Nyt jo huomaa sen et yritetään tuota oppia vaivihkaa tuoda kirjojen yms muodossa ja tietty mua potkittu et pitäis kovasti lukea itsekin lapselle noita opuksia (Kirjani raamatun kertomuksista yms). Tietysti olen suht huono äiti sitten senkin takia kun niin en tee.. tuota Harmagedon-korttia on vilauteltu ahkerasti myös samalla omituisella logiikalla varustettuna. Hyvä lyömäase kyllä jos ei muuta enkä viitsi edes arvata mitä puhutaan silloin jos/kun en ole kuulemassa sen verran arvaa kuitenkin, että kaikki on laitettu mun piikkiin uskonnossa yms kun ei voi tietenkään olla vikaa. Samoin se tyyli noin yleensä millä syystä tai toisesta entisistä puhutaan on aina niin omituinen eli mikään ei ole hyvä..veikkaan ettei olisi vaikka henkilö olisi mallikansalainen tjsp..
Viinakaupassa ;)
Valvoja: Moderaattorit
-
Nezumi
Tuo lapsen käyttäminen on inhottavimmasta päästä kyllä mitä voi keksiä tapahtui se miten tahansa ja oli se sitten puoliso, isovanhempi tai kuka tahansa. Toistaiseksi nuo jutut on rajoittuneet mun kuultaviksi eli omat ja muiden mollaukset, mutta jos niitä aletaan joskus kaataa muksun korviin niin huh, huh. ~eikä yhtään epäile etteikö niin kävisi muutaman tapauksen tuntien~
Nyt jo huomaa sen et yritetään tuota oppia vaivihkaa tuoda kirjojen yms muodossa ja tietty mua potkittu et pitäis kovasti lukea itsekin lapselle noita opuksia (Kirjani raamatun kertomuksista yms). Tietysti olen suht huono äiti sitten senkin takia kun niin en tee.. tuota Harmagedon-korttia on vilauteltu ahkerasti myös samalla omituisella logiikalla varustettuna. Hyvä lyömäase kyllä jos ei muuta enkä viitsi edes arvata mitä puhutaan silloin jos/kun en ole kuulemassa sen verran arvaa kuitenkin, että kaikki on laitettu mun piikkiin uskonnossa yms kun ei voi tietenkään olla vikaa. Samoin se tyyli noin yleensä millä syystä tai toisesta entisistä puhutaan on aina niin omituinen eli mikään ei ole hyvä..veikkaan ettei olisi vaikka henkilö olisi mallikansalainen tjsp..
Kun aina sitä joku juttu löytyy mistä voi sitten osoittaa sormella, et kattokaa nyt tollasta se on kun lähti todistajista ja se joku löytyy aina..
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
-
Witless
Re: Viinakaupassa ;)
Heh,Angelique kirjoitti: No asiani siis liittyy viinaskaupassa käyntiä. Kävin tässä taannoin alkosta hakemassa pullon kirkasta viinaa (jossa ei kait mitään pahaa ole).
ei kait siinä, itse olen käynyt viina kaupassa kans. Ja jehovan Todistajat käyvät, tiedän kun oon nähnyt. Heh.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Yllekirjoittanut
Töissä "systeemissä"
Olen ollut useita uisia töissä kotimaisessa "systeemissä" ja kyllä siellä pariin jehovantodistajaankin törmännyt. Sellaisia innokkaita tapauksia. Toinen oli hankkimassa itselleen ja vaimolleen rahaa että pääsevät rakentamaan valtakuntaa Latviaan (oikein kieltäkin opetteli) ja toinen ihan kotimaan "rivitodistaja", jos oikein ymmärsin..Ei ollut viina minkään sortin ongelma 
Kun kristittynä (luterilais-helluntalais-ortodoksi-uskovainen) sitten "haistoin" heidät jehovantodistajiksi niin pitihän sitä keskustella...Vähän yllättyivät että miksi "arvasin" heidät jehovantodistajiksi (ei muut olleet tajunneet)..ja varmaan sitten miettivät että "ilmiselvä Saatanan kätyri" kun "tuollatavalla arvaa"..Ihan kyllä psygologiset ja käytökseen liittyvät seikat "paljastivat" heidät jehovantodistajiksi
..
