Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Occamin partaveitsi

Re: Nyt se on todistettu: kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

Markku Meilo kirjoitti:
Occamin partaveitsi kirjoitti:Vakavasti ottavia näyttöjä on pilvin pimein ("pilvin pimein", olipa sattuva vertaus) , mutta ne ei mene perille henkilölle, joka on itse kokeillut...
Kokeile meneekö vaikka mulle perille, en nimittäin ole edes nähnyt kannaa muualla kuin kuvissa ja TV:ssä.
...mutta kuinka paljon fiksumpia he olisivatkaan, jos eivät olisi kokeilleet tai käyttäneet tuota psyykettä muutavaa ainetta. ?
Siihen vastaaminen jää näyttöä vaille.
Sitä näyttöä odotellessa.
En ole väittänytkään, että olisit kokeillut, koska kuitenkin pidän sinua suhteellisen älykkäänä, mutta jossain kirjoituksessasi sanoit tuntevasi kaverin, joka käytti "kannaa" ja "oli hyvä ammattimies työssään, mutta työnantaja vaihtui usein". Kuinka hyvä tuo tuntemasi kaveri olisikaan ollut jos ei olisi ollut kannabiksen käyttäjä?

Sinä et vain ole tullut tuntemaan niin paljoa kannabiksen käyttäjiä, kun minä. Olenhan ollut "rahtaamassa" kannabiksen käyttäjiä sata
määrin hoitolaitoksiin silloin kun olin IRTI HUUMEISTA RY:n vapaaehtoistyöntekijänä.

Eniten olen tietysti saanut kokemusta kannabiksen vaikutuksesta ihmisen elämänkulkuun, seuratessani läheiseni elämää n. 40 vuoden ajan.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Occamin partaveitsi kirjoitti:...sanoit tuntevasi kaverin, joka käytti "kannaa" ja "oli hyvä ammattimies työssään, mutta työnantaja vaihtui usein".
Työnantaja vaihtui aivan muista syistä kuin kannasta, hän on erittäin ammattitaitoinen ja kosijoita on kaiken aikaa, satunnainen kannankäyttö ei asiaan liity. Yksi viimeisimmistä vaihdoksista johtui siitä, ettei projektipomoja halunnut pitempään jatkaa asiakkaalle valehtelua kun projekti ei edistynyt.
Kuinka hyvä tuo tuntemasi kaveri olisikaan ollut jos ei olisi ollut kannabiksen käyttäjä?
Ladattu kysymys, jonka latauksen toteennäyttö on harteillasi.
Sinä et vain ole tullut tuntemaan niin paljoa kannabiksen käyttäjiä, kun minä. Olenhan ollut "rahtaamassa" kannabiksen käyttäjiä sata
määrin hoitolaitoksiin silloin kun olin IRTI HUUMEISTA RY:n vapaaehtoistyöntekijänä.
Sinä palauttelet muita ruotuun aiheessa, joten hoitolaitoksiin "rahtauksessa" on sitten ollut kyse noista kuuluisista tuhoon ajautuneista viihdekäyttäjistäkin?
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Olenhan ollut "rahtaamassa" kannabiksen käyttäjiä sata
Jokseenkin vaikea uskoa että ihan normi ihmisiä jotka satunnaisesti viihteilevät on rahdattu ensimmäistäkään. Eiköhän sinne rahdata päihdeongelmaisia joille päihteet ovat todellinen riippuvuus ja ongelma, oli päihdeaine mikä tahansa.

Minkälaisia ihmisiä sinne oikein rahdataan? Ihmisiä joilla on elämä hallinnassa?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Occamin partaveitsi

Veli-Hopea kirjoitti:
Olenhan ollut "rahtaamassa" kannabiksen käyttäjiä sata
Jokseenkin vaikea uskoa että ihan normi ihmisiä jotka satunnaisesti viihteilevät on rahdattu ensimmäistäkään. Eiköhän sinne rahdata päihdeongelmaisia joille päihteet ovat todellinen riippuvuus ja ongelma, oli päihdeaine mikä tahansa.

