Kuvaus hyvästä hedelmästä

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

Jakke kirjoitti:Joo se on jännä homma, että jotkut alunperin pakanalliset tavat sallitaan, jotkut taas kielletään. Minkäänlaista logiikkaa ei ole havaittavissa. Eikös (timantti) sormuksetkin ole alkuperältään varsin pakanallisia kapistuksia?
Vihkisormuksen tausta, timanteilla tai ilman, on täydellisesti kotoisin "pakanallisista" opeista. Ympyrä, ikuisuus, käärme, samaa pakanallista uskontoa.

Ja Jehovan todistajien ainut "kunnon" juhla on vihkiminen ja häät, sormuksineen. Hmm...
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Hypocrisy Surrounds
Viestit: 63
Liittynyt: 15.06.2007 22:32

Viesti Kirjoittaja Hypocrisy Surrounds »

Nezumi kirjoitti: Toi on kyllä hieno. Ite en osaa muutamista yritelmistä huolimatta edelleenkään piirtää lohikäärmeitä. Pitää kai taas alkaa harjotella..^^
Tattis :) Lohikäärmeitä oon piirtäny aika lailla mallista alkuajat, joilloin perus muoto
niistä on "syöpynyt päähäni", niinkuin todistajat sanovat.
Nezumi kirjoitti: Sain siipalta silloin seurusteluaikana sellasen Thorin vasara- kaulakorun ja sitä tietysti pidettiin kaulassa ihan kaikkialla. No, äitini sattui sen kerran näkemään ja eka toteamus oli 'Mikä ihmeen ylösalasin oleva risti sulla on kaulassa?!'.......
Joo, se on perus. "Mitä tuo tarkoittaa! Keräät pahoja henkiä puoleesi!!!".
No, pitkään minullakin on kaulassa komistellut risti alaspäin ja pentagrammi.
Muaha :twisted:
Pitäs suunnitella ihan kaulakoru tuosta vartiotornista alaspäin.

Mun tavaroista löytyy aika lailla materiaalia, jonka vanhimmisto suoralta kädeltä heittäisi
palamaan. Mutta, eivätpä ole sarvipäiset pikkumiehet alkaneet hyppiä seinillä...

Ne kirjantutkistelun "demonikokemukset" on aikamoisia turhan pelon aiheuttajia.
Lehtiveli kirjoitti: Heheh.. Hauska tuo kuva

Nyt kun tänne alkaa noita piirtäjäneroja laskeutua, niin viitseliäät ja palvelualttiit henkilöt voisivat suunnitella veljesseuralle tyylikkään logon.
Heh, kiitoksia vain :)
No, mikäs ettei. Tästä löytyy yksi palvelualtis heppu suunnittelemaan.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Hypocrisy Surrounds kirjoitti: Heh, kiitoksia vain :)
No, mikäs ettei. Tästä löytyy yksi palvelualtis heppu suunnittelemaan.
Jees!

Tosiaan, sivujen "täyspäivityksen" yhteydessä muuta ulkoasua hieman siistittiin parempaan ja helpommin luettavaan suuntaan, mutta varsinaista "graafista suunnittelua" ei missään vaiheessa tehty.

Ei paniikkia kuitenkaan :roll:
Hypocrisy Surrounds
Viestit: 63
Liittynyt: 15.06.2007 22:32

Viesti Kirjoittaja Hypocrisy Surrounds »

Jeps, en oo kyl nettisaittien graafinen taitaja, mut kyl taustakuvat, logot ym. luulis onnistuvan. Voishan noita luonnoksia alkaa tässä väsäilemään.
Nezumi
Viestit: 237
Liittynyt: 01.08.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Mie en tiedä olisko mulle vanhimmisto tarjoamassa roviota, mutta äippä kyllä olis varmaan useammallekin tavaralle edelleen jos uskaltais..se on niin helppoa nykyään selitää et milloin mikäkin on siipan hankkimaa (joka ei ole siis todistaja..hyi minua.. :lol:), vaikka oliskin itse roudannut kämppään..pätee kaikkeen roolipeliopuksista leffoihin. Säästyy turhilta tappeluilta edes jossain jutuissa.. 0=)

Mie en kyllä kirjantutkistelussa (silloin kun kävin vielä), muista kuulleeni mitään demonikokemuksia pahemmin. Mutta porukat niitä on välillä jaksanut selostaa, aina tietysti liittyneet jotenkin muhun. Kerrankin syy oli CD:ssä jonka olin laittanut itselleni yöksi soimaan (YUP:n Yövieraat vai mikä se nyt oli). Äippä tulee aamulla kiukkusena huoneeseen, alkaa koluta paikkoja huoneessa ja lopulta hoksaa kotelon ja levyn soittimesta. Sit alkaa hirveä pajatus siitä, kuinka siitä johtuen mun isä oli yöllä herännyt johonkin ja nähnyt pari hahmoa niiden makkarissa. Olivat hilluneet siellä virnistellen/irvistellen ja osotelleet sinne päin missä mun huone oli ja kadonneet seinän läpi tjsp pois, kun mainittu oli 'huutanut kirjaimellisesti isompaa J:ta avuksi', kuten äippä sen muistaakseni ilmaisi.

