Saatat nyt viitata pelkästään polyamoriaan. Tuskin kuitenkaan olet sitä mieltä, että homoseksuaalisuus on trendi jota ei "kansan arjessa" ole ollut? Luenko väärin, vai ajattelitko heittää tässä kohtaa kehiin joidenkin suosiman homoseksuaalisuus -> zoofilia -> pedofilia -> nekrofilia -päättelyketjun? Pahoittelen mahdollista hätäistä päättelyäni.Agnostikko kirjoitti:Tuosta avioliitosta kirjoittelitte. Mites kun viime vuosikymmenellä homo-lesbo/bi juttu löi itsensä lopullisesti koko kansan arkeen meillä ja vähän muuallakin rekisteröityneiden pari-suhteiden/avioliittoineen, niin nyt uusi trendi on polyamoriset-suhteet ja siitä omat variaationsa. Kun varmaan hekin haluavat viedä koko porukka ehkäpä vielä toisensa vihille jotkin?
Hui kauhistus!
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieraas
Re: Hui kauhistus!
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
Agnostikko
Niin, mietippä sinner74 tulevaisuutta ja esim. vaikka Hollantia, tai jotain hyvin vapaamielistä valtiota. Kun sieltä ja joskus muualtakin on jo kuulunut hieman hassuja mutta ymmärtääkseni täysin tosia uutisia, kun ihminen ja eläin on vihitty. (epäselvää tosin sen laillisuus, ei ole niin aihe kiinnostanut aiheen syvempään tutkimiseen..)
Ajatellaan että ihmisen ja eläimen välinen vihkiminen tulisi täysin lailliseksi vaikkapa nyt Hollannissa. (missä kaikki saattaa todellakin olla mahdollista) Onhan siellä ollut jo politiikassa pedofiili-puoluekin hetken aikaa toiminnassa. Lopetettiin onneksi tosin sitten. Mutta mua alkaa kyllä jo hieman hymyilyttämään, jos nyt vaikka parinkymmenen vuoden päästä nykyistä paljon paljon vapautuneemmassa Hollannissa polyamoria + eläin suhteessa esim. 3 miestä + 1 nainen + 2 marsua + koira saavat kaikki onnellisesti toisensa vihkialttarilla.
...ei näin, eihän? Vai olenko vanhanaikainen?
Ajatellaan että ihmisen ja eläimen välinen vihkiminen tulisi täysin lailliseksi vaikkapa nyt Hollannissa. (missä kaikki saattaa todellakin olla mahdollista) Onhan siellä ollut jo politiikassa pedofiili-puoluekin hetken aikaa toiminnassa. Lopetettiin onneksi tosin sitten. Mutta mua alkaa kyllä jo hieman hymyilyttämään, jos nyt vaikka parinkymmenen vuoden päästä nykyistä paljon paljon vapautuneemmassa Hollannissa polyamoria + eläin suhteessa esim. 3 miestä + 1 nainen + 2 marsua + koira saavat kaikki onnellisesti toisensa vihkialttarilla.
...ei näin, eihän? Vai olenko vanhanaikainen?
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Hä? Miten tämä liittyy ihmisten välisiin avio- tai muihin liittoihin?Agnostikko kirjoitti: Ajatellaan että ihmisen ja eläimen välinen vihkiminen tulisi täysin lailliseksi vaikkapa nyt Hollannissa.
Mielestäni jonkinlaisena eettisenä perusperiaatteena voisi pitää sitä, että jos järjestelyn KAIKKI oikeustoimikelpoiset osapuolet pitävät sitä hyväksyttävänä, niin ei siihen pitäisi kenelläkään muullakaan olla nokan koputtamista. Eläinkunnan edustajat mahtavat rajautua järjellisessä maailmassa kaikenlaisten liittojen ulkopuolelle näillä perustein?
Toinen asia on lainsäädäntö. Tänä päivänä se perustuu kahden aikuisen ja mahdollisesti 1..n perillisen lähtökohtaan. Jokainen voi miettiä, mikä viime aikoina esitetty tasa-arvoa edistävä vaatimus sopii tuohon haarukkaan aika helposti.
En siitä tiedä, mutta ainakaan et ole ajatellut tätä aihepiiriä loogisesti, "loppuun asti".Agnostikko kirjoitti: Vai olenko vanhanaikainen?