Minkälaisia ihmisiä sinne oikein rahdataan? Ihmisiä joilla on elämä hallinnassa?
Ehkä on hyvä kertoa (huom. lyhyesti) huumevastaisen yhdistyksen toiminnasta ---ainakin siltä ajalta kun minä olin siinä toiminnassa mukana. Jos vaikka siitä löytyisi vastaus kysymyksiisi.

Suomen vanhempainyhdistys IRTI HUUMEISTA Ry:n toiminta,--- ainakin vuosina 1980-1995 jolloin olin yhdistyksen jäsen ja toiminnan organisaattorina, oli neuvovan puhelinpäivystyksen järjestämistä eri puolella Suomea oleviin kaupungeihin. Tähän neuvovaan puhelinpäivystykseen soittivat hämmentyneet huumeongelmaisten vanhemmat tai muut ongelmaisen läheiset, ja kysyivät toimintaohjeita lastensa tai siskojensa tai veljiensä auttamiseksi---jotka olivat riippuvaisuussuhteessa huumeisiin, joihin myös kannabis kuuluu.

Puheluita tuli päivittäin useita. Yhdistyksen tehtäviin kuului myös hoitopaikkojen järjestäminen psykoositapauksissa. Niitä tuli tämän 15 vuoden aikana muutama sata.

Yhdistys järjesti myös ongelmanuorille erillaisia toimintamuotoja, joiden tarkoitus oli nuorten terveellisten harrastuksien luominen ja järjestäminen.

Nuorten kanssa rakensimme mm. Inarin järven rannalle mökin, jossa sai puhtaan luonnon keskellä viettää aikaansa kalastellen, leirielämää viettäen, ja mm. kullanhuuhdontaa Ivalojoessa.

Erillaisten harrastusten järjestäminen nuorille toimi myös ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä.

Tällaista mm. oli toiminta yhdistyksessä silloin kun minä olin siinä mukana, tämän hetkistä toimintatapaa Irti Huumeista Ry:ssä en tiedä.
Veli-Hopea

Noniin sieltä tulikin hieno kertomus. He joilla on todellinen ongelma saavat apua ja he jotka ovat huolissaan ongelmista , saavat apua. Ihan niinkuin pitääkin.

Hyvä että asioihin on auttajia , oli kyseessä riippuvuus tai ongelma minkä tahansa aineen, materiaalin tai päihteen kanssa ,käytöksen taikka pakkomielteiden kanssa.

Nuorilla on ongelmia eri päihteiden kanssa kun eivät aina vain osaa, eivätkä osaa aina aikuisemmatkaan. Yli kun menee ja homma karkaa käsistä, on hyvä olla apua että elämä pysyy hallinnassa.

Ja kiitos vastaus tulikin oikein hienosti, et sinä kannabiskäyttäjiä ole "rahdannut" yhtään mihinkään vaan niitä joilla on päihdeongelma/ongelmia ja riippuvuus, niitä jotka ovat avun tarpeessa.

Jos minä olisin "Irtisokerista" taikka "irtimasturbaatiosta" RYn jäsen, en minä sokerin käyttäjiä taikka satunnaisia runkkareita mihinkään rahtaisi, vaan niitä joille se on muodostunut ongelmaksi jossa elämänhallinta ei ole mallillaan.

Ymmärrätkö?

"Irti viinasta RY"kin palvelisi heitä joille on muodustunut ongelma, ei heitä jotka hallitsevat tilanteen, mutta satapäin sielläkin " rahdattaisiin ", ellei tuhat taikka satatuhatta päin.

Rahtariksi pääsee helposti ja aiheen taikka aineen voi valita aika helposti, kyllä tähän maailmaan ongelmia ja riippuvuuksia riittää, oli sitten kannabista olemassa tai ei.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Occamin partaveitsi

Olisiko näillä asioilla mitään yhtäläisyyksiä?

- Kannabis maailman eniten käytetty psykedeelinen huume nuorten keskuudessa.
- Kannabiksen kotikasvatus lisääntynyt.
- Kannabis aiheuttaa käyttäjässään ahdistuneisuutta.
- Mielialalääkkeissä huima kasvu 15-25 vuotiailla (Tämän päivän Aamulehden kirjoitus sivulla A 18)
Veli-Hopea

Occamin partaveitsi kirjoitti:Olisiko näillä asioilla mitään yhtäläisyyksiä?

- Kannabis maailman eniten käytetty psykedeelinen huume nuorten keskuudessa.
- Kannabiksen kotikasvatus lisääntynyt.
- Kannabis aiheuttaa käyttäjässään ahdistuneisuutta.
- Mielialalääkkeissä huima kasvu 15-25 vuotiailla (Tämän päivän Aamulehden kirjoitus sivulla A 18)

Tottahelvetissä on. Kaikki on kannabiksen syytä.

Veli-Hopea

Mikäli suomeen saadaan kannabistouhuun joskus järkeä ja se saadaan pois kriminaalipuolelta, voisi kuvitella että siitä saa hyötyä masennukseen.

Tohtori tollosella olikin paljon masennuksesta, ihan mielenkiintoista tavaraa:

http://www.tritolonen.fi/artikkelit/185 ... -depressio

Auttaisiko kannabisöljy masennukseen?

Occamin partaveitsi

Veli-Hopea kirjoitti:Mikäli suomeen saadaan kannabistouhuun joskus järkeä ja se saadaan pois kriminaalipuolelta, voisi kuvitella että siitä saa hyötyä masennukseen.

Tohtori tollosella olikin paljon masennuksesta, ihan mielenkiintoista tavaraa:

http://www.tritolonen.fi/artikkelit/185 ... -depressio

Auttaisiko kannabisöljy masennukseen?
Lääketieteen sana kannabiksen vaikutuksesta masennukseen.

http://www.tohtori.fi/?page=5817524&id=2759033
Veli-Hopea

Eipä ole ehkä ihan ajantasalla tuo artikkeli, arvostelukin on heikoksi jäänyt.

http://www.tusky.fi/uutiset/395-kannabi ... an-masenna

Yritän tarjota suht uutta valoa, vanha kun on vanhaa.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ssion.html

Veli-Hopea

Tässä elämänviisauksia niin nuorelle kuin varttuneemmallekkin. :mrgreen:

https://youtu.be/YpC9aj5Jgo8

Jännä, tämä koko keskustelu ei oo saanut mitään muuta aikaiseksi kuin sen että kiinnostaa lähteä ostoksille ja testailla avustettavan tilan ihanuuksia itsekin.

Toivottavasti sitä löytyy.

Olisi kuvitellut että negatiivinen puhe olisi tehnyt tehtävänsä että pysytään visusti erossa. Ei menny putkeen se jos kiinnostaa vaan enemmän.

Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Ei tietenkään. Olet jo kerran ollut paskanjauhamisen uhri, kun kun kuuntelit lahkon todistajien "vain meillä on totuus - varo edes ajattelevasi muuta" -puheita. Me entiset todistajat osaamme jo etsiä tietoa, verrata niitä, ja mikä ihmeellisintä: tehdä omia johtopäätöksiä. Wau! Siksi meihin on vaikea disinformaatiolla iskeä.

Toivon että minun elinaikanani, itsekäs kun olen, niin kannabis tulisi lailliseksi edes lääkkeenä. Mutta olisin valmis kokeilemaan sitä myös pienenä piristeenä, muuten niin aika raskaaseen ja harmaaseen elämääni. Ne haitat mitä täällä on sattunut silmääni, en todellakaan jaksa lukea yksipuolisia saarnoja mutta väkisin jotain on tullut vilkaistua, eivät minua pelota. Käytän jo nyt vaarallisempia lääkkeitä.

