Kaunistelua lapsille ja sivullisille...?
Valvoja: Moderaattorit
- paputin
Kaunistelua lapsille ja sivullisille...?
Anteeksi,mutta kirjoitan tämän tunnekuohuissa.
Tänä iltana (27.9) juttelin hyvän ystäväni kanssa skypessä ja pisti minulle linkin. Olen kertonut,että olen JT perheestä lähtösin,mutta itse en todellakaan ole. Sain sen linkin ja katsoin suu ammollaan ja huusin videokeskustelussa "MITÄ HELVETTIÄ?!"
Tämä lapsille ja no "kaikille" suunnattu animaatio pätkä järkytti. Kaikki niin kaunisteltua shaibaa,ettei mitään rajaa. Olisi ehkä pitänyt ottaa kuva ilmeestäni,kun tuijotin suu auki tätä kammottavaa pätkää. Osa periaatteista on käytännöllisiä ja jopa suotavaa "Älä varasta,kiitä jnejnejne." Mutta ei...
Siis noi kaikki asiat...Jos pikku papuliina olisi junnuna tehnyt noin,niin varmana olisi saanut turpaansa. Yrittääkö JT:t todellakin peitellä jälkiään lasten kasvattamisessa ja muutenkin pahoinpitelemisessä. Kertovatko he tässä animaatiossa,mitä he HALUAVAT olla,mutta ei ole...
Esimerkiksi tässä videolla tämä "taikalelu". Onko enää lapsilla mitään leluja nykyään,missä ei esiinny sana: -Taika? Eei ole. Mitkä lelut olisi "hyväksi" JT lapsille. NO VITTU PEHMOLELUT.
En ikinä ole kokenut näin isoa raivoa asioita kohtaan.
Siis... Jatkan tätä töpöä uudella kommentilla kun saan ajatuksistani enemmän selvää...Ainoa lause tällä hetkellä on se "MITÄ HELVETTIÄ?!"
http://www.youtube.com/watch?v=jwevfCg3y88
^tämä linkki....
Tänä iltana (27.9) juttelin hyvän ystäväni kanssa skypessä ja pisti minulle linkin. Olen kertonut,että olen JT perheestä lähtösin,mutta itse en todellakaan ole. Sain sen linkin ja katsoin suu ammollaan ja huusin videokeskustelussa "MITÄ HELVETTIÄ?!"
Tämä lapsille ja no "kaikille" suunnattu animaatio pätkä järkytti. Kaikki niin kaunisteltua shaibaa,ettei mitään rajaa. Olisi ehkä pitänyt ottaa kuva ilmeestäni,kun tuijotin suu auki tätä kammottavaa pätkää. Osa periaatteista on käytännöllisiä ja jopa suotavaa "Älä varasta,kiitä jnejnejne." Mutta ei...
Siis noi kaikki asiat...Jos pikku papuliina olisi junnuna tehnyt noin,niin varmana olisi saanut turpaansa. Yrittääkö JT:t todellakin peitellä jälkiään lasten kasvattamisessa ja muutenkin pahoinpitelemisessä. Kertovatko he tässä animaatiossa,mitä he HALUAVAT olla,mutta ei ole...
Esimerkiksi tässä videolla tämä "taikalelu". Onko enää lapsilla mitään leluja nykyään,missä ei esiinny sana: -Taika? Eei ole. Mitkä lelut olisi "hyväksi" JT lapsille. NO VITTU PEHMOLELUT.
Siis... Jatkan tätä töpöä uudella kommentilla kun saan ajatuksistani enemmän selvää...Ainoa lause tällä hetkellä on se "MITÄ HELVETTIÄ?!"
^tämä linkki....
-
Veli-Hopea
Re: Kaunistelua lapsille ja sivullisille...?
paputin kirjoitti:Anteeksi,mutta kirjoitan tämän tunnekuohuissa.
^tämä linkki....
Lasten tunteisiin kajoaminen manipulatiivisella tavalla... niin helppoa, niin törkeätä....
Vuoden Sika-Award menee kyllä oikeaan osoitteeseen.
EI se mitään.. Onhan tuo animaatio aika pirun tehokas. Tekee se tehtävänsä juuri niinkuin sen on tarkoitettu, mutta moraaliini ei moinen mahdu, eikä nähtävästi kenenkään muunkaan tässä maailmassa.. paitsi seuran johdon ja todistajien moraaliin... joka nyt ei ole niin yllättävää.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Kivikko
jw.org:ssa on kaikki tuon sarjan Voit olla Jehovan ystävä-videot, jos haluat Paputin hämmästellä lisää. Tein saman huomion, että itse käytöstapaohjeet lapsille olivat ihan järkeviä, niiden toteutustapa ja perustelut vähemmän järkeviä (lapsen tai ulkopuolisen silmin täysin absurdeja).
