Vaikutatte aika riitaisalta ja organisoimattomalta joukolta

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

SonOfJesus

Re: Vaikutatte aika riitaisalta ja organisoimattomalta jouko

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Vieras kirjoitti:Tuo rehellisyys se on sekin vaikea laji. Kyllähän minä mutta ku ...
Minullekin oli suuri yllätys, että ei pysty olemaan edes itselleen rehellinen. Onpa kirjoitettu kirjakin "Itseään pettävä ihminen".

Minulla oli lapsuudesta pelkoja, joista en tiennyt mitään. Sitten kun löysin ne eli ne tunkeutuivat vaikuttamaan, niin ymmärsin mitä "olla Daavidin kaltainen" oli minulle merkinnyt: pelon piilottamista, sen kieltämistä. Siksi prosessi on niin pitkä ja kuin sipulin kuorintaa, kuorit kerroksen ja itket ja sen alta löytyy taas kuori, jonka kuoriminen itkettää. Kun olet viisi kerrosta kuorinut, niin ajattelet jo: nytpä pääsin ytimeen, mutta löytyypä vielä lisää. Tasapaino ja rauha kuitenkin lisääntyvät.

Jos varhaislapsuudessa on kovin pahoja traumoja, niin olo voi välillä huonota, ja itsetuntemuksen kasvattaminen alkaa epäilyttää. Koska petän jatkuvasti itseäni eli en pysty olemaan tietoinen sisimmästäni, niin oman todellisen minän löytäminen on työlästä. Itsensä pettäminen on varhaislapsuuden ainoa tapa käsitellä traumoja, ne kielletään ja unohdetaan, mutta silti ne vaikuttavat tunteisiin ja jopa käyttäytymiseen. Kieltäminen on aikuisenakin käytössä oleva puolustusmekanismi. Itse olen sipulin kuorinnassani edistynyt ja kivut ovat vähentyneet, mutta prosessikin on kestänyt jo yli 20 vuotta.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieraas kirjoitti:
Mag Mell kirjoitti:Tällä logiikalla voidaan aina mitätöidä suunnilleen jokaisen kokemukset, koska takuulla (jos oikein etsitään) löytyy aina joku, jolla on enemmän, pidempään, rankempaa, paskempaa, you name it.
Juuri näin. Onneksi on olemassa sekä vertaistukea että terapian ammattilaisia joille ei tule mieleenkään hoitaa toisten kokemuksia ulkoapäin tylyttämällä.
Lisäisin tähän vielä sen että kahdelle ihmiselle saman asian kokeminen on usein hyvinkin erilainen kokemus. Siksi yleistäminen tai siltä pohjalta neuvominen on varsin vaarallista.

-theos-
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

SonOfJesus kirjoitti:Itselleni ainoa tapa toipua oli kohdata se, mitä halusin unohtaa. Kyseessä on pitkä prosessi, mutta minulla se on johtanut parempaan. Kun Jehovan todistajan puheet tuntuvat yhdentekeviltä, niin voi tuntea todellista onnea sisimmässään.
Juuri tätä pointtia olen ajanut takaa. Omat kipupisteensä on kohdattava, muutoin ei parantumista tapahdu, näin ajattelen.
Jaakko Ahvenainen

Vieras kirjoitti:Lisäisin tähän vielä sen että kahdelle ihmiselle saman asian kokeminen on usein hyvinkin erilainen kokemus. -theos-
Sanat usein ja hyvinkin ovat mielestäni tarpeettomat. Kahdelle ihmiselle saman asian kokeminen on erilainen, jopa identtisille kaksosille. Toinen totuus on, ettei toinen ihminen voi täysin täsmäliisesti ottaen sanoa toiselle: "Ymmärrän sinua".
Jaakko Ahvenainen

KN kirjoitti:Minusta on hienoa, että molemmilla on täsmälleen sama käsitys toisistaan. Sinä olet minulle nolla ja minä olen sinulle nolla ;-)
On Sinulla ainakin huumorintajua. Mistähän saisimme sen ykkösen eteen. ;) Lisäksi huomaan, ettet ole tavannut noita itäisten maiden viisaita miehiä. :D
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Vieras kirjoitti: Kuten sanoin aikaisemmin, pitäkää yllä tätä sivua ja tehkää paljon töitä tämän eteen tiedon jakamiseksi ulkopuolisille ja meille sisällän vangituille.
En halua mitään tietoa sisään vangituille. Minusta kaikki työ ulos pääsemiseksi pitää tehdä itse. Lue Raamattua, lehtiä, käy kentällä, rukoile, niillä eväillä et kauaa ole Jehovan todistaja.

Kaikkiin väitteisiin, oli ne luopioväitteitä tai Vartiotornin väitteitä, tulee suhtautua kriittisesti ja objektiivisesti.
Vieras kirjoitti: Nöyrä ehdotus: Voisitteko alkaa pitämään seuran viikottaisen tutkittavan vt-aineiston kommentointi palstaa.
Eipä huvita, eikä minulla ole edes viikottaista vt-aineistoa.
Vieras kirjoitti: Se olisi huvittavan hauskaa ja auttaisi aina palautumaan pakollisen su pulttauksen jälkeen. Kuten tänäänkin Vt-ssä höpötettiin Meedo-Persia nimisestä seuran keksimästä maailmanvallasta. Historia kun ei moista tunne, vaan pelkän Persian, mutta se ei Brooklynin taaveja jarruta, heh.

Esim. Seuraavien viikkojen aineistoissa mehukkaampia omia keksintöjä (Nooa totuuden saarnaajana, oikein kuva kun kaveri on kenttätyössä jne..), heh. Kaveriko olisi saarnannut pelastusta Jumalan JO tuomitsemille (Jumala ilmoitti jo pelastuneet ETUKÄTEEN ja Nooako olisi toiminut Jumalan tuomiota vastaan, EI), paavali tarkoitti että Noan teot ovat todistukseksi (julistukseksi/todistukseksi=käännöskukkanen saarnaajaksi) tuleville sukupolville. VT seura nii-aa ja keksii omiaan. (vedenpaisumuksen todellisuuteen maailmanlaajuisena en itse usko, jääkairaukset ym. todisteet ovat kaikki tätä VT-seuran pakkopullaopetusta vastaan).
OK, sinulla on sinun omat havaintosi ja niitä en halua mitenkään lähteä kannustamaan, mutta en myöskään lannistamaan sinua sinun tutkimustyössäsi.
Vieras kirjoitti: Uskaltaisinko siis antaa oman nimeni rekisteröintilomakkeeseen edes teille, kun tiedän, että aina vuosittain osa teistä tulee jostain ihmeen kumman (tai samoista syistä miksi itse olen kirjoilla) takaisin?!
Älä luota kehenkään!
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Vastaa Viestiin