Yksilön roolista yhteisössä ja yhteiskunnassa...

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

YksinäinenSusi

Re: Yksilön roolista yhteisössä ja yhteiskunnassa...

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

hmm...
viitaten tähän keskusteluun, sanoisin että ne jotka ovat aktiivisia sosiaalisesti ja kiinnostuneita luomaan suhteita kanssaihmisiin, pärjäävät yhteiskunnassa riittävän hyvin,

mutta entä jos olet passiivinen, etkä kaikista ponisteluistasi huolimatta pysty, etkä kykene olemaan aktiivinen, vaikka kuinka yrittäisit ja toivoisit,

mitä voisit tehdä muuta kuin yrittää parhaasi, ja kun sekään ei riitä, on pakko keksiä jotain, että pääsisi pois köyhyysloukusta,

sillä mies jolla on rahaa, niin, miehellä jolla on rahaa ei ole mitään hätää, mutta mies joka asuu köyhyysloukussa , hänellä on kaikki hätänä,

minä elän vaihtoehtoista elämää, elämää jossa saan olla mahdollisimman vapaa, ja se on minun ainoa rikkauteni,

yritän siis etsiä onnellisuutta tällä tavoin, koska en voi saada onnellisuutta muuten,
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Kaarmis

Re: Yksilön roolista yhteisössä ja yhteiskunnassa...

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Niitä puoluettomia tutkimuksia jehovantodistajien "suljetuista mielestä" vapaissa länsimaissa, niin niitä todella mielelläni lukisin.
Aiheesta on Suomessa julkaistu lähiaikoina pari väitöskirjaakin, laskettaisiinko ne "puolueettomiksi tutkimuksiksi?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Pehmoluopio

Re: telttailu

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Tony kirjoitti:Liikehdintä myös kasvaisi potenssiin seuraavien sukupolvien kohdalla sekä Jehovan todistajilla että Pohjois-Koreassa.
Pohjoiskorealaiset pettyisivät. Oletko ihan täysin missannut sen, kuinka USA ja Englanti vakoilevat omien kansalaistensa ja muidenkin netinkäyttöä tai Ruotsi?
Jehovan todistajat luonnollisesti kokevat sekä maailman että Jehovan todistajien rajoitukset ajatusten ilmaisemiselle.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Tony

Re: telttailu

Viesti Kirjoittaja Tony »

Pehmoluopio kirjoitti:Pohjoiskorealaiset pettyisivät.
Mitä olen lähtijöiden kokemuksia lukenut, esim kirjasta Suljettu maa, niin pettyneitä lähtijöitä näyttää olevan samassa suhteessa kuin Jehovan todistajista lähtijöissä. Lähteminen koetaan useimmiten parhaaksi päätökseksi. Taakse jääneitä ystäviä ja sukulaisia tietenkin kaivataan kummassakin yhteydessä. Ja kummassakin yhteydessä, taakse jätetty instanssi on se joka evää yhteyden ystäviin ja sukulaisiin.
Oletko ihan täysin missannut sen, kuinka USA ja Englanti vakoilevat omien kansalaistensa ja muidenkin netinkäyttöä tai Ruotsi?
Tästä on vielä pitkä matka siihen, että ihmisiltä evätään kokonaan pääsy vapaaseen informaatioon tai että heillä olisi pysyvä maastapoistumiskielto, tai että valtion tekemisten tavanomaisestakin kyseenalaistamisesta pääsisi lopun iäksi pakkotyöleirille.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin