Kehuminen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

YksinäinenSusi

Re: Kehuminen

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Koska Jehovan todistaja on uskontonsa ja Vt-seuran "elävä mainoskilpi" , niin hänen on aina mainostettava myönteisesti järjestön kokouksia ja konventteja , ettei hän vain tuottaisi häpeää Jehovan nimelle.

Jos Jehovan todistaja voivottelee rehellisesti , että voi,voi kun taas pitää lähtee kokoukseen ja on niin tylsää siellä , niin vaikka hän toimii täysin rehellisesti , niin siihen kyllä puututaan ennen pitkää , ja hänen seuraansa aletaan tätä ennen jo varomaan.

Eli rehellisyys on kielletty myös , jos se aiheuttaa häpeää Jehovalle.

Tiettyyn rajaan asti rehellisyys onkin väärin , ja epärehellisyys oikein. :?

Minä olin aika rehellinen , kun en ollut onnellinen , toin sen esiin . Jos minulla oli hyvä mieli toin senkin esiin , mutta normaalilla tavalla. Ja koska enemmän olin aina onneton rehellisesti , niin seuraani alettiin karttamaan - vaihdoin aina seurakuntaa silloin ja muutin pois.

Muistan kerran kun , minulta seurakunnan kokouksessa kysyttiin , että "Miten hurisee?" , niin vastasin täysin rehellisesti , että "tosi huonosti" .

Oli tosi ikävää , etten voinut olla onnellinen "ainoan tosi jumalan järjestössä - elävänä mainoskilpenä" . Olin liian rehellinen siihen.
Vaikka olisin kovasti halunnut olla onnellinen. Kukapa ei haluaisi , mutta onnea ei voi teeskennellä silloin , jos on liian rehellinen.
:o
Ja huomasin heti , että se oli "väärä vastaus" , he hämmentyivät ja lähtivät pois luotani. :(
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Muistan kerran kun , minulta seurakunnan kokouksessa kysyttiin , että "Miten hurisee?" , niin vastasin täysin rehellisesti , että "tosi huonosti" .
Usein tuollaisen kysyjä ei todellisuudessa haluakaan tietää, miten menee.

Itse kärsin JT-aikoinani smooltookista, mikä oli tyhjänpäiväistä. Kokouksessa joku saattoi kysyä, että "miten menee", ja juuri kun oli aloittamassa vastausta, tämä olikin jo siirtynyt seuraavan kohdalle samoin kysymyksin: "miten menee". :evil:

Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt vikkelästi tehdä vastakysymys: "Haluatko todella tietää, ja haluatko pitkän vai lyhyen version"?

Seurakunnan kokouksin tyhjänpäiväinen jutustelu saattoi sisältää mm. näitä elementtejä:

- Miten menee? - Siinähän se, niin kuin jäitä polttelis. :?
- Joko oot lomas pitänyt? Kaksi vaihtoehtoa: Kyllä tai ei. Sitten ei taas olekaan mitään sanottavaa. :o
- Sulla on uusi tukka ja laukku! :lol:
- jne. tosi "syvällistä" tai "syvältä" miten sen nyt ottaa. :mrgreen:
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Johanneksen poika kirjoitti:Seurakunnan kokouksin tyhjänpäiväinen jutustelu saattoi sisältää mm. näitä elementtejä:
- Miten menee? - Siinähän se, niin kuin jäitä polttelis. :?
- Joko oot lomas pitänyt? Kaksi vaihtoehtoa: Kyllä tai ei. Sitten ei taas olekaan mitään sanottavaa. :o
- Sulla on uusi tukka ja laukku! :lol:
- jne. tosi "syvällistä" tai "syvältä" miten sen nyt ottaa. :mrgreen:
Turhuuksien markkinoilla pidetään huutokauppaa :?
odette80

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Mie olin röyhkeä ja ajoissa aina salilaa että saan eturivistä paikan. Siellä sai olla rauhassa kun salin muoto oli sellainen että puhujakaan ei sinne nähnyt kunnolla! Saati muut. Siellä odottelin alkua ja kun loppui olin jo takin kanssa autossa ;)

Jos jollain oli asiaa niin minut löysi sieltä :lol:
Vastaa Viestiin