Mutta siis ehkä heitä toisaalta hieman "häiritsi" että mitähän kaikkea on tullut sanottua tai tehtyä tuon "kätyrin" nähden ja kuullen.. =)
Kun kristittynä (luterilais-helluntalais-ortodoksi-uskovainen) sitten "haistoin" heidät jehovantodistajiksi niin pitihän sitä keskustella...Vähän yllättyivät että miksi "arvasin" heidät jehovantodistajiksi (ei muut olleet tajunneet)..ja varmaan sitten miettivät että "ilmiselvä Saatanan kätyri" kun "tuollatavalla arvaa"..Ihan kyllä psygologiset ja käytökseen liittyvät seikat "paljastivat" heidät jehovantodistajiksi
Mutta siis ehkä heitä toisaalta hieman "häiritsi" että mitähän kaikkea on tullut sanottua tai tehtyä tuon "kätyrin" nähden ja kuullen.. =)
-
Witless
Re: Töissä "systeemissä"
Itselläni vastaan viinaa hankkimaan tulleet ihan isoja eriä suureen rakennusprojektiin itään veivät. Sehän oli tietysti ihan "okei"Yllekirjoittanut kirjoitti:Olen ollut useita uisia töissä kotimaisessa "systeemissä" ja kyllä siellä pariin jehovantodistajaankin törmännyt. Sellaisia innokkaita tapauksia. Toinen oli hankkimassa itselleen ja vaimolleen rahaa että pääsevät rakentamaan valtakuntaa Latviaan (oikein kieltäkin opetteli) ja toinen ihan kotimaan "rivitodistaja", jos oikein ymmärsin..Ei ollut viina minkään sortin ongelma
Kun kristittynä (luterilais-helluntalais-ortodoksi-uskovainen) sitten "haistoin" heidät jehovantodistajiksi niin pitihän sitä keskustella...Vähän yllättyivät että miksi "arvasin" heidät jehovantodistajiksi (ei muut olleet tajunneet)..ja varmaan sitten miettivät että "ilmiselvä Saatanan kätyri" kun "tuollatavalla arvaa"..Ihan kyllä psygologiset ja käytökseen liittyvät seikat "paljastivat" heidät jehovantodistajiksi..
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
-
m.näätinki
Lisää juttua Alko-oy:stä.
Mitäs tykkäätte tästä?
Kun oli tienraivaaja vuosina 1980-1991 olin töissä,missäpäs muuallakaan kun Alkossa.
Yhteensä kahdeksan vuotta vuosina 1982-1990.
Se olikin ainakin täällä pääkaupunkiseudulla aika yleinen tienraivaus-"jobi".
Kun lopetin tienraivauksen niin minulle tarjottiin vakituista paikkaa.En kuitenkaan ottanut.
Mitenkähän mahtaa olla nykyään? Vieläkö Alkossa on myyjä-jt:a?
Kun oli tienraivaaja vuosina 1980-1991 olin töissä,missäpäs muuallakaan kun Alkossa.
Yhteensä kahdeksan vuotta vuosina 1982-1990.
Se olikin ainakin täällä pääkaupunkiseudulla aika yleinen tienraivaus-"jobi".
Kun lopetin tienraivauksen niin minulle tarjottiin vakituista paikkaa.En kuitenkaan ottanut.
Mitenkähän mahtaa olla nykyään? Vieläkö Alkossa on myyjä-jt:a?
-
Jakke
Re: Lisää juttua Alko-oy:stä.
Miksipä ei olisi? Jossain pienillä paikkakunnilla ja ahdasmielisessä seurakunnassa voi tietenkin vähän herättää pahennusta, mutta uskon että on niitä edelleen.m.näätinki kirjoitti: Mitenkähän mahtaa olla nykyään? Vieläkö Alkossa on myyjä-jt:a?
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
vapahtaja
En p¤¤¤¤¤le jaksanu lukea koko ketjuu. Onhan se selvä että jehovantodistajat kay ostaas brenkkuu ja viinaa alkosta, mitä sitten. Hauska juttu, käyhän luterilaisen seurakunnan pappikin siellä eikä tuu yhtään sen syntisemmäksi????
