Kurittomuus Jehovan järjestössä lisääntyy?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Nezumi kirjoitti:Välillä on kyllä miettinyt, että olisiko se 'mummottomuus' silti muksulle niin paha, kun nykyisin aina jotain pientä uskontoon liittyvää on aina..milloin rukousta, kirjan selailua ja vastaavia eikä toisaalta jaksaisi huomautella yleisen sotatilan uhan vuoksi joka siitä olisi tiedossa. Toisaalta on ihan kiva, että on nyt jonkunlaiset välit, mutta aika näyttää miten käy. Joko itseltä napsahtaa ja lähtee ulos -> ei yhteyttä enää tai sitten jotain muuta. Se on kuitenkin selväksi tullut, ettei asiaa ole sen jälkeen jos lähtee. Eniten harmittaa piilevä 'kiristäminen' sekä syyllistäminen jota oman jälkikasvun varjolla nyttemmin harrastetaan. ~on ehkä vähän turhan pehmeä tietyssä mielessä edelleen~
Mun kämppään ei tule kyllä kukaan eikä mikään tuputtamaan uskontoa saatikka rukoilemaan. Minun mielestäni sen pitäis olla itsestäänselvyys ja ne harvat vierailukerrat mitä joku JT-sukulainen on meille eksynyt on menneet kyllä ihan uskonnottomissa merkeissä. Jos minulle jotain "kannustavaa" sanoisikin, niin ei siinä mitään, mutta jos mun lapsille joku alkais uskonnosta horisemaan, niin se olis jo törkeyden huippu ja kämpästä lähtis silloin ulos joku muu kuin minä!
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Minun vanhemmille eivät "uskonnottomat" vierailut sovi. Heidän mielestään ei ole enää mitään keskusteltavaa, jos ei uskonnosta saa keskustella. Aika köyhä ajatusmaailma taitaa olla jos keskustelunaiheet ovat noin rajoittuneet?
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Lehtiveli kirjoitti:... jos keskustelunaiheet ovat noin rajoittuneet?
Täysin järjestöjohtoista ajattelua. Forumeilla leegio jt-mielisiä selittää kuinka jt:t ovat aivan normaaleja ihmisiä, juttelevat normaalisti jne. Mistä hitosta tuollainen rajoitus kumpuaa, ellei halusta käännyttää? Eihän tuo ole nk. normaalia käytöstä vaan uskonnon pakkosyöttöä.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

No siis, ihan tuikituntemattomien ihmisten kanssa löytyy useita keskustelunaiheita:
mm. Sää, uutiset, paikalliset tapahtumat tms, ja vähän tutumpien kanssa esimerkiksi työkuulumiset, perhekuulumiset tai vaikka mitä hyvää safkaa on syönyt viimeaikoina.

Näköjään JT:t näkevät ainoastaan uskonnon.. ? :roll:
Nezumi
Viestit: 237
Liittynyt: 01.08.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Meillä tuo enemmän tai vähemmän vaivihkainen asian mainostus tapahtuu niillä , toistaiseksi valitettavan useilla, vierailuilla allekirjoittaneen omien vanhempien luona. Muita sukulaisia ei erinäisistä syistä ole pahemmin tullut edes nähtyä viime aikoina pahemmin..harmi sinänsä.

Kyllähän noita keskustelunaiheita löytyy, joskin suurimman osan joutuu vetämään listalta yli jos vastapuoli edustaa tiettyä näkökantaa.. :roll: Mie vaan ihmettelen edelleen niitä 'kun oli niin hienoa ja tosi hengellistä' milloin missäkin kyläpaikassa mistä on kuullut niitä kuulumisia, siis muuten ei välttämättä käy ilmi mitä tutuille tai puolitutuille kuuluu..vain sitä kuinka oli hienoja ruokarukouksia/puheita/mitä milloinkin. Hankalinta on pysyä perässä silloin jos ei ole aavistustakaan kenestä oikein on kyse, mutta kertoja selittää jokseenkin onnellisen (ellei jopa hurmokselliseen taipuvan?) näköisenä jostakin esim. perheestä joka asuu toisella puolen Suomea nimineen kaikkineen. Kärryiltä voi pudottautua toki helpomminkin..

Oma lukunsa on se enemmän tai vähemmän selvä ei-todistajien mollaus tai jotkut ihan omaan korvaan arkipäiväisetkin asia...se sävy millä välillä on kuullut kerrottavan asioita saa aikaan edelleen jokseenkin omituisen olon. :?
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Minuakin hieman jopa harmittaa tuo kurittomuus tuossa tervehtimisasiassa. Olin jo tottunut siihen, ettei kukaan sano tai ilmoita itsestään mitään. Nyt kun olen onnistunut löytämään ihmisen joka jostain käsittämättömästä syystä haluaa asua kanssani, on noita jepukoita käynyt jopa kylässä. Tilanne aika hassu sinänsä, mutta kuitenkin odotin lähinnä sitä että vieraat lähtisivät. Aiomme kyllä mennä vastavierailulle, olihan kyse kuitenkin velipojasta ja hänen "nuorikostaan" (37v).

