"Koska hän ei ole (kast.jul.) seurakunnan kastettu jäsen, häntä ei voida virallisesti erottaa."
" Jos kastamaton väärintekijä ei kadu senkään jälkeen, kun kaksi vanhinta on tavannut hänet ja yrittänyt auttaa häntä, seurakunnalle on tarpeen tehdä lyhyt ilmoitus: '[Henkilön nimi] ei ole enää kastamaton julistaja.' Seurakunta suhtautuu sen jälkeen väärintekijään kuin maailman ihmiseen. Vaikka häntä ei ole erotettu, kristityt noudattavat varovaisuutta, kun on kyse mistä tahansa seurustelusta hänen kanssaan (1. Kor. 15:33)."
"Häneltä ei oteta vastaan kenttäpalvelusraportteja."
Miksei eroteta? Voiko kumminkin itse erota, jos haluaa? Kuinka kauan voi vetkutella, ennenkuin joutuu puhutteluun?
Toinen kastekysymys on paha:
"Ymmärrätkö, että vihkiytymisesi ja kasteesi osoittavat sinun olevan yksi Jehovan todistajista Jumalan hengen ohjaaman järjestön yhteydessä?"
Hokasin raamatusta kohdan Matt.12:31,32 (UM), jossa varoitetaan PH:n pilkasta.
Ja miten mun miehen käy ja kotitutkistelun? Nykyään sitä pidetään lähinnä hänelle. En oo halunnut edes hälle vielä kertoa mun "tutkimuksista". Ei hän nyt ole niin kauhean kiinnostunut oikeesti tutkimaan, lähinnä se on kai sellainen sosiaalinen tapahtuma. Mutta jos/kun en suostu katumaan, niin eihän mun kanssa saa olla tekemisissä!
Voi pee, mies ei varmaan edes tiedä, mitä tapahtuu, jos mä päätän häippästä järjestöstä
Mä olen aika surullinen koko tästä touhusta, mutta paluuta entiseen ei ole
Tällä hetkellä tiedän vaan sen, että Jumalasta en halua erota, vaan en halua olla tekemisissä moisen valehtelijoiden klubin kanssa.
Sehän tässä on paskinta, että joutuu eroon ihmisistä, jos haluaa eroon järjestöstä!
Koettakaa kestää mun vuodatuksia. Äsken pääsi ekaa kertaa itku