Edelleen mie tunnen itteni hieman syrjityksi, kun eivät ole mua käyneet nuo 'nähdyt' moikkaamassa samalla sitten. Toisaalta niitä on sitten syytetty siitäkin, että ne on aiheuttaneet jotenkin sen, että mun elämä on ollut enempi tai vähempi takkusta. ~eh~
Kuulemma kahta puolta sukua jotenkin tulee vaikutteita joskaan en nyt muista ihan että miksi joten mie olen välillä saanut tuntea olevani noiden selostusten pohjalta olevani joku ihmeen risteyspaikka ko. jutuille..ilman omia havaintoja siis tietenkin.
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Minulla on juuri nyt ajankohtaisena tuo demonien valtaamiin tavaroihin liittyvä ongelma:

Siippani kävi eilen kirpputorilla ja osti sieltä kolme kynttilää. Koska ne on kirpputorilta peräisin niin niissä majailee todennäköisesti demoni. Demoniasumuksethan kuuluu polttaa kuten hyvin kaikki tiedämme. Ongelmani koskee tuota polttamista. Kynttilädemoni on valinnut ovelasti asuinpaikakseen tavaran joka on tarkoitettukin poltettavaksi. Miten siis toimia?

1
Poltanko kynttilät heti pihalla roviossa tai grillissä (ei kaasu tai sähkö) ja näin karkotan demonin vaikkapa naapurin sikoihin.

2
Voinko polttaa kynttilät normaalisti pikkuhiljaa ja näin karkottaa pirun pois? Sehän olisi jopa jonkinlaista hidasta kidutusta saatanan kätyrille. Karkottuisiko paha näin?

3
Onko kynttilädemoni valmistautunut kynttilänpolttoon ja odottaa tilaisuutta vaihtaa loimottava kotinsa savun mukana vaikkapa katossa roikkuvaan lamppuumme? Lamppu on aika kallis. Mitä jos demoni asettuu välikattoon? Sitä en suostuisi enää polttamaan.

Miten siis toimia vastuullisesti ja tehokkaasti? Vai olisiko kuitenkin yksinkertaisinta antaa kynttilät lahjaksi naapurille tai myydä kirppiksellä?
Let me go Master I hate you so
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Joo tässäkin erot on aika suuria...

Meillä oltiin niin tarkkoja kotona kun olin pieni että pienestänkin tuli tupen rapinat. Olin kerran ostanut ärrältä (koska koulukaveritkin osti) yhden nimeltä mainitsemattoman poikabändin rannekoru-jutun ja pidin sitä sitten ylpeänä kädessäni mennessäni kotiin. En edes mitenkään erityisemmin pitänyt kyseisestä bändistä, halusinpa vaan kuulua joukkoon... Jouduin sitten heittämään sen korun roskiin, koska sellainen "palvonta" ei ollut sopivaa Jehovan todistajalle. :?: :!: :?:

Samalla tavalla kävi sitten kyseisen bändin älppärille myöhemmin kun kuuntelin sitä kerran silmät kiinni. Sehän se vasta epäsopivaa olikin... Huh heijaa. Sen jälkeen oli vaikea kuunnella musiikkia ja muistaa pitää silmiä auki...

Juu että voin kuvitella minkälaiset roviot lähtee roolipeli yms tavaroista... :?
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Marilyn kirjoitti: Juu että voin kuvitella minkälaiset roviot lähtee roolipeli yms tavaroista... :?
Täälläpäin taas melko monet harrastivat leikkimielisiä roolipelejä tai pelasivat MTG-korteilla tms.

