikeasti järkyttynyt! Minkälainen faija käy muina miehinä tutkiskelemassa jonkun kundin kanssa ja kundin himassa, samalla miettien, että kohta mun tyttö menee ton kanssa avioon!![]()
Kuule, monen miehen elämän on pelastanut avioituminen pienyrittäjän (mahdollisesti vähemmän viehättävän) tyttären kanssa (kaikki naisethan on kauniita, mutta toiset pikkasen enemmän, kuin toiset.