Kyllä meidän tyttö on pienestä asti käynyt kokouksissa.Nyt tyttömme täyttää syksyllä 17 vuotta ja aina silloin tällöin ei halua lähteä kokoukseen.Tyttöämme ei ole kastettu.Tytöllämme on aina välillä kapina päällä kokousten suhteen.Mutta ainakin vielä tyttö on lähtenyt vaimon mukana kokoukseen. Tytönkin mieli on ailahteleva välillä hän on niin Jehovan puolella ja välillä vastaan.Muiden Jehovan todistaja lasten kanssa hän on vähän tekemisissä.Hänen paras kaveri ei ole Jehovan todistaja jonka kanssa hän viettää paljon aikaa.En itse ole paljoakaan viitsinyt puuttua kokouksessa käyntiin vaan olen sanonut hänelle,että hän tekee itse ratkaisunsa kun tulee täysi-ikäiseksi.Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Japi-40 kirjoitti:Kyllä meidän tyttö on pienestä asti käynyt kokouksissa.Nyt tyttömme täyttää syksyllä 17 vuotta ja aina silloin tällöin ei halua lähteä kokoukseen.Tyttöämme ei ole kastettu.Tytöllämme on aina välillä kapina päällä kokousten suhteen. En itse ole paljoakaan viitsinyt puuttua kokouksessa käyntiin vaan olen sanonut hänelle,että hän tekee itse ratkaisunsa kun tulee täysi-ikäiseksi.Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Vaikuttaa siltä, että tyttäresi etsii omaa identiteettiään, mikä tuohon ikään kuuluukin. Oma asennoitumisesi on ihan hyvä mielestäni. Se ei aiheuta tyttärellesi tuskaa.
Omiin poikiini suhtauduin aivan samoin: saivat valita ihan vapaasti, en puuttunut. Saman tekivät vanhempani aikoinaan omalla kohdallani, siitä heitä edesmenneitä kiitän.
Japi-40 kirjoitti:Kyllä meidän tyttö on pienestä asti käynyt kokouksissa.Nyt tyttömme täyttää syksyllä 17 vuotta ja aina silloin tällöin ei halua lähteä kokoukseen.Tyttöämme ei ole kastettu.Tytöllämme on aina välillä kapina päällä kokousten suhteen. En itse ole paljoakaan viitsinyt puuttua kokouksessa käyntiin vaan olen sanonut hänelle,että hän tekee itse ratkaisunsa kun tulee täysi-ikäiseksi.Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Vaikuttaa siltä, että tyttäresi etsii omaa identiteettiään, mikä tuohon ikään kuuluukin. Oma asennoitumisesi on ihan hyvä mielestäni. Se ei aiheuta tyttärellesi tuskaa.
Omiin poikiini suhtauduin aivan samoin: saivat valita ihan vapaasti, en puuttunut. Saman tekivät vanhempani aikoinaan omalla kohdallani, siitä heitä edesmenneitä kiitän.
Tytölleni tärkein asia elämässä on tällä hetkellä Antti Tuisku,tuntuu siltä,että se ylittää suosiossa jopa Jehovan.Tällä hetkelläkin hänen huoneesta kuuluu Antti Tuiskun musiikki.
Japi-40 kirjoitti:Tytölleni tärkein asia elämässä on tällä hetkellä Antti Tuisku,tuntuu siltä,että se ylittää suosiossa jopa Jehovan.Tällä hetkelläkin hänen huoneesta kuuluu Antti Tuiskun musiikki.
Suunnilleen samoja ikiä mulla soi Johnny Hallyday ja kaiken aikaa tunsin tekeväni jonkinasteista syntiä. Nyttemmin kuuntelen aika ajoin samaa Johnny Hallydayta nupit kaakossa ilman synnintuntoa.
Vartiotorniseuralla ei ole varaa amissien rumspringaan, väki kaikkoaisi vielä suuremmalla nopeudella.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Japi-40 kirjoitti:Tytölleni tärkein asia elämässä on tällä hetkellä Antti Tuisku,tuntuu siltä,että se ylittää suosiossa jopa Jehovan.Tällä hetkelläkin hänen huoneesta kuuluu Antti Tuiskun musiikki.
Tämä on huolestuttavaa. Antti Tuiskun "musiikki" on niin huonoa, että se pilaa ihmisen mahdollisuuksia parempaan. Yritä antaa sille vaikka Beatlesia tai muuta älyllisempää musaa.
"-- the Bible cannot be properly understood without Jehovah´s visible organization in mind." (Watchtower 1.10.1967, s. 587)
Tämä on huolestuttavaa. Antti Tuiskun "musiikki" on niin huonoa, että se pilaa ihmisen mahdollisuuksia parempaan. Yritä antaa sille vaikka Beatlesia tai muuta älyllisempää musaa.
Jätetäänpäs nuo musiikkityylien mollaamiset tähän.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti "Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Kaiketi lähes jokaista nuorta on nuoruudessaan jokin artisti tai yhtye tykästyttänyt, osa itsenäistymistä sekin. Itselläni meni vastaavaan aikaan Beatles ja juniorilla myöhemmin Kiss - kas, rock on riemu riemu rajaton
Tietenkin tiettyä syyllisyyttä tunsin: ylen paheksuttavana pidettiin ja synnillisenä, mutta nyt jo nostalgia nostaa päätään, milloin sattuu kuulemaan.