Lopunaika ja ilmastonmuutos

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Anonymous kirjoitti:Raaka totuus maailman tilasta ? Kuinkahan totta se lämpeneminen on ?
Jos tuo ei olisi "kuinkaan totta", ihmettelen miksi siihen jaksetaan keskittyä ympäri maailmaa yhä enenevässä määrin.
Astemittaukset ja kaasujen lämpöävaikutus kyllä. Entä jos raketilla ammutaan yläilmakehään isoja peilejä heijastamaan aurinkovaloa pois ?
Eiköhän tuo ole enemmänkin jostain sci-fi sarjakuvasta, kuin todellisuudesta tuttua? Sitä paitsi ajatuksena osan auringonvalosta pois ohjaamisestahan aiheutuisi maapallolle vähemmän auringonvaloa. Täällä kuulemma lähes kaikki tarvitsevat tuota valoa.
Taikka jota huolettaa jäätiköiden sulaminen (luistelufanit ?) niin peili sinne jäätikön päälle.
Tuo huolestuttaa ainakin minua. Eivät kai nuo peilit (joita ei ole olemassa) poista kuitenkaan jäätikön sulamisen myötä tapahtuvaa merenpinnan nousua? Tai meriveden suolaisuuteen perustuvien merivirtojen ja niiden häiriintymisestä johtuvia muita ongelmia? Eikös sekin kuuluisa lämmin virta jonka vuoksi me kylvemme kesäisin lämpimässä säässä (ja talvisin leudommassa), perustu noiden merivirtojen toimivuuteen, joihin taas vaikuttaa meriveden suolaisuus.

Tulevaisuus näyttää kuinka sopeutuvaisesta lajista ihmisen kohdalla on kyse.
Nehän pysyisivät siellä niinkuin muutkin tekokuut ? Toisaalta sama kai se olisi jos jonkinlaista kiiltopaperisilppua räjäyttäisi muutaman tonnin kuorman sopivan suuruiseksi pilveksi.

Eikö silloin muutaman auton pakokaasuvaikutus eliminoituisi ?
Niin, tai josko ihan annettaisi vain sademetsien olla?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Itse en todellisuudessa jaksa kovin paljoa ilmastonmuutoksesta murehtia, vaikka se saattaa aiheuttaa isojakin ongelmia maailmanlaajuisesti.

Tosiasia on kuitenkin se, että onpa ihminen vaikuttanut (kuten oletetaan tällähetkellä) nykyiseen ilmastonmuutokseen olennaisesti tai ei, niin maapallon ilmasto ei ole koskaan ollutkaan vakaa. Ikuisen paratiisi-ilmaston haikailijat odotelkoon Jt:n kanssa paratiisiaan.
Maapallolla on tapahtunut isoja ja vieläkin isompia ilmastonmuutoksia sen historian aikana useita. Ne ovat aiheuttaneet ekologian ja elämän kannalta valtavia muutoksia sekä mullistuksia. MUTTA... se nyt kuitenkin vain sattuu kuulumaan tämän epävakaan maapalleroisen luonteeseen. Välillä tulee jättipommi avaruudessa tai sitten tämä pallukkamme päättää itse aiheuttaa eliöstölle ongelmia muuttamalla napaisuuttaan tai 'ilmapallokuoren' sisäpuolella vellovan suunnattoman magmamassan muuten vain hölskähdellessä sen verran, että kirppusirkus sen pinnalla saa järjestäytyä uudelleen.

Jos ihmiskunta on päättänyt aiheuttaa lisää ongelmia itselleen, niin vaikka kuinka asiasta purnaisin, yksilönä ei asiaan paljoa vaikuteta, eikä ihan pienellä porukalla muutenkaan. Eikä asiat enää välttämättä edes ole ihmisen käsissä tekeepä mitä tahansa.
Me olemme matkustajia joilla ei ole muuta valtaa kuin katsoa tällä hetkellä, mihin mennään ja koittaa sopeutua siihen. :?
Torninvartija
Viestit: 465
Liittynyt: 28.04.2007 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Peilit on hyvä idea, tosin vähän kalliita toteuttaa. Venäläiset tutkijat ovat ehdottaneet rikkiyhdisteiden levittämistä stratosfääriin (toimivat kuten peili estäen auringonsäteilyä saapumasta maan pinnalle). Tämä on tavallaan kokeiltu juttu: erittäin suurten tulivuorenpurkausten yhteydessä rikkiyhdisteitä päätyy stratosfääriin ja tämän on todettu viilentävän planeettaa. Talousarviokin on tehty: Rikkiyhdisteiden levittäminen stratosfääriin tarvittavassa laajuudessa maksaisi 50 miljardia dollaria vuodessa, mikä on halpa hinta planeetan pelastamisesta. Halvempaa kuin Irakin sota esimerkiksi.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eikö lämpeneminen ol tilastollinen keskiarvo, elikkä ennätyksiä ei olisi juurikaan lyöty ?

