Naisille asevelvollisuus Norjassa

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mievaan

Naisille asevelvollisuus Norjassa

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Markku Meilo

Re: Naisille asevelvollisuus Norjassa

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jahven messiasta odottelevat ortodoksijuutalaiset ovat tiennäyttäjiä naisten pakollisessa asevelvollisuudessa, arkkivihollisella Libyalla on jokseenkin sama ote.
p0ter0

Viesti Kirjoittaja p0ter0 »

Markku Meilo kirjoitti:Jahven messiasta odottelevat ortodoksijuutalaiset ovat tiennäyttäjiä naisten pakollisessa asevelvollisuudessa, arkkivihollisella Libyalla on jokseenkin sama ote.
Minä kun muistelisin, että uskonnollisia kirjoituksia opiskelevat ortodoksijuutalaiset on vapautettu asevelvollisuudesta. Naiset taas välttävät palveluksen menemällä naimisiin tai uskonnollisiin syihin vedoten.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Olisihan se tietysti tasa-arvoisempaa, kun tytsytkin pakotettaisiin harmaisiin. Olisi mielenkiintoista vierailla kasarmilla, jossa on puolet tyttöjä ja toinen puolisko poikia. Vääpelin painajainen?
And Justice For All
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

p0ter0 kirjoitti:Minä kun muistelisin, että uskonnollisia kirjoituksia opiskelevat ortodoksijuutalaiset on vapautettu asevelvollisuudesta. Naiset taas välttävät palveluksen menemällä naimisiin tai uskonnollisiin syihin vedoten.
Mä elin ihan tän varassa ja itse asiassa ortodoksijuutalaisiin viitatessani ajattelin kaikkia VT:n messiasta edelleen odottavaa juutalaista, huono sanavalinta, koska se kai pitäisi rajoittaa niihin nyökyttäen kiharoitaan heilutteleviin. Ei vaan ole vielään tullut mieleen parempaakaan sanaa.
p0ter0

Viesti Kirjoittaja p0ter0 »

Markku Meilo kirjoitti:
p0ter0 kirjoitti:Minä kun muistelisin, että uskonnollisia kirjoituksia opiskelevat ortodoksijuutalaiset on vapautettu asevelvollisuudesta. Naiset taas välttävät palveluksen menemällä naimisiin tai uskonnollisiin syihin vedoten.
Mä elin ihan tän varassa ja itse asiassa ortodoksijuutalaisiin viitatessani ajattelin kaikkia VT:n messiasta edelleen odottavaa juutalaista, huono sanavalinta, koska se kai pitäisi rajoittaa niihin nyökyttäen kiharoitaan heilutteleviin. Ei vaan ole vielään tullut mieleen parempaakaan sanaa.
Selvä pyy. Ehkäpä israelin kansalaiset on käsitteenä vähemmän rajoittava ja kuvaavampi, vaikka ei asevelvollisuus tosiaan kaikkia kansalaisia tasapuolisesti koskekkaan. Ortodoksijuutalaiset hämmentävät kuviota siinäkin mielessä, että monet heistä vastustavat maallista sionismia ja sitä kautta Israelin valtiota, koska se perustettiin ennen messiaan tulemista.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Ellei miehistä ole mihinkään, naiset korvaavat. Suomen osalta ei toistaiseksi hätää: puolustusvoimat supistetaan minimiin ja kaiketi meitä puolustavat viimekädessä Jehovan soturit.
Vastaa Viestiin