Osa joutui tosin lopettamaan kun vanhemmat alkoivat valittaa, osa taas ei.
Hypocrisy Surrounds
Viestit: 63
Liittynyt: 15.06.2007 22:32

Viesti Kirjoittaja Hypocrisy Surrounds »

Suurin osa noista todistajien henkimaailmahömppä kokemuksista on tosi kyseenalaisia.
Esim. pimeässä kuuluvat äänet korostuvat enemmän kuin valoisaan aikaan.
Jos todistaja herää yöllä outoon ääntelyyn, ensimmäisenä mieleen tulee demoni.
Se oppi kun on juurrutettu päähän. Sitten valot päälle, hysteerisenä etsitään häirinnän
aiheuttajaa, pengotaan kaikki tavaralaatikot. Ja kas! Mieleen popsahtaa, juuri
sukulaisen tuoma nuppineulatyyny, joka on neliön muotoinen. Neliö on okkultistinen
merkki. Sitten ulos, kokko päälle ja palamaan. Hallelujaa...

Kokouksessa sitten veljille ja sisarille kerrotaan, että "voi hirveää, arvatkaa mitä tapahtu
eilis-iltana!"...

Mie oon varmaan Saatanan lapsi, kun mulle ei tuu vihamielisiä yhteydenottoja.
Ehkä poltan itse itseni. huhuu...
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Lehtiveli kirjoitti:Täälläpäin taas melko monet harrastivat leikkimielisiä roolipelejä tai pelasivat MTG-korteilla tms.

Osa joutui tosin lopettamaan kun vanhemmat alkoivat valittaa, osa taas ei.
Tuo roolipeli oli vertaus ja ihan heitto vaan. Voisihan siihen laittaa esim. hevin kuuntelun, kamppailulajin harrastamisen, tai minkä tahansa "kiellettyjen tekemisten" listalla olevan.

Mutta, niin, toimintatapoja on yhtä monta kuin tulkitsijaakin (vanhempia). Toisilla on ollut vapaampaa kuin toisilla, riippuen vanhemmista. Mikä on outoa niinkin tiukassa ympäristössä kuin VT-seura.
Nezumi
Viestit: 237
Liittynyt: 01.08.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Jep..ei sillä että ne rope-kirjat nyt hyllyssä kaikkien nähtävinä edelleenkään olisi, itsekseni yleensä selailen huvin vuoksi. Netin kautta tuota tuli kipinää ylläpidettyä yhden chatin kautta pitkään ja nykyään muita teitä sitten, kun on noilta ajoilta jopa niitä maailmallisiakin ystäviä tullut (hui!)... Sain joskus luettavakseni sen yhden Herätkää!:n, jonka numerointia en nyt muista, jossa aiheesta oli kuinkas ollakaan 'sopivaan aikaan' juttua.. :roll: Videopelit onkin sitten jo oma lukunsa.

Meillä ei musiikista ole ollut tuota aiemmin naputtelemaani lukuunottamatta siis moniakaan kärhämiä. Toinen, joskaan ei yhtä suuri syntyi siitä, että olin onnistunut hankkimaan muutaman levyn Nightwish'n musiikkia (laulujen nimet/sanat syy)..^^ Nykyään nuorempi sisarus tosin saa kuunnella kyllä aika laajasti kaikkea ilman suurempia (en ole ainakaan ollut kuulemassa) valituksia.. vaikkakin veikkaan, että jos itse olisin samoja yhtä avoimesti kuunnellut niin olisi tullut kohtalainen sota..

***

Rippeli, tietysti mahdollisuuksien mukaan laitat pah..ei kun siis hyvän kiertämään..^^ Kotona, varsinkaan sisällä, tuota polttamalla häätämistä tuskin kannattaa suorittaa siksi siis kierrätys ehdotu, elleivät mokomat asukkaat ehtineet jo, ovelia kun ovat, vaihtaa asumusta heti kynttilöiden saapuessa talouteen...
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Olin niin kiltti ja kuuliainen lapsena, etten ostanut mitään kokkoon kelpaavaa, mutta ans kun pelattiin jt-kaverin kotona jotain Hirveän Kamalaa Peliä tyyliin Resident Evil, niin jo alkoi demonit vilistä nurkissa. Kerroin jt-vanhemmalleni "näkemästäni" demonista ja yhdessä tulimme siihen lopputulokseen, että koska kaverini suku oli kotoisin Lapista, oli heidän kotiinsa varmaan kulkeutunut jotain demonistisia taikakaluja.

Myöhemmin tosin sain kuulla jt-vanhempani kertoneen psykiatrilleni, että olin nähnyt lapsena mokoman mörön. Hän halusi riitojen takia minut pois kotoa psykiatriselle osastolle, ja oli ilmeisesti saanut tapahtuman tiimoilta uutta, sopivasti tarkoitusperiinsä istuvaa valoa. :roll: Mystisesti hän oli unohtanut noitarummut ja pelottavan demonistisen pelin, joista jälkimmäisestä psykiatrille mainitessani psyko tajusi, että kyseessä oli säikähtäneen lapsen mielikuvituksen vilkkaus eikä vaikkapa psykoottinen masennus tai skitsofrenia.