And Justice For All
-
Agnostikko
Vieraas tossa kirjoitteli ihmisten love-käyttäytymisestä. No polyamorisia suhteita, homo, lesbo, bi ja kaikkea maan ja taivaan väliltä.. on ollut jo tuhansia vuosia. Mutta homo, lesbo, bi kulttuuri löi itsensä läpi lopullisesti meillä ja vähän muualla vasta viime vuosikymmenellä. Sai tavallisen kansan lopullisen hyväksynnän ja useamman ns. punaniskankin hyväksynnän. Olen kuullut ihan tiedotusvälineiltä ja yleisessä keskustelussa että ruuhka-Suomessa on nyt yleistynyt polyamoria-suhteet. Varmasti marginaali meininkiä, mutta eikö näin sanottu ja ymmärretty homo, lesbo, bi ihmisistäkin vaikka 1960-luvun Suomessa.
-
Vieraas
Tätä argumentaatiovirhettä kutsutaan nimellä kalteva pinta. Siinä arvellaan, että A johtaa automaattisesti B:hen joka johtaa C:hen ilman että asiasta on näyttöä. Homoseksuaalien avioliitossa on kyse kahden aikuisen ihmisen keskinäisestä sopimuksesta, sama varmaankin koskee myös moniavioisuutta, mutta ei marsua.Agnostikko kirjoitti:Niin, mietippä sinner74 tulevaisuutta ja esim. vaikka Hollantia, tai jotain hyvin vapaamielistä valtiota. Kun sieltä ja joskus muualtakin on jo kuulunut hieman hassuja mutta ymmärtääkseni täysin tosia uutisia, kun ihminen ja eläin on vihitty. (epäselvää tosin sen laillisuus, ei ole niin aihe kiinnostanut aiheen syvempään tutkimiseen..)
Haluatko täsmentää väitettäsi "Hollannissa, missä kaikki saattaa todellakin olla mahdollista"?Agnostikko kirjoitti:Ajatellaan että ihmisen ja eläimen välinen vihkiminen tulisi täysin lailliseksi vaikkapa nyt Hollannissa. (missä kaikki saattaa todellakin olla mahdollista)
-
Agnostikko
Sinner74 Juttuni tarkoitus oli kärjistää äärimmilleen miten ehkä voi tulevaisuudessa käydä jossain päin maailmaa. (olis kyllä aika ihme) Ja kun se nyt vaan on taivaan tosi juttu että ihmisiä on jo naitettu eläimillekkin. En mä mistään vitsi-kirjasta tätä ole lukenut. Älä mua siitä syytä. Kärjistetyssä jutussani yhdistin vain polyamorisen avioliiton + zoolandian ..huumori mielessä, ei tätä nyt niin haudan vakavasti tartte ottaa.
...vuh ...vuh ...hau ...hau
...vuh ...vuh ...hau ...hau
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Niin, jos eläimet oppivat puhumaan. Luuletko muuten että se jää paikalliseksi ilmiöksi?Agnostikko kirjoitti:Sinner74 Juttuni tarkoitus oli kärjistää äärimmilleen miten ehkä voi tulevaisuudessa käydä jossain päin maailmaa.
Ei tässä huumorintajuttomia olla, mutta ainakin minun mielestäni tuo oli huonoa huumoria, jos ollenkaan. Mutta ei se niin vaarallista ole, kyllä maailmaan mielipiteitä ja ajatuksia mahtuu.
And Justice For All
-
Agnostikko
Ja Vieraaskin ottaa nyt ihan rauhallisesti argumentaatio-virheidensä kanssa. Relaa vähän. Kärjistin vain asian. Meillä taitaa olla huumorintaju kanava hieman eri taajuuksilla.. Ota blossot ruohoa ja joku vanha Vartsari käteen ja hihittele sen kanssa...
-
Vieraas
Ihan rauhallisesti hengitellään. Jos ei jo aloituksessa ilmoita, että nyt lävähtää vitsihuumoria, heittoja voi luulla ihan vakavissaan esitetyiksi.Agnostikko kirjoitti:Ja Vieraaskin ottaa nyt ihan rauhallisesti argumentaatio-virheidensä kanssa. Relaa vähän. Kärjistin vain asian. Meillä taitaa olla huumorintaju kanava hieman eri taajuuksilla.. Ota blossot ruohoa ja joku vanha Vartsari käteen ja hihittele sen kanssa...