Kolmas jt soitteli oikein perään kun lupasin hänelle tiskikoneen. Minusta hänellä oli oikea asenne hölmöihin sääntöihin. Hän naurahti ja sanoi ettei häntä moiset typeryydet ole koskaan sitoneet. Toisaalta ihmetyttää mikä hänet sitten sitoo lahkoon, jos ei säännöt? Veikkaan sukulaisia.
Let me go Master I hate you so
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Lehtiveli kirjoitti:Minun vanhemmille eivät "uskonnottomat" vierailut sovi. Heidän mielestään ei ole enää mitään keskusteltavaa, jos ei uskonnosta saa keskustella. Aika köyhä ajatusmaailma taitaa olla jos keskustelunaiheet ovat noin rajoittuneet?
Minä kun olen käsittänyt asian niin, että tällainen "hengellinen yhteydenpito" olisi juuri sitä jyrkimmin kiellettyä yhteydenpitoa tavallisille rivi-jeppuloille?
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Niin minäkin olen ajatellut... Ilmeisesti ei kuitenkaan?
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Olen miettinytkin kun ei isästä ole kuulunut pitkään aikaan mitään...? Vaikka toisaalta se saattaa johtua siitäkin että olen kieltänyt häntä soittamasta mulle kännipäissään. Eli ennemminkin se taitaa todistaa selvien päivien vähyydestä kuin kuuliaisuudesta VT-seuraa kohtaan... :?
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Täällä päin seurakunnan aktiiviset jäsenet osaavat kyllä siirtää katseensa toisaalle kohdattuamme, ja osaavat hyvinkin tehokkaasti olla tervehtimättä. Lähisuvun karttamiseen en onnekseni ole törmännyt. johtuisiko osittain siitä, etteivät hekään kovin kybällä mukana ole..? Syytän karttamatta jättämisestä myös sitä, että lähisuvullani näyttäisi olevan tuon asian kohdalla sekä aivot, että sydän paikallaan. Joka on vt-seuralle myrkkyä joka suhteessa. :twisted:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Itse laittaisin rahani sen puolesta, että aivot ovat se VT-seuran kannalta vaarallinen osa ihmisessä ;)
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kurittomuus Jehovan järjestössä lisääntyy?

Viesti Kirjoittaja Witless »

Jakke kirjoitti:
Witless kirjoitti:
Nyt kuitenkin tuntuu että kukaan ei noudata tätä uutta (luonnonvastaista, kyllä) sääntöä. Olen huolestunut. ;)
Äläs vielä huolestu. Esim. mun äitini ei ole ottanut mitään yhteyksiä kevään 2006 jälkeen. Eli kyllä aivopultti on paikoillaan vielä joillakin. Mutsi on mennyt jopa niin pitkälle, ettei halua pitää yhteyksiä minun lapsiinikaan. Isien teot kostetaan tulevillekin polville, näemmä :roll:
Harmi että näin on sun kohdallasi käynyt, sairasta touhua. :( Näitä jyrkkää siipeä edustaviakin näyttää olevan. Mutta jos siis mykkyys on alkanut jo 2006, niin ilmeisesti hänen valintansa ei perustu tämän vuoden VT:n tai konventin synkkiin tarkennuksiin?
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

Nezumi kirjoitti:Välillä on kyllä miettinyt, että olisiko se 'mummottomuus' silti muksulle niin paha, kun nykyisin aina jotain pientä uskontoon liittyvää on aina..milloin rukousta, kirjan selailua ja vastaavia eikä toisaalta jaksaisi huomautella yleisen sotatilan uhan vuoksi joka siitä olisi tiedossa. Toisaalta on ihan kiva, että on nyt jonkunlaiset välit, mutta aika näyttää miten käy. Joko itseltä napsahtaa ja lähtee ulos -> ei yhteyttä enää tai sitten jotain muuta. Se on kuitenkin selväksi tullut, ettei asiaa ole sen jälkeen jos lähtee. Eniten harmittaa piilevä 'kiristäminen' sekä syyllistäminen jota oman jälkikasvun varjolla nyttemmin harrastetaan. ~on ehkä vähän turhan pehmeä tietyssä mielessä edelleen~
Itse sanoisin että täyspäiset vanhemmat (tai vanhempi) ovat lapselle selkeästi tärkeämpiä kuin uskovaiset mummot. Omillani lapsillani mummot ja vaarit ovat näkyneet vaihtelevasti (ei varsinaista karttamista, mutta muista käytännön syistä isovanhempia ei ole tavattu kovin usein). Lapset ovat kyllä ajan kuluessa arvostaneet suuresti omien vanhempiensa selkeää päätöstä irtautua järjestöstä, siitä huolimatta että olemme eronneet. (EDIT: toisistamme siis, sen lisäksi että Järjestöstä) Ja osaavat nyt myös suhtautua "uskovaisiin" isovanhempiinsa. Suosittelen selkeää päätöstä ainakin omiin kokemuksiini perustuen.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Nezumi
Viestit: 237
Liittynyt: 01.08.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Pakkohan se päätös on jossain vaiheessa tehdä mitä sitten tekee, kun tuo syö itseltä voimia yrittää olla enemmän tai vähemmän sekä että..vaikka tietysti sitä toivoo, että löytyisi joku helppo ratkaisu, mutta 'joko tai' - suuntaisen kanssa on vähän vaikeaa hakea sellaista. :(
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

Nezumi kirjoitti:Pakkohan se päätös on jossain vaiheessa tehdä mitä sitten tekee, kun tuo syö itseltä voimia yrittää olla enemmän tai vähemmän sekä että..vaikka tietysti sitä toivoo, että löytyisi joku helppo ratkaisu, mutta 'joko tai' - suuntaisen kanssa on vähän vaikeaa hakea sellaista. :(
Niinpä. :( Jehovan todistajien ollessa kyseessä ratkaisu ei ole ikinä helppo, koska kyseinen järjestö rakentuu mustavalkoiselle maailmankuvalle. Ratkaisun vaikeus ei johdu sinusta, vaan Vartiotorniseurasta.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vastaa Viestiin