Jos vain olisin ollut irtautunut Tosi Totuudesta jo silloin, olisin voinut kertoa siitä, miten lahkossani oli tapana pelotella lapsia demoneilla ja että se varmasti vaikutti asiaan.

Noiden demonististen esineiden pelko on kyllä vaikuttanut minuun tähän päivään saakka alitajuisesti. Jos näen vaikkapa torilla eksoottisia koristeita ja koruja kauppaavan kojun, tulee ensimmäisenä mieleen, että ovatko nuo nyt ihan turvallisia.

Pari kuukautta sitten törmäsin suomalaisessa lahjaputiikissa unensieppaajaan - inkkareiden keksintöön, joka on aina kutkuttanut meikäläistä symboliikallaan ja kauneudellaan, mutta jollaista en ikinä ole uskaltanut itselleni ostaa. Jäipä sekin kappale sitten hyllyyn, vaikka hinta oli huokea. En edes ehtinyt siinä kiireessä ajatella järkevästi vaan näin sieluni silmin, mitä kaikkia piruja siitäkin esiin tulisi pullahtaman, ja nyt harmittaa. Seuraavan tilaisuuden tullen ostan vaikka kaksi!
Viimeksi muokannut Ninth, 02.08.2007 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Lehtiveli kirjoitti:
Marilyn kirjoitti: Juu että voin kuvitella minkälaiset roviot lähtee roolipeli yms tavaroista... :?
Täälläpäin taas melko monet harrastivat leikkimielisiä roolipelejä tai pelasivat MTG-korteilla tms.

Osa joutui tosin lopettamaan kun vanhemmat alkoivat valittaa, osa taas ei.
Ja World of Warcraftistakin on nuoria varoiteltu sen sisältämän demonisuuden takia, puhumattakaan aikarosvouksesta :D
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Nezumi
Viestit: 237
Liittynyt: 01.08.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Mie en jotenkin ole osannut pelätä koskaan mitään koruista koriste-esineisiin. Mutta eipä ole itse tarvinut, kun taustalla on tarpeeksi niitä jotka muistuttaa miksi nimenomaan tuota tai tuota ei sitten tarvi ostaa tänne (kotona vielä kun asuin) tai sen enempää omaan kämpään muutonkaan jälkeen..Ai mikä täysi-ikäisyys?~cough~

Resident eviliä en ole tullut pelanneeksi koskaan vaikka tiedän kyllä pelit, molemmat elokuvat on kyllä tullut katsottua. Ainoat melkein mistä on tullut edes vähän väristyksiä on olleet pari Silent Hilliä kun pelasi yksin pimeässä ja pari leffaa jonka jälkeen ei tehnyt taas mieli sammuttaa valoja.. :D Mutta nekään eivät ole siis mitään kestovaikutteisia olleet vaikutukseltaan.

Yksi lukemani kokemus tosin edelleen mietitytää välillä, lähinnä siksi että voisi kokemuksena olla aika mielenkiintoinen. Tuossa pohdintaa herättäneessä 'kokemuksessa' oli kyse pariskunnasta tmv. jonka sänky oli noussut ilmaan, kait katonrajaan melkein, ja pyörinyt siellä sitten ympyrää. Tuo on siis tosi lyhyesti tiivistetty, enkä edes muista mitä vuosimallia, mutta jos joku toinen muistaa niin tarkentaa sopii. :)

~ei tietenkään tunnusta pelaavansa mainittua WoWia..eihei. coughcough~
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
PoterO

Viesti Kirjoittaja PoterO »

Nezumi kirjoitti:Yksi lukemani kokemus tosin edelleen mietitytää välillä, lähinnä siksi että voisi kokemuksena olla aika mielenkiintoinen. Tuossa pohdintaa herättäneessä 'kokemuksessa' oli kyse pariskunnasta tmv. jonka sänky oli noussut ilmaan, kait katonrajaan melkein, ja pyörinyt siellä sitten ympyrää.
Melkein voisi arvella pariskunnan nauttineen ennen nukkumaan menoaan 'hapanta' ylitse sietorajan. Demooni on tietysti kosmiselle kieputukselle aina teokraattisempi selitys verrattuna humalassa örveltämiseen.
Vastaa Viestiin