Mieluummin ottaisin pari astetta lämpimämpää kuin pari km jäätä päälle, kuten on sanottu joskus olleen.

Valoa voisi tänne myös ohjata peileillä.

Mikähän siinä peiliteoriassa on heikko kohta kun sitä ei julkisesti ehdoteta ? Luulisi sitä halvemmaksi kuin myrskytuhoa New Orleansissa, jos se tehoaisi.

Onhan esitetty että energiaa pystyisi ottamaan siellä yläilmoissa talteen ja lähettämään säteinä "talteenottamoon". jos nuo varjostamiset ja energiatalteenotot saisi yhdistettyä edut lisääntyisivät.

Siitä energiasäteestä tosin varoitettiin, että lentokone siinä olisi kuin mikroaaltouunissa. Vuorenhuipun kautta sitten.
Torninvartija
Viestit: 465
Liittynyt: 28.04.2007 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Mieluummin ottaisin pari astetta lämpimämpää kuin pari km jäätä päälle, kuten on sanottu joskus olleen.
Pari astetta lämpimämpää merkkaa, että Grönlanti sulaa ja merenpinta nousee seitsemän metriä.

Peilien heikkokohta lienee hinta. Tavaran vieminen avaruuteen on kovin kallista.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Anonymous kirjoitti:Eikö lämpeneminen ol tilastollinen keskiarvo, elikkä ennätyksiä ei olisi juurikaan lyöty ?
Näinkin voidaan kai sanoa, mutta kyse on siitä, että tällä tahdilla ennätykset rikotaan mennen tullen ja palatessa. Ja sitten ei ole kivaa kenelläkään.
Mieluummin ottaisin pari astetta lämpimämpää kuin pari km jäätä päälle, kuten on sanottu joskus olleen.
No kukapa nyt ei ottaisi, mutta tiedät varmasti ettei se ihan niin yksinkertaista ole edes parin asteen lämmönkohoamisen kohdalla.
Mikähän siinä peiliteoriassa on heikko kohta kun sitä ei julkisesti ehdoteta ? Luulisi sitä halvemmaksi kuin myrskytuhoa New Orleansissa, jos se tehoaisi.
Ehkä sitä ehdotetaan sitten kun muuta vaihtoehtoa ei ole käsillä. Pääosin rahan takiahan tässä tilanteessa ollaan, eikä siitä rahasta helpolla luovuta vieläkään. Isot muutokset tehdään usein pakon edessä, niin maailmalla kuin vartiotorniseurassakin.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Taitaa tämä ilmaston lämpeneminen olla aika vaikea asia VT-seuran kommentoitavaksi, kun ei ole tiedemiehetkään kuitenkaan ihan 100%:n yksimielisiä siitä mistä se johtuu ja miten se on torjuttavissa vai onko mitenkään. Jotain kommenttia tyyliin "paratiisi on ratkaisu" tietenkin tulee...

Btw: Paratiisikuvissa paistaa aina aurinko. Johtuuko se ilmastomuutkosesta? :wink:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Torninvartija
Viestit: 465
Liittynyt: 28.04.2007 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Erikoinen kommentti mieheltä, joka käsittääkseni työkseen teki jonninjoutavaa työtä
Hei, hei, oon mä tehnyt rehellistä duuniakin. Mulla on kahdeksan vuoden työkokemus tsilarina. Lisäksi mä oon jakanu tsygällä postia nelisen vuotta.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Kovanyrkki voi rauhoittua nyt hieman, kiitos.

t: ilkeä modesetä :roll:

Eli siis, vähemmän paasausta ja henkilöön kiinni käymistä, annetaan asioiden riidellä keskenään. Pätee myös toki muihinkin. :lol:
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 00:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Torninvartija
Viestit: 465
Liittynyt: 28.04.2007 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Minulla on tietty vaikeus ymmärtää hurskastelua ja kokonaisen ryhmän nimeäminen saastuttajaksi, kun olen saanut lukea kirjoittajan itsensä H2O:lla tuovan esiin työmaan, jossa ilmastokuormitus on murskaava.
En ole koskaan omistanut yksityisautoa ja pyöräilen työmatkat. Saatan sittenkin aiheuttaa vähemmän päästöjä kuin keskiverto-JT.

