Minäpä tiedän yhden paikan missä sitä esiintyy.Kovanyrkki kirjoitti:ajatus siitä, että länsimaissa voidaan pakoittaa ihminen väkisin jonkinmoiseen palvelukseen on punikkiajattelua, jota ei enää monesta paikasta löydy.
"Jehovantodistajat palvelusvelvollisiksi ensi vuoden al
Valvoja: Moderaattorit
-
Pehmoluopio
-
Kovanyrkki
-
RaM
-
AchanBeroean
Kiitos työn tunnustamisesta.Kovanyrkki kirjoitti:Vanhakantaiset punikit Torninvartija ja AB ovat tehneet hartiavoimin työtä, jotta valtion kustannukset lisääntyisivät ja Jehovantodistajat suorittaisivat ainakin siviilipalveluksen.
Mites valtion kulut siitä lisääntyvät, että parhaassa työiässä olevat lahkolaismiehet saadaan pois roskalehtien myynnistä siviilipalvelusmiehiksi, jos ei nyt lahkon omiin keittiöihin soppaa keittämään - jehovantodistajalahkolaisethan eivät missään jaa soppaa - niin vaikka vanhainkoteihin mummoja kääntämään? Voivathan he samalla yrittää saada mummoilta pari testamenttiakin Vartiotorni-seuralle, niin lahkokin saa rahaa.
Kylläpä sitä ollaan yleisen mielipiteen ja vieläpä ruotsalaisen kannalla. Oletko ajatellut mikä on yleinen mielipide jehovantodistajista? Tai sitä, että onhan ruotsalaisten helppoa löysäillä Nato-Norjan ja Talvisota-Suomen välissä ja nauttia ilmaisesta puskurivaltioiden suojasta.Kovanyrkki kirjoitti: Mutta aika on ajanut Torninvartijan ja muiden vanhakantaisten ohi! Ruotsin yleinen mielipide on lähes täysin asevelvollisuutta vastaan ja ajatus siitä, että länsimaissa voidaan pakoittaa ihminen väkisin jonkinmoiseen palvelukseen on punikkiajattelua, jota ei enää monesta paikasta löydy.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
-
Kovanyrkki
- Tony
Jos lähtemisestä on luvassa sanktioita, ei kyse ole minkään sortin vapaaehtoisuudesta.Kovanyrkki kirjoitti:Ja siellä se on vapaaehtoista puuhaa, jos homma ei miellytä, niin voi lähteä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
sisäpiiriläinen
Hei kaikille,
Jonkin aikaa palstaa seuranneena ja vihdoin ja viimein rekisteröityneenä voin sanoa, että asepalveluksesta vapauttaminen on minun kohdallani sukulaisten lisäksi viimeinen Järjestöön sitova tekijä. Jos lakiin tulee muutos, joka asettaa Jehovan todistajat samalle viivalle muiden kansalaisten kanssa tulen mitä todennäköisemmin suorittamaan kansalaisvelvollisuuteni armeijan harmaissa. Uskoisin, että merkittävä osa nuorista veljistä roikkuu mukana vain vapautuksen takia.
-Sisäpiiriläinen
Jonkin aikaa palstaa seuranneena ja vihdoin ja viimein rekisteröityneenä voin sanoa, että asepalveluksesta vapauttaminen on minun kohdallani sukulaisten lisäksi viimeinen Järjestöön sitova tekijä. Jos lakiin tulee muutos, joka asettaa Jehovan todistajat samalle viivalle muiden kansalaisten kanssa tulen mitä todennäköisemmin suorittamaan kansalaisvelvollisuuteni armeijan harmaissa. Uskoisin, että merkittävä osa nuorista veljistä roikkuu mukana vain vapautuksen takia.
-Sisäpiiriläinen
-
Analysoija
Näinhän moni roikkuu. Suomalaisen miehen tavanomaisen bruttoansion (n. 2800 euroa kuukaudessa) 6kk osalta vapautuslapulla ratsastanut todistajaa saa 16800 euroa itselleen armeija-ajan sijaan. No tosin käteen palvelusajalta saatavat tuet ja palkasta verot vähennettynä n. 11 000sisäpiiriläinen kirjoitti:Hei kaikille,
-Sisäpiiriläinen
Sivariin nähden ansionmenetys lienee asumistuet huomioiden n. 20000 euroa puhdasta rahaa (keskiarvo), mikä todistajan näppiin jää nykyjärjestelmällä.
Täältä tähän
Analysoija
-
Vieras
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Itsekin jaksoin hetken armeijan takia roikkua, suunnitelmat oli 28v asti jäädä. Lyhyeksi jäi, sillä alle parissa vuodessa hommaan kyllästyi.sisäpiiriläinen kirjoitti:Hei kaikille,
-Sisäpiiriläinen
Tervetuloa palstalle ja jos haluat, kerrohan jotain itsestäsi tuonne käyttäjien esittelypuolelle!
-
Vieras
Olen eri mieltä tuosta roikkumisen syystä. Suurin osa roikkuu, koska seurakunnasta erottamisen / eroamisen seuraukset perhesuhteisiin ovat tuhoisat.sisäpiiriläinen kirjoitti:Hei kaikille,
-Sisäpiiriläinen
Armeija-asian takia tuskin kukaan täysjärkinen jää roikkumaan vuosikymmeneksi.
-
Analysoija
Olen eri mieltä sinun kanssasi "vieras" roikkumisen syistä. Eräs tuntemani "veli" eli vapautukseen asti vaimonsa ja lapsensa kanssa julkisesti, mutta oli muodostanut jo uuden suhteen jotta toimii kun vapautus lopullisesti tulee 28-29v.Anonymous kirjoitti:Olen eri mieltä tuosta roikkumisen syystä. Suurin osa roikkuu, koska seurakunnasta erottamisen / eroamisen seuraukset perhesuhteisiin ovat tuhoisat.sisäpiiriläinen kirjoitti:Hei kaikille,
-Sisäpiiriläinen
Armeija-asian takia tuskin kukaan täysjärkinen jää roikkumaan vuosikymmeneksi.
Monet ovat myös sanoneet hengailevansa muutaman tunnin julistajina vain siksi, että sitten lähtevät kun homma on selvä. Ovat vain luoneet jo ystävyyssiteet muualle hyvissä ajoin ennen eroamistaan järjestöstä.
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
-
Jakke
Lehtiveli kirjoitti:Kyllä itse tiedän joitakin joilla armeija oli suurin syy. Tosin, siinä olen samaa mieltä kanssasi että erottamisen seuraukset ovat varmasti suurempi syy.Anonymous kirjoitti: Armeija-asian takia tuskin kukaan täysjärkinen jää roikkumaan vuosikymmeneksi.
Hmmm... onko kyse rikoksesta jos on JT ja kieltäytyy "vakaumuksensa" takia, vaikka todellisuudessa kyse ei ole JT-vakaumuksesta, vaan ihan jostain muusta, kuten esim. erottamisen seurausten välttelystä. Sotilaskarkuruutta?
Ja miten nopeasti tuollainen rikos vanhenee?
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
- Tony
Ilman "armeija-asiaa", tulevan hengailunsa tiedostavat tuskin kastautuisivat 'puun ja kuoren väliin' niin suurella innolla, kuin nyt. Syy ja seuraus.Anonymous kirjoitti:Armeija-asian takia tuskin kukaan täysjärkinen jää roikkumaan vuosikymmeneksi.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja