Kansaa edustaa sen vaaleilla valitsema eduskunta. Ja paskat. Meillä vallitsee kuta kuinkin harvainvalta, jota raha sanelee. Kysyy vaikka "Nallelta". Näin tämä juttu on mennyt jo vuosikymmenet. Fiksumpaa olisi pitää puolueiden napinpainajien vaali.
Toinen pointti on se, että eduskunta on liian suuri. Sata tyyppiä riittää vallan hyvin napinpainajiksi, saadaan prosentit suoraan. Jää kahdella jakaminen pois. Kuten edellä sanoin: mitään oleellista eroa en kolmen suurimman puolueen välillä tällä hetkellä ole näkevinäni. Tähän asti olen äänestänyt, mutta nyt protestoin. On sekin merkittävä kuva, jos äänestysprosentiksi jää 50+. Tosin ei jää, mutta siltikin.
Tästä maasta ei löydy yhtään varteenotettavaa puoluetta, joka suostuisi karsinnoissaan, mitkä nyt on pakko tehdä, tai EU tekee, pudottamaan esim. pääkaupunkiseudun ylikorkeita vuokria, nostamaan perustoimeentuloa siihen määrään, että sillä ilman sosiaaliluukkuja selviäisi ja niin edelleen. En minä omalta osaltani rutise, mutta joku, näin muistelen, loihe aikoinaan tokaisemaan, jottas "köyhät teillä on aina keskuudessanne". Näin on ja näin on oleva äänesti tai ei.
Muuan Johan Bäckman
(Ks. Wikipedia) kosiskeli minua kaverikseen Facebookissa aikoinaan. En ole aiemminkaan ryssän agentin kanssa halunnut olla tekemisissä, enkä halua nytkään, joten pakit sai. Tällä tyypillä ei ole mitään tekemistä esim. Vasemmistoliiton kanssa, missä sentään on ihan järkeviäkin ajattelijoita.