Dokasihan tää jeesuskin niitten oppilaittensa kanssa silloin vimeisenä iltana muutaman pullon viiniä. Mistä sen tietää että tää jeesus olisi ollut niin umpi humalassa ettei olisi jaksanut kantaa sitä ristiä ( paalua ) mikälie.sinne mäelle???
Kyllä ne esi-isätkin on osannu sen dokaamisen taidon. En puolustele yhtään todistajia , mutta tosiasia on että ottaa ne muutkin viinaa. Kuten minä esimerkiksi, jos se nyt sattuu ketään kiinnostamaan
Dokasihan tää jeesuskin niitten oppilaittensa kanssa silloin vimeisenä iltana muutaman pullon viiniä. Mistä sen tietää että tää jeesus olisi ollut niin umpi humalassa ettei olisi jaksanut kantaa sitä ristiä ( paalua ) mikälie.sinne mäelle???
Kyllä ne esi-isätkin on osannu sen dokaamisen taidon. En puolustele yhtään todistajia , mutta tosiasia on että ottaa ne muutkin viinaa. Kuten minä esimerkiksi, jos se nyt sattuu ketään kiinnostamaan
-
troyen
Kyllähän nyt JT:den pitäisi näyttää esimerkkiä tällaisessa asiassa. Tupakanpoltto ja huumeet on kyllä kielletty, mutta alkoholia kitataan vanhempien saunailloissa ja nuorten keskuudessa ihan surutta. Vaikka juoppous on erottamisperuste...
Eli jos he ottaisivat raamatun tosissaan, känniin asti ei saisi juoda.
Eli jos he ottaisivat raamatun tosissaan, känniin asti ei saisi juoda.
-
StereoX
Kännistä vaan ei eroteta vaikka olisi toistuvaakin ja tiedossa.. muutenhan ne joutus aika monen erottamaan. Alkoholismista en tiedä.. saako alkoholisti kenkää jos sortuu.
Jos taas alkoholin vaikutuksen alaisena on harrastettu jonkin sortin irstautta niin silloin on erotettu.
Jos taas alkoholin vaikutuksen alaisena on harrastettu jonkin sortin irstautta niin silloin on erotettu.
"hedelmistään puu tunnetaan"
-
Markku Meilo
Seurakunnasta riippuen kännäämistä voidaan katsoa pitkäänkin ja motkottaa siitä. Pärstäkerroin ja jatkuneen juopottelun julkisuus ovat kaksi erottamiseen johtavaa tunnetuinta tekijää. Erään harrasteveljeni lähisukulainen sai muutama kuukausi sitten monoa seurakunnasta, usean puhuttelun jälkeen. Siis tämä sama jonka olen aikaa sitten maininnut syyttäneen Saatanaa omasta juomisestaan. Sen verran heikko uskonsa on ollut, että ei ole kuitenkaan hakenut viinoja Alkosta Saatanan piikkiin.StereoX kirjoitti:Kännistä vaan ei eroteta vaikka olisi toistuvaakin ja tiedossa..
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Nezumi
Samaten voi vaikuttaa sukulaisuussuhteetkin..muutaman tuollaisenkin tapauksen muistan. Eli samasta jutusta se jolla ei ollut vanhimpia tjsp sukulaisena sai monoa suht vikkelään verrattuna toiseen jolla taas oli. Tuokin oli asia jota päiviteltiin sitten selän takana, muttei tietenkään kovaan ääneen.
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
-
Markku Meilo
Eräs, etenkin viinaan liittyvä 'muuttuja' on vanhimpien oma viinankäyttö. Luin tapauksesta, jossa viinanhimoonsa apua vanhimmistolta hakenut sai lähinnä lohdutusta ja rohkaisuna oli se, että "on hienoa kun tunnistat ongelmasi ja varmasti teet sille jotain". Samassa vitjassa toinen kertoi kokemuksenaan, että pelkkä huteran olon maininta raittuisintoilevalle vanhimmalle rynnistysaamuna sai aikaan puhuttelun.Nezumi kirjoitti:Samaten voi vaikuttaa sukulaisuussuhteetkin...