Onko kukaan kuullut jehovantodistajasta, joka jättäisi käyttämättä autoa ympäristönsuojelusyistä? Vartiotorni-seuran julkaisut eivät ainakaan kannusta moiseen, vaikka muuten antavatkin paljon elämänohjeita.

Tai onko Vartiotorni-seura koskaan kertonut tekevänsä mitään kuormittaakseen vähemmän (Luojan luomaa) ympäristöä? Näyttäisi siltä, että ei ole käynyt mielessä.

Vartiotorni-seura ei näe itseään saastuttajana, mutta kertoo julkaisuissaan, että "Jumala tulee saattamaan turmioon ne, jotka turmelevat maan" soveltaen tämän saastuttajiin.

Onhan se tietysti kivaa, että Vartiotorni-seura työllistää suomalaisia paperifirmoja, jotka viime kädessä maksavat palkkani, mutta ihmettelen silti tuollaista suhtautumista luomakuntaan.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Seura on tavallaan kuvainnollinen uskontoliiketoiminta verkostomarkkinointi -yhteisö.

Miten on mahdollista että Seura ei ilmeisesti ole panostanut laatu/ympäristö standardeihin ? Vai onko, itse en tiedä.

Luulisi että jenkki-pohjainen kuvainnollinen uskontoliiketoiminta -yhteisö pyrkisi parantamaan "myyntiänsä" laatu/ympäristö-standardien avulla. Ovathan jenkkiläisetkin mukana esim. Iso:ssa.
-> Ai niin, Seura ja Seuran kuvainnollinen armada ei ole osa maailmaa, mutta kirjastokortteja voi pitää ja osakkeita omistaa ja kasvattaa rahaston rahapottia jne.

Kysykää kiinnostuneet ovellenne tulevilta innokkailta Jehovan Todistajilta esim. Iso-standardia ympäristön osalta. Asiakkaallahan on oikeus vaatia tarjouksen tekijältä vaikkapa Iso-standardia. Kannattaahan varmistaa mitä on kuvainnollisesti ostamassa.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Torninvartija kirjoitti:
Minulla on tietty vaikeus ymmärtää hurskastelua ja kokonaisen ryhmän nimeäminen saastuttajaksi, kun olen saanut lukea kirjoittajan itsensä H2O:lla tuovan esiin työmaan, jossa ilmastokuormitus on murskaava.

Tai onko Vartiotorni-seura koskaan kertonut tekevänsä mitään kuormittaakseen vähemmän (Luojan luomaa) ympäristöä? Näyttäisi siltä, että ei ole käynyt mielessä.
Sinua vaivaa käsittämätön yksisilmäisyys VT-seuraa kohtaan. VT-seura on vahingossa käskenyt julistajiensa pidättäytymään lasten hankinnasta, jota voidaan kaikilla mittareilla pitää aivan uskomattomana ympäristötekona, kun tiedämme mitä jenkki, per kapita tuottaa jätettä.

Ilmeisesti koulutus ei kehitä kykyä ajatella kokonaisuuksia.

Katolisen kirkon opeilla (ehkäisykielto) täytetyt kehitysmaat saavat, joka käännynnäis JT:stä kortsua käyttävän köyhän, joka voi jättää lisääntymisen vähemmälle.

Koulutuskielteisyys on tuonut maailmaan köyhiä JT:tä, joilla ei ole varaa lennellä mannerten välillä, kuten sinulla on ollut mahdollisuus. He ovat vähentämässä maapallon saastumista alhaisella kulutuskysynnällään.

Rehellisesti VT-seura taitaa olla tuottanut vahingossa sellaista tulosta, että sen ympäristökuormitus on miinuksen puolella.

Suosittelen sinullekin kokonaisuuksien hahmottamista ideologian sijaan.
Vastaa Viestiin