Ainahan kaikissa julkaisuissa kiillotetaan Jt:ien ulkopintaa, koska oletetaan että perheissä kaikki on ihanaa koska Totuus*. Itseäni yllätti se kuinka suoraan julkisesti näytetään mielenhallintatapoja, eikä olla muistettu suojata järjestöä aiheelliselta kritiikiltä kuten yleensä. Koko videosarja tuntui olevan hyvin omituisen maailmankuvan omaavien ihmisten tekele, joiden logiikka ei tunnu avautuvan muille kuin Jt:ille jotka ovat samassa pienessä kuplassaan.
En kyllä usko että vittu pehmolelutkaan olisivat hyväksi Jt-lapsille
Meillä oli lapsena vauvanukkeja, barbeja, pikkuhevosia ja pikkuautoja (ja pehmoleluja). Perinteistä. Tosin barbeillakin onnistuttiin leikkimään niin moraalittomia leikkejä että sain joskus kovat nuhtelut äidiltäni (avioparien makuuhuoneleikit kiinnostivat tietämätöntä ja tokihan niitä piti leikkiäkin).
Ainahan kaikissa julkaisuissa kiillotetaan Jt:ien ulkopintaa, koska oletetaan että perheissä kaikki on ihanaa koska Totuus*. Itseäni yllätti se kuinka suoraan julkisesti näytetään mielenhallintatapoja, eikä olla muistettu suojata järjestöä aiheelliselta kritiikiltä kuten yleensä. Koko videosarja tuntui olevan hyvin omituisen maailmankuvan omaavien ihmisten tekele, joiden logiikka ei tunnu avautuvan muille kuin Jt:ille jotka ovat samassa pienessä kuplassaan.
En kyllä usko että vittu pehmolelutkaan olisivat hyväksi Jt-lapsille
Meillä oli lapsena vauvanukkeja, barbeja, pikkuhevosia ja pikkuautoja (ja pehmoleluja). Perinteistä. Tosin barbeillakin onnistuttiin leikkimään niin moraalittomia leikkejä että sain joskus kovat nuhtelut äidiltäni (avioparien makuuhuoneleikit kiinnostivat tietämätöntä ja tokihan niitä piti leikkiäkin).
-
Veli-Hopea
Niin kuin yleensä (ainakin minun mielestäni), kaikki vt-seuran materiaali on hyvin johdattelevaa missä ei ole kahta vaihtoehtoa lopussa, vaan se yksi ja ainoa, juuri se, mihin vtseura asian haluaa johdatella.. näyttäisi tämä animaatio toimivan aikalailla samoin.
Hyvin johdatteleva, mutta toteutus aika helmi lapsen silmille
Hyvin johdatteleva, mutta toteutus aika helmi lapsen silmille
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-
Filippos
Barbeilla oliki pienen pojan silmin katsottuna ns. hyvät tissit. 
-
Voimantorni
Very much true! Olipa kyse asiasta kuin asiasta, järjestön matskua lukemalla ei voi päästä kuin yhteen hyväksyttyyn lopputulemaan. Tästä huolimatta jatkuvasti kailotetaan, että kaikki on täysin vapaaehtoista ja että Jehovan todistajat päättävät asioistaan itse.Veli-Hopea kirjoitti:kaikki vt-seuran materiaali on hyvin johdattelevaa missä ei ole kahta vaihtoehtoa lopussa, vaan se yksi ja ainoa, juuri se, mihin vtseura asian haluaa johdatella
Heh, eivätpähän ainakaan heti rupsahda, vaikkei harmagedon tulisikaan tässä aivan pian lähitulevaisuudessa. Tasan yhtä muovista (epäaitoa) kuin koko Jt-maailmankuvakin.Filippos kirjoitti:Barbeilla oliki pienen pojan silmin katsottuna ns. hyvät tissit
-
Markku Meilo
Mitä, eikö se olekaan totta? Kyllä ovellani käännytystyössä oleva jehovantodistaja nosti kädessään olevaa Raa... anteeksi UMK:ta ja sanoi, että Vt-seura ei sanele hänelle mitä hän uskoo. Tosin kyseisen eleen motiivi oli sanoutua irti WTBTS:n UN/DPI/NGO-sekoilusta, joten ehkä lausahdus onkin rehellisyysluokitukseltaan samaa kuin WTBTS:n rooli tuossa liitännäisjäsenyydessä.Voimantorni kirjoitti:Tästä huolimatta jatkuvasti kailotetaan, että kaikki on täysin vapaaehtoista ja että Jehovan todistajat päättävät asioistaan itse.