Tämä on ollut itselläni mielessä ja kyllä se on kieltämättä tuonut mielipahaa. Kun kerran minkä muiden joukossa olen vt-seuran luopio, vaihdoin listassa luopio-sanan tilalle oman nimeni.kerrassaan julmaa ja erittäin ilkeämielistä ihmisen halveksuntaa..en minä ole tuollainen..Kivikko kirjoitti:Lista tuo mieleen jotenkin sen kun aikoinaan uskottiin vasenkätisten joutuvan helvettiin ja masturboinnin aiheuttavan epilepsiaa.
Jos luopio-sanan tilalla olisi 'tummaihoiset' tai 'naiset' voisi noin rasistinen puhe kiinnostaa varmasti viranomaisiakin. Ehkä jopa myös sanan 'luopio' kanssa.
Wikipedia (korostukset minun):Suomessa rikoslaki (13.5.2011/511)[1] määrittelee kiihottamisen kansanryhmää vastaan:
Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammautumisen perusteella taikka niihi rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Miten joku voi puhua ja kirjoittaa toisista noin julmia perättömiä asioita niin, että tuo jumalan silmissä on oikein, tai ettei sanoistaan joudu kantamaan lainpuitteissa mitään vastuuta?