Raamatun tutkiminen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kaarmis

Re: Raamatun tutkiminen

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Elizium kirjoitti:
Kaarmis kirjoitti:Raamatussa ei ole ensimmäistäkään toteutunutta ennustusta, jos asiaa vähän tarkemmin tutkii. Ei ensimmäistäkään.

Näin mulle kovasti yritetään vakuuttaa, että Raamattu on täynnä toteutuneita ennustuksia. Ja yksi argumentti hänellä on ollut se, että jos kerta muutkin ennustukset ovat toteutuneet niin miksi jäisi toteutumatta myös se viimeinen...
Pyydä häneltä pari toteutunutta ennustusta, kirjoita ne ylös ja kirjoita tänne! :)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Velvollisuudentunto voisi olla hyvä sana kuvaamaan asetelmaa.
Kyllä se ainakin kuulostaa ihan hyvältä sanavalinnalta. Kuitenkin siihen "ajettiin" ja se tuntui enemmän tai vähemmän siltä että tuo oli hiottu tekniikka ...ehkäpä tuo on jopa tehokas saamaan toimettomat ja kiinnostuneet edistymään kun kohteliaisuuttaan ei voi vastaan laittaa. Siinä ei kertakaikkiaan meinannut vaihtoehtoja olla, niinkuin ei ollutkaan eikä tuostakaan tilanteesta tainnut oikeastaan olla mitään kunniallista ulospääsyä, ainakaan todistajan silmin katsottuna.
Jännä ristiriita siinä että yhtäältä tällaista asetelmaa haetaan, jotta henkilö saadaan mukaan toimintaan, mutta toisaalta painotetaan että pitää tehdä asioita oikeista vaikuttimista. Kai sitä ajatellaan että kyllä ne vaikuttimet seuraavat perästä, kunhan nyt vaan saadaan roudattua tyyppi ensin mukaan toimintaan vaikka väkisin.

Niin kai. Leivotaan se oikea vaikutin otsaan jossakin vaiheessa vaikka alasimella.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Elizium

Viesti Kirjoittaja Elizium »

Kaarmis kirjoitti:
Elizium kirjoitti:
Kaarmis kirjoitti:Raamatussa ei ole ensimmäistäkään toteutunutta ennustusta, jos asiaa vähän tarkemmin tutkii. Ei ensimmäistäkään.

Näin mulle kovasti yritetään vakuuttaa, että Raamattu on täynnä toteutuneita ennustuksia. Ja yksi argumentti hänellä on ollut se, että jos kerta muutkin ennustukset ovat toteutuneet niin miksi jäisi toteutumatta myös se viimeinen...
Pyydä häneltä pari toteutunutta ennustusta, kirjoita ne ylös ja kirjoita tänne! :)

Ok :D ! Seuraavalla kerralla olisikin tarkoitus tutkia Jeesukseen liittyviä ennustuksia!

Siis mun tietämykseni Raamatusta on aivan perustasolla, joten en osaa sanoa mitkä ennustukset yms ovat totta tai miten niitä ylipäänsä tulkitaan toteutuneiksi.

Mutta joo, kirjoitan tuokiomme jälkeen tänne mitä ennustuksia tutkittiin.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Peeveli kirjoitti:Huvittavaa sisänsä että rivi jt:t "tutkivat" raamattua koko ikänsä, monta kertaa päivässä ja silti heidän raamatun tuntemuksensa on yleensä täysin luokatonta. Eikö tuolla tutkimus määrällä jokainen heistä pitäisi olla vähintään jonkin sortin maistereita?

Mutta ei, minusta ainoat jotka sitä raamattua ovat TUTKINEET ovat päätyneet tänne tai jokatapauksessa pois tuosta uskonnosta.
Täällä ainakin yksi viittaa ja tunnustaa. Luulin tosiaan tietäväni raamatun melkein kannesta kanteen.
Nyttemmin olen huomannut , etten tiennyt juuri muuta kuin ne puhki kulutetut kohdat, jotka sopivat vt-seuran lanseeraamaan oppiin. (vähän karkeasti sanottuna)
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Peeveli kirjoitti:Huvittavaa sisänsä että rivi jt:t "tutkivat" raamattua koko ikänsä, monta kertaa päivässä ja silti heidän raamatun tuntemuksensa on yleensä täysin luokatonta. Eikö tuolla tutkimus määrällä jokainen heistä pitäisi olla vähintään jonkin sortin maistereita?

Mutta ei, minusta ainoat jotka sitä raamattua ovat TUTKINEET ovat päätyneet tänne tai jokatapauksessa pois tuosta uskonnosta.
Tämä raamatun juttujen tuntemattomuus käy hyvin ilmi, jos kysyy heiltä amalekilaisista.

Jumala lupasi hävittää amalekilaiset. Niinpä heidät hävitettiin viimeiseen naiseen ja lapseen saakka. Mutta niin vain sitkeitä pirulaisia olivat, että pompsahtivat täydellisestä olemattomuudesta uudestaan henkiin, hyökätäkseen israelilaisia vastaan. Noh, heidät hävitettiin uudestaan sukupuuttoon. Kunnes he hyökkäsivät uudestaan... Totaalinen tuho tehtiin kolmannen kerran. Okei, mikä vielä mättää? Se, että heidän muistonsakin piti kokonaan hävitettävän, mutta siellähän raamatun sivuillA HEITÄ EDELLEENKIN MUISTELLAAN... :)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Huvittavaa sisänsä että rivi jt:t "tutkivat" raamattua koko ikänsä, monta kertaa päivässä ja silti heidän raamatun tuntemuksensa on yleensä täysin luokatonta.
Tähän huomioon törmään itsekin aika ajoin, ja olen itsekin ollut aikanani aivan samalla viivalla, autuaan tietämätön. Kuten olen monesti todennut täällä, juurikin Raamatun lukeminen (ei edes tutkiminen) sai minut erkanemaan todistajista. Vaarallista touhua siis JT:lle!

