Vartiotorniseura kertoo luopioista

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Veli-Hopea

Re: Vartiotorniseura kertoo luopioista

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kivikko kirjoitti:Lista tuo mieleen jotenkin sen kun aikoinaan uskottiin vasenkätisten joutuvan helvettiin ja masturboinnin aiheuttavan epilepsiaa.

Jos luopio-sanan tilalla olisi 'tummaihoiset' tai 'naiset' voisi noin rasistinen puhe kiinnostaa varmasti viranomaisiakin. Ehkä jopa myös sanan 'luopio' kanssa.
Wikipedia (korostukset minun):
Suomessa rikoslaki (13.5.2011/511)[1] määrittelee kiihottamisen kansanryhmää vastaan:

Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammautumisen perusteella taikka niihi rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Tämä on ollut itselläni mielessä ja kyllä se on kieltämättä tuonut mielipahaa. Kun kerran minkä muiden joukossa olen vt-seuran luopio, vaihdoin listassa luopio-sanan tilalle oman nimeni.kerrassaan julmaa ja erittäin ilkeämielistä ihmisen halveksuntaa..en minä ole tuollainen..

Miten joku voi puhua ja kirjoittaa toisista noin julmia perättömiä asioita niin, että tuo jumalan silmissä on oikein, tai ettei sanoistaan joudu kantamaan lainpuitteissa mitään vastuuta?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
keijokala

Viesti Kirjoittaja keijokala »

Jos luopiot olisi todellinen järjestäytynyt ryhmä niinkuin JT:t antaa ymmärtää, niin kai olisi mahdollista nostaa syyte kunnian loukkauksesta noiden puheiden jälkeen...
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Jatketaan sitten vielä off-topicia hieman (luokaa uusi jos haluatte)...

Etelä-Suomen Sanomat kertoo tähän tilanteeseen sopivasta tapauksesta: (korostukset ja tekstin referointi minun)
Syyte rapsahti kiihotuksesta
1.6.2013 2:00
Tavaratalo J. Kärkkäisen julkaisema ilmaisjakelulehti on herättänyt sisällöllään hämmennystä. Toisin kuin useimmat muut kaupan ilmaisjakelulehdet, Magneettimedian sisältö ei ole mitäänsanomatonta höttöä. Lehti on kunnostautunut erityisesti koululääketieteen vastaisissa kirjoituksissa, erilaisten salaliittoteorioiden kannattajana ja selkeässä juutalaisvastaisuudessa.
Lehden juutalaisvastaisista kirjoituksista, joista kaksi on julkaistu vuonna 2012 ja yksi tänä vuonna, on päätetty nostaa syyte. Syytteen nimikkeenä on kiihottaminen kansanryhmää vastaan, mikä on selvästi vakavampi rikos kuin esimerkiksi kunnianloukkaus. Rikosnimikkeen vakavuuden vuoksi päätöksen syyttämisestä teki valtakunnansyyttäjänvirasto ja syyttäjänä toimii valtakunnansyyttäjä Mika Ilmoni.
- -
Magneettimedian juutalaisvastaiset kirjoitukset eivät ole olleet vahingossa lehdessä. - -
Magneettimedialla on suuri jakelu, lähes 340 000 kappaletta. Sen esittämät ajatukset leviävät siten laajalle lukijakunnalle. Lehden ilmestymispaikkakunnilla, kuten Lahdessa, on jo törmätty esimerkiksi siihen, että vanhemmat kieltävät lasten rokottamisen, koska Magneettimediassa on voimakkaasti arvosteltu rokotteiden käyttöä.
Tämä osoittaa, että lehden sisältö vaikuttaa lukijoiden mielipiteisiin ja maailmankuvaan. Se tuskin rajoittuu vain rokotteista kieltäytymiseen.
http://www.ess.fi/?article=416647

Käsittääkseni kyseessä ei myöskään ole asianomistajarikos vaan syyttäjä voi suoraan nostaa syytteen. Korjatkaa jos olen väärässä. (uskonnonvapaus.fi mukaan näin: "Eräs käytännössä merkittävä poikkeus muodostuu ns. sananvapausrikoksista. Näitä ovat julkisesti, esimerkiksi sanomalehdessä tai WWW-sivulla, esitetty kiihotus kansanryhmää vastaan, jumalanpilkka (virallisesti 'uskonrauhan rikkominen'), kehottaminen rikokseen yms. Näiden syyteharkinta menee aina suoraan ylemmälle syyttäjälle."

Tähän voitaisiin toki vetää mukaan myös järjestön säännöt luopioiden totaalisesta karttamisesta (rangaistusten uhalla) jotka vahvistavat tilanteen vakavuutta syrjimisen osalta.
Tai ehkä minäkin olen sitten vain myrkyllinen, valehteleva luopio, eikä minun vääristyneille ajatuksilleni kannata uhrata aikaansa, mene ja tiedä...
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Veli-Hopea kirjoitti:..., tai ettei sanoistaan joudu kantamaan lainpuitteissa mitään vastuuta?
Rehellisyys ei ole hyve mm. mainoismaailmassa, uskonnossa ja puoluepolitiikassa.
KN1

Viesti Kirjoittaja KN1 »

,
Viimeksi muokannut KN1, 20.06.2013 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SonOfJesus

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

KN1 kirjoitti:
keijokala kirjoitti:Jos luopiot olisi todellinen järjestäytynyt ryhmä niinkuin JT:t antaa ymmärtää, niin kai olisi mahdollista nostaa syyte kunnian loukkauksesta noiden puheiden jälkeen...
Oletko sitä mieltä, että luopiot ovat järjestäytynyt ryhmä?