-
Agnostikko
Vieraas ja Sinner74 Olen jo täällä palstalla kertonut aikaisemminkin että mulle on sanottu: Omaan kieroutuneen huumorin tajun. Lisäksi kolme jt-sisarta on sanonut mulle päin naamaa että olen demonisoitunut ja suoraan Saatanasta. Joten varmaan ymmärrätte minkälaisen kaverin kanssa nyt pelaatte..
Mut joo tää oli Jaakon Hui kauhistus! viestiketju en halua tässä sitä enempää (taas) sählätä kun jo kerran tätä KN1 alkaneella jutulla söhläsin.
Mut joo tää oli Jaakon Hui kauhistus! viestiketju en halua tässä sitä enempää (taas) sählätä kun jo kerran tätä KN1 alkaneella jutulla söhläsin.
-
Agnostikko
Muuten kun nyt luin noita teidän Sinner74 & Vieraas vastauksia mulle äsköisestä tarinastamme, niin huumori olikin teidän vastauksissa. Mua alkoi naurattaan.. Toivottavasti ette nyt kuitenkaan loukkaannu mulle tästä ja pidä aivan kettumaisena tyyppinä. Jep.
- Jaakko Ahvenainen
Olehan huoleti, Agnostikko, eiköhän meilläkin tuo huumoripuoli pelaa. Älä meitä turhaan säiky. Se tapaa olla aina hieman hankalaa tulla sivuille vanhojen veijareiden sekaan, mutta kyllä lupaamme auttaa. Vilkaisehan vaikka, mitä kaikkea käyttäjien alta löytyy. Olemme varsin sekalainen seurakunta, mutta koko porukalla tietomäärämme on erinomaisen laaja. 
- Jaakko Ahvenainen
Ja lisää hui kauhistuksia. Kaikkea sitä pitääkin gallupeilla tutkia.
-
Pehmoluopio
Olen eri mieltä, 1990-luvulla oli jonkinlainen hyväksynnän kausi, sitten on tullut takaiskuja. Suvaitseminen on aina ollut väkinäistä esittämistä.Agnostikko kirjoitti:Mutta homo, lesbo, bi kulttuuri löi itsensä läpi lopullisesti meillä ja vähän muualla vasta viime vuosikymmenellä. Sai tavallisen kansan lopullisen hyväksynnän ja useamman ns. punaniskankin hyväksynnän.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
Agnostikko
Jos Raamattua haluan/haluaisin noudattaa niin avioliitto ja muutenkin lääkärileikit kuuluu vain ja ainoastaan miehelle ja naiselle. Jos taas vipataan Raamattu pois niin asu on vapaa mun puolesta, kunhan lapset ja eläimet jätetään rauhaan. Itse olen täys hetero. Ei mun jakeluun mene tää kirkkojen myönteinen asenne homoihin ja muihin seksuaali vähemmistöihin. Jos vihkimiset aletaan sallimaan, tai vastaavaa.
En homoja ja muitakaan seksuaalivähemmistöjä vihaa, halveksi, tai oudoksu. Mutta mun tajulla Raamattu jos on pelissä mukana ja ollaan uskiksia niin se on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välinen juttu. Näin on jämpti. Ja tästä en tingi. Vaikka Raamattu taas vipaittais sivuun, niin mulle toi homopareille tai naispareille adoptointi menee jo yli hilseen. No nää on mun mielipiteitä. Jos joku pitää mua vanhoillisena junttina niin sitten pitää.
En homoja ja muitakaan seksuaalivähemmistöjä vihaa, halveksi, tai oudoksu. Mutta mun tajulla Raamattu jos on pelissä mukana ja ollaan uskiksia niin se on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välinen juttu. Näin on jämpti. Ja tästä en tingi. Vaikka Raamattu taas vipaittais sivuun, niin mulle toi homopareille tai naispareille adoptointi menee jo yli hilseen. No nää on mun mielipiteitä. Jos joku pitää mua vanhoillisena junttina niin sitten pitää.