Kunhan kannabista saadaan tutkia kunnolla, siitä löydettäneen lukuisia lääkkeitä erilaisiin vaivoihin. Mitä mainioin kasvi, mitä esim. koululaiset tulevaisuudessa kasvattavat koulussa erilaisissa projekteissa ja vievät vaikkapa parhaat puskat äitienpäivänä äidille :D

Lisäys. Koko ketjun/"uutisen" otsikko on typerä; missä muussa kuin viihdekäytössä kannabis vie tuhoon? Lääkekäytössä? Kierosti ovat jättäneet kertomatta asiasta niissä tapauksissa joissa kannabis on tuonut apua sairauksien kanssa. Nyt on siis tieto että lääkekäytön lisäksi kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin? Vai onko se siis ollut niin että itsetuhoisen käytön lisäksi nyt on huomattu että kannabis vie tuhoon viihdekäytössäkin. Ehheh :D

Lisäys2. Kiitos Veli-Hopea tuosta videosta :) Kissakin kävi napostelemassa :)
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Verilettu kirjoitti:Lisäys. Koko ketjun/"uutisen" otsikko on typerä; missä muussa kuin viihdekäytössä kannabis vie tuhoon? Lääkekäytössä?
Lisäksi siinä on venytetty varsin mielivaltaisesti termiä viihdekäyttö. Neljä kertaa viikossa ei mielestäni ole enää pelkkää viihdekäyttöä.
Jo neljä käyttökertaa viikossa riittää aiheuttamaan tuhot.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Occamin partaveitsi

Tony kirjoitti:
Verilettu kirjoitti:Lisäys. Koko ketjun/"uutisen" otsikko on typerä; missä muussa kuin viihdekäytössä kannabis vie tuhoon? Lääkekäytössä?
Lisäksi siinä on venytetty varsin mielivaltaisesti termiä viihdekäyttö. Neljä kertaa viikossa ei mielestäni ole enää pelkkää viihdekäyttöä.
Jo neljä käyttökertaa viikossa riittää aiheuttamaan tuhot.
Jos ja kun tämän foorumin ylläpitäjäkin puuttuu keskusteluun "mainostamalla" laittomia päihteitä, siis huumeita, harmittomiksi, eikä edes korjaa edellisen kirjoittajan selvää virhettä, jossa hän mainitsee mm. .
"Toivon että minun elinaikanani, itsekäs kun olen, niin kannabis tulisi lailliseksi edes lääkkeenä. "

Tosiasiahan on, ja sen pitäisi Tonynkin fiksuna miehenä tietää, että kannabis on LÄÄKKEENÄ laillinen Suomessakin.

Samoin edellinen kirjoittaja kirjoitti..."Kunhan kannabista saadaan tutkia kunnolla, siitä löydettäneen lukuisia lääkkeitä erilaisiin vaivoihin"
Tonyn pitäisi myös tietää, että Kannabista saadaan tutkia aivan vapaasti tänä päivänä lääketieteessä, siihen ei ole mitää estettä.
Tämänkin Tonyn olisi pitänyt korjata ja jättää huumeiden mainostaminen pienemmälle, aivan jo yksistään joidenkin herkkien nuorten takia, jotka eivät kestä pientäkään "viihdekäytöä"

Läheiseni aloitti myös nk. viihdekäytölla ja on nyt mielenterveyspotilas.

Siksi laittoman aineen mainostaminen (vaikkakin kautta rantain) on sopimatonta ja väärin, tietääkseni myös laitonta.
Varsinkin kun virallinen lääketiedekkin on kannabiksen vaarallisuuden todennut tutkimuksilla.
Viimeksi muokannut Occamin partaveitsi, 23.05.2016 19:17. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Veli-Hopea

Siksi laittoman aineen mainostaminen (vaikkakin kautta rantain) on sopimatonta ja väärin, tietääkseni myös laitonta.
Enpä sanoisi mainostamiseksi ja vaikka se on laiton tällä hetkellä , ei sen laittomuutta voi käyttää keppihevosena ettei siitä saisi puhua suotuisaan sävyyn.
Vai onko siitä täällä sopimatonta puhua mutta esim coloradossa ei?

Vastaa Viestiin