Ajattelusi on melkoisen erikoista. Sinä siis tarvitset VT-seuran apua, jotta voit määritellä itsesi. Olisi aivan mielenkiintoista kuulla OMA näkemyksesi.
Lauseen rakenne "Jos ... olisi" sisältää tiedon kirjoittajan omasta näkemyksestä.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
KN1

Viesti Kirjoittaja KN1 »

.
Viimeksi muokannut KN1, 20.06.2013 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KN1

Viesti Kirjoittaja KN1 »

.
Viimeksi muokannut KN1, 20.06.2013 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ajoulupukisti

Viesti Kirjoittaja ajoulupukisti »

heretkää22.6.2000 kirjoitti:Myös yleistykset ovat erittäin tehokas propagandan käyttämä keino. Yleistämällä on helppo hämärtää todellisiin kysymyksiin liittyviä tärkeitä seikkoja, ja sen avulla halvennetaan tämän tästä kokonaisia ihmisryhmiä.
heretkää22.6.2000 kirjoitti:Jotkut solvaavat niitä, jotka ovat heidän kanssaan eri mieltä, asettamalla heidän persoonallisuutensa ja vaikuttimensa kyseenalaisiksi, sen sijaan että he keskittyisivät itse asioihin. Nimittelemällä saadaan ihmiseen, ryhmään tai ajatukseen lätkäistyä kielteinen leima, joka on helppo muistaa. Nimittelijä toivoo leiman pysyvän. Jos ihmiset torjuvat henkilön tai ajatuksen tuon kielteisen leiman perusteella sen sijaan että he punnitsisivat todisteita itse, nimittelijän strategia on tehonnut.
Ja tätä levitettiin järjestön painamana ovelta ovelle 13 vuotta sitten. Se on propagandaa Jehovan todistajien mielestä vain silloin kun se kohdistuu heihin. Heidän propagandansa on osa jumalan rakkaudellista järjestelyä.
"Ilmaus "uskollinen ja ymmärtäväinen orja" viittaa siis ryhmänä kaikkiin niihin tuon voidellun hengellisen kansan jäseniin, jotka kulloinkin ovat eläneet maan päällä vuodesta 33 lähtien aina nykyaikaan saakka" -w04 1/3 s. 8-12
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Keskustelu alkaa ajautua sivuraiteelle, koittakaahan keskittyä itse asiaan ja jättää henkilöön menevä kommentointi pois. Muuten täytyy lukita ketju.
And Justice For All
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Ketjua siivoiltu snadisti asiattomuuksista.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Voimantorni kirjoitti:Kuten ketjun aloittaja on toisaalla jo todennutkin, käytössä on "sanahelinä" -niminen argumentaatiovirhe, jossa tarkoitus ei olekaan perustella asiaa mitenkään, vaan sen sijaan voittaa kuulijakunnan mielet puolelleen vetoamalla tunteisiin. Myös propagandamainen ja hypnoottinen asioiden toistaminen vuodesta toiseen saa Jehovan todistajat uskomaan, että asiat ovat niin kuin hallintoelin sanoo niiden olevan.
Herätkää! pukee tämän hienosti sanoiksi:
Nimittelemällä saadaan ihmiseen, ryhmään tai ajatukseen lätkäistyä kielteinen leima, joka on helppo muistaa. Nimittelijä toivoo leiman pysyvän. Jos ihmiset torjuvat henkilön tai ajatuksen tuon kielteisen leiman perusteella sen sijaan että he punnitsisivat todisteita itse, nimittelijän strategia on tehonnut.

Herätkää! 22.6.2000
Edit: ajoulupukisti tätä Vartiotorni-seuran poikkeuksellisen suorasanaista itsekritiikkiä jo näemmä lainasikin. Luin huonosti.
Viimeksi muokannut Vieraas, 20.06.2013 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Tony

Ketjua siivoiltu astetta raskaammalla kädellä.

Jatko aiheen tiimoilta, only.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Jostakin syystä tämä jo liki parin vuodentakainen artikkeli on jäänyt minulta huomamatta, mutta pullahti esiin S24 keskusteluissa.

Nähtävästi Vartiotorniseuran yhäti kasvava ongelma on se, että monet ihmiset ovat havainneet viisaimmaksi jättää itselleen liian raskaaksi käynyt ies harteiltaan kaikesta pelottelusta ja uhkailusta huolimatta.

Jaha: korjataan ja lisätään puuttuva sana. :mrgreen:
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 22.06.2013 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tony

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:jo liki vuodentakainen...
Jos ei jopa liki kahden vuoden takainen. 8)
Vastaa Viestiin