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Astrologi
Oman kokemukseni mukaan seurakunnassa on "kosteat" ja "kuivat" piirit. Ensinmainittuun kuuluvat rennot ja tasapainoiset, nuoret tai nuorekkaat Jehovan todistajat, jälkimmäiseen fundamendalistit ja sellaiset joille alkoholi on ongelma ja joita ei haluta "kompastuttaa". Ensinmainittujen illanistujaisiin pääsee pitkällisen hakuprosessin myötä. Kun on piiriin päässyt, satelee kutsuja tiuhaan erilaisiin sauna-, peli- tms. iltoihin. Julkinen humaltuminen on kiellettyä, eikä ravintolassa saa käydä bilettämässä. Mutta siis kotibileet on täysin sallittuja.
Jos syystä tai toisesta on joutunut kuivien kastiin, on todistajaelämä huomattavasti tylsempää sosiaalisesti. Korkeintaan kenttäpalveluksessa pääsee kehittämään suhteita seurakunnan toisiin Jehovan todistajiin.
Alkoholi ja alkossa käyminen ei ole siis syntiä, kunhan ei hanki juopon mainetta. Viinejähän voi aina maistella hillitysti ja "eurooppalaisittain".
Jos syystä tai toisesta on joutunut kuivien kastiin, on todistajaelämä huomattavasti tylsempää sosiaalisesti. Korkeintaan kenttäpalveluksessa pääsee kehittämään suhteita seurakunnan toisiin Jehovan todistajiin.
Alkoholi ja alkossa käyminen ei ole siis syntiä, kunhan ei hanki juopon mainetta. Viinejähän voi aina maistella hillitysti ja "eurooppalaisittain".
-
Bergerac
Astrologin lainauksia leikaten, yhdistäen...
Varmistuksena että sisäpiirin juorut ja kuulemma-tiedot <-seurakunta, mukana olijat/eronneet/erotetut ovat myös asialistalla näissä tapahtumissa, oli sitten kosteat tai kuivat.
Vakioheittolauseita (muille kuin sisäpiiritutuille):
- jos tässä pari saunaolutta
- no ei me näitä kaikkia tänään mutta varastoon samalla
- juu meillä on talkoot huomenna
- no kun oli tarjouksessa
- pihviä tuli haettua ja punkkua vähän sen kanssa ( ehkä mahdollinen kossu ei näy kassista?)
- selitys1,2,3,4,5,---
Luottosisäpiirille voi suoremminkin kertoa mutta luottosisäpiireissäkin harrastetaan näitä siivotuimpia" kuittauksia. Illalla voi sitten parin paukun jälkeen (kun mahdollinen Seuran asentama kuvainnollinen aivopultti vähän hellittää) taas huoletta avautua.
Juuri näin tuo osittain toimii. Ei lisättävää.Astrologi kirjoitti:Oman kokemukseni mukaan seurakunnassa on "kosteat" ja "kuivat" piirit....Kun on piiriin päässyt, satelee kutsuja tiuhaan erilaisiin sauna-, peli- tms. iltoihin. Julkinen humaltuminen on kiellettyä, eikä ravintolassa saa käydä bilettämässä. Mutta siis kotibileet on täysin sallittuja.
Varmistuksena että sisäpiirin juorut ja kuulemma-tiedot <-seurakunta, mukana olijat/eronneet/erotetut ovat myös asialistalla näissä tapahtumissa, oli sitten kosteat tai kuivat.
Juu näinhän tuo toimii.Astrologi kirjoitti:Alkoholi ja alkossa käyminen ei ole siis syntiä, kunhan ei hanki juopon mainetta. Viinejähän voi aina maistella hillitysti ja "eurooppalaisittain".
Vakioheittolauseita (muille kuin sisäpiiritutuille):
- jos tässä pari saunaolutta
- no ei me näitä kaikkia tänään mutta varastoon samalla
- juu meillä on talkoot huomenna
- no kun oli tarjouksessa
- pihviä tuli haettua ja punkkua vähän sen kanssa ( ehkä mahdollinen kossu ei näy kassista?)
- selitys1,2,3,4,5,---
Luottosisäpiirille voi suoremminkin kertoa mutta luottosisäpiireissäkin harrastetaan näitä siivotuimpia" kuittauksia. Illalla voi sitten parin paukun jälkeen (kun mahdollinen Seuran asentama kuvainnollinen aivopultti vähän hellittää) taas huoletta avautua.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.