Amalekilaiset itsekin opin tältä sivustolta, joten sillä erottaa hyvin "jyvät akanoista" tai "pyhät pakanoista" :twisted:

On se vaan hauskaa huomata kun juttelee nykyään jonkun JT:n kanssa joka jää pyörittelemään silmiään kun ei tiedä mistä puhun, ja kysyy että mistä sellaista on kuullut. Vastaus "oon lukenut Raamattua" saa hämmästystä aikaan, eihän toimettomat lue Raamattua, mehän ollaan niin pahoja että edes tavalliseksi illanviettoseuraksi ei kelpaa.
Elizium

Nyt on taas pari mielenkiintoista tutkiskelukertaa takana ja olo on itseasiassa helpottunut. Vaikka sainkin kutsun valtakunnansalille kokoukseen. Mutta olen kuitenkin saanut taas selkärankani takaisin ja "uskaltanut" ilmaista omia mielipiteitäni, niin Raamatusta kuin elämästä ylipäänsä.

Melkein ihan säälittää, musta vois tulla ihan hyvä JT, mutta tykkään ihan liikaa blackmetallista, tupakasta, seksistä ja ihan elämästä... Jonka uskon olevan tässä ja nyt eikä sit joskus ehkä jossain epämääräisessä tulevaisuudessa paratiisissa. En aio todellakaan hukata ainoata elämääni tuntemalla kaikesta syyllisyyttä, ja sitähän se kaiketi JT:lla elämä on. Surullista.

Mutta, jatketaan tutkimista...
paula

Viesti Kirjoittaja paula »

Hei Elizium ja Linnea, olkaa varovaisia. Se opiskelu jota he tarjoavat on hyvin yksipuolista ja tukee kaikin tavoin tuon ahtaan järjestön oppeja. Ja tarkoitus on viedä sielunne järjestölle.
Minulta saivat neljä lastani, järjestön opetuksisa ovat pysyneet. En ole saanut tavata viisivuotiaita lastenlapsiani kahteen vuoteen. Kukaan lapsistani ei tule edes mökille vaikka lupaan etten tule sinne. Mitään muuta syytä ei ole kuin uskoanto. Oma uusi elämäni on täysin kunnossa. Välit lapsiini ovat olleet hyvin lämpimät ennen eroamistani mutta uskonto vetää pitemmän korren.

Vanhempi pojistani työskentelee nykyään Beetelissä - olen kyllä harkinnut että menen vain sinne kylään.... en tiedä uskallanko kun pelkään sitä mielipahaa.... tyttäreni heitti minut kirjaimellisesti pihalle kaksi vuotta sitten kun meni heille koputtamisen jälkeen sisälle ja siellä oli hänen jehovan todistaja anoppi ( hän oli aina hyvin herttainen minullekin vaikka olin toimeton). Sitä ennen olin sentäs saanut käydä terevehtimässä kaksosia muutaman kerran vuodessa. Tuo yhteisön paine on niin valtava- hän jäi kiinni että oli jossain tekemisissä kanssani, äitinsä kanssa:-(

Miettikää tarkkaan: mitä sinä haluat, tuo uskonto kyllä tietää mitä se haluaa sinulta!
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Bergerac kirjoitti:
Tony kirjoitti:
Elizium kirjoitti:Nyt lähinnä on alkanut muutama asia mietityttämään liittyen tuohon Raamatun tutkimiseen. Lähinnä se, että minkälaisia tietoja minusta on jo jossain lahkon tiedostoissa.
Kuten meikku jo kertoikin, kiinnostuneista ja heidän tiedoistaan ei pidetä lahkon taholta minkäänlaista rekisteriä.
En pidättäisi hengitystäni, joten jätän vain tämän tänne 8)
(jos olen väärässä tai lainasin väärää kohtaa asiaan liittyen tai jos aika olisi korjannut asioita -> korjaan näkemystäni)
Kah, mennyt ohi toi sun vastaus. Eli joo, Jt:t kyllä pitävät rekisteriä kiinnostuneista ja he tekevät sen lahkon ohjeistuksesta, mutta rekisterin ylläpitäjänä ei ole lahko, vaan Jt:t itse.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Elizium

Hei Paula!

Kiitos viestistäsi. En voi edes kuvitella mitä käyt läpi. Itsekin äitinä en voi ymmärtää, miten selviäisin ikinä, jos en saisi edes tavata lapsiani, kaikesta muusta puhumattakaan. Voimia jaksamiseen!

Osaan pitää varani tuon tutkimisen suhteen, olenhan saanut mm. täältä hyvinkin monipuolisen kuvan JT:sta.

Se kyllä täytyy sanoa, että tutkittuamme nyt useamman kuukauden ajan Raamattua tuon mitä Raamattu todella opettaa- kirjasen pohjalta niin nyt tunnen itseni hiukan tulleeni huijatuksi. Käytyämme läpi ihan kiinnostavia asioita niin yhtäkkiä eteen paukahtaakin kaikenlaista hehkutusta jostain vuoden 1914 tapahtumista, joka ei kyllä mun aivoilla ajateltuna taivu mitenkään uskottavaan muotoon. Mitä siinä sit pitäis sanoa?! Hymistellä vaan jotain ympäripyöreetä joo joo- juttua? Meni kyllä maku koko tutkimisesta.
Vastaa Viestiin